Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderfeestje ja of nee?

+5
moepie
Lindsya
Limburg85
Dolphinne
Thunder
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 0:50

In januari is het alweer zover, dan wordt Tygo 5 jaar. Hij is van de week bij een kindje uit zijn klas op het kinderfeestje geweest. Daar zijn ze met de auto naar een binnenspeelpaleis geweest. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik vind ze nog zo jong voor kinderfeestjes. Wat vinden jullie? Zouden jullie al wel een kinderfeestje geven?

En zo ja, wat zou je dan doen? Hebben jullie nog goed ideeën voor een kinderfeestje (mocht ik toch besluiten om een kinderfeestje te geven)

Alvast bedankt voor de antwoorden en/of tips

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 0:51

Voor een echt kinderfeestje vind ik ze ook idd wat jong. Is misschien meer iets voor kinderen vanaf 6/7 jaar.
Maar om met een paar kindjes (stuk of 3) naar een binnenspeeltuin ect. te gaan, zou ik persoonlijk wel leuk vinden dan.
Dan zou ik daarvoor kiezen als je toch overweegt wat te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Thunder ma 22 nov 2010 - 1:47

Moeilijk Lies. Ik weet nog niet wat ik ga doen tegen die tijd. Nu is Tim als 1 van de laatsten jarig van zijn klas, dus ik kan mooi kijken wat de rest van de moeders doet, haha. [i]

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Dolphinne ma 22 nov 2010 - 1:56

Op zich zou een kinderfeestje wel kunnen, maar je hoeft dan ook niet meteen 8 kinderen uit te nodigen, maar kunt ook beslissen dat er maar 3 ofzo komen.
Je kunt evt. ergens naar toe gaan, maar kunt ook thuis wat leuks doen.

Met zn allen cakejes bakken en versieren bijv. Of pannenkoeken versieren.
Evt eerst nog een koksmuts en schortje maken/versieren.

Heeft Tygo zelf al goed door wat kinderfeestjes zijn? Ik zou denk ik ook kijken of hij het zelf echt heel leuk zou vinden om kindjes uit te mogen nodigen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 1:58

Hier wordt de oudste over 3 weken 5 jaar en toevallig hebben we gisteren haar kinderfeestje besproken, we gaan naar het pannenkoeken huis met als thema "ariel" dus ze worden allemaal verkleed en gesminkt als Ariel.

Het liefste hadden we het kinderfeestje thuis gegegeven, cake versieren, spelletjes doen etc. maar dat gaan gewoon niet i.v.m de jongste ( te druk ) vandaar dat mijn ouders komen oppassen en wij met de kinderen naar het pannenkoeken huis gaan.

Hier worden trouwens altijd kinderfeestjes gegeven, ook de kinderen die 5 worden. Meestal mogen ze dan 5 kinderen uitnodigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Limburg85 ma 22 nov 2010 - 1:59

Vind het moeilijjk, aan de ene kant vind ik hem nog te jong, zou het zelf denk met 6 doen maar als hij wel steeds bij andere kindjes word uitgenodigd en hij wil het ook graag, dan zou ik het wel doen maar wel met een paar kindjes en dan misschien thuis iets doen?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Lindsya ma 22 nov 2010 - 2:01

Mijn zoontje is uitgenodigt voor een kinderfeestje van zijn vriendje. Hij wordt 4 jaar. ik vind het persoonlijk wat te jong want één van de ouders mag meekomen is niet verplicht maar mijn zoontje vind het allemaal nog eng om bij iemand binnen te gaan spelen of op verjaardag te gaan. Ik zou persoonlijk wachten tot een jaar of 7.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 2:09

Limburg85 schreef:Vind het moeilijjk, aan de ene kant vind ik hem nog te jong, zou het zelf denk met 6 doen maar als hij wel steeds bij andere kindjes word uitgenodigd en hij wil het ook graag, dan zou ik het wel doen maar wel met een paar kindjes en dan misschien thuis iets doen?

Maar waarom zou hij dan te jong zijn ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  moepie ma 22 nov 2010 - 3:01

ik zou denk ik wel een kinderfeestje geven, het hoeft maar heel klein te zijn! Mijn voorkeur zal zijn om thuis te blijven, thuis kun je genoeg leuke dingen doen, weg gaan kan altijd later nog. De meeste kinderfeestjes moeten tegenwoordig zo groot mogelijk, ik vind dat helemaal niet nodig.
Ik heb wel eens gehoord dat een goede regel is voor het aantal uit te nodigen kinderen, de leeftijd van je kindje. Dus wordt hij 5 dan nodig je 5 kids uit....
Op de leeftijd van 5 hebben ze naar mijn mening wel door dat ze naar kinderfeestjes gaan als een kindje jarig is maar dat hij er dan zelf geen een mag geven, daarom zou ik het denk ik wel doen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Mamsie ma 22 nov 2010 - 5:40

G gaf ook zn eerste feestje toen hij 6 werd.
5 kan best maar dan zou ik idd thuis iets doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 8:13

Wij hadden het ook het fijnste gevonden om haar feestje thuis te vieren, wat spelletjes, cake versieren, taart eten, muziekje aan, wat verkleden etc. dat wordt hier ook meestal gedaan als ze 5 jaar worden en ze mogen 5 kindjes uitnodigen. Helaas gaat dan niet want dan hebben we grote kans dat de jongste weer terug richting het ziekenhuis moet vanwege de drukte.

Wat vind T.ygo zelf ? Vieren zijn vriendjes een kinderfeestje ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Meeko ma 22 nov 2010 - 20:56

Ik kan eigenlijk niet wachten tot ze 5 wordt en ik een kinderfeestje kan organiseren Embarassed Maar zou t dan ook thuis doen en dan in een leuk thema. Zoontje van vrienden van ons is laatst 5 geworden en gaf een ridderfeestje. Ze hadden een kist gehuurd met ridder verkleedkleren en een spel om de cadeautjes uit te pakken. Erg leuk. Het hoeft ook niet zo overdreven vind ik als ze nog zo jong zijn. Ik zou dan bijv. niet naar zo'n speeltuin gaan.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 21:22

Mijn nichtje had haar eerste kinderfeestje ook toen ze 5 werd. Mijn zusje heeft een ouderwets kinderfeestje gedaan met koek happen, stoelendans en snoepjes uit een bak met water vissen. Zelf cakejes versieren en pannenkoeken eten. Verder hebben ze nog boven in mijn nichtjes kamer gespeeld. Kinderen vonden het helemaal fantastisch Very Happy. Oh en ze mocht ook vijf kindjes uitnodigen, dit jaar 6. Volgend jaar mag ze er ook 6 zei mijn zusje dit jaar haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Mamsie ma 22 nov 2010 - 22:06

idd een ouderwets kinderfeestje vind ik ook erg leuk. Was hier ook een optie geweest maar hij wou super graag naar de bowlingbaan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 22:42

Ja ik zou t wel doen maar ik zou t lekker thuis houden. Gewoon een thema feestje. Op internet staan veel spelletjes die je kan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 23:44

Lagom schreef:Mijn nichtje had haar eerste kinderfeestje ook toen ze 5 werd. Mijn zusje heeft een ouderwets kinderfeestje gedaan met koek happen, stoelendans en snoepjes uit een bak met water vissen. Zelf cakejes versieren en pannenkoeken eten. Verder hebben ze nog boven in mijn nichtjes kamer gespeeld. Kinderen vonden het helemaal fantastisch Very Happy. Oh en ze mocht ook vijf kindjes uitnodigen, dit jaar 6. Volgend jaar mag ze er ook 6 zei mijn zusje dit jaar haha!

Dat is echt leuk, zoiets hadden wij ook graag gedaan, lekker ouderwets maar vaak wel ontzettend leuk. Misschien voor volgend jaar als we wat meer weten over M.ara .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 1:48

Bij R.ick in de klas geven de meeste kinderen wel een feestje als ze 5 worden.

Laatst is R.ick met een feestje gaan gymmen met een paar andere jongetjes. Er werd dan een parcours in de gymzaal uitgezet en ze gingen spelletjes doen. Dat vond ik best een leuk idee.

R.ick z'n feestje vieren we gewoon thuis of, bij mooi weer, in het bos ofzo. We gaan dan ook gewoon spelletjes doen en een filmpje kijken ofzo met max. 4 kindjes (5 met R.ick erbij)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  SarahKey di 23 nov 2010 - 1:54

Ik zou wel een kinderfeestje geven. Ik vind alleen ergens heengaan veel te gek voor die kleintjes. Thuis kun je zoveel leuke dingen bedenken. En met 2-3 uurtjes is lang genoeg als ze 4-5 jaar zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Tazz di 23 nov 2010 - 5:51

Ja hartstikke leuk! Ik kijk er ook naar uit om straks een kinderfeestje te geven. Ik zou dan wel thuis blijven of maximaal naar de kinderboerderij of het bos gaan voor een kleine speurtocht ofzo. Kartonnen borden / bekers schilderen, met snoep poppetjes maken en vervolgens opsnoepen, cakejes versieren, ik zag het hierboven al voorbij komen om een thema feestje te geven ook erg leuk! Vind ze met 5 jaar daar niet te jong voor.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderfeestje ja of nee? Empty Re: Kinderfeestje ja of nee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum