Skimmen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Skimmen
Is er bij jullie wel eens geskimd? Ik was net online vliegtickets aan het boeken en toen ik wilde betalen via iDeal, kreeg ik een melding dat mijn pas geblokkeerd was en ik contact op moest nemen met de helpdesk. Daar hoorde ik dat ze mijn pas geblokkeerd hebben, omdat er mogelijk geskimd is. Die man vertelde wel dat dit 9 van de 10 keer uit voorzorg gebeurt, dus ik hoop maar dat er niet echt geskimd is!! Maar het vervelende is dat ik nu moet wachten tot mijn nieuwe pas er is, dit kan drie tot vijf werkdagen duren... Dus ik heb de komende dagen geen geld én ik kan de tickets nu niet boeken Hopelijk zijn ze er later deze week nog!
Ben benieuwd of jullie zoiets wel eens is overkomen!
Ben benieuwd of jullie zoiets wel eens is overkomen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Skimmen
Ik ben ooit idd geskimd, maar miste geen geld. Moest wel een nieuwe pas en nieuwe pincode. Sinds die tijd hou ik wel heeeeel braaf m'n portemonnee opengeklapt boven m'n hand als ik m'n pincode intoets.
Gast- Gast
Kunnen je ouders het niet voorschieten?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik ook recent nog. Wilde pinnen en toen deed mijn pas het niet meer. Bij de bank geweest, ergens in R'dam geskimd...Gelukkig geen geld van mijn rekening, maar ik heb 2 weken moeten wachten op een nieuwe pas, kut ABN Amro. En die hadden meteen mijn hele rekening geblokkeerd ook.
Was dus heel fijn, maar niet heus. En nu doet mijn internetbankieren het nog niet, want hij herkent mijn pasnummer niet.
En dat is dus meteen de reden dat ik jou nog moest smsen
Ik maak het geld zsm aan je over, en dan gewoon het hele bedrag, heb een tijdelijk baantje namelijk dus ik kan het nu wel even missen....
Was dus heel fijn, maar niet heus. En nu doet mijn internetbankieren het nog niet, want hij herkent mijn pasnummer niet.
En dat is dus meteen de reden dat ik jou nog moest smsen
Ik maak het geld zsm aan je over, en dan gewoon het hele bedrag, heb een tijdelijk baantje namelijk dus ik kan het nu wel even missen....
Gast- Gast
Leaf, toen ik geskimd was, moest ik eerst even pinnen bij de fortis-geldautomaat om zo m'n pas te activeren voor internetbankieren, Misschien dat dat bij jou ook werkt. Je hoeft niet meteen geld op te nemen, gewoon je saldo opvragen bij de ABN-automaat is al voldoende. Bij mij in elk geval (maar dan fortis).
Gast- Gast
Ja ik heb ook ABN Amro! Hoop toch dat ik mijn pas in elk geval voor het weekend heb!! En dat er geen geld van mn rekening is... Ga morgen in elk geval even langs bij de bank, hopelijk kunnen ze daar zien of er geld van af is gehaald.
@ Leaf: ik zie geen kans om de komende dagen in het centrum te komen, misschien vrijdag pas ofzo. Werk je in het centrum? Waar kom je onderweg naar huis langs?
@ Leaf: ik zie geen kans om de komende dagen in het centrum te komen, misschien vrijdag pas ofzo. Werk je in het centrum? Waar kom je onderweg naar huis langs?
Bliss- Lady Post-a-lot
@Maple, oh misschien is dat het dan...Hoop het maar want ik ben het zo zat, dat gekut altijd met ABN...
@Bliss, ik werk bij het Beatrixkwartier nu tijdelijk, onderweg naar huis kom ik langs CS. Waar zit jouw werk?
@Bliss, ik werk bij het Beatrixkwartier nu tijdelijk, onderweg naar huis kom ik langs CS. Waar zit jouw werk?
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:@Maple, oh misschien is dat het dan...Hoop het maar want ik ben het zo zat, dat gekut altijd met ABN...
Hmm, ik werk in Kijkduin, dus dat schiet niet op. Maar welke tram neem jij vanaf CS?
Bliss- Lady Post-a-lot
Mijn pas is 2 keer uit voorzorg geblokkeerd omdat er in die winkels geskimd was.
Heel irritant omdat je inderdaad op een nieuw pasje + code moet wachten....
Heel irritant omdat je inderdaad op een nieuw pasje + code moet wachten....
Gast- Gast
Oooh ja dus ik krijg nu ook een andere pincode!! Baal ik wel van, had deze pincode al wel 10-15 jaar volgens mij...
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:_Leaf_ schreef:@Maple, oh misschien is dat het dan...Hoop het maar want ik ben het zo zat, dat gekut altijd met ABN...
Hmm, ik werk in Kijkduin, dus dat schiet niet op. Maar welke tram neem jij vanaf CS?
Ik pak 10 of 17, richting Statenkwartier...
Gast- Gast
Je mag bij ABN je eigen pincode kiezen tegenwoordigBliss schreef:Oooh ja dus ik krijg nu ook een andere pincode!! Baal ik wel van, had deze pincode al wel 10-15 jaar volgens mij...
Btw, even vraagje uit nieuwsgierigheid, waar boek jij je tickets dat je met iDeal kan betalen?
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Try schreef:Je mag bij ABN je eigen pincode kiezen tegenwoordigBliss schreef:Oooh ja dus ik krijg nu ook een andere pincode!! Baal ik wel van, had deze pincode al wel 10-15 jaar volgens mij...
Btw, even vraagje uit nieuwsgierigheid, waar boek jij je tickets dat je met iDeal kan betalen?
Dat was een vlucht van Easyjet en dan via cheaptickets.nl. Maarrr ik ga met VH en zij heeft de tickets nu via de site van Easyjet zelf gevonden en daar zijn ze nog goedkoper, maar daar moet je met CC betalen!
Bliss- Lady Post-a-lot
_Leaf_ schreef:Bliss schreef:_Leaf_ schreef:@Maple, oh misschien is dat het dan...Hoop het maar want ik ben het zo zat, dat gekut altijd met ABN...
Ik pak 10 of 17, richting Statenkwartier...
Ik laat je ff weten wanneer ik in het centrum ben ok? Misschien vrijdag ofzo!
Bliss- Lady Post-a-lot
Daarom vroeg ik het eigenlijk ook, want vaak kan je via vliegwinkel.nl enzo wel met iDeal betalen maar is het goedkoper om via de airline zelf te boeken (en dat is dan weer altijd met CC). Ik zoek tickets btw altijd op www.momondo.com en daar je kan die verschillen heel goed zien (en makkelijk het goedkoopste ticket vinden).Bliss schreef:
Dat was een vlucht van Easyjet en dan via cheaptickets.nl. Maarrr ik ga met VH en zij heeft de tickets nu via de site van Easyjet zelf gevonden en daar zijn ze nog goedkoper, maar daar moet je met CC betalen!
Waar gaan jullie heen btw?
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Ik heb nu in totaal 3 keer meegemaakt dat mijn pas uit voorzorg was geblokkeerd. Gelukkig nog nooit geld van mn rekening af gehaald. Ik vroeg aan de man bij de bank hoe ik het kon voorkomen, maar hij zei dat dat haast onmogelijk is. Je kan idd wel je hand ervoor houden als je je pincode intoetst. Dat is eigenlijk het enige dat je kan doen. Skimmers slaan vaak toe op plekken waar veel in korte tijd gepind wordt zoals supermarkten, Starbucks, winkelcentra etc.
Hier krijg ik gelukkig wel meteen een tijdelijk pas en dan later via de post een nieuwe. Zit dus nooit lang zonder pinpas, tenzij het op zondag gebeurd dan is de bank dicht.
Hier krijg ik gelukkig wel meteen een tijdelijk pas en dan later via de post een nieuwe. Zit dus nooit lang zonder pinpas, tenzij het op zondag gebeurd dan is de bank dicht.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
@ Try: we gaan eind april een paar dagen naar Berlijn
Ben net bij de bank geweest en er is gelukkig geen geld van mn rekening af gehaald! Heb meteen even 100 euro opgenomen, voor het geval dat het nog lang duurt voor ik mijn nieuwe pas heb.
Ben net bij de bank geweest en er is gelukkig geen geld van mn rekening af gehaald! Heb meteen even 100 euro opgenomen, voor het geval dat het nog lang duurt voor ik mijn nieuwe pas heb.
Bliss- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: