Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

+9
RYW
Liadan
Darius
Dolphinne
moepie
Mirror
Lindsya
Limburg85
bella
13 plaatsers

Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 22:46

en met welke verhaaltjes zijn jullie begonnen?

** edit: en vanaf wanneer zijn jullie gaan zingen voor/met jullie kinderen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:10

Zingen al vrijwel meteen. Voorlezen misschien na een half jaar ofso. Weet het niet meer precies.
En nu zingen we heel veel samen en 'lezen' ook veel samen. Maar hij kent sommige boekjes gewoon uit zn hoofd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:23

Wij begonnen al snel met lezen, maar vanaf dat ze in haar grote bed ging slapen 2 jaar 3 maanden zijn we heel bewust elke avond een boekje gaan lezen.
Verder word er hier de hele dag gezongen Very Happy. De ene keer met een cd en soms youtube en dan liedjes zoeken met Indy. Merle heeft geen zit kont en heeft nog geen geduld om naar een boekje te kijken/luisteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:30

Zingen deden we vanaf dag 1, voorlezen af en toe, als hij wat ouder is wil ik t vaker doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:34

Wij lezen al vanaf heel klein voor. De oudste al vanaf dat hij een maand of 5 is elke avond voor het slapen gaan en de jongste is nu 5 maand en lezen we al vanaf de geboorte tegelijk met de oudste voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 0:17

Zingen deed ik al heel snel en nu nog steeds elke dag ! Hij vind het geweldig Very Happy
Voorlezen nog niet gedaan dat wil ik gaan doen als hij wat ouder is en in een groot bedje ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  bella ma 22 nov 2010 - 0:51

Zingen doen we hier ook alle dagen!
Het is zo makkelijk om zingende weg je dag door te gaan!
Mijn dochter (22maanden) begint inmiddels zelf ook te zingen!
Met lezen zijn we begonnen vanaf ongeveer een half jaar!
Eerst de zogenaamde voelboekjes, en vanaf dat ze een jaar is,
zijn de boekjes van dribbel (met die flapjes) erg in trek!
Hier dus een kleine boekenwurm, gek op boekjes, folders, tijdschriften!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 1:01

Bij Tygo zongen we al vrijwel meteen. Lezen begon zo rond het half jaar. En Jens lezen we dus al zijn hele leven voor, die zit er altijd bij als we Tygo voorlezen.

De boeken van Woezel en Pip waren hier altijd favoriet, nu trouwens nog steeds.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Limburg85 ma 22 nov 2010 - 1:57

Sinds een half jaar/jaar lezen we iedere avond voor het slapen gaan een boekje. Het is meer dat hij het boekje beet houdt en dan bladeren door het boekje en korte zinnetjes lezen/bedenken want voor echt verhalen lezen heeft hij geen geduld.

Hiervoor deden we alleen overdag af en toe een boekje lezen of tijdens het eten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Lindsya ma 22 nov 2010 - 2:06

Zingen deden vanaf het begin al, mijn zoontje is gek van muziek en die staat ik ook veel aan in huis of in de auto.

Voor lezen had mijn zoontje niet echt geduld. Sinds hij in zijn grote bed slaapt en dat is vanaf twee jaar en een paar maanden lezen we elke dag voor het slapen gaan. Ik heb mijn zoontje lid gemaakt van de Disney club en dat zijn hele leuke boeken om voor te lezen en we zijn lid geworden van de bieb, en daar halen we boeken van Nijntje of Dikkie Dik.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Mirror ma 22 nov 2010 - 2:11

Zingen doen we heel veel en al vanaf het begin. Lezen nog niet. Samen even een boekje doorbladeren wel, maar dan zijn we het boekje altijd heeeeel snel door. Als ik ga voorlezen praat/gilt hij er gewoon doorheen, dus dat komt nog wel study
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 2:20

Ik ben vrij snel gaan voorlezen. Net als zingen. Ik lees eerst een verhaaltje voor van Jip en Janneke en daarna zing ik een liedje. Daar is ze nu aan gewend, ik merk dat ze er rustig van wordt en dus vind ik het wel fijn om dat erin te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  moepie ma 22 nov 2010 - 2:57

Zingen deed ik ook vanaf het begin. Vond ze altijd erg leuk en nu doet ze ook mee met bewegingen enzo.. heel grappig! lezen vanaf dat ze een half jaar was ofzo... (misschien ook al wel iets eerder, maar dan liet ik meer alleen plaatjes zien)
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Dolphinne ma 22 nov 2010 - 3:05

Zingen deed ik al wel vrij snel elke avond voor het naar bed gaan (slaap kindje slaap, hij wordt daar tegenwoordig ook altijd rustig van en kruipt dan lekker tegen me aan). Andere liedjes vergeet ik meestal om regelmatig met hem te zingen. Hij lijkt er ook niet zo in geinteresserd.
Ik zing nu af en toe wel sinterklaasliedjes met hem en klap eens in je handjes kent hij ook wel (maar zingt hij niet mee, alleen bewegingen)

Boekjes lezen we wel regelmatig, al heeft hij niet echt een zit-kont. Hij heeft een hele stapel in zijn eigen kast en hij vind het dan leuker om er zelf in te bladeren dan om voorgelezen te worden.
We lezen wel elke avond voor het slapen samen een boekje op de bank (in slaapzak). Dat doen we nu een paar maanden.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Darius ma 22 nov 2010 - 8:07

Zingen vanaf het begin, Laurens vind het nu ook heerlijk om te dansen op een cd van K3. (haha, net een meisje!). Voorlezen ook al vanaf het begin. Niet elke dag, maar hij komt zelf wel met boekjes aan zetten. Nu is hij weer helemaal fan van de tractors om mee te spelen, dus is het voorlezen weer wat mindern. Maar ik kan niet wachten om straks echt Pluk van de petteflet voor te lezen, en prentenboekjes en helemaal over een flink aantal jaren Harry Potter!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Liadan ma 22 nov 2010 - 8:25

Zingen deed ik voor haar vanaf haar geboorte. Boekjes voorlezen vanaf dat ze ongeveer 6 maanden was, maar het is pas echt een succes sinds een paar maanden. Daarvoor vond ze het leuk om zelf boekjes te lezen, voorlezen vond ze te lang duren. Nu wil ze niets liever dan voorgelezen worden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 8:32

ik zing ook al vanaf de geboorte. Sinds een aantal weken gaat ze de liedjes volgens mij herkennen en lijkt ze een voorkeur te krijgen voor bepaalde liedjes.

Ik denk dat ik ook vanaf een half jaar samen boekjes ga lezen. Enigszinds reactie is dan wel net zo leuk als je aan het voorlezen bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 6:27

Toen hij er zelf interesse voor begon te tonen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  RYW di 23 nov 2010 - 7:52

Zingen eigenlijk gelijk al. Leuk, want als we nu met zijn drietjes in de auto zitten gaan we alle drie keihard meezingen met de radio, en als ik dan in mijn spiegeltje kijk zie ik dat de jongens ook zitten te dansen en swingen op de achterbank, echt schattig!

Voorlezen ook heel vroeg, met 6 maanden ofzo met zo'n bad- of knisperboekje, en dat steeds uitbouwen. Nu lezen we dingen als Pluk van de Petteflet en Paul Biegel enzo. Ze vinden het prachtig, vooral de jongste. Hij is nog geen drie, maar ik heb hem al regelmatig betrapt met mijn boeken. Ik heb ergens nog een foto van hem, in zijn leunstoeltje, weggedoken achter mijn boek (Pride & Prejudice) toen hij anderhalf ofzo was. Echt een boekennerd, die jongste Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  LMCurious di 23 nov 2010 - 10:15

Zingen deed ik wel vanaf de geboorte, maar dan alleen zelfverzonnen liedjes, want ik kende echt helemaal niks aan kinderliedjes. Ben ik echt samen met Joris aan het leren Wink Wel neuriede ik veel liedjes. En ik zette wel vaak muziek op om samen te dansen. Lezen zijn we vrij vlug mee begonnen. Denk zo rond een haf jaar dat ike cht met hem ging zitten en plaatjes kijken, vertellen wat er allemaal te zien was enzo. En later ook meer echt voorlezen. Denk dat we rond 1 jaar elke avond zijn gaan voorlezen voor het slapengaan, dat was tegelijkertijd met tandenpoetsen begonnen omdat we toen zijn avondritueel toch al een beetje moesten aanpassen hebben we het voorlezen er ook meteen vast ingebracht. Overigens lezen we ook bijna elke dag wel meerdere boekjes overdag. Nu gaat Joris ook steeds meer zelf de boekjes 'voorlezen' of vertellen wat hij ziet overal.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  LotteK di 23 nov 2010 - 11:09

Zingen doen we al sinds haar geboorte. En ik denk dat we sinds dat ze een maand of 5 is al voorlezen. Ze heeft nog niet echt de aandacht om echt verhaaltjes voor te lezen, komt wel steeds meer. Maar samen veel plaatjes kijken en aanwijzen en zoeken vind ze erg leuk of er korte verhaaltjes bij verzinnen. Ze verslint een hele hoop boekjes op een dag, erg leuk!
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Mikki di 23 nov 2010 - 20:46

Zingen doen we al sinds de geboorte. Voorlezen sinds de oudste een maand of vijf is, de jongste zit er gewoon altijd bij. De oudste komt ook overdag vaak met boekjes aanzetten, maar kan ze ook prima zelf voorlezen, ze weet precies wat waar staat.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Printje di 23 nov 2010 - 22:14

Zingen al vrijwel vanaf het begin. Voorlezen met ik denk een paar maanden al, maar ja ik ben kleuterjuf en heb een zee van boeken thuis, bovendien vind ik het erg leuk om te doen. Ik merk nu al dat hij zelf ook steeds boekjes pakt, heel grappig om te zien maar hij heeft echt een voorkeur voor boekjes. Iedere dag lezen we wel een stukje voor, een lekker rustmomentje voor het slapengaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen Empty Re: vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum