Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Yoga

2 plaatsers

Ga naar beneden

Yoga Empty Yoga

Bericht  Lady Starstruck ma 3 okt 2011 - 7:54

Wie doet er hier aan yoga? Zit er sterk aan te denken om op yoga te gaan. Ik ben totaal niet van de teamsporten en de zumba (gaat mij meestal te snel). Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Yoga Empty Re: Yoga

Bericht  Aziraphale ma 3 okt 2011 - 8:00

Ik doe aan Pilates, ik vind het super! Heerlijk ontspannend maar tegelijk heftige spieroefeningen smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Yoga Empty Re: Yoga

Bericht  Lady Starstruck ma 3 okt 2011 - 8:10

Aziraphale schreef:Ik doe aan Pilates, ik vind het super! Heerlijk ontspannend maar tegelijk heftige spieroefeningen smile

Is Pilates een mix van yoga en iets anders? Ik heb er echt geen verstand van haha.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Yoga Empty Re: Yoga

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 9:24

Pilates zijn voornamelijk grondoefeningen, en elke oefening doe je vanuit je powerhouse. Je core (buik- en rugspieren). Je moet die oefeningen heel beheerst en goed uitvoeren, met heel veel spanning in je core. Dan is het heerlijk (ik heb het een tijdje gegeven).
Zelf houd ik meer van poweryoga. Ik vind het fijn om te merken dat mijn lichaam elke keer een klein stukje verder kan, en de spierpijn die ik er van krijg vind ik zo lekker (tja..). je wordt er flexibel en lenig van, je krijg er mooie lange spieren door (wat je dus slanker maakt dan bv fitness oefeningen).
Voor mij is yoga alleen niet voldoende, omdat je eigenlijk niet aan je conditie werkt. Maar ik vind het wel lekker voor erbij, bv na een uurtje fitness of een groepsles. Ik doe tegenwoordig aan Body Balance (dat is een combinatie tussen pilates, tai chi en poweryoga).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Yoga Empty Re: Yoga

Bericht  Lady Starstruck ma 3 okt 2011 - 9:28

Bobbie schreef:Pilates zijn voornamelijk grondoefeningen, en elke oefening doe je vanuit je powerhouse. Je core (buik- en rugspieren). Je moet die oefeningen heel beheerst en goed uitvoeren, met heel veel spanning in je core. Dan is het heerlijk (ik heb het een tijdje gegeven).
Zelf houd ik meer van poweryoga. Ik vind het fijn om te merken dat mijn lichaam elke keer een klein stukje verder kan, en de spierpijn die ik er van krijg vind ik zo lekker (tja..). je wordt er flexibel en lenig van, je krijg er mooie lange spieren door (wat je dus slanker maakt dan bv fitness oefeningen).
Voor mij is yoga alleen niet voldoende, omdat je eigenlijk niet aan je conditie werkt. Maar ik vind het wel lekker voor erbij, bv na een uurtje fitness of een groepsles. Ik doe tegenwoordig aan Body Balance (dat is een combinatie tussen pilates, tai chi en poweryoga).

Poweryoga is dus eigenlijk beter om te doen dan gewoon yoga? Want dan kan ik beter voor poweryoga gaan denk ik. Ik las ook dat het ontspannend werkt. Ben wel benieuwd of dat ook waar is.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Yoga Empty Re: Yoga

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 10:39

Ik heb zowel yoga als poweryoga gedaan. De eerste beviel me veel beter, poweryoga is echt een sport en daar houd ik persoonlijk niet zo van smile. Yoga gaat om lichamelijke en geestelijke balans, spanning en inspanning worden afgewisseld en je leert je eigen lichaam voelen. Het eindigt met een ontspanningsoefening en daar zweefde ik dan meestal op het randje van wakker / slapen, dat fijne gevoel van als je lekker kunt uitslapen en half wakker bent. En dat terwijl ik echt een heel nuchter persoon ben, ik had nooit verwacht dat zoiets bij mij zou 'werken'. Yoga is wat mij betreft een aanrader!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Yoga Empty Re: Yoga

Bericht  Lady Starstruck ma 3 okt 2011 - 10:48

Twellie je overtuigd mij wel. Ik denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen om mij aan te melden Very Happy
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Yoga Empty Re: Yoga

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum