Als je..
+4
TukTuk
Tyrael
Like
Sjaantje
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Als je..
Geld zomaar vinden = leuk! Houden dus
Geld in een portemonnee vinden = niet leuk.. Die breng ik naar de politie, en dan mogen zij mij vertellen waar ik er mee heen moet.
Telefoon vinden = ellende. Zit werk aan Maar die breng ik dus ook naar de politie.
Geld in een portemonnee vinden = niet leuk.. Die breng ik naar de politie, en dan mogen zij mij vertellen waar ik er mee heen moet.
Telefoon vinden = ellende. Zit werk aan Maar die breng ik dus ook naar de politie.
Gast- Gast
Ik heb een keer een portomonnee gevonden, er zat ook een schoolpasje in. Dus ik de school gebeld en gezegd dat ik de portomonnee van leerling .... heb gevonden. Zegt die vrouw: oh ja, fijn, stuur m maar naar ons op... Ik zo nou ik denk niet dat dat een goed idee is, er zitten pinpassen, creditcards en alles in. *Stilte... Ja wat wil je dan dat we doen?? Nou bijvoorbeedl dat je haar een mailtje stuur op haar schoolmail? Allejemig zeg wat heb je domme mensen. Het is trouwens wel gelukt, meisje was dolblij!
Geld hou ik, bij een mobiel bel ik iemand uit de lijst.
Geld hou ik, bij een mobiel bel ik iemand uit de lijst.
Gast- Gast
Like schreef:Geld neem ik mee.
Ik heb al een keertje een portemonnee gevonden, zijn id zat erin dus ik heb toen zijn naam op hyves gezocht, een berichtje gestuurd en toen heeft hij hem weer opgehaald bij mij thuis. Ik kreeg toen nog een bos bloemen, dat was wel lief.
Bij een mobieltje zal ik proberen contact op te nemen met iemand waar die persoon veel mee smst ofzo.
Lexa, maar dan anders
Gast- Gast
Youandi schreef:Like schreef:Geld neem ik mee.
Ik heb al een keertje een portemonnee gevonden, zijn id zat erin dus ik heb toen zijn naam op hyves gezocht, een berichtje gestuurd en toen heeft hij hem weer opgehaald bij mij thuis. Ik kreeg toen nog een bos bloemen, dat was wel lief.
Bij een mobieltje zal ik proberen contact op te nemen met iemand waar die persoon veel mee smst ofzo.
Lexa, maar dan anders
haha, nou het is niks geworden
Like- Fluisteraar
- Aantal berichten : 41
Punten : 46
Registratiedatum : 23-05-11
Like schreef:Youandi schreef:Like schreef:Geld neem ik mee.
Lexa, maar dan anders
haha, nou het is niks geworden
Jammer, het had een succes-story kunnen worden
Gast- Gast
Youandi schreef:Like schreef:Geld neem ik mee.
Lexa, maar dan anders
Gast- Gast
Geld hou ik, of het moet duidelijk zijn dat iemand vlak in de buurt naar geld aan het zoeken is
Portemonnee en mobieltje geef ik af op het politiebureau of, als het bijvoorbeeld in een winkel is, bij de klantenservice oid.
Portemonnee en mobieltje geef ik af op het politiebureau of, als het bijvoorbeeld in een winkel is, bij de klantenservice oid.
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10
Los geld zou ik houden, je kan immers nooit controleren van wie het was.
Portomonee zou ik kijken of er legitimatie in zit, aangezien de politie er niks mee doet zou ik eerst op hyves/facebook gaan kijken of ik die persoon kan vinden, of misschien kijken of er ergens een telefoonnummer in staat of op een kaartje bijvoorbeeld, anders zou ik kijken waar ik hem dan kan afgeven, aangezien de politie er niks mee doet.
Telefoon zou ik ook proberen de persoon te vinden, heb het zelf al 2x mee gemaakt. De eerste keer was ik met wat vrienden, toen hebben we gewoon een nummer uit de lijst gebeld, bleek het schoonzusje van die persoon te zijn, een uurtje later stond er een dolgelukkige vrouw voor de deur om haar telefoon op te halen, kregen als bedank een doos bonbons. Tweede keer was ik samen met een vriendin, telefoon lag op een bankje, en ik liep langs met die vriendin, hij viel eerst niet op, maar zij hoorde wat trillen. Was dus die telefoon. De eigenaar belde zelf naar zijn eigen telefoon, en wij namen dus op. Was dus een jongen van onze school en die was ook erg blij dat we zijn telefoon gevonden hadden.
Portomonee zou ik kijken of er legitimatie in zit, aangezien de politie er niks mee doet zou ik eerst op hyves/facebook gaan kijken of ik die persoon kan vinden, of misschien kijken of er ergens een telefoonnummer in staat of op een kaartje bijvoorbeeld, anders zou ik kijken waar ik hem dan kan afgeven, aangezien de politie er niks mee doet.
Telefoon zou ik ook proberen de persoon te vinden, heb het zelf al 2x mee gemaakt. De eerste keer was ik met wat vrienden, toen hebben we gewoon een nummer uit de lijst gebeld, bleek het schoonzusje van die persoon te zijn, een uurtje later stond er een dolgelukkige vrouw voor de deur om haar telefoon op te halen, kregen als bedank een doos bonbons. Tweede keer was ik samen met een vriendin, telefoon lag op een bankje, en ik liep langs met die vriendin, hij viel eerst niet op, maar zij hoorde wat trillen. Was dus die telefoon. De eigenaar belde zelf naar zijn eigen telefoon, en wij namen dus op. Was dus een jongen van onze school en die was ook erg blij dat we zijn telefoon gevonden hadden.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Echt? Bij dit soort verhalen hoop ik altijd stiekem dat diegene 4x achter elkaar zn eigen dure mobiel kwijt raakt en de vinder net zo egocentrisch is.Jada schreef:Smikkell schreef:geld vindt op straat, wat doe je dan?
Het geld houden.
En als je een portemonnee vindt op straat?
De eigenaar proberen op te sporen en anders naar het politiebureau brengen.
En een mobieltje?
Zelf houden, verkopen, of opsturen naar Envirofone.
Gast- Gast
Duh, die heb ik thuis maar die ga ik écht niet altijd met me meeslepen... Lomp ding...Smikkell schreef:Sjaantje schreef:Smikkell schreef:geld vindt op straat, wat doe je dan?
En als je een portemonnee vindt op straat?
En een mobieltje?
Dat laat ik liggen, want ik kan toch niet bukken!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Geld zou ik houden want je komt er toch nooit meer achter van wie het was (tenzij ik iemand vlakbij zie zoeken ofzo).
Portemonnee en mobiel zou ik eerst kijken of ik achter de eigenaar kan komen, bv. via een pasje of nummer in de telefoon. Anders zou ik het inleveren bij de politie (er werd hier gezegd dat dat niet kan, maar ik heb het wel eens eerder gedaan en toen kon het wel).
Portemonnee en mobiel zou ik eerst kijken of ik achter de eigenaar kan komen, bv. via een pasje of nummer in de telefoon. Anders zou ik het inleveren bij de politie (er werd hier gezegd dat dat niet kan, maar ik heb het wel eens eerder gedaan en toen kon het wel).
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Het geld neem ik mee. En van de telefoon en de portemonnee probeer ik de eigenaar te vinden.
Gast- Gast
Ik had het laatst bij de op=op. Lag er 15 euro op de grond bij de balie.
Ik heb het gepakt en stond even te twijfelen maar heb het toch aan de cassiere gegeven. Ik denk dat degene die het verliest toch na gaat bij welke winkel hij/zij is geweest en dan even terug loopt.
Op een festival ging ik met mijn vriend en een vriend hamburgers bestellen. Mijn vriend wees mij er op dat er 50euro op de grond lag. Dus ik pakte dat gauw op. Later vertelde hij dat het uit de persoon zijn broekzak viel toen hij daar wilde afrekenen. Niet zo netjes dus en dat heb ik hem ook wel gezegd. Maar we kunnen er nog wel om lachen.
Ik zou een portomonnee niet houden maar proberen te eigenaar te vinden en bij een telefoon ook.
Ben zelf eens mijn telefoon verloren en had het erg fijn gevonden als ik die terug had gekregen. Met een horloge net zo.
Ik heb het gepakt en stond even te twijfelen maar heb het toch aan de cassiere gegeven. Ik denk dat degene die het verliest toch na gaat bij welke winkel hij/zij is geweest en dan even terug loopt.
Op een festival ging ik met mijn vriend en een vriend hamburgers bestellen. Mijn vriend wees mij er op dat er 50euro op de grond lag. Dus ik pakte dat gauw op. Later vertelde hij dat het uit de persoon zijn broekzak viel toen hij daar wilde afrekenen. Niet zo netjes dus en dat heb ik hem ook wel gezegd. Maar we kunnen er nog wel om lachen.
Ik zou een portomonnee niet houden maar proberen te eigenaar te vinden en bij een telefoon ook.
Ben zelf eens mijn telefoon verloren en had het erg fijn gevonden als ik die terug had gekregen. Met een horloge net zo.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Biancy schreef:Ik had het laatst bij de op=op. Lag er 15 euro op de grond bij de balie.
Wow, dat is wel heel netjes! Ik denk niet dat ik dat zou doen, helemaal niet als niet duidelijk is van wie het is (als er iemand zoekt ofzo).
Portemonnee en telefoon zou ik proberen degene te vinden van wie het is, ik denk dat iedereen het eigenlijk verschrikkelijk vind als ze dat kwijt zijn dus je maakt er in elk geval iemand weer heel blij mee!
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Geld, eerst goed in het rond kijken of er niet iemand wat zoekt.. Haha en anders pak ik het zelf en hou ik het.
Beurs en Mobiel zou ik wel terug geven. Het is namelijk super vervelend als je die verliest! Al misschien niet als het een iPhone 4 was ofzo...
Beurs en Mobiel zou ik wel terug geven. Het is namelijk super vervelend als je die verliest! Al misschien niet als het een iPhone 4 was ofzo...
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Bij geld zou ik rondkijken of iemand iets zoekt, maar anders gewoon houden. Het is nooit te achterhalen van wie het is.
Portemonnee: ID zoeken of een visitekaartje, in ieder geval een manier om die persoon te zoeken. Kan ik zelf bellen/mailen of zo, dan doe ik het zelf en anders zou ik naar de politie gaan (dat hele benkwijt, ken ik niet , dat zie ik dan wel ). Pas had ik naast de koffie-automaat naast de collegezaal nog een portemonnee gevonden. Die neem ik dan ook mee om vervolgens te bellen. Die jongen had binnen een half uur zijn portemonnee terug en was blij.
Telefoon: degene bellen die als laatst gebeld is. Mocht de telefoon een beveiliging hebben, dan zou ik de telefoon naar de politie brengen.
Portemonnee: ID zoeken of een visitekaartje, in ieder geval een manier om die persoon te zoeken. Kan ik zelf bellen/mailen of zo, dan doe ik het zelf en anders zou ik naar de politie gaan (dat hele benkwijt, ken ik niet , dat zie ik dan wel ). Pas had ik naast de koffie-automaat naast de collegezaal nog een portemonnee gevonden. Die neem ik dan ook mee om vervolgens te bellen. Die jongen had binnen een half uur zijn portemonnee terug en was blij.
Telefoon: degene bellen die als laatst gebeld is. Mocht de telefoon een beveiliging hebben, dan zou ik de telefoon naar de politie brengen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: