Dagcafé
+28
Lavendel
Tullow
Oasis
Toet
Zwerver
girli
Qiara
Ambivalence
Phileine
Snoes
Kaboutertje
Susan
TwistedAngel
Monte
VeryCherry
ExpressoB
Atelier Madame
Burn
Chocolate Cookie
Happydobby
bolus26
Suus
Inge
Jordana
May
Bimbam
Sjaantje
Laquisia
32 plaatsers
Pagina 22 van 40
Pagina 22 van 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Re: Dagcafé
Hier het zelfde, maar dat schijnt zo te horen, heb ik me (hier) laten vertellen!Stuiterbal schreef:Wat rot voor je... zou willen dat ik iets voor je kon doen. Mm ik ben pas bezig met therapie maar heb er nog niet het goede gevoel bij. Ik zak nu alleen maar dieper weg dan dat ik merk dat er enig vooruitgang in zit. Het schiet ook nog niet echt op. Maar misschien heb ik een te hoge verwachting ervan ofzo ??
Edit: al heb ik er wel een heel goed gevoel bij.
Laatst aangepast door Smikkell op di 7 jun 2011 - 10:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Weet ik eigenlijk niet, Smikkie. Vanmiddag ben ik bij de psychiater geweest en ik vind het echt een lul. Hij vroeg waarom ik niet blij ben met m'n lichaam en toen zei ik dat ik mezelf dik en walgelijk vind. Hij vroeg hoe ik daarbij kwam en toen ik zei dat dat is wat ik in de spiegel zie, vroeg hij of ik soms zo'n lachspiegel van de kermis thuis heb. Stomme pokkelul. Daarbij vond hij me te emotioneel en kon ik volgens hem niet helder nadenken over medicatie die ik zou kunnen krijgen, ondanks dat ik daar rustiger van word. Hij wil liever dat ik psychotherapie ga doen, daar word ik ook rustig van en dat is voor nu belangrijk. Maaaar die therapie komt dan NA mijn behandeling voor m'n eetstoornis. Ja hoor, daar word ik nu lekker rustig van.
Je hebt ook gelijk dat ik iedereen die me lief is weg jaag. Ik heb echt een hekel aan mezelf intussen.
Je hebt ook gelijk dat ik iedereen die me lief is weg jaag. Ik heb echt een hekel aan mezelf intussen.
Gast- Gast
ik ga ook slapen. Morgen weer op tijd mijn bed uit !!
En het gedonder hier is nu over dus durf ik mijn bedje in te kruipen
Goodnight allemaal !
En het gedonder hier is nu over dus durf ik mijn bedje in te kruipen
Goodnight allemaal !
Gast- Gast
Smikkell schreef:Hier het zelfde, maar dat schijnt zo te horen, heb ik me (hier) laten vertellen!Stuiterbal schreef:Wat rot voor je... zou willen dat ik iets voor je kon doen. Mm ik ben pas bezig met therapie maar heb er nog niet het goede gevoel bij. Ik zak nu alleen maar dieper weg dan dat ik merk dat er enig vooruitgang in zit. Het schiet ook nog niet echt op. Maar misschien heb ik een te hoge verwachting ervan ofzo ??
Edit: al heb ik er wel een heel goed gevoel bij.
ohh oke dat wist ik niet...... nu dus wel...
Gast- Gast
Alex, wat een lul. Mijn psychiater gaf me juist medicatie om dan therapie te kunnen gaan volgen. Zodat mijn emoties wat stabieler zijn en ik dus minder emo ben. Dus vind het best raar dat jij het dan juist niet krijgt
Gast- Gast
Slaap lekker stuiterbal! En jammer genoeg moet je eerst de bodem raken van je emmer om hem volledig te kunnen legen.. Als ik iest voor je kan doen hoor ik het graag hoor! Wil je graag steunen in deze moeilijke tijd.
Gast- Gast
Stuiter, sorry dat ik niet meer op je laatste PM heb gereageerd!! Je had me nog niet toegevoegd op msn zag ik? Hoe is het?
Gast- Gast
In mijn leven heb ik slechts eenmaal goede therapie gehad en ik heb me weken zo kloten gevoeld, dat het enige wat ik kon was mezelf weer opbouwen. Dat vond ik toch wel positief, ondanks dat ik in die tijd middagtukjes heb ontdekt.
Alex: Stiekem moest ik wel even lachen om de lachspiegel. Ik snap dat jij het niet grappig vond. Maar het is een nieuwe manier om de client een spiegel voor te houden. Wel een aparte spiegel.
Stuiterbal: Volgens mij ging jij slapen. Welterusten. En rustig aan!
Alex: Stiekem moest ik wel even lachen om de lachspiegel. Ik snap dat jij het niet grappig vond. Maar het is een nieuwe manier om de client een spiegel voor te houden. Wel een aparte spiegel.
Stuiterbal: Volgens mij ging jij slapen. Welterusten. En rustig aan!
Gast- Gast
Klopt. Eetprobleem staat op nummer één. Ik kan alleen maar zeggen: ga het aan. Maar na mijn posts van net klinkt dat misschien wat gek. Ik denk dat p.sychotherapie of c.ognitieve g.edragstherapie voor iedereen goed zou zijn, en zeker voor mensen die niet lekker in hun vel zitten.Alex schreef:Weet ik eigenlijk niet, Smikkie. Vanmiddag ben ik bij de psychiater geweest en ik vind het echt een lul. Hij vroeg waarom ik niet blij ben met m'n lichaam en toen zei ik dat ik mezelf dik en walgelijk vind. Hij vroeg hoe ik daarbij kwam en toen ik zei dat dat is wat ik in de spiegel zie, vroeg hij of ik soms zo'n lachspiegel van de kermis thuis heb. Stomme pokkelul. Daarbij vond hij me te emotioneel en kon ik volgens hem niet helder nadenken over medicatie die ik zou kunnen krijgen, ondanks dat ik daar rustiger van word. Hij wil liever dat ik psychotherapie ga doen, daar word ik ook rustig van en dat is voor nu belangrijk. Maaaar die therapie komt dan NA mijn behandeling voor m'n eetstoornis. Ja hoor, daar word ik nu lekker rustig van.
Daarbij moet je wel een goed gevoel hebben bij de hulpverleners en dat haal ik niet uit jouw posts.
Dat wegjagen is inderdaad niet goed, maar ik doe het ook en dus snap ik het wel, alleen je bereikt er niets mee. Je kunt al die lieve mensen om je heen juist zo goed gebruiken. En bij het wegjagen zijn er altijd mensen die nu of na een paar keer niet meer terug komen. Alleen zijn voelt misschien fijn en veilig, maar Lex, zonder hen kom je er niet. Gun jezelf die lieve mensen en de steun en liefde die ze je geven.
Je mag best boos zijn en dat ook uiten en vertellen, maar richt die boosheid niet op jezelf of op hen die je lief hebt. Gebruik hen om er over te praten en om je weer rustig te krijgen.
Nu ga en moet ik echt slapen, xxx
Laatst aangepast door Smikkell op di 7 jun 2011 - 10:15; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Alex, wat een lul. Mijn psychiater gaf me juist medicatie om dan therapie te kunnen gaan volgen. Zodat mijn emoties wat stabieler zijn en ik dus minder emo ben. Dus vind het best raar dat jij het dan juist niet krijgt
Dat is dus ook mijn idee van de medicatie. Maar hij ging ook zitten zeiken omdat ik vroeg om AD die niet (direct) schadelijk is tijdens de zwangerschap. Mijn man en ik hebben het daarover gehad en we vinden het gewoon een fijne gedachte om niet weer eerst helemaal af te bouwen voor we voor een kindje kunnen gaan. We hadden dat al overlegd met onze therapeut en die staat daar ook achter. En de psychiater zei dat ik helemaal niet aan een zwangerschap moet denken en dat ik psychisch ziek ben en eerst maar beter moet worden. DUH. Alsof ik volgende week al zwanger ben. Maar het wilde er niet in. Pokkevent.
Gast- Gast
Zelfs zwaar in de war weet ik blijkbaar wel wat echt goed is en wat goed is voor anderen, alleen wanneer het om mezelf gaat.... :S
Gast- Gast
*breekt in*
Slaap lekker, Smik !
Ik ben erg: ik zit zo onwijs gruwelijk te SOG'gen en ondertussen hier wel meelezen, maar niet posten
voor iedereen die hem kan gebruiken!
Ik vind het maar een rare opmerking van die psychiater en een beetje misplaatst...
*breekt uit*
Of blijf ik toch?
Slaap lekker, Smik !
Ik ben erg: ik zit zo onwijs gruwelijk te SOG'gen en ondertussen hier wel meelezen, maar niet posten
voor iedereen die hem kan gebruiken!
Ik vind het maar een rare opmerking van die psychiater en een beetje misplaatst...
*breekt uit*
Of blijf ik toch?
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou best psychotherapie willen volgen, maar dat kan pas NA behandeling van mijn eetstoornis. Rijkelijk laat dus. Vandaar dat ik voor medicatie kies op dit moment, ik wil gewoon rust.
Gast- Gast
Grrr.. ik kan ook pas slapen nadat ik mijn was heb opgehangen, maar daar heb ik geen zin in en dus blijf ik hier, en dat is best raar.. Als ik nu nog een half uur wacht moet ik daarna nog steeds eerst mijn was ophangen
Gast- Gast
Maar voor later.. Jij en je gezin gaan er zoveel aan hebben! Op deze manier houd je het ook niet vol, lex.Alex schreef:Ik zou best psychotherapie willen volgen, maar dat kan pas NA behandeling van mijn eetstoornis. Rijkelijk laat dus. Vandaar dat ik voor medicatie kies op dit moment, ik wil gewoon rust.
Gast- Gast
Smikkell, ik vind dat je echt altijd wel goede adviezen hebt. En meestal heb je ook wel gelijk. Alleen iets weten en iets voelen/doen zit wel een verschil in. Ik weet van mezelf precies wat mijn problemen zijn, kan mijn gedrag helemaal uitleggen tot in de puntjes, maar het lukt me niet om er verder ook echt iets aan te doen. Maar ben bezig. Gaat me uiteindelijk wel lukken. Hou me er aan vast dat na regen zonneschijn komt.
Alex, kan je geen andere psychiater krijgen? Iemand waar het wat beter mee klikt? Vind het nogal een kutopmerking met die spiegel. Alsof je voor je plezier zo'n kijk op jezelf hebt.
Alex, kan je geen andere psychiater krijgen? Iemand waar het wat beter mee klikt? Vind het nogal een kutopmerking met die spiegel. Alsof je voor je plezier zo'n kijk op jezelf hebt.
Gast- Gast
Maar het is ook een manier van aanpakken. Ik zie het nu dagelijks om mij heen dat patienten op die manier worden aangesproken of geprikkeld..Dolcis_ schreef:Smikkell, ik vind dat je echt altijd wel goede adviezen hebt. En meestal heb je ook wel gelijk. Alleen iets weten en iets voelen/doen zit wel een verschil in. Ik weet van mezelf precies wat mijn problemen zijn, kan mijn gedrag helemaal uitleggen tot in de puntjes, maar het lukt me niet om er verder ook echt iets aan te doen. Maar ben bezig. Gaat me uiteindelijk wel lukken. Hou me er aan vast dat na regen zonneschijn komt.
Bedankt voor het compliment. Toepassen bij mezelf vind ik ook nog lastig, maar het is al een hele stap dat ik het wel zie..
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar voor later.. Jij en je gezin gaan er zoveel aan hebben! Op deze manier houd je het ook niet vol, lex.Alex schreef:Ik zou best psychotherapie willen volgen, maar dat kan pas NA behandeling van mijn eetstoornis. Rijkelijk laat dus. Vandaar dat ik voor medicatie kies op dit moment, ik wil gewoon rust.
Weet ik. Ik wil best nu aan de pillen en na de eetstoornisbehandeling die psychotherapie.
Gast- Gast
Ja, die stempel staat ook ergens tussen mijn diagnoseAlex schreef:Lekker dwangmatig, Smikkie?
Gast- Gast
Je bent stoer!Alex schreef:Smikkell schreef:Maar voor later.. Jij en je gezin gaan er zoveel aan hebben! Op deze manier houd je het ook niet vol, lex.Alex schreef:Ik zou best psychotherapie willen volgen, maar dat kan pas NA behandeling van mijn eetstoornis. Rijkelijk laat dus. Vandaar dat ik voor medicatie kies op dit moment, ik wil gewoon rust.
Weet ik. Ik wil best nu aan de pillen en na de eetstoornisbehandeling die psychotherapie.
Gast- Gast
Anders jij wel!Smikkell schreef:Je bent stoer!Alex schreef:Smikkell schreef:Maar voor later.. Jij en je gezin gaan er zoveel aan hebben! Op deze manier houd je het ook niet vol, lex.Alex schreef:Ik zou best psychotherapie willen volgen, maar dat kan pas NA behandeling van mijn eetstoornis. Rijkelijk laat dus. Vandaar dat ik voor medicatie kies op dit moment, ik wil gewoon rust.
Gast- Gast
Pagina 22 van 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Pagina 22 van 40
Permissies van dit forum: