Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

High heels en voeten

+4
Zwerver
Caresses
Arwyn
SoGood
8 plaatsers

Ga naar beneden

High heels en voeten Empty High heels en voeten

Bericht  SoGood do 16 dec 2010 - 6:56

Ongeveer een jaar geleden vroeg een vriendin aan me waarom als ik op blote voeten loop, ik altijd op mijn tenen loop. Het was me nog niet echt opgevallen maar dat klopt echt! Ik draag zelden platte schoenen maar daarbij doe ik het ook. Het is niet dat gewoon lopen vervelend is, maar mijn voorkeur is gewoon op mijn tenen lopen. Weet iemand of dat komt door dat ik altijd maar hoge hakken draag en kan het kwaad?

Volgens mijn moeder doe ik trouwens al sinds ik net kon lopen maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Best raar eigenlijk. Neutral
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Arwyn do 16 dec 2010 - 7:23

Kan best hoor, dat je dat al van kleins af aan doet, sommige kinderen hebben inderdaad een voorkeur voor op hun tenen lopen. Na een maand/paar maanden trekt dat volgens mij eigenlijk altijd wel bij naar wel op platte voeten lopen.

Dat je nu altijd op je tenen loopt, kan ook van je hakken komen. Als je altijd op hakken loopt, worden de spieren in je kuit oid korter, waardoor je niet meer goed op platte voeten kunt lopen. Klasgenootje van mij heeft dat ook. Die loopt liever op hakken, dus als ze dan weer eens platte schoenen aan heeft, doet dat soms gewoon pijn.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Caresses do 16 dec 2010 - 11:39

Geen idee of het door je hakken komt. De uitleg van Arwyn klinkt wel logisch.
Maar als je moeder zegt dat je dat van kleins af aan al doet dan zal dat wel zo zijn. Ik had vroeger ook een vriendinnetje die droeg geen hakken (we waren 10) maar die liep wel altijd op haar tenen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Zwerver do 16 dec 2010 - 11:47

Ik liep altijd op hoge hakken en toen ik naar platte schoenen ging had ik altijd last van een spier onder in mijn voet! Alsof je continu kramp hebt daar
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Blond vr 17 dec 2010 - 6:25

wc-eend schreef:Ik liep altijd op hoge hakken en toen ik naar platte schoenen ging had ik altijd last van een spier onder in mijn voet! Alsof je continu kramp hebt daar
Ja, dat komt door die te korte kuitspier!

Wss komt het bij jou ook omdat het je voorkeursmanier is van lopen. Misschien dat je voorkeur voor hakken daar ook wel vandaan komt Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Winegum vr 17 dec 2010 - 7:41

Ik loop tegenwoordig een stuk minder op mijn tenen, maar net als Sogood loop ik ook al sinds kleins af aan op mijn tenen, heel erg vreemd!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Zwerver zo 19 dec 2010 - 14:49

Ik loop nu eigenlijk alleen nog maar op platte schoenen. Ik ben al wel langzaam aan het trainen voor hakken hahahaha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 23:55

wc-eend schreef:Ik loop nu eigenlijk alleen nog maar op platte schoenen. Ik ben al wel langzaam aan het trainen voor hakken hahahaha

Ik liep ook altijd op platte schoenen, en nu nog steeds als ik snel een boodschap ofzo moet doen. Maar naar school of mijn werk (ligt eraan hoeveel ik moet lopen haha) kies ik nu altijd voor hakken.

Vooral in de zomer met blote benen, dan gaat de hak zo erg voor. Ik zag het pas op foto's, maar met hakken lijken mijn benen echt zoveel slanker en langer wahaha, vandaar dat de keuze toen makkelijk gemaakt was :P .. Voel me er ook echt (cliche!) vrouwelijker door.

Maar goed, kom soms ook echt thuis met pijn aan me teen/blaren etc. brrr

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Minx zo 19 dec 2010 - 23:58

Kleine kinderen lopen als ze net beginnen met staan en lopen altijd op hun tenen. Dat is heel normaal. Daarna ga je vanzelf op je hele voet staan.

Dat je het nu altijd doet komt waarschijnlijk door een te korte kuitspier. Dit kun je wel weer gewoon krijgen door hem langzaam op te rekken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Zwerver ma 20 dec 2010 - 2:11

Punk'd schreef:
wc-eend schreef:Ik loop nu eigenlijk alleen nog maar op platte schoenen. Ik ben al wel langzaam aan het trainen voor hakken hahahaha

Ik liep ook altijd op platte schoenen, en nu nog steeds als ik snel een boodschap ofzo moet doen. Maar naar school of mijn werk (ligt eraan hoeveel ik moet lopen haha) kies ik nu altijd voor hakken.

Vooral in de zomer met blote benen, dan gaat de hak zo erg voor. Ik zag het pas op foto's, maar met hakken lijken mijn benen echt zoveel slanker en langer wahaha, vandaar dat de keuze toen makkelijk gemaakt was :P .. Voel me er ook echt (cliche!) vrouwelijker door.

Maar goed, kom soms ook echt thuis met pijn aan me teen/blaren etc. brrr

Hoe gek het ook is maar zo voelt dat inderdaad. Ik voel me dan ineens "Groot" ik ben maar 157
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Sjaantje ma 20 dec 2010 - 2:17

Very Happy Ik ben juist blij dat ik als meisje geboren ben...
Vanwege reuma kan ik alleen maar op mijn tenen lopen sinds m'n 7e jaar ofzo (slijtage in mijn enkel en te korte kuitspier en achillespees). Vroeger had ik van die akelige orthopedisch aangepaste schoenen :shock: maar tegenwoordig shop ik gewoon naar hoge hakken in de winkel! Stel je voor dat ik een jongetje was geweest...
Alleen in de zomer vind ik het oprecht jammer, want dan zie ik zoveel leuke ballerina's en slippertjes maar daar kan ik dus echt niet op lopen, hooguit een paar stappen binnenshuis.

Maar als je enkelgewricht verder gewoon in orde is kun je in principe je spier weer oprekken zodat je toch weer op platte voeten kunt lopen. Kost alleen wat tijd, pijn en moeite maar het is te doen!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  SoGood ma 20 dec 2010 - 2:23

Ik ben 1.79 dus vanwege mijn lengte hoef ik het niet te doen. Very Happy Ik heb vandaag geprobeerd om op platte voeten te lopen, het doet geen pijn en het is niet vervelend maar zodra ik even niet oplet loop ik toch weer op die tenen. Het is gewoon fijn, net als op (hele hoge) hakken lopen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  SoGood ma 20 dec 2010 - 2:24

Sjaantje schreef:Very Happy Ik ben juist blij dat ik als meisje geboren ben...
Vanwege reuma kan ik alleen maar op mijn tenen lopen sinds m'n 7e jaar ofzo (slijtage in mijn enkel en te korte kuitspier en achillespees). Vroeger had ik van die akelige orthopedisch aangepaste schoenen :shock: maar tegenwoordig shop ik gewoon naar hoge hakken in de winkel! Stel je voor dat ik een jongetje was geweest...
Alleen in de zomer vind ik het oprecht jammer, want dan zie ik zoveel leuke ballerina's en slippertjes maar daar kan ik dus echt niet op lopen, hooguit een paar stappen binnenshuis.

Maar als je enkelgewricht verder gewoon in orde is kun je in principe je spier weer oprekken zodat je toch weer op platte voeten kunt lopen. Kost alleen wat tijd, pijn en moeite maar het is te doen!

Wat vervelend.. Wel fijn dat hoge hakken je kunnen helpen. smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Sjaantje ma 20 dec 2010 - 2:27

Sogood schreef:
Wat vervelend.. Wel fijn dat hoge hakken je kunnen helpen. smile

Vervelendste is dat ik áltijd de opmerking krijg: "Meisje toch... je loopt al zo moeilijk, en dan loop je ook nog op van die hoge hakken!"
*zucht*
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Minx ma 20 dec 2010 - 4:07

Nou idd dan moet je blij zijn dat je mooie vrouwlijke schoenen aankan. Daarbij zijn er ook een hoop comfortabele hakken.

@sogood ik zou er dan iig goed op gaan letten. Nu hebben je spieren zich schijnbaar nog niet dusdanig aangepast dat het niet anders kan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

High heels en voeten Empty Re: High heels en voeten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum