Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+21
Sjaantje
Merai
Oasis
Zwoesj
Caroow
Tiana
Lynn_
girli
Julia
Champagne
Serena
Arwyn
ExpressoB
Droopy28
Farah
Leine
Melisande
Laquisia
Try
Jordana
aniet
25 plaatsers

Pagina 12 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 12 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:52

Storm, het wegbrengen van je zoon maakt je echt geen deeltijd en/of minder goede moeder. Net als het andersom geen garantie is wel een 'goede' of betere ouder zijn. Ik zie op mijn werk vaak genoeg situaties waarin ouders veel/altijd thuis zijn en de kinderen helaas geen/weinig aandacht krijgen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:52

Smikkell schreef:
Maple schreef:Je kunt ook overdrijven, Smikkel. Wij hebben ook geregeld wél gewoon goed en inlevend op elkaar gereageerd, dus ik weet niet waar je het nu vandaan haalt dat ik blijkbaar een allergie voor jouw naam heb. Ik vind je alleen af en toe behoorlijk vreemd, stug en harteloos uit de hoek komen.
Daarom zit ik in therapie Dagcafé - Pagina 12 394967
Mjah, en daarmee is mijn mond meteen gesnoerd, natuurlijk. Ik heb het ide dat je wel héél veel afschuift op je persoonlijke situatie en de therapie Embarassed

Maar ik hou erover op. Het viel me alleen op dat je soms zo hard reageert en om eerlijk te zijn irriteert me dat wel. Maar ik hoef er nou ook weer geen rel van te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:53

Smikkell schreef:Storm, al breng je hem een maand weg. Je maakt die keus omdat je blijkbaar voelt dat dat voor jou (en indirect dus ook voor hem) nu even het beste is. Doet niets af aan je gevoel natuurlijk.
Ik ben nog hartstikke jong en ik heb het gevoel dat ik een hele hoop mis in mijn leven Embarassed ik voel me ook helemaal geen moeder ofzo, ik hou heel erg veel van mijn zoon maar ik zou nooit fulltime thuis kunnen zijn om voor hem te zorgen, ik ben niet geboren om moeder te worden zeg ik altijd maar...zo voel ik dat echt.

Laatst aangepast door Storm op za 11 jun 2011 - 22:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:53

Storm schreef:
Persephone schreef:Je bent geen part-time moeder. Je hebt gewoon veel aan je hoofd en dat houdt in dat je niet al je tijd aan je kind kunt besteden. En dat is helemaal niet erg.
In mijn hoofd ben ik geen parttime moeder, want ik denk altijd aan mijn zoon, ook op het werk bijvoorbeeld. Maar lichamelijk ben ik vaker niet dan wel aanwezig, en dat stoort me en ik denk ook wel eens dat het slecht is voor zijn ontwikkeling dat hij zo vaak bij iemand anders is dan bij zijn eigen ouders.
Heb je een keus dan? Nee toch? Je stoort hem meer in zijn ontwikkeling als je niet werkt en dus geen geld hebt, of als je zelf aan alle spanningen onderdoor gaat doordat je hem níet uitbesteedt in het weekend. Dus je doet het heel goed! Geen enkele ouder is foutloos, je doet je kind altijd wel iets aan wat schadelijk is, want je kunt het niet perfect doen. Je maakt je erg druk om zijn welzijn en je doet zo goed mogelijk je best, meer kun je niet doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:54

Storm schreef:Ik mis mijn kleine ventje...hij is weer bij schoonmama omdat we gisteravond uit eten en naar de bios gingen. Soms voel ik me zo'n barbaar dat ik 'm weer wegbreng..

Je bent geen barbaar. Je zorgt de rest van de week sowieso voor hem, je bent er zoveel wel. En je mag ook gerust tijd voor jou hebben smile En je ventje vermaakt zich vast prima smile

Ondertussen heb ik de was opgehangen buiten en is mijn vent wakker. Even koffie zetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:54

Reva schreef:Storm, het wegbrengen van je zoon maakt je echt geen deeltijd en/of minder goede moeder. Net als het andersom geen garantie is wel een 'goede' of betere ouder zijn. Ik zie op mijn werk vaak genoeg situaties waarin ouders veel/altijd thuis zijn en de kinderen helaas geen/weinig aandacht krijgen.
Precies. Mensen die niet dapper genoeg zijn of simpelweg niet het inzicht hebben om te zien wat hun kind nodig heeft. Al hun ellende en verdriet zichtbaar maken voor hun kinderen en hun ellende en verdriet ook nog eens afreageren (bewust of onbewust) op hun gezin.

Jouw zoontje is bij zijn oma en heeft het leuk. Voor hem geen verschil in reden waarom hij daar is.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:55

Maple schreef:
Smikkell schreef:
Maple schreef:Je kunt ook overdrijven, Smikkel. Wij hebben ook geregeld wél gewoon goed en inlevend op elkaar gereageerd, dus ik weet niet waar je het nu vandaan haalt dat ik blijkbaar een allergie voor jouw naam heb. Ik vind je alleen af en toe behoorlijk vreemd, stug en harteloos uit de hoek komen.
Mjah, en daarmee is mijn mond meteen gesnoerd, natuurlijk. Ik heb het ide dat je wel héél veel afschuift op je persoonlijke situatie en de therapie Embarassed

Maar ik hou erover op. Het viel me alleen op dat je soms zo hard reageert en om eerlijk te zijn irriteert me dat wel. Maar ik hoef er nou ook weer geen rel van te maken.
Naast dat er wel een kern van waarheid inzit, was hij niet heel serieus bedoeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:58

Reva schreef:Wow, nou als dát het voorbeeld is hoe je eruit gaat zien als je al die troep van Sonja eet, hoop ik dat steeds meer mensen het licht gaan zien Twisted Evil

PM: whahaha. Je had hem nog niet dus? Leuk Very Happy

TD: geen idee, ik vind bijna niks leuk qua sport. Van a tot z al geprobeerd, nergens echt blijven hangen (8 jaar tennis, 4 jaar turnen, aerobics, pilates, aquajoggen, aquaaerobics, gewoon zwemmen, squashen, badminton, zumba, fitness, streetdance etc etc). Ik vind springtouwen leuk, maar mn buren niet Cool

Dat laatste is dan jammer voor je buren :P Nee maar jeetje je hebt al veel geprobeerd. Heb je een wii? k heb ook een hometrainer bv.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:59

Persephone schreef:Heb je een keus dan? Nee toch? Je stoort hem meer in zijn ontwikkeling als je niet werkt en dus geen geld hebt, of als je zelf aan alle spanningen onderdoor gaat doordat je hem níet uitbesteedt in het weekend. Dus je doet het heel goed! Geen enkele ouder is foutloos, je doet je kind altijd wel iets aan wat schadelijk is, want je kunt het niet perfect doen. Je maakt je erg druk om zijn welzijn en je doet zo goed mogelijk je best, meer kun je niet doen.
Daar heb je ook een punt idd. Misschien dat ik eens met een therapeut over deze gevoelens moet praten (te jong moeder geworden, altijd in dubio zitten tussen willen feesten en moeder zijn, me altijd schuldig voelen..)

Gast
Gast

Bericht  Farah za 11 jun 2011 - 23:00

Persephone, mooi gezegd!

Storm hug

Dames, ik ga douchen en de hort op! Fijne zondag :flower:
Farah
Farah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 49
Punten : 55
Registratiedatum : 03-06-11

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:01

Smikkell schreef:
Maple schreef:
Smikkell schreef:

Naast dat er wel een kern van waarheid inzit, was hij niet heel serieus bedoeld.
Serieus bedoeld of niet, we hebben hier vrijwel allemaal onze eigen shit, 't zou wat zijn als iedereen dat als excuus ging gebruiken om maar het maar goed te praten als we even bot richting een ander te reageren.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:01

Storm schreef:
Smikkell schreef:Storm, al breng je hem een maand weg. Je maakt die keus omdat je blijkbaar voelt dat dat voor jou (en indirect dus ook voor hem) nu even het beste is. Doet niets af aan je gevoel natuurlijk.
Ik ben nog hartstikke jong en ik heb het gevoel dat ik een hele hoop mis in mijn leven Embarassed ik voel me ook helemaal geen moeder ofzo, ik hou heel erg veel van mijn zoon maar ik zou nooit fulltime thuis kunnen zijn om voor hem te zorgen, ik ben niet geboren om moeder te worden zeg ik altijd maar...zo voel ik dat echt.
Je bent jong, het was geen bewuste keus en je bent geen moeder die elke dag thuis zit met koekjes en thee, vers brood staat te bakken terwijl je ondertussen sokken aan het breien bent en de stralend witte lakens buiten aan de waslijn hangen. Maar maakt dat jou minder moeder? Je hebt een zoon en je houdt van hem. Je doet alles wat in je macht ligt, terwijl je zelf niet lekker in je vel zit of voor dit leven op dit moment en deze manier gekozen hebt. En dát doet niet iedereen je na!

Ik vind het vervelend dat je je zo voelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:02

Zo fietsroute van 25 km voor mijn zusje uitgestippeld!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:03

Maple schreef:Serieus bedoeld of niet, we hebben hier vrijwel allemaal onze eigen shit, 't zou wat zijn als iedereen dat als excuus ging gebruiken om maar het maar goed te praten als we even bot richting een ander te reageren.
Ik vind mezelf alleen echt niet zo hard reageren.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:03

Met Smikkell eens smile Goed verwoord.
Storm je doet je ventje echt niks te kort. Je bent mama en je bent jij smile hug

Farah> fjne dag!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:04

Smikkell schreef:Je bent jong, het was geen bewuste keus en je bent geen moeder die elke dag thuis zit met koekjes en thee, vers brood staat te bakken terwijl je ondertussen sokken aan het breien bent en de stralend witte lakens buiten aan de waslijn hangen. Maar maakt dat jou minder moeder? Je hebt een zoon en je houdt van hem. Je doet alles wat in je macht ligt, terwijl je zelf niet lekker in je vel zit of voor dit leven op dit moment en deze manier gekozen hebt. En dát doet niet iedereen je na!

Dankje. Ja het is heel vervelend om mezelf altijd maar zo te voelen, ik doe het nooit goed vind ik zelf...en als andere mensen dan commentaar gaan hebben (breng jij je kind alwéér weg?) dan word ik alleen nog maar meer onzeker. Maar goed, ik probeer inderdaad het beste te doen en het is niet zo dat ik hem 24/7 bij een ander dump.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:05

Wie zegt dat dan Storm?

En je moet maar denken, jij neemt ook tijd voor jezelf en je relatie en je bent er geen mindere moeder om!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:07

Ik merk dat wel eens van andere mensen, en iemand had dat ook eens tegen mijn schoonmoeder gezegd in die trant. Dat kwetst me enorm.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:07

Storm schreef:
Smikkell schreef:Je bent jong, het was geen bewuste keus en je bent geen moeder die elke dag thuis zit met koekjes en thee, vers brood staat te bakken terwijl je ondertussen sokken aan het breien bent en de stralend witte lakens buiten aan de waslijn hangen. Maar maakt dat jou minder moeder? Je hebt een zoon en je houdt van hem. Je doet alles wat in je macht ligt, terwijl je zelf niet lekker in je vel zit of voor dit leven op dit moment en deze manier gekozen hebt. En dát doet niet iedereen je na!

Dankje. Ja het is heel vervelend om mezelf altijd maar zo te voelen, ik doe het nooit goed vind ik zelf...en als andere mensen dan commentaar gaan hebben (breng jij je kind alwéér weg?) dan word ik alleen nog maar meer onzeker. Maar goed, ik probeer inderdaad het beste te doen en het is niet zo dat ik hem 24/7 bij een ander dump.
Maar is dat iets wat je alleen in de opvoeding hebt, of iets dat bij jou hoort?

En hoeveel moeders leven eigenlijk van de liefde en bakken zelf brood zonder ooit maar twijfels te hebben en het zwaar vinden?
Maar daarnaast denk ik inderdaad dat je het echt zwaar hebt, ik lees het terug in en door al je post.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:09

Maple schreef:
Smikkell schreef:
Maple schreef:
Smikkell schreef:

Serieus bedoeld of niet, we hebben hier vrijwel allemaal onze eigen shit, 't zou wat zijn als iedereen dat als excuus ging gebruiken om maar het maar goed te praten als we even bot richting een ander te reageren.

Smikkell praat het niet goed. Jij spreekt haar aan op iets (niet de eerste keer) en Smikk geeft daar een reactie op. Dat is niet per se iets goed willen praten. En uiteraard heeft iedereen zijn eigen shit, maar niet iedereen krijgt kritiek op zijn manier van reageren.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:12

Storm schreef:Ik merk dat wel eens van andere mensen, en iemand had dat ook eens tegen mijn schoonmoeder gezegd in die trant. Dat kwetst me enorm.

Vervelend Sad

Ik hoop dat je het op een keer langs je neer kan leggen als mensen zoiets zeggen hug
En weetje, iedereen doet het anders. Er is niet 1 manier die goed is, nee er zijn er veel meer. Jij doet het zo nou prima toch? Je schoonmoeder vind het leuk en je kindje ook smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:15

Theedoosje schreef:
Storm schreef:Ik merk dat wel eens van andere mensen, en iemand had dat ook eens tegen mijn schoonmoeder gezegd in die trant. Dat kwetst me enorm.

Vervelend Sad

Ik hoop dat je het op een keer langs je neer kan leggen als mensen zoiets zeggen hug
En weetje, iedereen doet het anders. Er is niet 1 manier die goed is, nee er zijn er veel meer. Jij doet het zo nou prima toch? Je schoonmoeder vind het leuk en je kindje ook smile

Storm het is jouw leven en als je je er goed bij voelt moet je het zo aanpakken. Voor andere mensen is het toch altijd de buitenkant en ze zien maar de helft, kortom altijd oordelen terwijl ze dingen niet weten! Jij doet wat jij goed vindt en dat is het belangrijkste voor jouw leven, relatie en kindje!

Gast
Gast

Bericht  Serena za 11 jun 2011 - 23:15

zo ben ik ook weer, net gedoucht en zo maar aan de slag met studie..

@ Storm: Je bent echt geen slechter mens/moeder als je je zoon elke week 1 keer bij iemand brengt! Als dat nodig is voor jou en voor het onderhouden enzo van een gezin, zie ik geen problemen. Het is idd wel vervelend als andere mensen daarop commentaar hebben en dat kan steken idd. Maar bedenk je ook (is heel moeilijk, weet ik van mezelf) dat die mensen niet jou leven leiden en dus niet weten wat jou redenen zijn. En als jij ongelukkig bent, voelt je zoon dat ook, en andersom. Dus doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!
verder ook eens met Presephone en Smikkel.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Champagne za 11 jun 2011 - 23:15

Reva schreef:
Maple schreef:
Smikkell schreef:
Maple schreef:
Smikkell schreef:

Smikkell praat het niet goed. Jij spreekt haar aan op iets (niet de eerste keer) en Smikk geeft daar een reactie op. Dat is niet per se iets goed willen praten. En uiteraard heeft iedereen zijn eigen shit, maar niet iedereen krijgt kritiek op zijn manier van reageren.

De sfeer zit er goed in!
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Laquisia za 11 jun 2011 - 23:23

Goedemiddag, wow, wat heb ik geslapen zeg. Embarassed