Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

+6
Susan
Printje
_Mashimaro_
M@niek
Annemie
Liadan
10 plaatsers

Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 7:51

Houden jullie je er dan echt heel strikt aan? Of alleen als er echt kleine onderdelen aan zitten?

Ik zoek nu een leuk speelgoed iets voor een kindje van 15 maanden en kom bij zoveel speelgoed deze waarschuwing tegen, ook als het plastic kubussen oid zijn...Dan vraag ik me toch af of het niet puur en alleen ook indekken is in sommige gevallen.

Of ben ik echt zo slecht in speelgoed uitzoeken voor een meisje van 1,5 jaar? Ze heeft nu alleen maar speelgoed voor +6 maanden en dat vind ik allemaal niet uitdagend genoeg meer voor haar...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 7:53

Nee, ik houd me daar eigenlijk helemaal niet aan, ik kijk eigenlijk ook helemaal niet naar de leeftijdsindicatie.
Maar Yara stopt ook vrijwel nooit iets in haar mond dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Als Kian dat wel zal doen dan zal ik er bij hem wel meer op letten dat er geen hele kleine dingen bij het speelgoed zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Annemie do 8 dec 2011 - 7:54

Nee, ik hou me daar niet zo aan, bij mijn zoontje kijk ik alleen of het 12+ mnd is, dus ik zou voor hem dus niet zo snel speelgoed voor daaronder halen, dus 6+ mnd of 3+ mnd koop ik nu niet meer voor hem, mijn zoontje heeft ook speelgoed dat niet is geschikt voor onder de 3 jaar, maar hij vind het hartstikke leuk, ik hou hem wel gewoon in de gaten dat hij niks in zijn mond stopt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  M@niek do 8 dec 2011 - 7:56

Ik houd me daar eigenlijk ook niet aan. Wel kijk ik naar eventuele kleine onderdelen en dan vooral omdat ze nog alles in haar mond stopt. Ook vind ik het wel belangrijk of ze er iets mee kan. Bij sommige dingen heb ik echt zoiets van nou daar snapt ze nog helemaal niks van wat bv wel bij haar leeftijd past. Maar zo heb ik ook best veel speelgoed voor vanaf 2 jaar.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 7:58

Nee, daar hou ik me niet aan. Mijn dochter heeft heel veel speelgoed dat officieel niet geschikt is voor kinderen onder de drie jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 7:58

Moeder houdt zich er zelf ook niet aan hoor trouwens, maar ik was gewoon benieuwd hoe jullie dit doen. Dan weet ik iig ook dat ik ook al voor iets vanaf 2 jaar kan kijken, zij stopt ook niks in haar mond verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Annemie do 8 dec 2011 - 8:01

Ja, want duplo hebben we ook al veel van en dat is officieel ook pas vanaf 2 jaar en dat had ik zelfs al als kraamcadeau gekregen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 8:26

Ik heb bijna altijd spullen gekocht waar ze te jong voor was. Ik weet niet of ze bij die spullen altijd gewoon het zekere voor het onzekere doen ofzo maar ik vond de spullen gewoon onder haar niveau die voor haar leeftijd bedoelt waren. Nog steeds vaak wel trouwens, ook met boeken enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  _Mashimaro_ do 8 dec 2011 - 9:27

Laatst had ik daar ook een topic over geopend.
Op een verpakking stond aan de ene kant 6+ maand, aan de andere stond niet geschikt onder 36 maand confused
Waar houd je je dan aan? Meestal is het indekking van de fabrikant.


Ik heb het nog even opgezocht: https://yescafe.actieforum.com/t14449-zonet-speelgoed-uitgezocht


Laatst aangepast door _Mashimaro_ op do 8 dec 2011 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:30

Ik hou me er wel behoorlijk strikt aan, dat voelt voor mezelf beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Printje do 8 dec 2011 - 9:32

Ik houd er ook geen rekening mee, kleine onderdelen haal ik eventueel weg. Kreeg ooit een tip hoe je kon controleren of iets te klein is voor een baby/dreumes. Een wcrolletje pakken en alles wat daardoor past is nog te klein en kunnen ze eventueel in stikken.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Susan do 8 dec 2011 - 9:34

Ik haal inderdaad de echt kleine onderdelen weg, voor de rest kijk ik er niet zo naar. Sowieso, hoe doe je dat als je meer kinderen hebt? Je kunt toch van een kleuter moeilijk verwachten dat hij alleen met babyspeelgoed speelt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:39

Zusje schreef:Ik heb bijna altijd spullen gekocht waar ze te jong voor was. Ik weet niet of ze bij die spullen altijd gewoon het zekere voor het onzekere doen ofzo maar ik vond de spullen gewoon onder haar niveau die voor haar leeftijd bedoelt waren. Nog steeds vaak wel trouwens, ook met boeken enzo.

Nou ja goed, dat idee heb ik dus ook, ze is 1,5 en kijkt niet meer om naar het babyspeelgoed. Ik geloof dat ze nu een keukentje voor Sinterklaas heeft gekregen, dat is hartstikke leuk, maar volgens mij eigenlijk ook nog niet geschikt voor onder de 3. Het is gewoon best een pienter meisje en dan is het aanbod maar heeeeel beperkt.

Ik wil dus graag nog een leuk stuk speelgoed voor Kerst voor haar uitzoeken, maar zo werd het me wel moeilijk gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Susan do 8 dec 2011 - 9:45

Volgens mij geldt dat wel voor de meeste kinderen van die leeftijd, er is gewoon weinig wat echt precies goed is voor jonge peuters. Qua speelgoed is dat net zo'n lastige tussenleeftijd. Of het is te baby-achtig, of er staat een waarschuwing op dat het niet geschikt is voor onder de 3.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Parisienne do 8 dec 2011 - 10:19

Rejoy. schreef:Nee, daar hou ik me niet aan. Mijn dochter heeft heel veel speelgoed dat officieel niet geschikt is voor kinderen onder de drie jaar.
+1
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Tania do 8 dec 2011 - 10:23

Ik kijk of ik het zelf geschikt vind en eigenlijk niet meer naar de leeftijdsaanduiding.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Darius vr 9 dec 2011 - 1:29

Ik kijk zelf of het geschikt is.

Pepijn heeft nu Rollie de Rups van VTech, maar Laurens loopt er het meest van de tijd mee rond, omdat hij wel begrijpt als de rups zegt: 'zoek de cirkel', dat hij dan op de cirkel moet drukken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  sheila123 vr 9 dec 2011 - 2:32

Tania schreef:Ik kijk of ik het zelf geschikt vind en eigenlijk niet meer naar de leeftijdsaanduiding.
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar Empty Re: Speelgoed niet geschikt voor onder de 3 jaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum