Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben stikjaloers

+5
Fiwen
Dolphinne
xxDila
moepie
VeryCherry
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 23:42

Laten we wel even voorop stellen dat ik echt niet zo'n gedachtengang heb als Darcy als voorbeelden aangaf in haar post. Ik besef heel goed dat er altijd ergere dingen zijn dan wat wij nu meemaken. Ook mag iemand van mij 'zeuren' omdat hij zich bijvoorbeeld niet lekker voelt/ een baal dag heeft gehad/ het niet lekker gaat of het werk o.d. natuurlijk mag dat en dat is ook heel normaal, het gewone leven gaat gewoon voor iedereen door, ook voor ons gaat alles door. Misschien dat ik beter kan relativeren dan voorheen en mezelf niet meer druk kan maken om kleine dingen maar dat wil niet zeggen dat ik een minimaal inlevingsvermogen heb naar andere mensen, integendeel zelfs. Omdat ik om eerlijk te zijn eigenlijk nog nooit jaloers op iets of iemand ben geweest kan ik het gevoel van Aex niet voorstellen maar dat wil niet zeggen dat ik het niet vervelend vind voor haar en hoop dat ze ook snel weer zwanger mag zijn.


Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 22 nov 2010 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 23:54

Dat bedoelde ik ook helemaal niet te zeggen hoor, dat jij zo denkt smile Het waren algemene voorbeelden. Ik haalde jou alleen aan omdat je zelf zei dat je misschien zo reageerde omdat je emotioneel veel mee hebt gemaakt en dat kan ik me voorstellen. Ik denk dat veel mensen zo reageren uit emotioneel oogpunt, ik heb ook weleens heftig gereageerd op iets over moeders omdat dat mij persoonlijk gewoon heel erg raakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 23:58

Oké dan Very Happy ik dacht dat je misschien gedeeltelijk op mij doelde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 0:00

Mama_van2 schreef:Oké dan Very Happy ik dacht dat je misschien gedeeltelijk op mij doelde.
Nee joh, ik vind het juist knap dat je juist zo kan relativeren, en dat je de gevoelens van jaloezie niet kent is alleen maar heel fijn.

Alex, ik hoop dat het jaar snel voorbij mag gaan voor je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Susan di 23 nov 2010 - 0:33

Heel fijn als je nooit jaloers bent op iemand, maar dat wil niet zeggen dat dat gevoel niet menselijk is. Zolang het niet je leven gaat beheersen, is er ook niks ergs aan, het is geen schande om wel eens jaloers te zijn.

Net als relativeren, dat is ook heel fijn, als je dat kan, maar je hoeft niet altijd alles maar te relativeren, je mag soms ook wel eens iets gewoon ouderwets kut vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 0:39

Maar Susan volgens mij begrijp jij mij verkeerd. Ik zeg toch nergens dat je niet jaloers kan/mag zijn natuurlijk is dat menselijk net zoals relativeren ook een menselijk iets is. Het kan toch gewoon dat ik me er niet bij kan voorstellen, dat is toch niet zo gek of ben ik nu echt de enige die dan niet kan ? Natuurlijk is het geen schande om eens jaloers te zijn o.d. Ik heb het idee dat ik nogal verkeerd begrepen wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Susan di 23 nov 2010 - 0:47

Het zal niet zo bedoeld zijn, maar het komt op mij dan toch een beetje over alsof jij het maar vreemd vindt dat zij dat wel heeft. Ik bedoel, als ik mijn hart uitstort over een bepaald gevoel waar ik me toch al enigszins lullig over voel en iemand reageert daarop met 'oh, dat heb ik nou nóóit, ik kan me er niets bij voorstellen' dan vraag ik me ook af waarom diegene het nodig vindt om dat te zeggen. Als de insteek van het gesprek anders is, zo van, heb jij dat nou ook altijd, dan vind ik het anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 1:01

Vervelend dat het zo overkomt maar zo bedoel ik het inderdaad niet. Ik vind het helemaal niet vreemd dat zij dit gevoel heeft, het is iets menselijks. Ik probeerde alleen te zeggen : Probeer het van je af te zetten, geniet van jullie meisje en jullie tijd komt ook wel weer. Misschien dat ik mezelf nu gewoon niet zo goed kan verwoorden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 1:19

Om maar even weer op de beginpost te reageren van Alex, ik kan me er wel degelijk iets bij voorstellen hoor!
Zelf ben ik al een langere tijd toe aan kinderen dan mijn vriend, we praten er wel veel over en het gevoel begint bij ons beiden nu echt te komen, maar voorheen hoorde ik eens van een goede vriend van ons dat hij zijn scharrel/vriendin zwanger had gemaakt en dat ze het weg hadden laten halen, dan werd ik wel even jaloers! Dacht ik ; verdorie, wij hebben een solide relatie, een goed huis, alles op een rijtje, laat 'ons' dan ongepland zwanger raken, dan hadden we dat kindje wel een goed leven kunnen bieden. Dat was wel even zwaar, maar uiteindelijk ben ik eroverheen gegroeid omdat ik er niks meer van hoorde ..

Kan me wel voorstellen dat het bij jou iets moeilijk is, het is je neef, je zal hem vaker zien, je zal via je moeder er veel over horen .. je moet je maar in gedachten houden, dat het jaar soms zo voorbij vliegt, en dat jullie er straks hopelijk OOK iets heel moois voor terugkrijgen. Kan je de kunst van het 2 kindjes opvoeden even alvast afkijken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 1:54

Ik kan het me ook voorstellen dat Alex zich zo voelt.
Ik heb zelf een mola-zwangerschap gehad en daarna mocht ik een jaar niet zwanger worden. Wachten duurt dan heel lang, zeker als je wens om zwanger te worden zo groot is.
Het kan dan inderdaad weleens steken dat andere vrouwen wel zwanger raken en een kindje krijgen, maar aan de andere kant weet je dat na dat jaar dat kindje er waarschijnlijk toch wel komt. Wachten is moeilijk, maar de beloning voor het wachten is het wel weer waard!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 1:55

@Susan: is dat Y.rsa op je avatar?? Wat een mooi meisje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Susan di 23 nov 2010 - 2:03

Pritt schreef:@Susan: is dat Y.rsa op je avatar?? Wat een mooi meisje!
Ja, dat is Yrsa, dank voor het compliment. Wat een leuke foto van jouw kinderen!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 2:05

Pritt schreef:@Susan: is dat Y.rsa op je avatar?? Wat een mooi meisje!

Dat vind ik ook inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 4:13

Waarom zijn die gevoelens gek? Zou niet weten waarom. Ik herken je gevoel ook Alex. Als het aan mij lag was ik een jaar geleden alweer zwanger geweest. Vond het ook moeilijk om te horen dat mijn schoonzusje zwanger was, gewoon omdat je het zelf erg graag wilt. Nu zijn wij bezig met IVF en vind ik het ook moeilijk omnye lezen dat er meiden zijn die zo zwanger zijn, ook al heb ik een kind.
Ik gun het ze allemaal enorm, maar het is soms gewoon moeilijk. Veel sterkte met wachten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 4:29

Ik snap je wel heel goed. Heb zelf ruim 5 jaar AD geslikt en daardoor zwangerschapswens op langere baan gezet. Evt kon het wel, maar als er ook maar eens kans zou zijn dat ik zonder AD zwanger zou kunnen worden had dat absoluut mijn voorkeur en die van mijn arts. Gelukkig ben ik een paar maanden terug gestopt en voel me echt goed.

Om mij heen kregen vriendinnen en familie wel kinderen en dat is soms wel een beetje moeilijk omdat ze zelf nog niet zo ver ben. Jaloers kon ik het niet echt noemen, dacht dan altijd maar: Mijn tijd komt nog wel. En gunde ze het uiteraard van harte.
En hoop heel erg dat die tijd er binnenkort is!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 5:01

Liva schreef:Waarom zijn die gevoelens gek? Zou niet weten waarom. Ik herken je gevoel ook Alex. Als het aan mij lag was ik een jaar geleden alweer zwanger geweest. Vond het ook moeilijk om te horen dat mijn schoonzusje zwanger was, gewoon omdat je het zelf erg graag wilt. Nu zijn wij bezig met IVF en vind ik het ook moeilijk omnye lezen dat er meiden zijn die zo zwanger zijn, ook al heb ik een kind.
Ik gun het ze allemaal enorm, maar het is soms gewoon moeilijk. Veel sterkte met wachten!

Volgens mij doel jij op mij of niet ? Er worden hier dingen wel een beetje uit zijn veband getrokken zeg, volgens mij heb ik nog geen 1 keer gezegd dat het gek is dat Alex zo denkt, het lijkt me alleen vervelend voor haar thats it.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 8:21

Alex167 schreef:Vanmorgen hoorde ik van mijn moeder dat mijn neef en zijn vrouw hun tweede kindje verwachten. Het zou normaal zijn als ik blij voor ze zou zijn, maar ik ben zo vreselijk stikjaloers. Ik zit al vanaf het moment dat ik het hoorde tegen huilen aan. Gewoon omdat ik ook zo graag wil en het voor mij nog een jaar gaat duren voordat het weer zover is. Waarom kan ik niet gewoon blij voor ze zijn? Ik vind het echt een klotegevoel ... Ik weet eigenlijk niet waarom ik het hier plaats, maar ik moest het even kwijt.

Meid, dat is helemaal niet gek. Ik wacht zelf al 3,5 jaar op de eerste en reageer ook vaak behoorlijk verdrietig als er weer eentje zwanger is. Nu heb jij al een kindje geloof ik, maar of je er nou 0 of 10 hebt bij wijze van, als je zelf graag wil en het kan óf lukt ( nog ) niet, dan is dat een hele normale reactie.

Sterkte meis

I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Lejow di 23 nov 2010 - 9:54

Ik kan je gevoel helemaal begrijpen Alex.
En Mamma van 2, zoals je het in je laatste post beschrijft, komt het al heel anders over als in je eerste post.
Als je ergens op moet wachten, duurt het lang. Of dat nou een dag, een week of een jaar is, wachten is gewoon niet leuk...

Geniet lekker van je meisje, Alex. Probeer in dat jaar leuke dingen voor je zelf te plannen, of leef steeds naar een bepaalde datum, dan gaat het vast sneller!!!

En Tea-Leaf, ik heb werkelijk respect voor je dat je zo reageert. Ik ben zo aan het hopen dat het er voor jullie ook snel in mag zitten!!!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 0:39

Mama_van2 schreef:
Liva schreef:Waarom zijn die gevoelens gek? Zou niet weten waarom. Ik herken je gevoel ook Alex. Als het aan mij lag was ik een jaar geleden alweer zwanger geweest. Vond het ook moeilijk om te horen dat mijn schoonzusje zwanger was, gewoon omdat je het zelf erg graag wilt. Nu zijn wij bezig met IVF en vind ik het ook moeilijk omnye lezen dat er meiden zijn die zo zwanger zijn, ook al heb ik een kind.
Ik gun het ze allemaal enorm, maar het is soms gewoon moeilijk. Veel sterkte met wachten!

Volgens mij doel jij op mij of niet ? Er worden hier dingen wel een beetje uit zijn veband getrokken zeg, volgens mij heb ik nog geen 1 keer gezegd dat het gek is dat Alex zo denkt, het lijkt me alleen vervelend voor haar thats it.

Nee, gewoon in het algemeen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 0:41

Het is ook niet gek. Maar wel belangrijk om er niet in te blijven hangen. Maar dat zal ze vast niet van plan zijn Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 2:02

Lejow schreef:En Tea-Leaf, ik heb werkelijk respect voor je dat je zo reageert. Ik ben zo aan het hopen dat het er voor jullie ook snel in mag zitten!!!!!

Wat aardig van je! Ik meen het ook echt. Als je niet kunt relativeren maak je je leven wel erg zwaar.

Wat niet wil zeggen dat ik nooit een "weeeeh stomme zwangeren ik wil ook" jankbui heb. Hahahaha. Very Happy

Maar mijn reacties zijn altijd oprecht, zoiets moois gun je iedereen vind ik.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben stikjaloers - Pagina 2 Empty Re: Ik ben stikjaloers

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum