Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

+2
mzcharlotte
Monte
6 plaatsers

Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Monte wo 4 jan 2012 - 5:38

Ik heb behoorlijk stijl en slap haar van mijzelf en in de winter is het echt een ramp(zomer ook, maar minder). Meestal knip ik het in laagjes tot mijn schouders, zodat het iets minder slap is, maar nu heb ik het langer. Op een gegeven moment zit het zo slap en tegen mijn hoofd. En daarbij wordt het echt snel weer vet(heb echt geen idee hoe dat komt), maar als ik het in de avond was is het de volgende dag goed, maar de dag erna al weer vet uitziend. Dit samen met het slappen, vind ik echt lelijk.

Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Of welke shampoo goed is voor beide problemen?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  mzcharlotte wo 4 jan 2012 - 5:54

Op tip van het forum ben ik Schwarzkopf Cotton Fresh (blauwe fles) gaan gebruiken. Daardoor heb ik aanzienlijk minder vet haar en ik heb het idee dat mijn haar ook wat meer volumineus valt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 5:56

Punk'd riep laatst dat Elvive Nutri Gloss Light hier zo perfect voor was volgens mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 6:33

Gebruik je cremespoeling? Dat kun je het beste alleen in je punten doen. Is het een idee om een fohn met diffuser te gebruiken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  loesje wo 4 jan 2012 - 6:38

gebruik een antie roos shampo werkt bij mij perfect.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Arwyn wo 4 jan 2012 - 6:38

Die Elvive werkt bij mij dus totaal niet..
Ik heb zelf wel eens een van Guhl gebruikt. Prachtig lang oid, ik weet even niet meer hoe die heet.. Die beviel mij wel goed!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Monte wo 4 jan 2012 - 6:51

Crèmespoeling gebruik ik niet en ik gebruik nu een anti-roos shampoo(garnier fructis) en daar wordt het niet minder vet of futloos van. Misschien die schwarzkopf maar eens proberen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Caresses wo 4 jan 2012 - 6:56

Als je vaak je haar wast, raakt het er gewend aan en gaat het daardoor ook sneller vet worden.
Als je fijn/dun haar heb dan heb je vaak ook sneller vet haar maar doordat het vet een minder groot oppervlak heeft om zich te verdelen omdat het haar dunner is, ziet het er sneller uit dan bij iemand die dik/vol haar heeft. Terwijl diegene misschien wel evenveel vet aanmaakt.

Maar dat terzijde. Ik vind die nutri gloss light die punk'd helemaal geweldig vind, juist helemaal niks. Een fijne shampoo tegen vet haar heb ik nog niet gevonden.

Je zou tussen de wasbeurten door droogshampoo kunnen proberen, daar wordt je haar ook wat stugger door waardoor het voller lijkt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Caresses wo 4 jan 2012 - 6:59

Wat voor mij een beetje werkt (en dat is dus al een stuk meer dan andere producten die niet werken bij mij om voller haar te krijgen) is Elvive volume collageen spay.

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Loreal-paris-elvive-volume

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Caresses wo 4 jan 2012 - 7:03

Je hebt ook wit poeder dat je op je hoofdhuid doet waardoor je ook meer volume krijg, schijnt ook goed te werken. Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Ik gebruik zelf Elvive volume non stop shampoo, die is wel fijn en ik was m'n haar om dag tegen de vettigheid.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Monte wo 4 jan 2012 - 7:08

Caresses schreef:Als je vaak je haar wast, raakt het er gewend aan en gaat het daardoor ook sneller vet worden.
Als je fijn/dun haar heb dan heb je vaak ook sneller vet haar maar doordat het vet een minder groot oppervlak heeft om zich te verdelen omdat het haar dunner is, ziet het er sneller uit dan bij iemand die dik/vol haar heeft. Terwijl diegene misschien wel evenveel vet aanmaakt.

Maar dat terzijde. Ik vind die nutri gloss light die punk'd helemaal geweldig vind, juist helemaal niks. Een fijne shampoo tegen vet haar heb ik nog niet gevonden.

Je zou tussen de wasbeurten door droogshampoo kunnen proberen, daar wordt je haar ook wat stugger door waardoor het voller lijkt.
Ik was mijn haar inderdaad niet te vaak, meestal 3x per week. Vaker wil ik niet en minder vaak is ook geen optie(dan is mijn haar echt vet). Ik gebruik nu ook geen styling producten omdat mijn haar dan echt vet en onhandelbaar wordt. Helaas want ik zou wel meer volume willen krijgen. Toch maar blijven zoeken dus naar een goede shampoo.

Wat ik dus heel jammer vind is dat je altijd van die grote verpakkingen moet kopen. Als ik het dan niets vind, dan blijf ik met een grote(soms dure) fles zitten.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Jeanette wo 4 jan 2012 - 21:46

PrinsesBo schreef:Punk'd riep laatst dat Elvive Nutri Gloss Light hier zo perfect voor was volgens mij?

Daar werd mijn haar juist slapper en sneller vet van. Ik zweer bij Herbal Essences, die werkt perfect bij mij! Maar dat ligt per persoon natuurlijk verschillend.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 22:23

Jeanette schreef:
PrinsesBo schreef:Punk'd riep laatst dat Elvive Nutri Gloss Light hier zo perfect voor was volgens mij?

Daar werd mijn haar juist slapper en sneller vet van. Ik zweer bij Herbal Essences, die werkt perfect bij mij! Maar dat ligt per persoon natuurlijk verschillend.

Bij mij begint hij ook uit te werken Cry

Iemand ervaring met de Hammam shampoo van Rituals?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 23:36

Mijn haar wordt wel heel lekker zacht van Nutrigloss light maar ik zoek iets waardoor ik wat meer volume en body krijg. Mijn haar wordt opzich niet zo snel vet. Was het ook maar 2x per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede shampoo tegen slap en vettig haar? Empty Re: Goede shampoo tegen slap en vettig haar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum