Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brandplek door krultang

+3
TukTuk
Lejow
Melis_je
7 plaatsers

Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Brandplek door krultang

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 22:47

Ik had mijn lenzen nog niet in, maar had mijn bril al wel opgezet.
Aangezien ik nog geen plannen had leek het met wel leuk om de krultang eens te gebruiken.
Ging hartstikke goed totdat ik tegen mijn nek aan kwam, au! Je werkt met de spiegel dus eerst nog nadenken welke kant op om dat ding van je huid af te krijgen. En nu zit er echt een gigantische brandplek.
Ik heb geen brandwondenspray in huis, maar heeft dit nog nut als ik dit straks even ga halen?
Voor nu is het enige wat ik kon doen een nat, koud washandje gebruiken.

Jullie nog tips?

Ik heb het trouwens ook weleens met mijn stijltang gehad, maar die plekken vielen altijd wel mee. Ben ik de enige? angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Melis_je wo 28 dec 2011 - 22:51

Heb je een blaar, een opengesprongen blaar of doet het alleen heel veel pijn?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Lejow wo 28 dec 2011 - 22:51

Ik heb heel vroeger, toen de wafeltjestang nog in was, een keer de wafeltjestang op mijn oor gehad.. gevolg: een flinke blaar.

Hou de grootte van de plek even in de gaten en of er een blaar komt of niet, als de plek de grootte heeft van een euromunt (of groter is) moet je even naar de dokter voor de zekerheid.
Verder koelen, koelen, koelen, koeeeeeeeeeeeeeelen, echt wel 15 min. Het liefst met lauw stromend water, maar dat is in je nek erg lastig
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 22:56

Brandplek door krultang Au

De pijn is nu weggetrokken, maar het ziet er echt niet uit Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Melis_je wo 28 dec 2011 - 23:01

Smeer er niks op. Brandwondenspray heeft geen zin meer. Als er geen blaar komt, kan je, als je huid rustig is, voorzichtig drie keer per dag de huid RONDOM de wond masseren met littekencreme of andere creme uit een tube. Je hoeft hier geen litteken aan over te houden, maar het kan best twee jaar duren voor je het niet meer ziet.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Lejow wo 28 dec 2011 - 23:02

Melis_je schreef:Smeer er niks op. Brandwondenspray heeft geen zin meer. Als er geen blaar komt, kan je, als je huid rustig is, voorzichtig drie keer per dag de huid RONDOM de wond masseren met littekencreme of andere creme uit een tube. Je hoeft hier geen litteken aan over te houden, maar het kan best twee jaar duren voor je het niet meer ziet.

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  TukTuk wo 28 dec 2011 - 23:11

Inderdaad niks opsmeren, omdat het al open is. Je kan eventueel wel bij de apotheek of de huisarts assistente om advies vragen, misschien is er iets wat je er wel op kan doen, zoals zilver-sulfadiazine zalf, maar ik weet niet of je dit zo mee kan krijgen. Dit werkt ook tegen ontstekingen, en je kan even vragen of het noodzakelijk is om het af te dekken (omdat het open is) (Heb soortgelijke brandwonden op mijn armen gehad jaren geleden, op mijn werk een hete plaat uit de oven gleed uit mijn handen op mijn onderarmen, had ook flinke (open) blaren toen, toen moest ik een week lang iedere dag naar de huisarts terug komen om verband te wisselen en daar smeerden ze toen zilver-sulfadiazine zalf er op.)
Maar vooral het koelen is belangrijk en zeker geen huis tuin en keuken middeltjes of middeltjes van een drogist opsmeren. Want de meeste dingen mogen niet op open wonden.

Sterkte er mee!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 23:36

Ik heb de assistente van de huisarts gesproken, ze heeft intern even overlegd en vanmiddag mag ik even langskomen omdat ze het toch graag even willen zien. Ik heb aangegeven dat ik niet goed weet hoe ik het moet behandelen.

@AngelNyn: thanks voor de tip van de drogist, dat kwam namelijk wel als 1e in me op.

@Melis_je: 2 jaar? Over een half jaar moet het weg zijn, ik wil mijn haar opsteken met de bruiloft laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Jeanette do 29 dec 2011 - 0:16

Onder de kraan houden met lauw water en geen koud water!!! Lauw water haalt de branding weg. Ik heb ook ooit eens een grote brandwond op mijn arm gehad toen ik als bijbaantje in een bakkerij werkte en de hete bakplaat op mijn arm terecht kwam. Zij hadden een speciale pleister met gel er in (geen idee hoe heet) en dat heeft ontzettend goed geholpen. Litteken heb ik ook een lange tijd gehouden, maar nu zie je er haast niks meer van.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 0:28

Er is speciale make up verkrijgbaar waarmee je brandwonden, littekens en zelfs een tattoo een heel eind mee kan camoufleren hoor, dus dat is altijd nog een optie als het rond je huwelijk nog erg zichtbaar is.

Ik had een hele lelijke plek in mijn gezicht door een druppel voorstrijkmiddel tijdens het klussen, dat is op foto's door goede make up bijna niet zichtbaar meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  TukTuk do 29 dec 2011 - 0:33

Birgit schreef:Ik heb de assistente van de huisarts gesproken, ze heeft intern even overlegd en vanmiddag mag ik even langskomen omdat ze het toch graag even willen zien. Ik heb aangegeven dat ik niet goed weet hoe ik het moet behandelen.

@AngelNyn: thanks voor de tip van de drogist, dat kwam namelijk wel als 1e in me op.

@Melis_je: 2 jaar? Over een half jaar moet het weg zijn, ik wil mijn haar opsteken met de bruiloft laughcry

Fijn dat je even mag langskomen! Dan weet je in ieder geval zeker wat je er mee moet doen smile Ik had toen hetzelfde.. Op mijn werk wilden ze er ook van alles opsmeren toen al, en het viel wel mee volgens hun..
Ben toen toch voor de zekerheid toch even langs de huisarts gegaan, en moest dus toen ruim een week iedere dag langskomen, zodat zij het konden behandelen, iedere dag zalf er op en nieuw verband.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 1:24

Dat zilversulfhuppeldepup spul wordt momenteel door veel huisartsen ook weer afgeraden. Vriend had laatst een brandblaar van bijna een bankbiljet van 5 euro omdat die knurft de koelvloeistofklep van de auto had opengetrokken met motorpech (ja, echt een vent die dat doet!) en de volgende dag is hij naar de HAP gegaan. Daar hebben ze dat zilverspul juist afgeraden en hem een andere zalf (vooral vettig) gegeven incl gaasje.

Het advies aan hem was om het vooral vet te houden met vaseline, ookal was de blaar open gesprongen. Na 2 weken is het gaan vervellen en nu zie je er niks meer van, terwijl het een 3e graads brandwond was en de huid helemaal paars was geworden!

Fijn iig dat je naar de HA kunt vandaag, misschien dat zij nog advies hebben voor je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  TukTuk do 29 dec 2011 - 6:12

Oreo schreef:Dat zilversulfhuppeldepup spul wordt momenteel door veel huisartsen ook weer afgeraden. Vriend had laatst een brandblaar van bijna een bankbiljet van 5 euro omdat die knurft de koelvloeistofklep van de auto had opengetrokken met motorpech (ja, echt een vent die dat doet!) en de volgende dag is hij naar de HAP gegaan. Daar hebben ze dat zilverspul juist afgeraden en hem een andere zalf (vooral vettig) gegeven incl gaasje.

Het advies aan hem was om het vooral vet te houden met vaseline, ookal was de blaar open gesprongen. Na 2 weken is het gaan vervellen en nu zie je er niks meer van, terwijl het een 3e graads brandwond was en de huid helemaal paars was geworden!

Fijn iig dat je naar de HA kunt vandaag, misschien dat zij nog advies hebben voor je!
Oh kan goed dat het tegenwoordig alweer achterhaalt is smile Het is inmiddels een jaar of 5 geleden dat het gebeurd is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Ella do 29 dec 2011 - 7:40

Hoe was het bij de huisarts? Vind het een flinke plek zeg
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Lejow do 29 dec 2011 - 7:54

Yvette schreef:Hoe was het bij de huisarts? Vind het een flinke plek zeg

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 11:14

Er werd een vochtig gaasje opgeplakt en dat zou een paar dagen kunnen blijven zitten omdat het ook meteen een ontsmettende werking heeft. Helaas zit het op zo'n rotplek dat het er al weer af is omdat het losliet.
Bovendien was de hele zijkant van mijn hals bedekt (met iets wits, geen idee hoe zoiets heet) en het was echt overduidelijk te zien.

Het is nu belangrijk dat het goed schoon blijft en er mag gekoeld worden.
Er is op dit moment weinig aan te doen, het moet eerst zelf genezen.
Als het dicht is moet ik in de gaten houden of het mooi geneest. Ik voel het af en toe wel, een steek of wat jeuk maar geen pijn op dit moment.

De tips vliegen me om de oren :-)

Zo is het nu

Brandplek door krultang P1040127

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  ijsjemeisje do 29 dec 2011 - 11:25

Dammn....ik gebruik dagelijks de krultang ik heb ook weleens mij gebrand maar dan lijkt het meer op een zuigvlek.
Op hoeveel graden stond de krultang? Dan is hij ook wel een aantal seconden tegen je huid aangekomen.
Toch fijn dat je even naar de huisarts bent geweest.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 11:28

Ik kan niet zien hoe warm hij stond maar volgens mij staat hij op 185 graden als hij warm is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Esperanza do 29 dec 2011 - 20:59

Oh nee wat naar Birgit!

Misschien kan ik je een beetje geruststellen. Ik heb zelf een keer kokend water over m'n been gekregen. Sukkel als ik was heb ik eerst rustig m'n spijkerbroek uit gedaan en ben er toen eens naar gaan kijken. Het begon wel een beetje zeer te doen dus een beetje lauw water opgedaan. De plek was wel erg groot en er zat een blaar op, dus toch maar even m'n moeder gebeld wat ik het beste kon doen. Die zei dat ik lauw water er op moest doen, dus toen een poos gekoeld onder de douche.
Voor de zekerheid toch maar de dokter gebeld, ik hoefde niet langs te komen en ik moest het gewoon laten genezen (eventueel een gaasje er op omdat de blaar kapot was), maar wel goed in de gaten houden en als ik het idee had dat het ging ontsteken, moest ik meteen langskomen.

Na ongeveer 5 maanden zag je er al niets meer van. Er zit nog iets kleurverschil op m'n been, maar als je het niet weet, dan zie je het niet.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandplek door krultang Empty Re: Brandplek door krultang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum