Wajong uitkering
+27
JoyceVL
TukTuk
Melis_je
Pien
Kqip
silly-one
Susan
Paper Crown
Baby
_Lacey_
luisa
Jeanette
bolus26
Possom
papilon
Verde
Sjaantje
SuperGrover
TGR
Feline
Antibes
Fearie
Sugarfall
Guusje
Atelier Madame
Polly
luenca
31 plaatsers
Pagina 8 van 8
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Wajong uitkering
Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Als je studeert krijg je niet de volledige wajong, maar 25% daarvan. Dus 260 euro per maand.
Als je daar stufi en maximale lening bij optelt kom je op +/- 1200 euro.
Dus als iemand me even uit wil leggen hoe anderen hier huizen van kopen en op vakantie gaan hoor ik het graag
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Noa schreef:Pien schreef:Hij hoort in zijn ogen kostwinnaar te zijn, hij hoort in zijn ogen het meeste salaris in te brengen, hij hoort mij minder te laten werken zodat ik de zorg voor ons dochtertje op me kan nemen, maar niets is minder waar. Ik moet gewoon fulltime blijven werken, mijn salaris mag niet wegvallen of minder worden omdat we anders gewoon niet rond kunnen komen. Denk je dat dat voor een vrouw makkelijk is?
En dan jij, die zo'n vreselijk ontactische reactie geeft, ga je ogen de kop uitschamen, wat ben jij egoistisch zeg!!
Zo, dit is ook lekker kort door de bocht. Ik zou niet weten waarom het voor een vrouw zo moeilijk is om fulltime te werken en je man houdt er wel érg pre historische ideeën op na...
Haha je weet toch wel dat vrouwen het zwakkere geslacht zijn? Eigenlijk zouden ze ook gewoon binnen moeten blijven, veel beter.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Jup, dit topic gaat over Wajong...AngelNyn schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Alleen stufi en lening is nooit meer dan 950 euro ofzo hoor?Of bedoel je in combinatie met Wajong er bij?
Gast- Gast
max lening: 850Possom schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Als je studeert krijg je niet de volledige wajong, maar 25% daarvan. Dus 260 euro per maand.
Dus als iemand me even uit wil leggen hoe anderen hier huizen van kopen en op vakantie gaan hoor ik het graag
stufie: 350
dat is al 1200 en dan nog er bovenop de Wajong... Volgens mij krijg je als je volledig bent afgekeurd gewoon de volle mep voor je leeftijd dus + 800 ofzoiets...
Gast- Gast
Noa schreef:max lening: 850Possom schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
dat is al 1200 en dan nog er bovenop de Wajong... Volgens mij krijg je als je volledig bent afgekeurd gewoon de volle mep voor je leeftijd dus + 800 ofzoiets...
Geloof me nou, ik krijg het zelf, ben helemaal afgekeurd (want het is alles of niets, een bepaald percentage afgekeurd geld hier niet) en omdat ik stufi ontvang (of dat nou allemaal lening is of niet maakt ze geen bal uit) krijg ik 260 euro ipv. 800.
En volgens mij kloppen die stufi cijfers ook niet helemaal, want ik zit onder de 1000 en ik heb alles op max..
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ok, nou wel gek dan, want mijn broer heeft het dus weer heel anders... Hmmz... Misschien hebben ze al regelingen veranderd ofzo, die niet gelden voor mensen die al langer Wajong ontvangen, zoiets?Possom schreef:Noa schreef:max lening: 850Possom schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Geloof me nou, ik krijg het zelf, ben helemaal afgekeurd (want het is alles of niets, een bepaald percentage afgekeurd geld hier niet) en omdat ik stufi ontvang (of dat nou allemaal lening is of niet maakt ze geen bal uit) krijg ik 260 euro ipv. 800.
En volgens mij kloppen die stufi cijfers ook niet helemaal, want ik zit onder de 1000 en ik heb alles op max..
Gast- Gast
Noa schreef:max lening: 850Possom schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Die bedragen kloppen niet:
Uitwonend Thuiswonend
Basisbeurs € 266,23 € 95,61
Aanvullende beurs € 240,92 € 221,00
Lenen € 287,54 € 287,54
Collegegeldkrediet € 139,33 € 139,33
Totaal € 934,02 € 743,48
En je andere kattige berichtje slaat ook nergens op, je had het daar alleen over stufi en lening en noemde een bedrag van 2000 euro, hoe moet ik ruiken dat je daarbij de wajong al hebt opgeteld?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Als je nog recht hebt op stufi, dan is die 350 euro daar al onderdeel van, je kan dan niet nog eens 850 euro lenen (ik leen dus ik weet t )
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Noa schreef:max lening: 850Possom schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Als je nog recht hebt op stufi, dan is die 350 euro daar al onderdeel van, je kan dan niet nog eens 850 euro lenen (ik leen dus ik weet t )
Inderdaad, en een aanvullende beurs gaat er ook nog eens van af. Ik kan max 287 euro dus lenen. Alles wat je niet aanvullend krijgt, kan je dus wel nog extra lenen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
je kunt het kort door de bocht vinden maar het is wel ons gevoel daarbij. wij hadden het heel graag anders willen doen maar zijn nou eenmaal genoodzaakt het zo te doen....Noa schreef:
Zo, dit is ook lekker kort door de bocht. Ik zou niet weten waarom het voor een vrouw zo moeilijk is om fulltime te werken en je man houdt er wel érg pre historische ideeën op na...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:je kunt het kort door de bocht vinden maar het is wel ons gevoel daarbij. wij hadden het heel graag anders willen doen maar zijn nou eenmaal genoodzaakt het zo te doen....Noa schreef:
Dat je het anders had willen doen oke. Maar zoals het er nu staat lijkt het alsof fulltime werken voor vrouwen zwaarder is dan voor mannen. En dat vind ik dikke onzin.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
ik las hier ook iets over de voedselbank, dat je dat alleen krijgt als je in de schuldsanering zit. dat is niet zo, ik heb ook even bij de voedselbank gezeten, toen zat ik nog in de bijstand en niet de wajong, daar waren ze nog mee bezig te onderzoeken of ik er recht op heb. voedselbank heb je recht op als je als alleenstaande 175 euro of minder overhoudt per maand. ik zit ook niet in de wajong voor me lol, maar ik ben wel blij dat dit bestaat. en ik zit ook zeker niet hele dagen thuis, ik werk vrijwillig met onkostenvergoeding en ik wil ook weer een opleiding gaan volgen. lijkt me geweldig om ooit een carriere te maken en tegen de 2000 euro te verdienen ofzo per maand. maarja gelukkig ben ik nog jong, genoeg mogelijkheden
en huis kopen in het buitenland van je bijstand is idd fraude, bijstandsuitkering is voor je primaire levensbehoeftes, niet voor extra overige luxe. waarom zijn die mensen eigenlijk nooit gaan werken? en op t matje geroepen? dat ze weer is aan t werk moesten? bijstand is tijdelijk tot je werk gevonden hebt. voor mensen die gewoon KUNNEN werken, maar het op dat moment even niet kunnen vinden, jammer genoeg steeds meer mensen die t wel kunnen maar gewoon niet willen. ik ken ook iemand die zit in de ziektewet ofzoiets en die werkt gewoon fulltime zwart! bah
en huis kopen in het buitenland van je bijstand is idd fraude, bijstandsuitkering is voor je primaire levensbehoeftes, niet voor extra overige luxe. waarom zijn die mensen eigenlijk nooit gaan werken? en op t matje geroepen? dat ze weer is aan t werk moesten? bijstand is tijdelijk tot je werk gevonden hebt. voor mensen die gewoon KUNNEN werken, maar het op dat moment even niet kunnen vinden, jammer genoeg steeds meer mensen die t wel kunnen maar gewoon niet willen. ik ken ook iemand die zit in de ziektewet ofzoiets en die werkt gewoon fulltime zwart! bah
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ja precies, je kunt het wel betrekken op je eigen situatie, maar om nu te stellen dat het zo zwaar is voor vrouwen om fulltime te werken... dat gaat net een stap te ver. Dan spreek je namelijk over de helft van de wereldbevolking...Lavendel schreef:Pien schreef:je kunt het kort door de bocht vinden maar het is wel ons gevoel daarbij. wij hadden het heel graag anders willen doen maar zijn nou eenmaal genoodzaakt het zo te doen....Noa schreef:
Dat je het anders had willen doen oke. Maar zoals het er nu staat lijkt het alsof fulltime werken voor vrouwen zwaarder is dan voor mannen. En dat vind ik dikke onzin.
En Angelnyn: dit hele topic gaat over de Wajong uitkering en we hebben het hier al een aantal pagina's over, inclusief berekeningen, dus vandaar.
Gast- Gast
Ok, dat wist ik niet._Leaf_ schreef:Noa schreef:max lening: 850Possom schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Maarummm, ik maak even wat berekeningen uit de losse pols, om te bedenken hoe o.a mijn broer en een goede vriend van mij aan zoveel geld komen. Zij sparen namelijk beiden wel veel en hebben echt genoeg geld te besteden incl. vakanties enzo, prima voor hen hoor, maar dat red je niet van minder dan 1000 euro per maand, wanneer je je huis moeten betalen etc. Ik begrijp gelijk dat mijn berekeningen niet gelijk tot de volle cent kloppen, het is meer om een idee te krijgen van wat mogelijk zou zijn.
Maar ik ga het ze wel eens vragen (al is dat natuurlijk een heikel punt)
Gast- Gast
Shygirl ben het met je eens hoor, dat een huis kopen of andere luxe zacht gezegd niet de bedoeling is van een bijstanduitkering. De uitkering is er voor nood, idd met bedoeling dat je toch op zoek gaat naar werk om jezelf te onderhouden. Helaas maken dit soort gevallen wel dat er vaak negatief tegen mensen met een uitkering aangekeken wordt. Ik vind echter dat de overheid door het hele systeem dit zelf in de hand werkt.
Die mensen waar ik het over had hebben iig nooit gewerkt. Ze zijn van buitenlandse afkomst en hebben eerste periode van hun verblijf in NL niet mogen werken, als asielzoeker zijnde. Hoe het nu precies zit weet ik niet, het zijn wel oudere mensen (tegen pensioensleeftijd aan) dus misschien daarom vrijgesteld van solliciteren ofzo. Tja, ik vind dit ook niet goed te praten maar vind zelf vooral meer dan belachelijk dan zoon van 31 nog nooit gewerkt heeft, nog geen dag. Deze jongen mankeert niks. Tot voor kort volgde hij welliswaar een opleiding, maar een bijbaantje is nooit bij hem opgekomen, helaas omdat hij en zijn familie prima rond komen.
Het gaat in dit geval overigens wel om bijstand, niet wajong. Alleenstaanden (met of zonder kinderen) zullen het wel zwaar hebben hoor in de bijstand, maar voor een echtpaar valt dat echt mee.
Die mensen waar ik het over had hebben iig nooit gewerkt. Ze zijn van buitenlandse afkomst en hebben eerste periode van hun verblijf in NL niet mogen werken, als asielzoeker zijnde. Hoe het nu precies zit weet ik niet, het zijn wel oudere mensen (tegen pensioensleeftijd aan) dus misschien daarom vrijgesteld van solliciteren ofzo. Tja, ik vind dit ook niet goed te praten maar vind zelf vooral meer dan belachelijk dan zoon van 31 nog nooit gewerkt heeft, nog geen dag. Deze jongen mankeert niks. Tot voor kort volgde hij welliswaar een opleiding, maar een bijbaantje is nooit bij hem opgekomen, helaas omdat hij en zijn familie prima rond komen.
Het gaat in dit geval overigens wel om bijstand, niet wajong. Alleenstaanden (met of zonder kinderen) zullen het wel zwaar hebben hoor in de bijstand, maar voor een echtpaar valt dat echt mee.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik heb een maximale lening inclusief collegegeldkrediet (krijg geen studiefinanciering meer) en dat is €992,49.Noa schreef:max lening: 850Possom schreef:Noa schreef:Tja, wie studeert en stufie ontvangt + leent (omdat diegene dit toch nooit terug hoeft te betalen) komt al snel uit op een bedrag van 2000 euro... Of wie nog thuis woont en bijvoorbeeld een bedrag van 500/600 ontvangt, terwijl alles voor hem betaalt wordt heeft toch echt een behoorlijk bedrag om lekker van op vakantie te gaan of de nieuwste gadgets aan te schaffen. Dussum...
Gast- Gast
Hoi. Ik ben een man van 21 jaar. Ik heb zelf een Wajong uitkering sinds vorig jaar, toen ben ik in het ziekenhuis opgenomen tijdens een psychose en gediagnoseerd met verschillende psychische aandoeningen (lichtere vormen van schizofrenie met wanen en hallucinaties, niet dissociatieve identiteitsstoornis) Ik woon nu weer op mezelf, in een particulier huurhuis, wachtlijsten bij woningcorporaties worden niet korter door ziektes.
Ik wilde je alleen vertellen dat niet iedereen het even goed heeft als je vrienden. Ik kan niet op vakantie, laat staan 2x/jaar naar New York. Om mezelf te kunnen onderhouden en mijn studie geneeskunde te kunnen bekostigen heb ik bijbaantjes moeten nemen, mijn angst voor sociale contacten komt eindelijk eens goed uit, zo kan ik naast mijn studie werken , omdat ik toch geen sociale contacten meer heb om te onderhouden. Ik werk tot in de nacht in restaurants in de spoelkeukens en in het weekend ga ik aardbeien/tomaten plukken en alles dat ik boven het minimumloon verdien wordt gekort van mijn uitkering.
Ik vind het ook niets dat zulke mensen van de Wajong profiteren, door dit soort mensen worden de mensen die echt hulp nodig hebben niet serieus genomen en behandeld met achterdocht, de arts bij de keuring van de Wajong die met me sprak zei doodleuk dat ik deed alsof om een uitkering te krijgen (Ik heb zes maanden van mijn leven in een gesloten inrichting doorgebracht voor een uitkering van 650 euro . Ik had een goedlopende zaak en leverde groente, fruit en drank aan cafetjes en bodegas, ik verdiende boven de 3000 euro netto per maand.
Plezier jezelf erin, dat zulk soort mensen nooit het gevoel van voldoening zullen hebben die jij en ik zullen hebben wanneer we slagen in het wat we doen. Jij bent al voorbereid voor de toekomst, je hebt alles al meegemaakt, terwijl zij het op het geld van hun ouders en de regering deden.
Veel succes.
Ik wilde je alleen vertellen dat niet iedereen het even goed heeft als je vrienden. Ik kan niet op vakantie, laat staan 2x/jaar naar New York. Om mezelf te kunnen onderhouden en mijn studie geneeskunde te kunnen bekostigen heb ik bijbaantjes moeten nemen, mijn angst voor sociale contacten komt eindelijk eens goed uit, zo kan ik naast mijn studie werken , omdat ik toch geen sociale contacten meer heb om te onderhouden. Ik werk tot in de nacht in restaurants in de spoelkeukens en in het weekend ga ik aardbeien/tomaten plukken en alles dat ik boven het minimumloon verdien wordt gekort van mijn uitkering.
Ik vind het ook niets dat zulke mensen van de Wajong profiteren, door dit soort mensen worden de mensen die echt hulp nodig hebben niet serieus genomen en behandeld met achterdocht, de arts bij de keuring van de Wajong die met me sprak zei doodleuk dat ik deed alsof om een uitkering te krijgen (Ik heb zes maanden van mijn leven in een gesloten inrichting doorgebracht voor een uitkering van 650 euro . Ik had een goedlopende zaak en leverde groente, fruit en drank aan cafetjes en bodegas, ik verdiende boven de 3000 euro netto per maand.
Plezier jezelf erin, dat zulk soort mensen nooit het gevoel van voldoening zullen hebben die jij en ik zullen hebben wanneer we slagen in het wat we doen. Jij bent al voorbereid voor de toekomst, je hebt alles al meegemaakt, terwijl zij het op het geld van hun ouders en de regering deden.
Veel succes.
Fman- Zwijger
- Aantal berichten : 2
Punten : 5
Registratiedatum : 20-07-11
hoi allemaal.
Ik ken niet echt anders dan mijn wajong. op mijn 18e is hij automatisch aangevraagd door mijn psychiater en sindsdien ben ik meerder malen gekeurd maar steeds afgekeurd... 2 jaar geleden was er sprake dat ik mischien wasknijpers in elkaar zou kunnen zetten maar voordat ik kon reageren werd er door de hoofd-arts beslist dat dat te riskant was. de kans op terugval te groot.
ik heb vanaf mijn 14e therapie en vanaf mn 16e tot mn 20e intern.
ik ben sinds mn 23e gestopt met alles omdat ik het idee had ik niet verder kwam met mn leven.
ik geef toe dat ik niet het meest produktieve mens ben op aarde maar ik probeer het tenminste.
ik heb de grootste moeite om mn dagelijkse reilen en zeilen te onderhouden. mijn huis is niet het schoonste huis en ik ga niet uit of wat dan ook, maar het lukt...
toch wil ik ook vooruit in mijn leven. ja ik heb een wajong maar ik begrijp niet waarom ik moet worden afgerekent op wat andere mensen mij hebben aangedaan...
van de hele dag thuiszitten word ik soms ook niet goed. ik had mn leven nooit zo ingevuld. ik had liever gestudeerd en een baan gehad.
maar ik heb nu 2 kinderen en een lieve verloofde en ik wil verder...
mijn vraag eigelijk, hoe kom ik in vredesnaam aan een particulier huurhuis? weet iemand een plaats of bedrijf waar ze niet zo moeilijk doen over wajong? of is het mogelijk om een hypotheek te krijgen?
alvast bedankt!!!
Ik ken niet echt anders dan mijn wajong. op mijn 18e is hij automatisch aangevraagd door mijn psychiater en sindsdien ben ik meerder malen gekeurd maar steeds afgekeurd... 2 jaar geleden was er sprake dat ik mischien wasknijpers in elkaar zou kunnen zetten maar voordat ik kon reageren werd er door de hoofd-arts beslist dat dat te riskant was. de kans op terugval te groot.
ik heb vanaf mijn 14e therapie en vanaf mn 16e tot mn 20e intern.
ik ben sinds mn 23e gestopt met alles omdat ik het idee had ik niet verder kwam met mn leven.
ik geef toe dat ik niet het meest produktieve mens ben op aarde maar ik probeer het tenminste.
ik heb de grootste moeite om mn dagelijkse reilen en zeilen te onderhouden. mijn huis is niet het schoonste huis en ik ga niet uit of wat dan ook, maar het lukt...
toch wil ik ook vooruit in mijn leven. ja ik heb een wajong maar ik begrijp niet waarom ik moet worden afgerekent op wat andere mensen mij hebben aangedaan...
van de hele dag thuiszitten word ik soms ook niet goed. ik had mn leven nooit zo ingevuld. ik had liever gestudeerd en een baan gehad.
maar ik heb nu 2 kinderen en een lieve verloofde en ik wil verder...
mijn vraag eigelijk, hoe kom ik in vredesnaam aan een particulier huurhuis? weet iemand een plaats of bedrijf waar ze niet zo moeilijk doen over wajong? of is het mogelijk om een hypotheek te krijgen?
alvast bedankt!!!
Ans- Zwijger
- Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 09-08-11
Ik werk zelf bij een particuliere huurbemiddelaar, en nee, met Wajong kun je niks huren. Dat zal je verloofde dus alleen moeten doen. Ook het kopen van een woning is volgens mij niet mogelijk. Dus alles op naam van je verloofde doen...
Gast- Gast
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Wajong.
» Nav Waarom heb jij Wajong?
» Wajong/ belastingdienst vraag
» wajong / therapie en sollicitatie
» WW uitkering
» Nav Waarom heb jij Wajong?
» Wajong/ belastingdienst vraag
» wajong / therapie en sollicitatie
» WW uitkering