Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel je moet...

+41
Pien
Sneeuwvlok
Happydobby
_Inge_
Raindrop
Lejow
Suus
Shisha
SuperGrover
SleepingBeauty
Serena
VeryCherry
Toet
Moezie
Kaboutertje
Parisienne
Middleme
mickey
Vlinder83
xxDila
Laquisia
Possom
Spring
Mizz_S
Miss G
Mariposa
Sarah1985
Arwyn
Feline
Sjaantje
Sorella
Schaapke
Zwerver
Antibes
Benthe
TukTuk
SoGood
Lady4
girli
mzcharlotte
Zora
45 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Stel je moet... - Pagina 4 Empty Re: Stel je moet...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:58

Bazyle schreef:@ June, jou werk is dan ook wel iets chaotischer als kassawerk of niet? Dan maak je mij inziens sneller fouten. Als jij bij de kassa staat, waarop wordt aangegeven hoeveel de cassiére terug moet geven, en ze geeft teveel terug, denk je dat ook niet "oh, niet zo handig" voor je er iets van zegt?

Nee, eigenlijk niet. Ik werk in de horeca trouwens. Maar daarbij kan het gewoon gebeuren dat je een dag iets anders aan je hoofd hebt en te veel geld terug krijgt. Bovendien verdienen domme mensen ook een baan :P. En ik krijg in dit topic niet echt het gevoel dat ze het tegen mij (in de horeca) wel zouden zeggen en dan tegen een meisje achter de kassa ineens niet. Dat kan ik natuurlijk verkeerd interpreteren.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Laquisia zo 5 jun 2011 - 5:01

Ik was laatst uit eten met een vriendin. Tijdens het afrekenen betaalde ik met 50 euro en kreeg voor 100 euro terug. Ik heb 3 keer aangegeven dat het volgens mij niet klopte. Zegt die man tot 3 keer toe, jawel hoor mevrouw. Toen heb ik het in mijn zak gestopt.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  xxDila zo 5 jun 2011 - 5:09

Nee. Ik heb zelf vanaf mijn 16e achter de kassa gewerkt. Als je secuur en geconcentreerd werkt gebeurd het niet. (in mijn ogen dan) Als je meer bezig bent met lol maken/vervelen.. Tsja, mijn gelukje!
Zelfde in de supermarkt elke keer zeggen "ik heb nog een kratje bier". Hoe vaak ik die nu al niet gratis heb gekregen.. Terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik hem had.. Suspect
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Vlinder83 zo 5 jun 2011 - 5:13

Ik zou aangeven dat het niet goed is. Wat de tegenpartij daarmee doet is aan hun.

Vlinder83
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 13
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:39

June schreef:
Bazyle schreef:@ June, jou werk is dan ook wel iets chaotischer als kassawerk of niet? Dan maak je mij inziens sneller fouten. Als jij bij de kassa staat, waarop wordt aangegeven hoeveel de cassiére terug moet geven, en ze geeft teveel terug, denk je dat ook niet "oh, niet zo handig" voor je er iets van zegt?

Nee, eigenlijk niet. Ik werk in de horeca trouwens. Maar daarbij kan het gewoon gebeuren dat je een dag iets anders aan je hoofd hebt en te veel geld terug krijgt. Bovendien verdienen domme mensen ook een baan :P. En ik krijg in dit topic niet echt het gevoel dat ze het tegen mij (in de horeca) wel zouden zeggen en dan tegen een meisje achter de kassa ineens niet. Dat kan ik natuurlijk verkeerd interpreteren.

Nouja, het gaat voornamelijk over cassiéres he Wink Ik denk dat het wel chaotischer is wat jij doet, je moet iets meer nadenken, neem aan dat je geen computerschermpje op je portomonee hebt hoeveel je terug moet geven :P Ja domme mensen verdienen ook een baan ja haha

OK, @ all, zeg jij het bij een café/restaurant oid sneller als bij de supermarkt, omdat ze bij een café/restaurant uit hun hoofd moeten teruggeven en terugrekenen?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:42

Ik heb inderdaad geen schermpje, maar ik kan wel gewoon tellen natuurlijk Wink. Maar als ik het heel druk heb, let ik weleens wat minder goed op en weet ik niet meer of mensen tien of twintig euro hebben gegeven. Als je dat na moet vragen, kunnen mensen natuurlijk ook al liegen..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:43

Ja oké, maar dan zijn ze wel heel oneerlijk, daar zou ik ook gewoon eerlijk antwoord op geven.. Als ik het nog weet tenminste :P

Gast
Gast

Bericht  mickey zo 5 jun 2011 - 5:47

Antibes schreef:Ja, heb dat wel eens gehad. Ben gewoon enorm eerlijk, voor ik er uberhaupt over nadenk DAT ik het kan houden, heb ik het al gezegd..
Dit heb ik dus ook! :P Maar als ze dan nog steeds zegt dat het wel klopt, dan is dat jammer voor haar. Ik heb zelf ook kassa werk gedaan en zo lastig is het inderdaad niet. De enige keer dat mijn kassa-inhoud niet klopte, was toen ik overvallen was... Niet echt mijn schuld dus Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Middleme zo 5 jun 2011 - 5:49

Ik heb het ook wel eens gehad (ja, ook ik werk aan de kassa, alleen dan niet in een supermarkt) dat mensen beweren dat het niet goed is wat ik teruggeef, terwijl het wel zo was! Gelukkig zagen ze het ook in uiteindelijk.

Maar idd, ik denk dat ik er minder snel wat van zou zeggen als het een heel chaggo iemand is achter een kassa.. Maar je kunt dat van tevoren niet echt beredeneren vind ik.

Over dat terugtellen: bijheel veel kassa's geeft hij (soms tot op afbeeldingen aan toe) aan wat je terug moet geven, maar ik heb het vaak in mijn hoofd al uitgerekend voordat het er daadwerkelijk staat...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  mickey zo 5 jun 2011 - 5:59

Middleme schreef:Ik heb het ook wel eens gehad (ja, ook ik werk aan de kassa, alleen dan niet in een supermarkt) dat mensen beweren dat het niet goed is wat ik teruggeef, terwijl het wel zo was! Gelukkig zagen ze het ook in uiteindelijk.

Maar idd, ik denk dat ik er minder snel wat van zou zeggen als het een heel chaggo iemand is achter een kassa.. Maar je kunt dat van tevoren niet echt beredeneren vind ik.

Over dat terugtellen: bijheel veel kassa's geeft hij (soms tot op afbeeldingen aan toe) aan wat je terug moet geven, maar ik heb het vaak in mijn hoofd al uitgerekend voordat het er daadwerkelijk staat...
Dat had ik ook altijd. Ik heb het idee dat veel jonge meiden die tegenwoordig kassawerk doen, niet echt meer kunnen tellen. Ik heb vaak iets uitgerekend en weet dan dus ook of ik er kleingeld bij kan geven. Maar meestal wordt dan gezegd "nee dat hoeft niet", omdat ze dan al het bedrag heeft ingevoerd en de kluts kwijt raakt, als ik er geld bij doe.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Antibes zo 5 jun 2011 - 6:02

mickey schreef:
Middleme schreef:Ik heb het ook wel eens gehad (ja, ook ik werk aan de kassa, alleen dan niet in een supermarkt) dat mensen beweren dat het niet goed is wat ik teruggeef, terwijl het wel zo was! Gelukkig zagen ze het ook in uiteindelijk.

Dat had ik ook altijd. Ik heb het idee dat veel jonge meiden die tegenwoordig kassawerk doen, niet echt meer kunnen tellen. Ik heb vaak iets uitgerekend en weet dan dus ook of ik er kleingeld bij kan geven. Maar meestal wordt dan gezegd "nee dat hoeft niet", omdat ze dan al het bedrag heeft ingevoerd en de kluts kwijt raakt, als ik er geld bij doe.

Haha, inderdaad, dat heb ik ook vaak! Overigens werkt dat gereken van de kassa alleen als je het juist invoert. De paar keer dat ik het mee maakte, had het meisje vaak juist al het verkeerde aangeslagen..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:05

Ik hou het geld, ben ik nu heel slecht? Embarassed Toen ik achter de kassa zat verwachtte ik ook niet van klanten dat zij het geld teruggaven als ik een fout maakte en ik kwam er niet achter, ik kan ze dat ooke cht niet kwalijk nemen. Mijn eigen verantwoordelijkheid als caissiere, niet die van de klant.

Gast
Gast

Bericht  Middleme zo 5 jun 2011 - 7:43

mickey schreef:

Jaaaaa inderdaad, dat is echt erg! Ik heb dat rekenen trouwens zowel als ik iets koop als dat ik aan het werk ben. Soms raak ik even de kluts kwijt maar 1 tel later weet ik het dan wel weer.

Dat er tegenwoordig minder gerekend kan worden, komt vooral door de rekenmachines! Ik ben heel blij dat ik nog steeds heel veel hoofdreken, scheelt vaak veel tijd.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Parisienne zo 5 jun 2011 - 11:04

Maple schreef:Ik hou het geld, ben ik nu heel slecht? Embarassed Toen ik achter de kassa zat verwachtte ik ook niet van klanten dat zij het geld teruggaven als ik een fout maakte en ik kwam er niet achter, ik kan ze dat ooke cht niet kwalijk nemen. Mijn eigen verantwoordelijkheid als caissiere, niet die van de klant.
+1
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  girli zo 5 jun 2011 - 11:14

AngelNyn schreef:Ik vind het een beetje raar dat mensen het afdoen als een fout, en dat iedereen fouten maakt. Hoe moeilijk is het om gewoon af te lezen van je schermpje wat je terug moet geven? Vindt dat totaal niet te vergelijken met andere fouten die je kan maken op je werk.
Vaak gebeuren dat soort dingen omdat ze zitten te kletsen met collega's en gewoon niet zitten op te letten..

Overigs zei ik in mijn eerste post dat ik mijn mond zou houden waarschijnlijk, ik heb het dan inderdaad over grote supermarkten etc, niet over kleine winkeltjes.
Een domme fout is nog steeds een fout hoor. Bovendien, de beste cassieres zal het vast ook wel eens overkomen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 11:20

Op dit moment kan ik iedere cent gebruiken, dus als ik geld teveel terug krijg zeg ik daar niets over. Zelfs als het zoveel is. En inderdaad, als er een pakje boter teveel wordt aangeslagen ga ik daarvoor terug. Wat een verschrikkelijk mens ben ik, he?

Gast
Gast

Bericht  Kaboutertje zo 5 jun 2011 - 11:49

Pff lastige :P . Vaak ben ik te eerlijk voor zulke dingen en als ik het door heb zou ik wel even raar staan te kijken denk ik. Ik denk dat ik het niet zou zeggen als het om een kleiner bedrag gaat, een euro ofzo. Maar zo'n groot bedrag, denk niet dat ik niks zal zeggen.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Moezie zo 5 jun 2011 - 20:33

Ik zou eerlijk gezegd ook niks zeggen Embarassed
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 20:34

Nee, daar zeg ik niets van..

Gast
Gast

Bericht  Toet zo 5 jun 2011 - 23:04

Als ik het door heb, zeg ik het meteen. Meestal denk ik dan later.. shit had ik maar niks gezegt!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  VeryCherry zo 5 jun 2011 - 23:08

Ik zeg er niks van, kan het geld heel hard gebruiken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Serena zo 5 jun 2011 - 23:15

ik ben dan waarschijnlijk zo verbaasd dat ik er iets van zeg. En dan later bedenk, had ik dat maar niet gedaan..:P
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:17

Helaas zeg ik er wel wat van. De woorden rollen dan al uit mijn mond, voordat ik er erg in heb Rolling Eyes
Ik vind eigenlijk dat de cassieres zelf maar goed op moeten letten.

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty zo 5 jun 2011 - 23:25

ik heb een keer zoiets gehad en heb er ook wat van gezegd.
Alleen het kassa meisje snapte er helemaal niks meer van! Ging ook wel om een 50 euro wat ze teveel terug gaf.
Dus toen moest haar baas er nog bij komen, om het weer goed te berekenen. haha
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:44

Paris1985 schreef:nee zeg er ook niks van, wij hebben al een paar keer gehad dat ze dingen vergaten te scannen, en dat ging niet om kleine dingen/goedkope dingen we hebben toen ook niks gezegt

Juist grote dingen zeg je toch lijkt me? Ik vind het nogal asociaal om niks te zeggen eigenlijk.
Ik zou dat echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Ik had laatst bij de jumbo een kaartje van een paar euro die vergeten was, ik zag dat bij de auto, maar ben wel terug gelopen. Ik zou me er echt rot over voelen als ik door was gelopen.

Laatst bij de aldi gaf de cassiere me ook veel te veel terug. Dat heb ik ook meteen gezegt. Ookal is het maar 5 euro, ik heb echt geen prettig gevoel als ik er mee weg loop.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: