Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stil zitten

+5
Lindsya
LMCurious
Tazz
Limburg85
Thunder
9 plaatsers

Ga naar beneden

Stil zitten Empty Stil zitten

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 2:55

Zitten jullie kinderen wel eens stil?

Mijn zoontje beweegt echt bijna de héle dag door! Met eten, tanden poetsen, op de bank zitten etc.
Soms heeft hij wel een moment dat hij rustig tv kijkt... En in de wandelwagen is hij ook wel kalm. Maar verder komt het amper voor dat hij stil zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Thunder zo 21 nov 2010 - 3:03

lol! Dat vraag ik me ook wel eens af. Die van mij kunnen dat ook écht niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Limburg85 zo 21 nov 2010 - 3:13

Mijn vriends zoontje kan ook echt geen minuut stil zitten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 5:00

Mijn dochter heeft daar ook moeite mee. bounce

Zodra we op de bank zitten is ze van mening dat ze over mee heen, onder me door en langs me af moet klimmen.
In de box is het een heriie van heb ik me jou daar.... En zelfs als ze moet slapen speelt ze tegenwoordig waardoor ze regelmatig zittend in slaap valt...

Maar ach, er zal heus wel eens een tijd komen dat ze WEL 1 minuutje rustig zal zitten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Tazz zo 21 nov 2010 - 5:32

Nou ik dacht dat ons meisje wel rustig was, maar sinds ik de laatste tijd erg moe ben heb ik wel eens behoefte aan rust, en dat valt tegen! Ze is continu bezig wel op een leuke manier maar zo ontzettend druk! bounce

Pas met Sesamstraat zit ze lief stil op de bank maar dan is ze zelf ook helemaal moe.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  LMCurious zo 21 nov 2010 - 8:52

Stil zitten of rustig zitten...ik bedoel, nee Joris zit niet stil als hij wakker is. Maar hij kan wel rustig op de bank/aan zijn tafeltje/op de grond zitten spelen. Hij kan dan goed een uur in een boekje bladeren of puzzelen ofzo. En dan komt hij zo goed als niet van zijn plaats, tenzij een stukje te ver uit zijn bereik ligt of hij een andere puzzel wil pakken ofzo. Maar ik vind wel dat hij dan rust in zn kont heeft.

Echt stil zitten, nee dat is er niet bij, maar logisch ook, als er toch allemaal leuke dingen te doen/zien zijn, dan zou ik dat ook niet doen. Zodra mama me in bed legt kan ik weer uitrusten denkt ie hier volgens mij!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Lindsya zo 21 nov 2010 - 8:59

Mijn zoontje is altijd bezig, zit niet veel stil. Hij zit wel stil als die tv kijk en als die eet maar verder zit die niet veel stil.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Bolleke zo 21 nov 2010 - 9:04

Whaha nee soms denk ik van niet, hij kan niet eens zijn mond stilhouden, soms word ik er ook gek van en ' s avonds moet ik ook echt zeggen dat hij nu eens even stil moet zitten en zijn mond moet houden of in ieder geval wat rustiger moet doen voordat hij naar bed gaat, en vaak ligt hij in bed ook nog te praten, en hij praat in zijn slaap :P
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 10:40

Stil zitten, dat woord komt hier ook niet voor. Ze is altijd aan het praten/bewegen/springen/dansen etc. Soms ben ik zoooo blij dat het avond is en er weer rust is lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:34

ook hier kent de jongste het begrip stil zitten niet...de oudste wel maar alleen als de tv aan staat Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Jelin ma 22 nov 2010 - 1:29

Mijn dochter kan ook echt niet stil zitten. Hooguit een minuutje of 2 als ze tv aan het kijken is. Maar bij spelen, lezen enz. moet ze bewegen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Dolphinne ma 22 nov 2010 - 1:51

Toen ik alleen nog de topic titel had gelezen, was mijn eerste reactie. Stilzitten? Wat is dat??
Hier dus ook een peuter die echt niet stil kan zitten.
Behalve als hij echt heel moe is en ik de dvd van bumba opzet of er iets leuks voor hem op tv is. Dan kan hij wel een minuut of 20/30 rustig zitten kijken, maar langer ook niet.

's ochtends mag hij ook altijd even mee naar mijn bed. Dan hoop ik elke keer weer dat hij nog even rustig gaat liggen zodat ik ook nog even wakker kan worden. Hij zegt dan ook dat hij gaat 'sapen' en gaat heel lief liggen, maar 3 tellen later zit hij ook weer overeind.
Meestal gaat hij dan al speelgoed halen uit de kamer en blijf ik nog even rustig liggen. Dan komt hij bij mij op bed 'koken' met alle pannen en ander spul.

Een boekje lezen is hier ook 3 tellen en dan weer een nieuw boekje (behalve voor het slapen 's avonds, dan zit hij wel rustig op schoot, maar wil het hele boek doorbladeren ipv luisteren naar het verhaal.)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Limburg85 ma 22 nov 2010 - 2:00

Hier kan S. nog niet eens tijdens het tv zitten stil op de bank zitten, net voor hij naar bed moet moet hij van ons wel altijd rustig gaan zitten maar dat houd hij echt nog geen 5 minuten vol.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  juffie001 ma 22 nov 2010 - 9:32

ook hier kan mijn zoontje niet stil zitten. Televisie vind ie niks aan. Hij kruipt/loopt/vliegt de hele dag door de kamer. Zelfs in de kinderwagen heeft ie er moeite mee
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 10:19

Mijn dochter kan ook absoluut niet stil zitten. Ze rent rondjes om de salontafel, rent met haar loopwagen (die ze allang niet meer nodig heeft, maar dat terzijde) door de woonkamer naar de keuken en weer terug en ploft dan even in haar stoeltje neer om vervolgens het hele ritueel weer te herhalen. Erg vermoeiend, maar wel heel leuk. Vanavond zat ik met haar in de trein en dan rent ze de hele trein door. Iedereen vindt het prachtig en dan vind ik het ook wel leuk, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 5:26

Hazeltje schreef:Mijn dochter heeft daar ook moeite mee. bounce

Zodra we op de bank zitten is ze van mening dat ze over mee heen, onder me door en langs me af moet klimmen.
In de box is het een heriie van heb ik me jou daar.... En zelfs als ze moet slapen speelt ze tegenwoordig waardoor ze regelmatig zittend in slaap valt...

Maar ach, er zal heus wel eens een tijd komen dat ze WEL 1 minuutje rustig zal zitten...

Dat doet mijn zoontje ook altijd. Echt zo irritant. Ik zeg dan altijd tegen hem dat ik geen klimrek ben, en hij maar op de grond moet gaan spelen. Daar wordt hij natuurlijk boos om. Want hij wil aan,op,onder mij hangen,zitten,liggen,staan...

Maar goed. Ik ben 'blij' te lezen dat het bij veel meer zo is Very Happy Dacht al dat ik een overactief kind had. Maar valt gelukkig mee smile

Vragen ze ook constant aandacht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Dolphinne di 23 nov 2010 - 6:48

Mijn zoontje vraagt inderdaad ook vrij veel aandacht.
Als ik even op de bank ga zitten met een tijdschrift gaat hij soms wel even alleen spelen, maar vaak klimt hij binnen een paar minuten bij mij op de bank. Of hij komt met boekjes aan omdat hij ook wil lezen. En dan wil hij dus op schoot/op de bank.
Waarna hij 3 tellen blijft zitten en weer een volgend iets ophaalt.

Of hij gaat bij op de bank/de salontafel spelen en dan steeds iets tegen mij zeggen/vragen etc. Zodat hij aandacht krijgt.

Ik reageer dan niet altijd en vind dat hij ook moet leren om even alleen te spelen. Soms gaat dat aardig goed en andere keren accepteert hij het niet.
Vooral als hij een beetje moe is kan hij zich niet goed alleen vermaken. Bijv. als ik eten moet koken en hij niet in de keuken mag komen. Dan is het vaak brullen en jammeren aan het hekje tussen de keuken en de gang.

Maar ik denk dat we hem dit ook wel een beetje zelf hebben aangeleerd. Er is bijna altijd maar 1 ouder bij hem in de buurt en vanaf het begin gaf ik hem ook altijd veel aandacht.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stil zitten Empty Re: Stil zitten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum