Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

+10
Annemie
Dora
PapillonRose
LMCurious
Makamba
SarahKey
Susan
Rumble
ProudMom
_Mashimaro_
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  _Mashimaro_ do 1 dec 2011 - 22:24

Wat voor lekkers kan ik mijn zoontje geven tijdens de feesdagen die er aan komen? Ik snap dat dingen als gebak, chips e.d. niet mogen. Mijn vraag is meer of er al iets is voor kinderen van 6 maand?

Het is ook meer voor mijn eigen gevoel, dat besef ik ook wel weer. Dus val daar niet over. Embarassed
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  ProudMom do 1 dec 2011 - 22:39

Misschien een rijstwafel, soepstengel, liga of lange vinger (zonder suiker)?
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Rumble do 1 dec 2011 - 22:41

Mijn zoontje is 7 maanden maar ik geef hem geen extra lekkers voor de feestdagen.

ProudMom, bestaat dat Lange vingers zonder suiker?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Susan do 1 dec 2011 - 22:42

Een kindje van 6 maanden zou ik gewoon hetzelfde geven als anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  SarahKey do 1 dec 2011 - 22:52

Susan schreef:Een kindje van 6 maanden zou ik gewoon hetzelfde geven als anders.

Ik ook.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Makamba do 1 dec 2011 - 23:01

SarahKey schreef:
Susan schreef:Een kindje van 6 maanden zou ik gewoon hetzelfde geven als anders.

Ik ook.


Ik ook.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  LMCurious do 1 dec 2011 - 23:07

puur voor je eigen gevoel om te verwennen zou ik dan het lekkerste fruit geven ofzo. hier zou dat banaan zijn, dat heb ik af en toe, maar niet wekelijks. Dus dat is hier toch wel verwennerij. Maar ik weet niet wat je je kindje allemaal al geeft. Anders idd rijstewafeltje ofzo. maar probeer je wel te realiseren dat het voor je kindje niet uitmaakt, dus waarom zou je iets willen doen? Je kindje word denk ik het meest gelukkig van wat extra knuffels en aandacht, en ik denk menig moeder ook....dus win/win situatie.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Susan do 1 dec 2011 - 23:12

Misschien een rare vraag hoor, maar ik koop wel gewoon het fruit dat ze het lekkerste vinden, op dit moment is dat dus appel en peer. Waarom zie je dat als verwennerij? Je koopt voor jezelf toch ook fruit dat je het lekkerste vindt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 23:15

en wat kun je dan aan een kindje van 1 jaar geven met de feestdagen?


Laatst aangepast door Biechtje01 op do 1 dec 2011 - 23:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 23:15

verwennerij is hier ananas of mango ofzo en dat koop ik niet zo vaak, omdat het duurder is dan een paar appels, peren of mandarijntjes. Voor haar is het dus een traktatie als we wel een keer dat soort fruit hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 23:18

@ hierboven, ik denk dat er iets mis is gegaan met het af/aanmelden onder het biechtaccount!!

En voor mijn kindje van 15 maanden eet zo ongeveer volledig met de pot mee. Met gourmetten krijgt ze ook gewoon vlees (mits niet te sterk gekruid), vis, broodjes, salade, groente en fruit. Zo lang ze maar lekker kan knabbelen op iets, vind ze het wel prima, zodra het te lang gaat duren voor haar mag zij van tafel om te spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 23:25

Susan schreef:Misschien een rare vraag hoor, maar ik koop wel gewoon het fruit dat ze het lekkerste vinden, op dit moment is dat dus appel en peer. Waarom zie je dat als verwennerij? Je koopt voor jezelf toch ook fruit dat je het lekkerste vindt?
Inderdaad. Ik zou chips, koekjes etc toch wel meer als verwennerij zien dan fruit, dat hoort voor ons gewoon bij de dagelijkse voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  PapillonRose do 1 dec 2011 - 23:30

Ik denk dat ik met 6 maanden ook niks speciaals gegeven had, ze at toen net bepaalde dingen zoals groente en fruit. Toen vond ik het nog niet nodig om lekkernijen te geven zoals lange vingers.

Nu eet ze met bijna alles met de pot mee, en dat gaat met Kerst ook gebeuren. Als wij verder overdag lekkere hapjes nemen dan kijk ik wat ze daar van mag hebben en krijgt ze ook wat. Maar het liefst wel gezonde dingen, zoals rauwkost, een soepstengel, rijstwafel.. En ze mag van andere dingen best een hapje proeven vind ik. Alleen niet van heel ongezonde dingen zoals chips en zoutjes.

Er bestaan trouwens inderdaad lange vingers zonder suiker, voor wie het vroeg. Ik heb ze af en toe, ik koop ze bij de Dirx. En A. vind ze heerlijk, dus dat suikerlaagje wordt echt niet gemist smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Dora vr 2 dec 2011 - 0:22

A.nouk kan hier ook enorm genieten van een stuk mango. Dat is dan echt een verwennerijtje omdat we dit niet vaak in huis hebben, dus ik/wij vinden dat er wel ondervallen.
Nu hebben wij ook het geluk dat ze net zo blij is met een stuk fruit als met een koekje/snoepje. Soms geven we ze een snoepje (zoals een spekkie of een schuimpje) en die moet ze gewoonweg niet..... Hahahah.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 0:46

Ik heb toevallig zojuist wortelchipjes en kaasknabbels gekocht, speciaal voor baby's/kleine kinderen. Goodies, van Organix ofzo. Mijn zoon smult ervan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Annemie vr 2 dec 2011 - 0:48

_Nera_ schreef:Ik heb toevallig zojuist wortelchipjes en kaasknabbels gekocht, speciaal voor baby's/kleine kinderen. Goodies, van Organix ofzo. Mijn zoon smult ervan!

Die zijn vanaf 8 maanden, maar die heb ik vorige week ook gekocht, ben benieuwd wat mijn zoontje er van vind.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Pussycat vr 2 dec 2011 - 0:49

_Nera_ schreef:Ik heb toevallig zojuist wortelchipjes en kaasknabbels gekocht, speciaal voor baby's/kleine kinderen. Goodies, van Organix ofzo. Mijn zoon smult ervan!

Maar een kindje van 6 maanden mag die toch nog niet? Of wel... heb er eigenlijk nog nooit naar gekeken.

Een kindje van 6 maanden zou ik ook niets anders dan anders aanbieden.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Pussycat vr 2 dec 2011 - 0:50

ow haha te laat Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Annemie vr 2 dec 2011 - 0:58

Pussycat schreef:ow haha te laat Laughing

lol!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 3:23

Susan schreef:Misschien een rare vraag hoor, maar ik koop wel gewoon het fruit dat ze het lekkerste vinden, op dit moment is dat dus appel en peer. Waarom zie je dat als verwennerij? Je koopt voor jezelf toch ook fruit dat je het lekkerste vindt?

+ 1 Als ze bananen lekker vinden, mogen ze van mij iedere dag een banaan.

Een kindje van 6 maanden zou ik ook niets extras geven met de feestdagen.
J.anneman wordt ook niet extra cerwend ofzo, hij krijgt gewoon zn normale eten en wel goodies maar die krijgt hij normaal ook tussendoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  _Mashimaro_ vr 2 dec 2011 - 3:29

I. krijgt op dit moment fles, groente- en fruitpotjes. Een soepstengel zou dus vanuit mij gezien al een verwennerij zijn. Ik wist alleen niet of hij dat mocht hebben met 6 maand.

Ik heb net ook nog even in de winkel gekeken naar koekjes e.d., maar de meeste zijn vanaf 8 maand. Ik kijk dus nog even wat ik doe.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Liadan vr 2 dec 2011 - 3:42

Kian krijgt niks extra's met de feestdagen. Hij krijgt hetzelfde als nu, misschien dat hij een extra stuk komkommer krijgt als hij toevallig wakker is als wij aan de hapjes zitten 's avonds. Maar waarschijnlijk ligt hij dan gewoon al te slapen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  woezel vr 2 dec 2011 - 7:59

Ik heb bij de kruidvat mini koekjes gehaald vanaf 6 maanden. Je moet ook rijstwafeltjes hebben vanaf 6 maanden.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  PiP vr 2 dec 2011 - 8:06

_Nera_ schreef:Ik heb toevallig zojuist wortelchipjes en kaasknabbels gekocht, speciaal voor baby's/kleine kinderen. Goodies, van Organix ofzo. Mijn zoon smult ervan!
Mijn dochter vindt die chips vreselijk, haha!

Voor een kindje van 6 maand zou ik nog niks lekkers doen en als je toch wat wilt, misschien een lekkere papfles?
extra lekker fruithapje (biscuit erdoor kruimelen?)

Met 1 jaar gingen wij gourmetten en heeft onze dochter pannenkoekjes gegeten, daar heeft ze flink van zitten smullen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  PiP vr 2 dec 2011 - 8:08

Oja, heb je ook niet die gedroogde appels van zonnatura? Zijn net chipjes, maar denk dat 6 maand daar nog te vroeg voor is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor lekkers tijdens de feestdagen? Empty Re: Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum