Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ervaringen met de e-reader

+6
ingrid82
Effie_O
JustMeDaan
Huppekee
Theezakje13
Droopy28
10 plaatsers

Ga naar beneden

E reader - ervaringen met de e-reader Empty ervaringen met de e-reader

Bericht  Droopy28 wo 8 jun 2011 - 6:56

Nu de E-reader wat langer uit is zijn er vast meer ervaringen mee. Ik overweeg ook er 1 te kopen maar ik ben er nog niet uit welke enz.
Ik heb de volgende vragen aan de e-reader gebruikers

Welk merk e-reader heb je?:
Hoe duur was die ongeveer?:
Hoeveel geld ben je kwijt aan de boeken die je erop zet en waar download je die dan?:
Ben je tevreden over je e-reader of lees je toch liever echte boeken?:

Voor degenen die het willen invullen, mijn dank is groot!!

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - ervaringen met de e-reader Empty Re: ervaringen met de e-reader

Bericht  Theezakje13 wo 8 jun 2011 - 8:19

Ik heb een e-reader.
Is er eentje van Sony, type verkopen ze niet meer.
Mijn vriend heeft een gigantische lijst met boeken gedownload. En die pluis ik door en hij zet ze er op.
Heb nog niet betaald voor een boek, dus hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet.

Ik vind het heerlijk, fijner dan boeken...
Wel jammer dat de boekenkast niet meer aangevuld wordt.
Maar het lezen vind ik heel fijn. In bed, op de bank, op het strand, in bad zelfs!

Ik ben er heel positief over!!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Droopy28 do 9 jun 2011 - 6:44

Theezakje13 schreef:Ik heb een e-reader.
Is er eentje van Sony, type verkopen ze niet meer.
Mijn vriend heeft een gigantische lijst met boeken gedownload. En die pluis ik door en hij zet ze er op.
Heb nog niet betaald voor een boek, dus hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet.

Ik vind het heerlijk, fijner dan boeken...
Wel jammer dat de boekenkast niet meer aangevuld wordt.
Maar het lezen vind ik heel fijn. In bed, op de bank, op het strand, in bad zelfs!

Ik ben er heel positief over!!

Dank je wel voor je reactie! Nog anderen die hun ervaring willen delen?

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Huppekee do 9 jun 2011 - 6:53

Ik heb een sony PRS-650
Wel een duurdere (229 euro)

Ik ben er super blij mee. Hij gaat trouw elke ochtend mee in de trein. Het lezen bevalt mij ook goed, niet vermoeiend eigenlijk hetzelfde als een echt boek. Ik heb een heleboel boeken gedownload en erop gezet.

Mijn moeder heeft een Be-book. Een goedkopere variant (129 euro), maar leest net zo lekker. Hij heeft alleen geen 'extra' functies zoals tuchscreen, notities, aantekeningen, woordenboek, wat ik dus wel heb. Hij is ook iets zwaarder dan die van mij.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  JustMeDaan do 9 jun 2011 - 7:27

Ik heb een Sony prs 300 geloof ik, in ieder geval die zonder touchscreen enz, gezien het alleen voor boeken lezen is hoef ik er geen poespas op.
Ik vind het enorm prettig, leest heerlijk, batterij gaat enorm lang mee. Kostte een jaar geleden 169 euro.
Heb er nu een 50 boeken op staan, ik koop soms bij bol.com
Anders download ik ergens (foei)
Scheelt me zoveel met bv op vakantie gaan. Nu e-reader mee, anders een stapel boeken wat weer gewicht is.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Droopy28 do 9 jun 2011 - 7:35

JustMeDaan schreef:Ik heb een Sony prs 300 geloof ik, in ieder geval die zonder touchscreen enz, gezien het alleen voor boeken lezen is hoef ik er geen poespas op.
Ik vind het enorm prettig, leest heerlijk, batterij gaat enorm lang mee. Kostte een jaar geleden 169 euro.
Heb er nu een 50 boeken op staan, ik koop soms bij bol.com
Anders download ik ergens (foei)
Scheelt me zoveel met bv op vakantie gaan. Nu e-reader mee, anders een stapel boeken wat weer gewicht is.

Bij watvoor soort sites download je dan? Is dat gratis?

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Effie_O vr 10 jun 2011 - 1:59

Ruim een jaar geleden kocht ik mijn e-reader, volgens mij is dat de beste aankoop geweest in de afgelopen 10 jaar :P
Ik heb een BeBook Mini, omdat ik het echt alleen wil gebruiken om literatuur op te lezen heb ik er bewust voor gekozen een basis model te kopen. Geen touch (dat vind ik sowieso vreselijk, ook op telefoons), geen WiFi (voor internet heb ik een laptop en een telefoon), geen mogelijkheid om aantekeningen te maken (dat doe ik toch nooit als ik literatuur lees) of wat dan ook. Bijna een echt boek Wink
Mijn e-reader kostte destijds 189 euro, wel met waardebon erbij om boeken van te kopen (50 euro dacht ik). Maar afgelopen week zag ik ze al liggen voor 99 euro, wel zonder waardebon.

Ik blijf nog wel steeds gewone, papieren boeken lezen. De e-reader heb ik in eerste instantie gekocht voor vakantie, dan lees ik altijd zoveel dat het niet mee te slepen is. Daarnaast moet ik vrij veel reizen en krijg ik heel snel last van mijn schouders als ik een tas bij me heb waar wat gewicht in zit. Een dikke pil kon ik nooit meenemen, maar als ik wat langer moest reizen had ik een dunner boekje ook al uit voor ik thuis was. Voor het gemak gekocht, maar het bevalt zo goed dat ik het veel vaker gebruik dan ik gedacht had.
Thuis lees ik nog wel papieren boeken. Wel minder, maar ik kan er niet zonder. En ik heb al meerdere malen gehad dat ik het papieren boek ook nog kocht, nadat ik een geweldig e-book had gelezen. Zo'n boek moet gewoon in de kast staan! smile

Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Droopy28 vr 10 jun 2011 - 4:08

Effie_O schreef:Ruim een jaar geleden kocht ik mijn e-reader, volgens mij is dat de beste aankoop geweest in de afgelopen 10 jaar :P
Ik heb een BeBook Mini, omdat ik het echt alleen wil gebruiken om literatuur op te lezen heb ik er bewust voor gekozen een basis model te kopen. Geen touch (dat vind ik sowieso vreselijk, ook op telefoons), geen WiFi (voor internet heb ik een laptop en een telefoon), geen mogelijkheid om aantekeningen te maken (dat doe ik toch nooit als ik literatuur lees) of wat dan ook. Bijna een echt boek Wink
Mijn e-reader kostte destijds 189 euro, wel met waardebon erbij om boeken van te kopen (50 euro dacht ik). Maar afgelopen week zag ik ze al liggen voor 99 euro, wel zonder waardebon.

Ik blijf nog wel steeds gewone, papieren boeken lezen. De e-reader heb ik in eerste instantie gekocht voor vakantie, dan lees ik altijd zoveel dat het niet mee te slepen is. Daarnaast moet ik vrij veel reizen en krijg ik heel snel last van mijn schouders als ik een tas bij me heb waar wat gewicht in zit. Een dikke pil kon ik nooit meenemen, maar als ik wat langer moest reizen had ik een dunner boekje ook al uit voor ik thuis was. Voor het gemak gekocht, maar het bevalt zo goed dat ik het veel vaker gebruik dan ik gedacht had.

Waar heb je hem voor die prijs gezien dan?
Thuis lees ik nog wel papieren boeken. Wel minder, maar ik kan er niet zonder. En ik heb al meerdere malen gehad dat ik het papieren boek ook nog kocht, nadat ik een geweldig e-book had gelezen. Zo'n boek moet gewoon in de kast staan! smile

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Effie_O vr 10 jun 2011 - 4:26

Dixons, volgens mij zowel in de winkel als via hun website voor die prijs.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  JustMeDaan vr 10 jun 2011 - 5:07

De mijne heb ik ook bij Dixons gehaald.
Ik download nu niet meer omdat ik even geen site's meer kan vinden. Ik mail ook met andere dames die een 3000 boeken per persoon hebben dus dan neem ik ze bij hun voor een euro per stuk.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  ingrid82 vr 10 jun 2011 - 9:49

ik heb een av-ebook
Heb hem met kerst van m'n man gehad dus weet eigenlijk niet wat hij heeft gekost.
De mijne heeft ook geen touchscreen wel kan je er muziek opzetten en deze evt met of zonder koptelefoon luisteren.
Ik heb er (pas) 6 boeken opstaan allemaal gekocht op bol.com gemiddeld een 10tje per boek.
Vind het een fijn ding neem hem zeker mee op vakantie ipv 6 losse boeken scheelt me enorm veel ruimte in de koffer Very Happy
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Sweety zo 12 jun 2011 - 10:29

Welk merk e-reader heb je?: Sony PRS350
Hoe duur was die ongeveer?: 179.00 bij de dixons
Hoeveel geld ben je kwijt aan de boeken die je erop zet en waar download je die dan?: Geen cent, want ik download ze. Heb er nu al 135 boeken opstaan.
Ben je tevreden over je e-reader of lees je toch liever echte boeken?: Ben er erg tevreden over. Heb een hoesje eromheen waar ook een lampje inzit. Zodat als het donker is ik gewoon kan blijven lezen. smile Ik lees beide, het is voor mij een aanvulling en geen vervanging van boeken. Ben er te dol op om er helemaal mee te stoppen met boeken kopen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489

Bericht  Rosa ma 13 jun 2011 - 0:47

Ik heb ook een vraagje aan de e-readers: Krijgen jullie last van je ogen als je een langere tijd leest?

Ik krijg zelf namelijk last van m'n ogen als ik lang achter de laptop zit dus ben bang dat dat met een e-reader ook zo is, of leest dat heel anders?
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  JustMeDaan ma 13 jun 2011 - 1:35

Dat leest heel anders, een laptop ed zit licht achter het scherm, bij een e-reader niet, het leest vind ik net als een gewoon boek. In het donker moet je ook een lichtje aandoen, en ja je ogen worden wat moe, maar dat worden ze van gewoon een boek lezen ook lijkt me.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Rosa ma 13 jun 2011 - 3:06

JustMeDaan schreef:Dat leest heel anders, een laptop ed zit licht achter het scherm, bij een e-reader niet, het leest vind ik net als een gewoon boek. In het donker moet je ook een lichtje aandoen, en ja je ogen worden wat moe, maar dat worden ze van gewoon een boek lezen ook lijkt me.

Oh echt, dat wist ik niet eens, heb er nog nooit een in het echt gezien vandaar, dan is het voor mij misschien toch ook wel interessant. Tegenwoordig zijn ze toch niet meer zo duur.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Effie_O ma 13 jun 2011 - 4:21

Veel e-readers hebben een speciaal scherm, E-Ink, juist ontwikkeld om je ogen niet te vermoeien. Als je bang bent voor vermoeide ogen, is het aan te raden op te letten dat de reader zo'n scherm heeft.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Puk ma 13 jun 2011 - 4:34

He hallo!

Ik heb net een e reader besteld via bol.com! Ik ben heel erg benieuwd!!
Het is deze geworden, lekker roze, ik hou ervan!

E reader - ervaringen met de e-reader 9000000010528190
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Rosa ma 13 jun 2011 - 6:31

E-ink dus, zal er op letten, thanks!

Mooi ding hoor Puk, lekkere knalkleur, veel plezier ermee!
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 7:21

Ik heb sinds kort een tablet-pc. Hier wil ik ook graag boeken op lezen, maar heeft iemand hier tips voor het gratis downloaden van boeken? Ik vind ze via bijvoorbeeld bol.com nog best prijzig als je het vergelijkt met een papieren boek!

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan ma 13 jun 2011 - 11:25

Sony heeft in ieder geval e-ink.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Huppekee ma 13 jun 2011 - 22:47

Nicola schreef:Ik heb ook een vraagje aan de e-readers: Krijgen jullie last van je ogen als je een langere tijd leest?

Ik krijg zelf namelijk last van m'n ogen als ik lang achter de laptop zit dus ben bang dat dat met een e-reader ook zo is, of leest dat heel anders?

Nee, een computerscherm laad constant de pagina. Een e-reader bouwt de pagina op en vervolgens 'staat deze stil'
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caro ma 13 jun 2011 - 23:30

Ik lees boeken op de iPad. Ik vind het heerlijk, scheelt behoorlijk veel gewicht voor op vakantie. Sowieso is de iPad dan multifunctioneel dus ik ben allang blij ermee. En mijn man heeft ook ergens op internet 2000 EN boeken en 1500 NL boeken weten te downloaden dus ik ben wel even zoet ermee... :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 5:25

Marina27 schreef:

Welk merk e-reader heb je?: ik heb de ipad2
Hoe duur was die ongeveer?: 479 euro...
Hoeveel geld ben je kwijt aan de boeken die je erop zet en waar download je die dan?: Niks, heb 5500 boeken Rolling Eyes
Ben je tevreden over je e-reader of lees je toch liever echte boeken?: heel tevreden, wil niet meer anders!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 5:27

Een vriendin heeft de Kindle van Amazon, daarvan zie je bijna niet dat het een e-reader is, het lijkt net een boek qua letters! Ik was helemaal verbaasd haha.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: