Frustratietopic!
+23
Guus
Polly
Sjaantje
Paper Crown
Susan
Atelier Madame
Ambivalence
sonly
Pien
Jezzie
Shisha
Pussycat
JD
Laquisia
Sterre
Suus
Sushi
Possom
Ilargi
Oasis
silly-one
Lady4
Bliss
27 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Frustratietopic!
Sjaantje schreef:+1!Goochempie schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik het vreemd dat een fokker dat zegt...
Een hond heeft gewoon gezelschap nodig en kan als volwassen hond best een paar uurtjes alleen zijn, maar geen hele dag... En een pup heeft, zeker de eerste weken, doorlopend aandacht nodig (zindelijkheid, veiligheid, vertrouwen, opvoeden)
Ik vind het niet netjes dat de fokker jou een pup meegeeft als hij ziet dat het een impuls is en jij verteld dat je fulltime werkt.
Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk geweest moet zijn hem terug te geven, maar je hebt absoluut het beste gedaan voor de kleine!
Het is geen broodfokker hoor, heb hem met stamboom en al gekregen.. hij heeft een mini paspoortje..
Ik heb er gewoon verdriet van, dus omdat ik werk.. mag ik niet genieten van een hondje. Echt kut! Ik ga stoppen met werken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Blehhh ik heb de hele tijd honger. Net maar gewoon alvast een boterham gegeten voor de lunch, maar het helpt nog niet echt
Gast- Gast
2CKC2 schreef:
Het is geen broodfokker hoor, heb hem met stamboom en al gekregen.. hij heeft een mini paspoortje..
Ik heb er gewoon verdriet van, dus omdat ik werk.. mag ik niet genieten van een hondje. Echt kut! Ik ga stoppen met werken.
Of je gaat gewoon ander werk zoeken: honden fokken?
@ Jezzie: ik vind dat je vreselijk veel aannames doet en als je zo graag wil dat zij erbij is, zou ik gewoon aanbieden om dat kaartje te betalen. Ik wil ook nooit geld van mensen lenen, want daar heb ik niks aan, het zorgt er niet voor dat ik ineens meer geld te besteden heb, want ik moet het daarna alsnog terugbetalen. Bovendien gaat ze heus niet van je vragen of je dat kaartje voor haar wilt betalen. In dit soort situaties zou ik gewoon geld overmaken met de boodschap: voor je treinkaartje. Je wilt tenslotte toch graag dat ze erbij is? Het is voor jou misschien heel moeilijk om te beseffen dat er mensen zijn voor wie vijftien euro veel geld is, maar dat is toch echt waar.
Gast- Gast
Da's klote, CKC.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
2CKC2 schreef:Sjaantje schreef:+1!Goochempie schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik het vreemd dat een fokker dat zegt...
Een hond heeft gewoon gezelschap nodig en kan als volwassen hond best een paar uurtjes alleen zijn, maar geen hele dag... En een pup heeft, zeker de eerste weken, doorlopend aandacht nodig (zindelijkheid, veiligheid, vertrouwen, opvoeden)
Ik vind het niet netjes dat de fokker jou een pup meegeeft als hij ziet dat het een impuls is en jij verteld dat je fulltime werkt.
Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk geweest moet zijn hem terug te geven, maar je hebt absoluut het beste gedaan voor de kleine!
Ik zeg ook niet gelijk dat het een broodfokker is, maar alsnog vind ik het niet netjes en hoort een fokker het niet te doen (ookal is verder alles in orde) De fokker van Nala, heb ik nogsteeds contact mee, die heeft vaker mensen afgewezen omdat ze dacht dat het teveel een impulsieve actie zou zijn...
werken en hond kan wel, maar werken en pup niet... Als je werkt en overdag je hond ergens heen kan brengen of er is een paar uur iemand die hem uitlaat dan kan het prima. Alleen lijkt het me ook lastig om voor zo'n klein ras een uitlaatservice te regelen omdat die vaak 1,5-2 uur lopen en dat te intensief is voor zo'n kleintje.
Je zou kunnen kijken of er een dagopvang is, iemand die overdag honden in huis opneemt of een uitlaatservice in de buurt en dan voor een wat ouder hondje gaan die het gewend is een tijdje alleen te zijn. En ik heb gelezen dat je het rustiger aan wil doen op je werk, dat is dan wel een idee...
Misschien mag een kleintje die rustig en al zindelijk is wel mee naar kantoor?
Voor nu denk ik dat het beter is zo, en je mag altijd een keer met Nala komen knuffen (al is die ongeveer 100x groter) en dan zet ik een pot thee voor je of pak een fles wijn erbij
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Hoe lang duurt het voor een pup wat langer alleen kan blijven overdag?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Hoe lang duurt het voor een pup wat langer alleen kan blijven overdag?
Dat ligt heel erg aan de hond en en aan het ras, Nala kan nu 4 uur achter elkaar alleen zijn en kon dit met een half jaar...
het ligt aan de ene kant hoe snel een hond zindelijk is, wat meestal tussen de 4-6 maanden is maar ook gerust een maand of 8 kan duren. Daarnaast ligt het erg aan 'de aard van het beestje' sommige kunnen het helemaal nooit en zullen er altijd problemen mee hebben. Anderen hebben een half jaartje training nodig, andere worden er pas wat beter in als ze volwassen zijn (vanaf een jaar) en daardoor wat meer zelfvertrouwen krijgen.
Een kleine pup moet er eerst elk uur uit, daarna om de twee uur, daarna om de drie uur... enz.
Als je een pup te snel te lang alleen thuis laat zit er (naast dat ik het gewoon zielig vind) een dikke kans in dat je een hond met verlatingsangst krijgt, dus die of niet zindelijk wordt, de boel sloopt of uren achter elkaar gaat huilen/blaffen. Als je mazzel hebt all of the above
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
[quote="June" @ Jezzie: ik vind dat je vreselijk veel aannames doet en als je zo graag wil dat zij erbij is, zou ik gewoon aanbieden om dat kaartje te betalen. Ik wil ook nooit geld van mensen lenen, want daar heb ik niks aan, het zorgt er niet voor dat ik ineens meer geld te besteden heb, want ik moet het daarna alsnog terugbetalen. Bovendien gaat ze heus niet van je vragen of je dat kaartje voor haar wilt betalen. In dit soort situaties zou ik gewoon geld overmaken met de boodschap: voor je treinkaartje. Je wilt tenslotte toch graag dat ze erbij is? Het is voor jou misschien heel moeilijk om te beseffen dat er mensen zijn voor wie vijftien euro veel geld is, maar dat is toch echt waar.[/quote]
Ik ben het eigenlijk wel met Jezzie eens en zou op dezelfde manier als haar reageren. Ik neem aan dat Jezzie haar vriendin echt wel kent en wel op de hoogte is van wat ze wel en niet kan. Ik vind 15 euro zelf niet veel maar kan me best wel voorstellen dat het voor sommige mensen wel veel geld is maar dan nog: als je beste vriendin jarig is weet je dat een jaar van te voren. Als ik er zelf dan nog maar 1 keer geweest zou zijn maar ik vraag haar tegelijkertijd wel vaker om te komen dus dat zij moeite voor mij doet dan zou ik zorgen dat ik die 15 euro wel in een paar maanden bij elkaar gespaard zou hebben en naar haar verjaardag toe kan gaan. Of ik zou dat bedrag dan aan bv mijn ouders vragen (zoals Jezzie noemt) omdat ik dat dan voor die vriendin over zou hebben. Ik heb meer het gevoel dat die vriendin er niet al te veel zin in heeft en moeite voor wil doen en er evt. andere dingen voor wil laten. Ook omdat ze niet echt is ingegaan op het aanbod om met een broer mee te rijden. (maar dit zullen volgens jullie dan ook wel weer veel te veel aannames zijn)
Ik ben het eigenlijk wel met Jezzie eens en zou op dezelfde manier als haar reageren. Ik neem aan dat Jezzie haar vriendin echt wel kent en wel op de hoogte is van wat ze wel en niet kan. Ik vind 15 euro zelf niet veel maar kan me best wel voorstellen dat het voor sommige mensen wel veel geld is maar dan nog: als je beste vriendin jarig is weet je dat een jaar van te voren. Als ik er zelf dan nog maar 1 keer geweest zou zijn maar ik vraag haar tegelijkertijd wel vaker om te komen dus dat zij moeite voor mij doet dan zou ik zorgen dat ik die 15 euro wel in een paar maanden bij elkaar gespaard zou hebben en naar haar verjaardag toe kan gaan. Of ik zou dat bedrag dan aan bv mijn ouders vragen (zoals Jezzie noemt) omdat ik dat dan voor die vriendin over zou hebben. Ik heb meer het gevoel dat die vriendin er niet al te veel zin in heeft en moeite voor wil doen en er evt. andere dingen voor wil laten. Ook omdat ze niet echt is ingegaan op het aanbod om met een broer mee te rijden. (maar dit zullen volgens jullie dan ook wel weer veel te veel aannames zijn)
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Mag ik ook even mee gefrustreerd doen, ik word helemaal gek van mijn werk. Ik ben net 3 weken vrij geweest omdat ik op vakantie was en het is echt een drama op mijn werk. Mijn 4e collega is van mijn groep af gehaald sinds September en echt alles is op mij terecht gekomen omdat ik elke keer geen vaste collega had en was daarom echt aan vakantie toe (ik werk in de kinderopvang en soms begrijp ik echt niet waar dat rare personeel vandaan komt maar het was echt extreem de laatste tijd). Normaal is maandag mijn vrije dag en werk ik altijd op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Opeens had mijn leidinggevende mij voor gister ingepland maar ik wilde even rustig terug komen van vakantie en bijkomen van mijn jetlag, was wegwerken enzo. Vandaag zit ik thuis en heb ik verplicht een vakantiedag op moeten nemen omdat ik niet ingeroosterd was terwijl ik altijd werk op dinsdag, ik ben zo boos!! Sorry voor het on samenhangende verhaal!! Niet quoten aub misschien wil ik het nog weg halen!
claudiaveronique- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 986
Ik vind dit echt onzin, ook al ben je een vriendin, dan nog kun je niet altijd in iemand's portemonnee kijken. Misschien waren er wel wat rekeningen onverwachts gekomen die ze moest betalen, dat weet jij toch niet? Het zou best kunnen dat die vriendin gewoon geen zin heeft om te komen hoor, maar ik vind niet dat je het zonder pardon daar op af moet schuiven.rapa nui schreef:Ik ben het eigenlijk wel met Jezzie eens en zou op dezelfde manier als haar reageren. Ik neem aan dat Jezzie haar vriendin echt wel kent en wel op de hoogte is van wat ze wel en niet kan. Ik vind 15 euro zelf niet veel maar kan me best wel voorstellen dat het voor sommige mensen wel veel geld is maar dan nog: als je beste vriendin jarig is weet je dat een jaar van te voren. Als ik er zelf dan nog maar 1 keer geweest zou zijn maar ik vraag haar tegelijkertijd wel vaker om te komen dus dat zij moeite voor mij doet dan zou ik zorgen dat ik die 15 euro wel in een paar maanden bij elkaar gespaard zou hebben en naar haar verjaardag toe kan gaan. Of ik zou dat bedrag dan aan bv mijn ouders vragen (zoals Jezzie noemt) omdat ik dat dan voor die vriendin over zou hebben. Ik heb meer het gevoel dat die vriendin er niet al te veel zin in heeft en moeite voor wil doen en er evt. andere dingen voor wil laten. Ook omdat ze niet echt is ingegaan op het aanbod om met een broer mee te rijden. (maar dit zullen volgens jullie dan ook wel weer veel te veel aannames zijn)
Gast- Gast
Ik ben gefrustreerd over het feit dat ik me nog steeds zo down voel door het verlies van mijn moeder. Op stage gaat het daardoor niet lekker (al ben ik vooral degene die daar last van heeft), ben ik totaal niet gemotiveerd voor dingen waardoor ik alles een beetje laat verslonzen. Het liefst zou ik een knop om willen zetten, maar blijkbaar werkt dat zo niet..
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Kabouter, ik vind het heel normaal dat je er nog altijd zo veel last van hebt. Het is verschrikkelijk dat je je moeder verloren hebt, ik kan me voorstellen dat een stage je niet zoveel doet op het moment. Sterkte
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Wat een KUT dag!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5