Wajong uitkering
+27
JoyceVL
TukTuk
Melis_je
Pien
Kqip
silly-one
Susan
Paper Crown
Baby
_Lacey_
luisa
Jeanette
bolus26
Possom
papilon
Verde
Sjaantje
SuperGrover
TGR
Feline
Antibes
Fearie
Sugarfall
Guusje
Atelier Madame
Polly
luenca
31 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Wajong uitkering
Sorry je hebt gelijk. In mijn geval scheelde het een paar tientjes maar dat ging om 115% ofzo van bijstand. Vergissing! Kwam er net achter maar je was me voorshygirl87 schreef:ik las dat iemand zei, weet ff niet meer wie...dat bijstand en wajong maar een paar tientjes scheelt....nou dat is echt niet zo! scheelt zon 300 euro!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik krijg ook Wajong, maar als je studeert krijg je 25% van het minimumloon, ipv 75% als je niet studeert.
En dat terwijl alles wat ik van IBG krijg lening is omdat ik doordat ik ziek ben ook veel langer over mijn studie doe. Dus ik leen verplicht en ik krijg minder.
Dat je wel wajong krijgt als je ook kunt studeren vind ik helemaal niet raar, als je studeert werk je normaal gesproken toch ook daarnaast? Tenminste, ik wel. En toen werd ik chronisch ziek, dus krijg ik nu wajong. En ik denk dat het belangrijker is eraan te werken dat het probleem weggaat, of minder wordt, en te studeren, dan volledige uitkering te krijgen zonder uitzicht op een fatsoenlijke baan later. Logisch toch?
Sommige uitspraken van mensen steken me echt, al snap ik wel waar het vandaan komt. Tuurlijk lijkt het soms alsof mensen die een uitkering krijgen alleen maar op hun reet zitten en geld vangen, maar ik kan helaas niet anders, en tegelijkertijd ben ik wel aan het studeren, 100 dingen aan het regelen en de eindjes aan elkaar aan het knopen. En als ik op vakantie wil (wat al een poos geleden is) of er iets kapot gaat, kan ik niet aan mijn baas vragen of ik wat meer kan werken zodat ik meer inkomsten heb, maar moet ik gewoon wachten tot ik het bij elkaar heb gespaard. Ik ben blij als ik klaar ben met studeren en dan hopelijk beter met mijn problemen kan omgaan en gewoon kan gaan werken. En misschien kan ik dan ook weer leuke dingen doen.
En dat terwijl alles wat ik van IBG krijg lening is omdat ik doordat ik ziek ben ook veel langer over mijn studie doe. Dus ik leen verplicht en ik krijg minder.
Dat je wel wajong krijgt als je ook kunt studeren vind ik helemaal niet raar, als je studeert werk je normaal gesproken toch ook daarnaast? Tenminste, ik wel. En toen werd ik chronisch ziek, dus krijg ik nu wajong. En ik denk dat het belangrijker is eraan te werken dat het probleem weggaat, of minder wordt, en te studeren, dan volledige uitkering te krijgen zonder uitzicht op een fatsoenlijke baan later. Logisch toch?
Sommige uitspraken van mensen steken me echt, al snap ik wel waar het vandaan komt. Tuurlijk lijkt het soms alsof mensen die een uitkering krijgen alleen maar op hun reet zitten en geld vangen, maar ik kan helaas niet anders, en tegelijkertijd ben ik wel aan het studeren, 100 dingen aan het regelen en de eindjes aan elkaar aan het knopen. En als ik op vakantie wil (wat al een poos geleden is) of er iets kapot gaat, kan ik niet aan mijn baas vragen of ik wat meer kan werken zodat ik meer inkomsten heb, maar moet ik gewoon wachten tot ik het bij elkaar heb gespaard. Ik ben blij als ik klaar ben met studeren en dan hopelijk beter met mijn problemen kan omgaan en gewoon kan gaan werken. En misschien kan ik dan ook weer leuke dingen doen.
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Er zullen altijd mensen zijn die er van 'profiteren' maar dat zul je bij elke uitkering hebben.
Ik werk 24 uur en dat is echt mijn maximum, 20 uur zou eigenlijk beter zijn. Ik moet nu mijn 'handicap' vast gaan laten stellen, om wellicht voor een Wajong aanvulling in aanmerking te komen. Het voelt voor mij als falen, ik wil mijn eigen boontjes doppen, maar dat lukt gewoon niet (meer). En na ruim 4 jaar ben ik toch op dit punt gekomen.
En mensen zullen het gemakkelijk vinden, dat heb je altijd, maar ik wil best ruilen en gezond 40 uur werken.
Ik werk 24 uur en dat is echt mijn maximum, 20 uur zou eigenlijk beter zijn. Ik moet nu mijn 'handicap' vast gaan laten stellen, om wellicht voor een Wajong aanvulling in aanmerking te komen. Het voelt voor mij als falen, ik wil mijn eigen boontjes doppen, maar dat lukt gewoon niet (meer). En na ruim 4 jaar ben ik toch op dit punt gekomen.
En mensen zullen het gemakkelijk vinden, dat heb je altijd, maar ik wil best ruilen en gezond 40 uur werken.
Gast- Gast
Possom schreef:Ik krijg ook Wajong, maar als je studeert krijg je 25% van het minimumloon, ipv 75% als je niet studeert.
Dat ben ik volledig met je eens en ik ben blij dat ze dat bij het UWV ook inzien. Lange termijn denken heet dat. Het is een stuk goedkoper om jou nu door je studie heen te helpen en je de tijd te geven het probleem op te lossen en later toch een goede baan te krijgen. Dan om het je nu maar uit te laten zoeken en later wellicht een minder goede baan t krijgen of, nog belangrijker, langer in deze problematiek te blijven hangen. Ik geloof namelijk ook dat het behalen van een opleiding kan bijdragen aan je leven weer op de rit krijgen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
mijn broer is verstandelijk beperkt en kan door zijn wajong in combie met een pgb nu begeleid zelfstandig wonen.Om vrij te besteden houdt hij bijna elke maand 75 euro over om kleren ,douchegel e.d.en cadeautjes van te kopen. Maar als het een dure maand is of veel rekeningen van de tandarts e.d. ook niet.
Ik ¨snap dat het soms zuur is zeker als het om een beperking gaat die je niet zo duidelijk ziet/merkt maar je krijgt zo een uitkering niet zomaar.
Isabella je hebt er hardstikke recht op al snap ik dat je ervan baalt.
het kan voor anderen dubbel voelen maar zoals al vaker gezegd is dat is met veel uitkeringen e.d. zo.
Ik ¨snap dat het soms zuur is zeker als het om een beperking gaat die je niet zo duidelijk ziet/merkt maar je krijgt zo een uitkering niet zomaar.
Isabella je hebt er hardstikke recht op al snap ik dat je ervan baalt.
het kan voor anderen dubbel voelen maar zoals al vaker gezegd is dat is met veel uitkeringen e.d. zo.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn broer heeft een lichamelijke beperking en woont begeleidt. Hij heeft ook een Wa-jong uitkering en werkt in een sociale werk voorziening. Dat is echt geen vetpot hoor! Hij heeft niks te klagen, want hij heeft een mooi appartementje en is meer dan tevreden, maar een vetpot is het uiteraard niet. Hij kan echt niet telkens reisjes maken.
Maar ik snap aan de andere kant ook wel wat je bedoelt. Ik heb ook een vriendin met een Wajong. Hele lieve meid hoor, maar ik snap haar gewoon niet. Ze is hierin zo gemakkelijk. Ze is afgestudeerd en kan niet aan werk komen vanwege haar beperking. Echter heeft zij al bijna een jaar nergens op gesolliciteerd en vindt het wel best zo. Nou is ze pas in een appartementje gaan wonen wat ze eigenlijk niet kan betalen en haar ouders haar moeten bijschieten. Er zit totaal geen initiatief in haar en vindt het wel best dat het geld zo naar haar toe komt. Ik kan daar ook echt niet bij..
Maar ik snap aan de andere kant ook wel wat je bedoelt. Ik heb ook een vriendin met een Wajong. Hele lieve meid hoor, maar ik snap haar gewoon niet. Ze is hierin zo gemakkelijk. Ze is afgestudeerd en kan niet aan werk komen vanwege haar beperking. Echter heeft zij al bijna een jaar nergens op gesolliciteerd en vindt het wel best zo. Nou is ze pas in een appartementje gaan wonen wat ze eigenlijk niet kan betalen en haar ouders haar moeten bijschieten. Er zit totaal geen initiatief in haar en vindt het wel best dat het geld zo naar haar toe komt. Ik kan daar ook echt niet bij..
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Maar gaat de Wajong niet op de schop of zijn dit alleen nog maar ideeen?
Eerlijk gezegd denk ik dat in NL het sociale stelsel behoorlijk doorgeschoten is. Ontstaan als vangnet en daar ben ik het helemaal mee eens, helaas krijg ik echter de indruk dat veel mensen die een uitkering ontvangen (niet specifiek wajong) hier misbruik van maken of gezien inkomen geen stimulans hebben om werk te zoeken.
Eerlijk gezegd denk ik dat in NL het sociale stelsel behoorlijk doorgeschoten is. Ontstaan als vangnet en daar ben ik het helemaal mee eens, helaas krijg ik echter de indruk dat veel mensen die een uitkering ontvangen (niet specifiek wajong) hier misbruik van maken of gezien inkomen geen stimulans hebben om werk te zoeken.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
luisa schreef:Maar gaat de Wajong niet op de schop of zijn dit alleen nog maar ideeen?
Het hele sociale zekerheidsstelsel gaat op de schop. Net als aan de Wajong, gaat er ook gesleuteld worden aan de WSW en ook in de WWB gaat er het nodige wijzigen.
Gemeentes hebben hier vorige week massaal NEE tegen gezegd, aangezien gemeentes door deze wijzigingen meer op hun bordje krijgen, maar daarnaast ook minder geld ontvangen.
Ben erg benieuwd hoe het straks allemaal wordt vormgegeven.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Helemaal +1!luisa schreef:Maar gaat de Wajong niet op de schop of zijn dit alleen nog maar ideeen?
Gast- Gast
Ik heb zelf ook wajong, en is voor mij niet zoveel... Het is dat ik het nodig had de afgelopen jaren, maar liever niet. Zou liever gewoon werken, ben ook hard op zoek nu! Maar vind soms wel dat het te makkelijk wordt gegeven... Ook met andere uitkeringen.
Baby- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 75
Registratiedatum : 13-03-11
Ik heb dit topic niet helemaal gelezen, dus sorry als ik mosterd na de maaltijd ben, maar: Noa, jij ziet dingen zoals ze in jouw omgeving zijn. Bedenk wel, dat je werkt voor jezelf en dat je in staat bent te werken. Dat vind ik al een voldoening op zich. Staar je niet blind op een auto, want jij weet niet wat je ervoor moet laten. Je denkt het te weten, maar je weet het niet. Misschien eet hij wel dagelijks euroshopper soep met brood..?
Een uitkering blijft grotendeels door de jaren heen ongeveer hetzelfde, je loon gaat als het goed is omhoog. Ik zou echt geen uitkering willen. Ook niet als ik er vrijheid voor terugkrijg EN in die vrije tijd grotendeels thuis moet zitten omdat ik geen geld heb om leuke dingen te ondernemen.
Maar ik snap wat je bedoeld, een vriendin van mij die heeft op haar 17de een hernia-operatie gehad, en sindsdien werkt ze niet (dus eigenlijk nooit gewerkt) ik heb haar bijv op de bb-ping en als ik dan zie wat ze op dr status schrijft (net wakker,doodmoe *om half 11 smorgens) ja dan baal ik ook!! Maar bedenk me daarna dat haar leven best klote moet zijn, als je zonder doel moet wakker worden, om half 11..
Een uitkering blijft grotendeels door de jaren heen ongeveer hetzelfde, je loon gaat als het goed is omhoog. Ik zou echt geen uitkering willen. Ook niet als ik er vrijheid voor terugkrijg EN in die vrije tijd grotendeels thuis moet zitten omdat ik geen geld heb om leuke dingen te ondernemen.
Maar ik snap wat je bedoeld, een vriendin van mij die heeft op haar 17de een hernia-operatie gehad, en sindsdien werkt ze niet (dus eigenlijk nooit gewerkt) ik heb haar bijv op de bb-ping en als ik dan zie wat ze op dr status schrijft (net wakker,doodmoe *om half 11 smorgens) ja dan baal ik ook!! Maar bedenk me daarna dat haar leven best klote moet zijn, als je zonder doel moet wakker worden, om half 11..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ja dat weet ik ook wel hoor, ik ben ook heel blij dat ik in staat ben om te werken (meest van de tijd)2CKC2 schreef:Ik heb dit topic niet helemaal gelezen, dus sorry als ik mosterd na de maaltijd ben, maar: Noa, jij ziet dingen zoals ze in jouw omgeving zijn. Bedenk wel, dat je werkt voor jezelf en dat je in staat bent te werken. Dat vind ik al een voldoening op zich. Staar je niet blind op een auto, want jij weet niet wat je ervoor moet laten. Je denkt het te weten, maar je weet het niet. Misschien eet hij wel dagelijks euroshopper soep met brood..?
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Ik heb dit topic niet helemaal gelezen, dus sorry als ik mosterd na de maaltijd ben, maar: Noa, jij ziet dingen zoals ze in jouw omgeving zijn. Bedenk wel, dat je werkt voor jezelf en dat je in staat bent te werken. Dat vind ik al een voldoening op zich. Staar je niet blind op een auto, want jij weet niet wat je ervoor moet laten. Je denkt het te weten, maar je weet het niet. Misschien eet hij wel dagelijks euroshopper soep met brood..?
Dat denk ik ook wel. Ik vind vakantie heerlijk, maar als het over is vind ik het ook altijd wel weer fijn om te werken. Zou er niet aan moeten denken om hele dagen thuis te zitten.
Gast- Gast
Vakantie is ook echt iets heel anders dan noodgedwongen thuis zitten... dat voelt echt niet als een vakantie.
Gast- Gast
Noa schreef:Vakantie is ook echt iets heel anders dan noodgedwongen thuis zitten... dat voelt echt niet als een vakantie.
Omdat je werkt, waardeer je dus de vakantie. Als je niet werkt, is het alle dagen vakantie, lekker kut, als je vriend/man/vriendinnen allemaal wel moeten werken en jij maar thuis zit weg te kwijnen. Je kan ook niet dagelijks iets ondernemen omdat je dus geen geld hebt.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb ooit een periode werkloos thuis gezeten (met af en aan een tijdelijke baan via het uitzendbureau) en dat voelde ook echt niet als vakantie, ik was in die tijd blijer dan ooit als het vrijdag was omdat anderen dan ook thuis waren en ik me even niet zo alleen en nutteloos voelde.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
+12CKC2 schreef:Noa schreef:Vakantie is ook echt iets heel anders dan noodgedwongen thuis zitten... dat voelt echt niet als een vakantie.
Omdat je werkt, waardeer je dus de vakantie. Als je niet werkt, is het alle dagen vakantie, lekker kut, als je vriend/man/vriendinnen allemaal wel moeten werken en jij maar thuis zit weg te kwijnen. Je kan ook niet dagelijks iets ondernemen omdat je dus geen geld hebt.
Ik werd écht depressief in de periode dat ik veel thuiszat... Niemand om te bellen, mee af te spreken. De stad in gaan is niet leuk zonder geld. Wat was ik blij als het weekend was (hoewel... dan hadden de meesten weer familie-verplichtingen...)
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Ik vind een Wahjong in de meeste gevallen belachelijk, plus dat dit bij elkaar echt enorm veel geld kost voor de overheid.
Een jongen die ik ken, heeft die Wahjong ook al zo lang ik hem ken. Ik ken hem via de kroeg en hij is psychisch niet in staat te werken, omdat hij niet met gezag om kan gaan en dus geen baan kan behouden. Daar doet ie verder ook niets aan.
Het geld geeft hij uit in de kroeg en zo is ie ook nog eens alcoholist geworden!
M'n nichtje is gewoon te lui en veel te dik om te werken. Die heeft pijn in haar gewrichten en over eczeem, maar wat wil je als je 140 kilo weegt, daar niets aan doet en elke avond in de snackbar zit!
Die heeft dus ook een wahjong en ligt de hele dag op de bank chips te vreten en te roken. Ze koopt elke dag sigaretten van haar uitkering. :S:S
Verder ken ik nog wat mensen met een wahjong. Het gros is gewoon echt te lui om te werken en is gewend aan het gemakkelijk verkrijgen van dit (vele) geld en zal dus ook niet die vicieuze cirkel verbreken.
Ook zijn er nog vele instanties die jongeren aanmoedigen een wahjonguitkering aan te vragen. Mijn andere neefje heeft adhd, doet rare dingen (ook al stoerheid) en wordt overal ontslagen en nou is hem bij het uwv gewoon aangeraden om een wahjong aan te vragen!!!
Nee, ik vind dat ze de regels echt heel erg moeten aanscherpen en alleen nog geld moeten geven aan jongeren die door een handicap ECHT niet kunnen werken. Als je het geld gewoon inhoudt, moet je dan eens zien hoe snel het gros zal werken.
Mijn nichtje zegt ook dat als ze geen geld meer krijgt, echt wel wat nuttigs gaat doen met haar leven, maar tot die tijd houdt ze een sabbatical, haar woorden.:S
Een jongen die ik ken, heeft die Wahjong ook al zo lang ik hem ken. Ik ken hem via de kroeg en hij is psychisch niet in staat te werken, omdat hij niet met gezag om kan gaan en dus geen baan kan behouden. Daar doet ie verder ook niets aan.
Het geld geeft hij uit in de kroeg en zo is ie ook nog eens alcoholist geworden!
M'n nichtje is gewoon te lui en veel te dik om te werken. Die heeft pijn in haar gewrichten en over eczeem, maar wat wil je als je 140 kilo weegt, daar niets aan doet en elke avond in de snackbar zit!
Die heeft dus ook een wahjong en ligt de hele dag op de bank chips te vreten en te roken. Ze koopt elke dag sigaretten van haar uitkering. :S:S
Verder ken ik nog wat mensen met een wahjong. Het gros is gewoon echt te lui om te werken en is gewend aan het gemakkelijk verkrijgen van dit (vele) geld en zal dus ook niet die vicieuze cirkel verbreken.
Ook zijn er nog vele instanties die jongeren aanmoedigen een wahjonguitkering aan te vragen. Mijn andere neefje heeft adhd, doet rare dingen (ook al stoerheid) en wordt overal ontslagen en nou is hem bij het uwv gewoon aangeraden om een wahjong aan te vragen!!!
Nee, ik vind dat ze de regels echt heel erg moeten aanscherpen en alleen nog geld moeten geven aan jongeren die door een handicap ECHT niet kunnen werken. Als je het geld gewoon inhoudt, moet je dan eens zien hoe snel het gros zal werken.
Mijn nichtje zegt ook dat als ze geen geld meer krijgt, echt wel wat nuttigs gaat doen met haar leven, maar tot die tijd houdt ze een sabbatical, haar woorden.:S
Gast- Gast
luisa schreef:Maar gaat de Wajong niet op de schop of zijn dit alleen nog maar ideeen?
Klopt helemaal.. en ik denk zeker ook als mensen kinderen hebben die nog klein zijn ze het snel wel best vinden.. welke moeder wil nou immers niet zoveel mogelijk tijd met de kinderen doorbrengen? Allerlei potjes uit de gemeente nog ter verdere ondersteuning etc. Natuurlijk is het geen vetpot, maar slecht kan je het ook niet noemen. Mensen in de schuldsanering hebben het imo het slechts (das volgens mij ook écht de enige groep met recht op de voedselbank).
Maar voor de rest wijkt mijn reactie een beetje af van de strekking van dit topic
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
De meeste reacties in dit topic kan ik wel begrijpen. Het is ook heel raar dat sommige Wa-jong krijgen en ook niet worden gemotiveerd om te gaan werken al is het op wa-jong basis. Want daar wordt binnen het UWV wel naar gekeken. Ik heb ooit een dag meegelopen bij het UWV en dan vooral het gedeelte Wa-jong. Dus ik weet een beetje hoe ze die toekennen etc. Ik heb daar ook iemand op het spreekuur gezien die kon werken op wa-jong basis en zo werd gemotiveerd om te werken. Dat vind ik gewoon goed, maar ik weet ook aan de andere kant dat het UWV soms te weinig doet om mensen aan het werk te krijgen/houden.
Nu werk ik op een school en al deze kinderen komen later in aanmerking voor een wa-jong baan/uitkering. Nu ze dat op de schop gaan gooien zal de criminaliteit gaan groeien. Het klinkt heel hard, maar als deze kinderen niet van de straat worden gehouden en de hele dag thuis moeten zitten zal het gebeuren. Maar deze kinderen zullen ook nooit zonder toezicht en duidelijke regels kunnen werken. Ja dan is het werktempo lager en hun begeleiding hoger, maar ze betekenen wat voor de maatschappij en kosten net zoveel als dat ze volledig wa-jong ontvangen. Ik ben voor deze groep mensen echt wel blij dat het er is.
Maar volledig thuis zitten en het maar goed vinden en zelf niks willen veranderen, ja ik kan me goed begrijpen dat, dat bij sommige in het verkeerde keelvat schiet. Ik kan daar ook niet tegen namelijk.
Nu werk ik op een school en al deze kinderen komen later in aanmerking voor een wa-jong baan/uitkering. Nu ze dat op de schop gaan gooien zal de criminaliteit gaan groeien. Het klinkt heel hard, maar als deze kinderen niet van de straat worden gehouden en de hele dag thuis moeten zitten zal het gebeuren. Maar deze kinderen zullen ook nooit zonder toezicht en duidelijke regels kunnen werken. Ja dan is het werktempo lager en hun begeleiding hoger, maar ze betekenen wat voor de maatschappij en kosten net zoveel als dat ze volledig wa-jong ontvangen. Ik ben voor deze groep mensen echt wel blij dat het er is.
Maar volledig thuis zitten en het maar goed vinden en zelf niks willen veranderen, ja ik kan me goed begrijpen dat, dat bij sommige in het verkeerde keelvat schiet. Ik kan daar ook niet tegen namelijk.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Volgens mij krijg je ook heel makkelijk een Wajong.
Alleen in dit topic zijn er al 10 met een Wajong!!!
En iedereen hier kent ook wel iemand met een Wajong. Wil niet weten wat dit per jaar kost!
En ik me maar kapot werken ervoor. In mei, toen ik m'n vakantiegeld kreeg + m'n gewone salaris, ging er gewoon 2500 euro loonheffing af! Dan denk ik: hup, weer 3 Wajonguitkeringen die ik betaald heb en waarvan die niet-solliciteerders sigaretten, reisjes en kleren van kopen.
Alleen in dit topic zijn er al 10 met een Wajong!!!
En iedereen hier kent ook wel iemand met een Wajong. Wil niet weten wat dit per jaar kost!
En ik me maar kapot werken ervoor. In mei, toen ik m'n vakantiegeld kreeg + m'n gewone salaris, ging er gewoon 2500 euro loonheffing af! Dan denk ik: hup, weer 3 Wajonguitkeringen die ik betaald heb en waarvan die niet-solliciteerders sigaretten, reisjes en kleren van kopen.
Gast- Gast
Ik ken volgens mij niemand met een Wajong, maakt dat je dag weer een beetje goed, Jada?
Susan- Lady Post-a-lot
Ik denk overigens dat het NIET leuk is om een Wajong te hebben, ik denk dat je je heel erg buiten de maatschappij voelt staan en ik denk dat veel van de mensen die zogenaamd niet willen werken ook gewoon angst hebben voor het onbekende, bang om hun voorgevoel dat ze helemaal nergens goed in zijn en in geen enkele groep passen bevestigd te krijgen en dat ze daarom maar liever de schijn ophouden dat ze het wel prima vinden zo. Dan nog liever het vooroordeel van de goegemeente, 'ze houden hun handje op en dat van onze belastingcenten', dan het risico om keihard onderuit te gaan en aan den lijve te ondervinden dat het echt niet gaat op de werkvloer.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik denk dat er idd heus mensen zijn die het wel prima vinden dat ze een Wajong krijgen en verder lekker op hun reet kunnen blijven zitten, maar ik mag toch hopen (en ervan uitgaan) dat er nog altijd ook een substantieel deel is die het heel erg vindt dat ze niet kunnen werken door de beperking die ze hebben.
Jada, je klinkt weer lekker generaliserend. Ja, jij en ik (en heel veel anderen) betalen voor dergelijke uitkeringen, maar ik werk nog altijd liever dan dat ik dag in dag uit thuis zou zitten, waar de muren op me af zouden komen en ik me heel nutteloos zou voelen. In mijn omgeving werkt iedereen (of studeert overdag), dus zo'n feest lijkt het me echt niet hoor als je niet in staat bent om te werken. Mooi op je CV staat het ook nog eens niet, dus kan ik alleen maar blij zijn dat ik nooit een Wajong heb gehad.
Jada, je klinkt weer lekker generaliserend. Ja, jij en ik (en heel veel anderen) betalen voor dergelijke uitkeringen, maar ik werk nog altijd liever dan dat ik dag in dag uit thuis zou zitten, waar de muren op me af zouden komen en ik me heel nutteloos zou voelen. In mijn omgeving werkt iedereen (of studeert overdag), dus zo'n feest lijkt het me echt niet hoor als je niet in staat bent om te werken. Mooi op je CV staat het ook nog eens niet, dus kan ik alleen maar blij zijn dat ik nooit een Wajong heb gehad.
Gast- Gast
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Wajong.
» Nav Waarom heb jij Wajong?
» Wajong/ belastingdienst vraag
» wajong / therapie en sollicitatie
» WW uitkering
» Nav Waarom heb jij Wajong?
» Wajong/ belastingdienst vraag
» wajong / therapie en sollicitatie
» WW uitkering