Ok, iets nieuws proberen, iemand ervaring?
+4
Lotus
ButterflyEffect
Zwerver
Zininzon
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ok, iets nieuws proberen, iemand ervaring?
Dit topic gaat niemand van mij verwachten, als heel erg niet-zweverig mens, maar goed, daar moet ik dan maar mee leven
Ik wil misschien een cursus yoga gaan doen. Heeft iemand daar ervaring mee? En heeft er iemand ervaring met reiki?
Ik ben eens een beetje aan het lezen over dingen waar ik niet zoveel van weet en eigenlijk lijkt het me wel interessant (ookal denk ik om de 3 zinnen 'wat een zweverige onzin' maar goed... ) dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die met 1 van beide ervaring hebben?
Ik wil misschien een cursus yoga gaan doen. Heeft iemand daar ervaring mee? En heeft er iemand ervaring met reiki?
Ik ben eens een beetje aan het lezen over dingen waar ik niet zoveel van weet en eigenlijk lijkt het me wel interessant (ookal denk ik om de 3 zinnen 'wat een zweverige onzin' maar goed... ) dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die met 1 van beide ervaring hebben?
Gast- Gast
Re: Ok, iets nieuws proberen, iemand ervaring?
Gaat je man mee?
Er was een tijdje terug toch zo'n topic over leuke dingen doen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar jij in ieder geval veel plezier!
Gast- Gast
Ik heb met beide ervaring, wat wil je weten?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het voorgesteld, maar zijn woorden:Birgit schreef:Gaat je man mee?
'ik heb geen zin om in de knoop te raken en dan een ambulance te moeten bellen om mijn eigen teen uit mijn anus te laten verwijderen.'
Ik neem zomaar aan dat hij daarmee bedoelde: 'lieverd, leuk dat je naar yoga wilt, maar ik ga liever niet mee, als je het niet erg vindt'
Gast- Gast
Is het echt zo zweverig als het lijkt? En werkt het? Ik ben heel erg niét zweverig, maar het klinkt ergens wel logisch en goed te combineren met mijn wat praktisch uitgevallen aard en ik wil het eigenlijk eens proberen. Nu heb ik met yoga niet zoveel problemen, dat kan ik prima handelen qua zweverigheid. Maar reiki is een ander verhaal, ergens gaan al mijn nekharen overeind staan bij het woord 'energiebanen' en 'blokkades opheffen' maar ik ben ook wel nieuwsgierig en vind dat ik maar eens wat verder moet kijken dan mijn neus lang is.Zininzon schreef:Ik heb met beide ervaring, wat wil je weten?
Gast- Gast
Hahahahahha!Lilith schreef:Ik heb het voorgesteld, maar zijn woorden:Birgit schreef:Gaat je man mee?
'ik heb geen zin om in de knoop te raken en dan een ambulance te moeten bellen om mijn eigen teen uit mijn anus te laten verwijderen.'
Ik neem zomaar aan dat hij daarmee bedoelde: 'lieverd, leuk dat je naar yoga wilt, maar ik ga liever niet mee, als je het niet erg vindt'
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ja ik, met yoga! Ik vond het wel leuk maar ik was er na een tijdje een beetje klaar mee. Ik vind het te rustig. Dat klinkt raar, want ik zocht juist de absolute rust, maar ik wilde ook een beetje actief bezig zijn. En ik vond de klas irritant, want bij het mediteren vielen altijd mensen in slaap (dan doe je het niet helemaal goed wel bijna ) en die gingen dan snurken! Weg meditatie.
Nu doe ik BodyBalance en dat is veel beter voor mij. Meer actieve beweging, tai chi bewegingen en dan aan het eind meditatie. Heerlijk!
Oh en mijn oma deed aan reiki, maar verder heb ik me daar nooit echt zo in verdiept Wel gevoeld, vond ik heel bijzonder!
Nu doe ik BodyBalance en dat is veel beter voor mij. Meer actieve beweging, tai chi bewegingen en dan aan het eind meditatie. Heerlijk!
Oh en mijn oma deed aan reiki, maar verder heb ik me daar nooit echt zo in verdiept Wel gevoeld, vond ik heel bijzonder!
Laatst aangepast door Darcy op ma 13 dec 2010 - 8:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hier moest ik toch wel hardop om lachen!wc-eend schreef:Hahahahahha!Lilith schreef:Ik heb het voorgesteld, maar zijn woorden:Birgit schreef:Gaat je man mee?
ButterflyEffect- Prater
- Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10
Dat denk ik ook een beetje. Aan de andere kant: ik loop hard (alhoewel, even voorlopig in theorie ), ik wandel veel, fiets me een ongeluk op een gemiddelde dag, dus die beweging, die krijg ik wel.Darcy schreef:Ja ik! Ik vond het wel leuk maar ik was er na een tijdje een beetje klaar mee. Ik vind het te rustig. Dat klinkt raar, want ik zocht juist de absolute rust, maar ik wilde ook een beetje actief bezig zijn. En ik vond de klas irritant, want bij het mediteren vielen altijd mensen in slaap (dan doe je het niet helemaal goed wel bijna ) en die gingen dan snurken! Weg meditatie.
Waar het bij mij aan schort is dat ik nóóit géén prikkels krijg, veel te veel 'in mijn hoofd' zit, me nauwelijks bewust ben van veel lichamelijke dingen die gebeuren (spieren aanspannen, of ik naar het toilet moet, of ik het koud heb of honger heb) omdat ik daar te weinig mee bezig ben en altijd maar aan het dénken ben. Wandelen helpt daar heel goed tegen, dan kom ik al best tot rust. Maar ik probeer mijn zweverige kant een beetje te ontdekken (was een beetje moe van mijn eigen houding in die dingen) en dacht dat misschien iets als yoga wel een mooi twee vliegen in 1 klap principe was: en ik leer wat meer tot rust te komen in mijn hoofd én ik doe iets zweverigs ;-)
Zelfde geld voor reiki eigenlijk.
Gast- Gast
Je kunt ook meditatiemomentje in je dag inplannen, daar is genoeg over te vinden op internet of in boeken hoe je dat moet aanpakken. In de praktijk lukt mij dat echt amper, ik kan het alleen als iemand anders zegt: ga op die mat liggen en denk aan niets Maar op zich kun je het gewoon proberen, de ene yoga les is ook de andere niet. Sommige leraren zijn ontzettend zweverig, sommige juist heel nuchter. Kwestie van proberen denk ik Proefles nemen ofzo!
Gast- Gast
Ik heb ervaring met yoga.
Het ligt denk ik een beetje aan de soort die je uit kiest. Ik heb een tijdje Kundalini yoga gedaan. Hier moet je 'intunen' met het zingen van matra's.
https://www.youtube.com/watch?v=-JSpz9dO5zk&feature=fvw
Als je er nog wat vreemd tegen over staat zou ik deze soort niet aanraden aangezien je toch wel over een bepaalde drempel heen moet om die mantras ook mee te zingen in de groep. Ik vond dat in het begin best wel beschamend (en ook wel een beetje lachwekkend).
Power yoga is wel heel leuk, ook wat minder zweverig en meer een combinatie van pilates en yoga in één.
Het ligt denk ik een beetje aan de soort die je uit kiest. Ik heb een tijdje Kundalini yoga gedaan. Hier moet je 'intunen' met het zingen van matra's.
https://www.youtube.com/watch?v=-JSpz9dO5zk&feature=fvw
Als je er nog wat vreemd tegen over staat zou ik deze soort niet aanraden aangezien je toch wel over een bepaalde drempel heen moet om die mantras ook mee te zingen in de groep. Ik vond dat in het begin best wel beschamend (en ook wel een beetje lachwekkend).
Power yoga is wel heel leuk, ook wat minder zweverig en meer een combinatie van pilates en yoga in één.
Gast- Gast
Dat kan ik dus ook niet (en ja, ik heb het geprobeerd ). Ik heb wel een leuke docente gevonden geloof ik, die woont ook nog eens 2 straten verderop en het is niet duur, en je zit er maar voor 5 lessen per keer aan vast. Heb wat filmpjes van haar gezien, en ze leek me heel aardig (en ontzéttend zweverig, compleet met gebatikte jurk en hippiehaar... ) maar toch wel heel leuk en ik denk dat ik dat wel trek eigenlijk. Zij was weer zó over de top zweverig dat het eigenlijk goed te doen wasDarcy schreef:Je kunt ook meditatiemomentje in je dag inplannen, daar is genoeg over te vinden op internet of in boeken hoe je dat moet aanpakken. In de praktijk lukt mij dat echt amper, ik kan het alleen als iemand anders zegt: ga op die mat liggen en denk aan niets Maar op zich kun je het gewoon proberen, de ene yoga les is ook de andere niet. Sommige leraren zijn ontzettend zweverig, sommige juist heel nuchter. Kwestie van proberen denk ik Proefles nemen ofzo!
Gast- Gast
Ik doe aan Yoga en je kunt het zo zweverig maken als je zelf wilt. Het begint al bij het kiezen van de juiste Yoga school. Als jij dat zweverige maar bullshit vindt, dan kun je gewoon naar een yoga school die eenzelfde instelling heeft. Wel zul je daar dan te maken krijgen met (vaak een paar minuten per les, aan het einde) mediteren, maar ook dat is eigenlijk helemaal niet zo zweverig als het eerst lijkt. Het maakt mij altijd erg ontspannen. Als je een goede leraar hebt dan kun je je helemaal mee laten voeren door die stem en als je de houdingen beter kent kun je ook daarin steeds beter ontspannen.
Daar gaat het allemaal om bij Yoga: juist ademhalen, ontspanning zoeken juist door de spanning op te zoeken in je lichaam. aan het einde van een les ben ik altijd geheel ZEN (wat bijna nooit voorkomt, alleen als ik net wakker wordt ), en loop ik echt met een grote glimlach door het leven.
Ik zou zeggen probeer eens een beginners cursus, zodat je het echt een kans geeft en niet na 1 keer kunt afhaken, want dan weet je nog niet echt wat het je kan bieden.
Daar gaat het allemaal om bij Yoga: juist ademhalen, ontspanning zoeken juist door de spanning op te zoeken in je lichaam. aan het einde van een les ben ik altijd geheel ZEN (wat bijna nooit voorkomt, alleen als ik net wakker wordt ), en loop ik echt met een grote glimlach door het leven.
Ik zou zeggen probeer eens een beginners cursus, zodat je het echt een kans geeft en niet na 1 keer kunt afhaken, want dan weet je nog niet echt wat het je kan bieden.
Gast- Gast
Lilith schreef:Is het echt zo zweverig als het lijkt? En werkt het? Ik ben heel erg niét zweverig, maar het klinkt ergens wel logisch en goed te combineren met mijn wat praktisch uitgevallen aard en ik wil het eigenlijk eens proberen. Nu heb ik met yoga niet zoveel problemen, dat kan ik prima handelen qua zweverigheid. Maar reiki is een ander verhaal, ergens gaan al mijn nekharen overeind staan bij het woord 'energiebanen' en 'blokkades opheffen' maar ik ben ook wel nieuwsgierig en vind dat ik maar eens wat verder moet kijken dan mijn neus lang is.Zininzon schreef:Ik heb met beide ervaring, wat wil je weten?
Ik ben zelf ook maar een nuchtere Tukker met als motto: 'eerst zien, dan geloven'.
Yoga vond ik niet echt zweverig, reiki wel wat meer. Maar wat mijn voorgangers al zeggen: je kunt het zo zweverig maken als je zelf wilt.
Van yoga ging ik letterlijk lekkerder in mijn vel zitten, ik vond er geen energetische balans in. Heb ook poweryoga geprobeerd, poe dat was best zwaar! Bij de meeste sportscholen kun je body balance of pilates doen, daar is het echt een sport, niets zweverigs aan dus. Bij een yogaschool komen denk ik wat andere types dan op een sportschool.
Reiki gaat inderdaad over energiebanen (meridianen) en blokkades. Ik kan me voorstellen dat dat heel zweverig klinkt. Maar even iets praktisch: als je met de buim en wijsvinger van je ene hand eens knijpt in het stukje vel tussen de duim en wijsvinger van de andere hand, dan doet dat gemeen pijn (zo niet dan moet je een stukje opschuiven of iets harder knijpen). Daar zit bijvoorbeeld een energiepunt.
Als je niet meteen een reikicursus wilt volgen (want dat kost geld), kun je eens wat folders opvragen of vragen stellen in bijvoorbeeld een spiritueel centrum bij jou in de buurt. Of ervaar het eens om een behandeling te krijgen.
Zininzon- Ratel
Voordat ik zelf een reikicursus had gevolgd, heb ik een paar behandelingen gehad bij verschillende klachten (met name rugklachten). Tijdens de behandeling voelde ik veel warmte op de plek waar ik behandeld werd, alsof er warme doeken tegenaan werden gelegd. Ook 'van binnen' werd ik helemaal warm. Nadien zijn mijn klachten een stuk minder!
Als ik zelf reiki geef, worden mijn handen helemaal warm. Zelf voel ik soms de pijn van degene die ik behandel, daar moet je je goed voor kunnen afsluiten.
Als ik zelf reiki geef, worden mijn handen helemaal warm. Zelf voel ik soms de pijn van degene die ik behandel, daar moet je je goed voor kunnen afsluiten.
Zininzon- Ratel
Ook ik heb ervaring met yoga. Ik heb het nooit als zweverig ervaren. Er zijn heel veel verschillende vormen van yoga, de één meer op de geest gericht, de ander meer op het lichaam. Er zijn ook grote verschillen tussen de lichamelijke activiteit tijdens verschillende lessen. Er zijn vormen die heel rustig zijn, maar bijvoorbeeld poweryoga vraagt echt wel iets qua conditie.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Geen ervaringen met yoga en reiki, maar wel met pilates. Dat vond ik al te sloom en zweverig. Ik wil zweten als ik ga sporten! En wat het ergste was, die tingeltangelmuziek op de achtergrond
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Pilates sloom en zweverig? Goh dat was een aparte pilateslerares dan haha
Gast- Gast
Reiki 'kende' ik eigenlijk helemaal niet, tot mijn vriend mij twee weken geleden behandeld heeft.
Ik zat thuis met vreselijke hoofdpijn door een hersenschudding omdat ik een ongeluk heb gehad.
Hij plaatste zijn hoofd tegen het mijne en nam mijn hoofdpijn voor een groot gedeelte over.
Dit is niet goed natuurlijk, hij had zich beter af moeten sluiten, maar nu kon hij mij wel precies vertellen waar ik hoofdpijn had, en hoe die pijn aanvoelde.
Ik was daar zo verbaasd over (ik wist niet eens dat hij dit kon) dat ik hem toestemming heb gegeven om mijn rugklachten te behandelen.
Het werkt zo ontzettend goed voor mij!
Jarenlang ben ik bezig geweest bij de fysio en bottenkraker om mijn pijn te verzachten en niets hielp ..
Maar dit werkt gewoon ontzettend goed!
Ik zat thuis met vreselijke hoofdpijn door een hersenschudding omdat ik een ongeluk heb gehad.
Hij plaatste zijn hoofd tegen het mijne en nam mijn hoofdpijn voor een groot gedeelte over.
Dit is niet goed natuurlijk, hij had zich beter af moeten sluiten, maar nu kon hij mij wel precies vertellen waar ik hoofdpijn had, en hoe die pijn aanvoelde.
Ik was daar zo verbaasd over (ik wist niet eens dat hij dit kon) dat ik hem toestemming heb gegeven om mijn rugklachten te behandelen.
Het werkt zo ontzettend goed voor mij!
Jarenlang ben ik bezig geweest bij de fysio en bottenkraker om mijn pijn te verzachten en niets hielp ..
Maar dit werkt gewoon ontzettend goed!
SoezieQ- Fluisteraar
- Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Ik ben zelf ook nuchter, maar toch ga ik graag naar yoga. Er is ook niets zweverigs aan, tijdens de yoga-oefeningen leer je steeds het verschil kennen tussen spanning en inspanning van je lichaam. Hierdoor kun je uiteindelijk beter ontspannen. De eerste paar keer vroeg ik me af wat ik er eigenlijk deed en toen viel ineens het kwartje en zweefde ik bij de ontspanningsoefening heerlijk op het randje van slapen en wakker zijn. Net zoals op een zondagochtend wanneer je je nog een paar keer om kunt draaien in bed.
Gast- Gast
Lilith schreef:Ik heb het voorgesteld, maar zijn woorden:Birgit schreef:Gaat je man mee?
hahaha dit waren ook letterlijk de woorden van mijn vriend!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
met pilates heb ik oo khele andere ervaringen en ik begrijp van anderen dat yoga ook best pittig is hoor maar wel lekker!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Darcy schreef:Ja ik, met yoga! Ik vond het wel leuk maar ik was er na een tijdje een beetje klaar mee. Ik vind het te rustig. Dat klinkt raar, want ik zocht juist de absolute rust, maar ik wilde ook een beetje actief bezig zijn. En ik vond de klas irritant, want bij het mediteren vielen altijd mensen in slaap (dan doe je het niet helemaal goed wel bijna ) en die gingen dan snurken! Weg meditatie.
Heb ik ook gedaan, ben helaas even tijdelijk moeten stoppen, maar het is echt heerlijk. Al denk ik persoonlijk dat yoga niet zo zweverig is. Lijkt me ook erg leuk om te doen, maar die les geven ze daar niet. Hahahaha Lillith, die reactie van je man is geweldig.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Soortgelijke onderwerpen
» Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?
» Iemand ervaring met dit bed?
» Iemand ervaring met Sustilo?
» Iemand ervaring met sfeerhaarden?
» huurwoningen.nl, iemand ervaring mee?
» Iemand ervaring met dit bed?
» Iemand ervaring met Sustilo?
» Iemand ervaring met sfeerhaarden?
» huurwoningen.nl, iemand ervaring mee?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: