Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speelgoed in de vaatwasser

+5
Makamba
Printje
loesje
duckie
sharky
9 plaatsers

Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 2:24

Ik hoor vaak dat mensen dit doen en eigenlijk wil ik dit ook eens gaan proberen met S. zijn speelgoed. Hij speelt vaak met zijn Duplo etc tijdens het eten en daar komen dus etensresten aan en dat echt hygienisch is dat natuurlijk ook niet. Maar gooien jullie dan alles los in de vaatwasser en met of zonder vaatwasblokje? En welk programma gebruiken jullie dan?

Het gaat dus om zijn Duplo maar ook om zijn Megablocks en Little People poppetjes. Maar dat laatste weet ik niet of dat wel kan omdat er toch van die gaatjes onderin zitten. Iemand ervaring mee of dan ook kan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  sharky vr 11 nov 2011 - 2:26

Je kunt duplo ook in een kussensloop in de wasmachine doen. Wel ervoor zorgen dat de kussensloop goed dicht is, zodat de kleine onderdelen niet door de wasmachine gaan. Kan volgens mij met veel plastic speelgoed, wel een lage temperatuur gebruiken.

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  duckie vr 11 nov 2011 - 2:28

ik doe haar stapeltoren dingen gewoon in de vaatwasser, ze gebruikt ze namelijk ook als bakje voor koekjes... ik doe ze dan gewoon bij de gewone vaat in dus met blokje. verder heb ik van de week een grote doos duplo gekocht via MP en dat heb ik in de wasmachine gewassen in een kussensloop op 30 graden met een soort wasmiddel spul van nutrimatics (waar je bij wijze van je tanden mee kan poetsen) daar heb ik ook de little people poppetjes bij in gedaan maar idd daar blijft wat water in staan (niet over na gedacht Embarassed ) de rest van de little people spullen wat niet in de vaatwasser/wasmachine kan heb ik met een sopje met dettol schoongemaakt en dan met een natte doek nog een keer afgenomen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 2:28

vaatwasser zou kunnen, maar ik denk dat er dan wel water blijft staan in de blokjes. Als je ze in de wasmachine doet, dan komen ze er zo goed als droog uit door het centrifugeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 2:36

Ik zou idd in de wasmaschine doen, in de kussensloop op 30 graden, beetje wasmiddel erbij en komt schoon en droog eruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  loesje vr 11 nov 2011 - 2:37

ik doe alex zijn duplo af en toe is in een kussensloop en dan in de wasmachine gaat perfect.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Printje vr 11 nov 2011 - 9:40

Ik loop het bad vollopen met schoonmaakmiddel en gooi al zijn duplo, little people etc erin. Ik doe dit trouwens iedere maand.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Makamba vr 11 nov 2011 - 21:29

sharky schreef:Je kunt duplo ook in een kussensloop in de wasmachine doen. Wel ervoor zorgen dat de kussensloop goed dicht is, zodat de kleine onderdelen niet door de wasmachine gaan. Kan volgens mij met veel plastic speelgoed, wel een lage temperatuur gebruiken.

Zo heb ik dat hier ook gedaan! De Little People poppetjes had ik ook mee gewassen, maar sommigen zaten vol met water.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  *Troela* vr 11 nov 2011 - 23:19

Kijk wel uit met de tempratuur. Heb hier ooit plastic keukenspullen uit speelkeuken in de vaatwasser gedaan en die zijn gesmolten. Hier dus in kussensloop in wasmachine op koude temp.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Liadan vr 11 nov 2011 - 23:21

Printje schreef:Ik loop het bad vollopen met schoonmaakmiddel en gooi al zijn duplo, little people etc erin. Ik doe dit trouwens iedere maand.
Wat goed van jou! Ik doe dat echt bijna nooit Embarassed Embarassed .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Printje za 12 nov 2011 - 0:46

Liadan schreef:
Printje schreef:Ik loop het bad vollopen met schoonmaakmiddel en gooi al zijn duplo, little people etc erin. Ik doe dit trouwens iedere maand.
Wat goed van jou! Ik doe dat echt bijna nooit Embarassed Embarassed .

hahahha ja goed he, ik vind het ook best goed van mezelf.
Ik doe dat iedere maand rondom de 14de (de dag dat hij geboren is) zo vergeet ik het nooit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 1:57

woow printje, dat vind ik ook wel knap! maak je dan ook steeds het speelgoed schoon wat niet in een bad water kan? En wat doe je met houten speelgoed, gooi je dat ook gewoon in het water?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Printje za 12 nov 2011 - 2:03

Rejoy. schreef:woow printje, dat vind ik ook wel knap! maak je dan ook steeds het speelgoed schoon wat niet in een bad water kan? En wat doe je met houten speelgoed, gooi je dat ook gewoon in het water?

Wat niet in bad kan poets ik gewoon zelf met een nat doekje, zijn houten speelgoed doe ik met een heel licht vochtig doekje af.

Houten speelgoed in water is geen succes, datheeft een ouder bij spulletjes uit mijn klas weleens gedaan maar dat is er echt niet goed voor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 6:37

Idd Printje echt goed van jou haha. Dit is pas de eerste keer dat ik het wil gaan doen. Ik maak natuurlijk wel dingen schoon die echt erg vies zijn maar consequent iedere maand dat niet Embarassed Maar in een kussensloop in de wasmachine is misschien idd een beter idee dan alles in de vaatwasser !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Chelle za 12 nov 2011 - 21:21

Stomme vraag misschien maar hoe maken jullie de kussensloop goed dicht in de wasmachine?

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 21:36

knoop in de punten leggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Flower_L zo 13 nov 2011 - 1:43

Rejoy. schreef:knoop in de punten leggen?

doe ik ook, en dan nog extra hoes eromheen (en die aan andere kant dichtknopen). Ik plan het altijd tegelijk met ons beddegoed (...niet dat ik iedere week het speelgoed was...). Hebben ieders altijd 2 kussenhoesjes om onze slaapkussen, dus gaan er 2 zakken met speelgoed in de machine vaak.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed in de vaatwasser Empty Re: Speelgoed in de vaatwasser

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum