Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

+13
sheila123
Rumble
Bruintje Beer
Annemie
Pussycat
Darius
Parisienne
Barbabella
LMCurious
mauwmauw
Mamsie
Pien
Teddyaapje
17 plaatsers

Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Teddyaapje do 14 jul 2011 - 2:08

Tot welke leeftijd was je een kindje voor het badderen op de commode? T. blijft steeds minder makkelijk liggen namelijk...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:10

Teddyaapje schreef:Tot welke leeftijd was je een kindje voor het badderen op de commode? T. blijft steeds minder makkelijk liggen namelijk...

euh...eigenlijk nooit gedaan. wij zetten m in badje, en vegen dan met washand langs zijn lichaam. Daarna leggen we hem in handdoeken op ons bed om aan te kleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Pien do 14 jul 2011 - 2:11

huh, wassen op de commode voor het badderen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:13

Pien schreef:huh, wassen op de commode voor het badderen?
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Mamsie do 14 jul 2011 - 2:15

Ja de kraamverzorgster leert je als het goed is om eerst het gezichtje en nekje te wassen met een washandje en daarna wat zeep erop en dan het lichaampje en als laatste de billetje. Dan je kindje in bad doen.

Ik ben daar al heel snel mee gestopt. Vond het niet handig.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  mauwmauw do 14 jul 2011 - 2:22

nooit gedaan,en is mij ook nooit verteld.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  LMCurious do 14 jul 2011 - 2:24

Ik was altijd alleen haar gezichtje maar vooraf, de rest vind ik eigenlijk niet handig, maar dan kan ik tenminste haar hoofdje stil houden tijdens het wassen. Voor de rest van het lichaam vind ik het persoonlijk een heel stuk makkelijker in het badje te wassen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Barbabella do 14 jul 2011 - 2:28

Toen hij niet meer in het badje paste ( ik denk rond 2 maanden)
Daarna moest hij onder de douche of in het grote bad.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Parisienne do 14 jul 2011 - 2:31

Heb ik eigenlijk alleen gedaan toen de kraamverzorgster hier was.. Rolling Eyes Daarna ben ik een eigen manier van wassen/badderen/douchen gaan ontwikkelen. Ik was haar gewoon tijdens het douchen/badderen, vaak nog niet eens met een washandje. Gewoon zeep/shampoo met de hand over haar lichaam smeren. Gaat prima!

Als ik 's ochtends gewoon even een washandje over N.'s gezicht wil halen zet ik haar in de badkamer gewoon even op de grond. Als ze echt gaat douchen kleed ik haar op ons bed uit, douche/badder haar, doe haar een badcape om en loop daarna naar haar kamertje om haar op de commode af te drogen e.d.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:32

Ik doe het nog steeds zo'n 1 a 2 keer in de week. De rest van de dagen gaat hij gewoon in bad met badschuim of mee onder de douche

Ik doe 'm trouwens ook vaak in de wasbak in de keuken in bad Very Happy. Aankleedkussen op de keuken, insmeren en daarna badderen in de wasbak. We hebben een spoeleiland met een grote wasbak en dat gaat prima !


Laatst aangepast door Razz_ op do 14 jul 2011 - 2:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Darius do 14 jul 2011 - 2:33

Mamsie schreef:Ja de kraamverzorgster leert je als het goed is om eerst het gezichtje en nekje te wassen met een washandje en daarna wat zeep erop en dan het lichaampje en als laatste de billetje. Dan je kindje in bad doen.

Ik ben daar al heel snel mee gestopt. Vond het niet handig.

Heeft alleen de kraamverzorgster gedaan. Heb meteen daarna het badje in de badkamer gezet en was daar als p in het bedje is. En daarna een badcape om en afdrogen op de commode in de slaapkamer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Pussycat do 14 jul 2011 - 2:37

Mamsie schreef:Ja de kraamverzorgster leert je als het goed is om eerst het gezichtje en nekje te wassen met een washandje en daarna wat zeep erop en dan het lichaampje en als laatste de billetje. Dan je kindje in bad doen.

Ik ben daar al heel snel mee gestopt. Vond het niet handig.

Mijn kraamverzorgster was pas afgestudeerd, maar dit heeft ze zelfs niet eens verteld?
Nou ja, maar goed ook want ik had dat toch onzin gevonden. Wat een gedoe zeg.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Annemie do 14 jul 2011 - 2:40

Hier ook nooit gedaan. Wij wassen hem altijd in bad en doen dan ook zijn gezichtje met een washandje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Teddyaapje do 14 jul 2011 - 2:42

Oke dan...haha. T. is 8,5 maand en wij doen het dus al zo sinds zijn geboorte! Zowel en kraamhulp als de verpleegkundige in het ziekenhuis hebben het ons zo geleerd. Ik vond het voordeel ervan dat je goed bij alle plooitjes kan en ook goed kunt zien of het schoon is.
Maar dat is vanaf nu dus afgelopen...meneer gaat nu gewoon in bad en dan wassen we hem daar wel.
Afdrogen doen jullie wel op de commode neem ik aan? Anders worden de plooitjes toch nooit goed droog?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Bruintje Beer do 14 jul 2011 - 2:47

Wij doen het nu nog wel. Maar zal niet lang meer duren denk ik. Dan zepen we hem gewoon in bad of onder de douche in.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Annemie do 14 jul 2011 - 2:48

Teddyaapje schreef:Oke dan...haha. T. is 8,5 maand en wij doen het dus al zo sinds zijn geboorte! Zowel en kraamhulp als de verpleegkundige in het ziekenhuis hebben het ons zo geleerd. Ik vond het voordeel ervan dat je goed bij alle plooitjes kan en ook goed kunt zien of het schoon is.
Maar dat is vanaf nu dus afgelopen...meneer gaat nu gewoon in bad en dan wassen we hem daar wel.
Afdrogen doen jullie wel op de commode neem ik aan? Anders worden de plooitjes toch nooit goed droog?

Ja, afdrogen doen wij altijd op de commode en idd alle plooitjes maken wij goed droog.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Rumble do 14 jul 2011 - 2:51

Wij doen eerst het gezichtje en de nekplooitjes op de commode, dan het badje in en daar wassen we hem verder. Zo heeft de kraamzorg het ons ook geleerd, maar je zou het gezichtje ook gewoon in het badje kunnen wassen, zolang er dan nog maar geen zeep in het water zit.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:54

Ik heb dat alleen gedaan als ze niet mee ging onder de douche.

Zelf vond ik het wel makkelijk, inderdaad zodat je overal goed bij kan.
En ik heb haar heel lang op haar kamertje in bad gedaan dus dan kon ze huppakee, van de commode het badje in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  sheila123 do 14 jul 2011 - 3:53

Ik doe het nu ook nog. Ik vind het vooral handig omdat je goed de oortjes kan schoonmaken en de nek. Heb eigenlijk geen idee wanneer ik er bij mijn oudste mee ben gestopt....
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  PapillonRose do 14 jul 2011 - 4:11

Ik doe dat nog steeds, van tevoren even wassen. Maar dan niet meer op de commode. Ik doe het in de badkamer, daar ligt ze dan op de grond (wel wat eronder hoor). Dan doe ik het even snel en als ze in bad of onder de douche zit doe ik het nog even uitgebreid.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:43

Ik was de meiden ook eerst op de commode, eerst het gezichtje en de billetjes, en dan met mijn handen zeep ik de haartjes en de rest van het lijfje in. Daarna dus in bad.
Vind dat juist wel prettig werken, en hier gaan de meiden in hetzelfde badwater, dus dan is het wel zo lekker als de billetjes goed schoon zijn.

Tja, tot hoelang doe je dat, tot jij het nog prettig werken vindt. Ik heb eigenlijk geen idee hoelang ik dat bij de oudste 2 heb gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Koetjeboe do 14 jul 2011 - 4:44

Annemie schreef: Wij wassen hem altijd in bad en doen dan ook zijn gezichtje met een washandje.

+1. Wat ik wel doe op de dagen dat hij niet in bad/onder de douche gaat is even met een washandje door zijn gezichtje en de handjes en huidplooien wassen.

Koetjeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 76
Registratiedatum : 11-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  _Jet do 14 jul 2011 - 4:48

Wij zijn ermee gestopt op het moment dat S niet meer in het badje ging (en dat was vrij snel). We namen haar al snel mee onder de douche of in bad en het wassen gebeurde dan daar. Afdrogen doen wij (nog) wel op de commode.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Flip Fluitketel do 14 jul 2011 - 6:51

Wij hebben haar eigenlijk nooit op de commode gewassen. Volgens mij deed de kraamverzorgster het ook niet bij ons. Wij namen haar ook al snel mee onder de douche of deden haar in het grote bad. Aankleden en afdrogen doen we wel altijd op de commode.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer niet meer wassen op de commode Empty Re: vanaf wanneer niet meer wassen op de commode

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum