Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel je moet...

+41
Pien
Sneeuwvlok
Happydobby
_Inge_
Raindrop
Lejow
Suus
Shisha
SuperGrover
SleepingBeauty
Serena
VeryCherry
Toet
Moezie
Kaboutertje
Parisienne
Middleme
mickey
Vlinder83
xxDila
Laquisia
Possom
Spring
Mizz_S
Miss G
Mariposa
Sarah1985
Arwyn
Feline
Sjaantje
Sorella
Schaapke
Zwerver
Antibes
Benthe
TukTuk
SoGood
Lady4
girli
mzcharlotte
Zora
45 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Stel je moet... - Pagina 3 Empty Re: Stel je moet...

Bericht  mzcharlotte zo 5 jun 2011 - 0:52

Sjaantje schreef:
Antibes schreef:
Sjaantje schreef:

Edit: overigens vind ik de actie van de vader van zegmaar wel een heel goeie!

Ik vind dat eigenlijk juist hypocriet. Soort van voor jezelf goedpraten dat je die persoon nog een kans geeft, terwijl je in 90% van de gevallen best weet dat die cassière écht denkt dat jij een *vul in* gaf..
Nou ik vatte het eigenlijk op als dat de caissière het dan alsnog in de gaten krijgt en het corrigeert. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat er dan nog een situatie komt waarin de caissière volhoudt dat het wél klopt zodat ik alsnog met teveel geld naar huis ga.

Maar zou dat dan wel voorkomen? Dat de actie van zegmaar's vader niets uithaalt?

Bij kleine bedragen (zeg: 0 tot 5 euro) zien sommige caissieres het gewoon echt niet, maar met grotere bedragen zien ze het vaak wel, heeft het wel degelijk zin. En het is ook niet dat mijn vader informatie achter houdt ofzo, hij zal ook echt wel zeggen wat er mis is als de caissier(e) wel inziet dat er iets niet goed is gegaan, maar z'n /haar vinger er niet op kan leggen. Overigens doet hij hetzelfde als hij te weinig terug heeft gekregen, dat gebeurt immers ook.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  girli zo 5 jun 2011 - 0:55

Maken jullie nooit een fout(je) op je werk?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Mariposa zo 5 jun 2011 - 0:57

Ik weet niet zeker wat ik zou doen, maar waarschijnlijk zou ik het wel zeggen. Als ik het geld zou aannemen dan weet ik zeker dat het me achteraf helemaal niet lekker zou zitten.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:57

Eens met Zusje.

Ik heb het ook al eens gehad dat ik op vakantie veel te veel geld terug gekregen had.
We moesten iets van 7.50 afrekenen en ik gaf 10.-
Hij vraagt nog: You gave 10 of you gave 20?
No, I gave you 10 euro.

Ok... Hij komt terug en ik krijg iets van 30!!!! euro terug.
Dus ik zeg nog: But I gave you 10 euro. No No, it's ok! It's ok. riep hij maar.
No, it;s not ok... It's ok riep hij weer! Ok, prima, dan vind ik het ook goed.

Oh en over het feit dat er overal een fout gemaakt kan worden...
Dat klopt. Maar als een kassiere zo onbeschoft is om me niet aan te kijken, of met haar collega over het weekend staat te praten, mij nog geen goeiendag zegt en dan een fout maakt doordat mevrouw het vertikt om het geld in mijn hand terug te tellen... Dan is het echt niet mijn probleem hoor!

Gast
Gast

Bericht  Miss G zo 5 jun 2011 - 1:10

Ik denk dat ik het wel zou zeggen eigenlijk. Denk dat het er wel eerder uit zo floepen dan dat ik er over nadenk :P
Heb wel een keer gehad dat ik zei ik heb een 4 pack cola in de kar staan, en die sloeg ze toen niet aan. Daar kwam ik pas achter toen we in de auto zaten, en ja ik ga toch echt niet daarvoor terug.
Ook een keer gehad dat we iets van 9 euro moesten pinnen in de supermarkt, en dat de cassiere er een bedrag van 90 van had gemaakt. En mijn vriend had zonder te kijken op oke gedrukt.. Ikzelf zag het vlug en zei van het klopt niet, en dat meisje zei dus van het klopt wel.. wat een gedoe was dat zeg! Uiteindelijk wel teruggekregen smile
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 1:14

Benthe schreef:Ik sta echt versteld dat er zoveel zijn die het niet zouden zeggen. En als er een pakje boter te veel op de bon is aangeslagen zeker wel op hoge poten terug komen?

Nee dat doe dus ook niet, tenzij het echt om hoge bedragen gaat..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 1:20

Het gaat me/ons op dit moment even financieel wel even voor de wind, dus dan geef ik 't geld terug, wat ik teveel terug krijg. Ik heb echter ook weken gehad, dat ik amper rond kon komen en tja. Sorry, dan is 't voor mij een redding en steek ik 't in m'n zak.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 1:25

Benthe schreef:Ik sta echt versteld dat er zoveel zijn die het niet zouden zeggen. En als er een pakje boter te veel op de bon is aangeslagen zeker wel op hoge poten terug komen?
Neuh, als het om een pakje boter of iets anders redelijk goedkoops gaat, niet hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:12

Nee, kleine dingen laat ik meestal zo.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver zo 5 jun 2011 - 2:13

Smikkell schreef:
Nee, kleine dingen laat ik meestal zo.
Ik ook. 2x een kratbier bijv weer wel.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:14

Ligt er aan in wat voor winkel. In een klein, particulier winkeltje zeg ik het, in een grote keten ala AH niet. Heel lullig misschien maarja.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte zo 5 jun 2011 - 2:24

Antibes schreef:
Sjaantje schreef:
Antibes schreef:
Sjaantje schreef:

Edit: overigens vind ik de actie van de vader van zegmaar wel een heel goeie!

Ik vind dat eigenlijk juist hypocriet. Soort van voor jezelf goedpraten dat je die persoon nog een kans geeft, terwijl je in 90% van de gevallen best weet dat die cassière écht denkt dat jij een *vul in* gaf..
Nou ik vatte het eigenlijk op als dat de caissière het dan alsnog in de gaten krijgt en het corrigeert. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat er dan nog een situatie komt waarin de caissière volhoudt dat het wél klopt zodat ik alsnog met teveel geld naar huis ga.

Maar zou dat dan wel voorkomen? Dat de actie van zegmaar's vader niets uithaalt?

Het zal er heeeeeel erg vanaf hangen hoe je het dan brengt, of je zelf overtuigd klinkt of het meer een twijfelachtige vraag is. Als je erg overtuigend klinkt zal het bijna nooit voorkomen, maar dan denk ik, what's the point.. Dan kun je het namelijk net zo goed normaal zeggen.

En als het meer een twijfelachtige vraag is, blijf ik bij mijn punt dat de cassiere waarschijnlijk écht denkt dat jij dat verkeerde briefje gaf. Dus dan is het zinloos om te wachten tot zij zich corrigeert..

Al met al vind ik het een zinloze aanpak..

Overigens kan je een dergelijke aanpak zinloos vinden, of hypocriet. Je kan het niet eerlijk vinden dat mensen er gewoon vandoor gaat met het wisselgeld. Ik vind dat als je een fout maakt en je krijgt al dan niet kans om het te herstellen, dan mag je eigenlijk best blij zijn op welke manier het ook gaat. Als ik in mijn werk een fout maak, en dat gaat overigens ook om omzet/geld, dan moet ik die fout gewoon incasseren en er verantwoordelijkheid voor nemen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  TukTuk zo 5 jun 2011 - 2:32

Ik vind het een beetje raar dat mensen het afdoen als een fout, en dat iedereen fouten maakt. Hoe moeilijk is het om gewoon af te lezen van je schermpje wat je terug moet geven? Vindt dat totaal niet te vergelijken met andere fouten die je kan maken op je werk.
Vaak gebeuren dat soort dingen omdat ze zitten te kletsen met collega's en gewoon niet zitten op te letten..

Overigs zei ik in mijn eerste post dat ik mijn mond zou houden waarschijnlijk, ik heb het dan inderdaad over grote supermarkten etc, niet over kleine winkeltjes.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Mizz_S zo 5 jun 2011 - 2:45

Ik zou het zeker zeggen. Als ze een fout ten nadele van mij maken zeg ik het ook, dus andersom ook.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:50

Ik zeg het wel als het om zo groot bedrag gaat.. (als het mij niet opvalt en ik ben al thuis dan laat ik het wel zitten.. ga niet weer helemaal terug).

Ik heb het wel eens met 10 euro gehad, toen liep ik de winkel uit en toen merkte ik had.. doen dacht ik wel.. tja jammer dan.

Dat voorbeeld van als de kassa zegt 20 euro en ik had zelf 80 uitgerekend.. dan zeg ik lekker niets.. Moeten ze maar de goede prijzen op artikelen zetten :P of beter scannen pirat

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:50

Ja, als het om zulke bedragen gaat valt het mij op dus dan zeg ik wel iets van. Laatst moest ik 10 euro betalen en ik betaalde met een briefje van 10 en toen kreeg ik 2 euro terug. Toen heb ik niets gezegd omdat ik dacht dat ik het misschien verkeerd verstaan had maar toen ik later op de bon keek zag ik dat ik toch echt een tientje moest betalen. Nouja, om zo'n bedrag gaan ze niet failliet maar anders was ik wel teruggegaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:03

Ja, natuurlijk zeg ik dat. Het is mijn geld niet. Jammer dat niet iedereen daar eerlijk in is.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:07

Als ik het zou zien zou ik het uiteraard zeggen, maar eerlijk gezegd tel ik niet zo vaak mijn geld na als ik het terugkrijg en prop ik het in mijn portemonnee met de bon erbij.

Wel keer gehad dat het bedrag niet klopte, vriend + ik het zeiden en dat meisje bleef beweren dat het klopte. Tja, toen hebben we het maar zo gelaten en hadden we boodschappen voor 20 euro ipv 50 euro.

Gast
Gast

Bericht  Spring zo 5 jun 2011 - 4:33

Ik heb het laatst bij de c1000 gehad met kattengrid. Dat is 16liter en hoeft niet op de toonbank gelegd te worden.
Ik zei tegen de meid achter de kassa dat ik ook een c1000 kattengrid had.
Volgens mij zei ze toen dat ze dat al gezien had. Maar ze had hem niet ingevoerd in de kassa. Ik heb toen in twijfel gestaan maar heb het toch gezegd dat ze de kattengrid niet had aangeslagen.
Zij gaf aan dat ze helemaal niet had mee gekregen dat ik dat gezegd had. (terwijl ik toch echt dacht dat ze daar op reageerde)

Ze bedankte me ervoor en ach, normaal gesproken had ik het ook gewoon betaald.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:41

Ik zeg het altijd. Ik zou me ook heel schuldig voelen als ik het niet zei. Laatst dronk ik een kopje koffie op de universiteit en kwam ik er na tien minuten achter toen ik weer in mijn portemonnee keek, dat ik in plaats van een euro, twee euro terug had gekregen. Toen ben ik die euro nog terug gaan brengen..

Oké, toen verklaarde iedereen aan mijn tafel me ook wel echt voor gek.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:46

James schreef:Ja, natuurlijk zeg ik dat. Het is mijn geld niet. Jammer dat niet iedereen daar eerlijk in is.
Als mensen er andersom ook niet eerlijk mee zijn, dan wordt het een beetje moeilijk om zelf wel eerlijk er wat van te zeggen. En wat sommige anderen ook al zeggen, er komt tegenwoordig op de meeste kassa's het bedrag te staan wat je terug moet krijgen, dan is het toch dom als je dat verkeerd doet?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:48

Bazyle schreef:
James schreef:Ja, natuurlijk zeg ik dat. Het is mijn geld niet. Jammer dat niet iedereen daar eerlijk in is.
Als mensen er andersom ook niet eerlijk mee zijn, dan wordt het een beetje moeilijk om zelf wel eerlijk er wat van te zeggen. En wat sommige anderen ook al zeggen, er komt tegenwoordig op de meeste kassa's het bedrag te staan wat je terug moet krijgen, dan is het toch dom als je dat verkeerd doet?

Ja, maar IEDEREEN doet toch wel eens iets doms? Ik doe het ook weleens fout (ik loop met een portemonnee rond op mijn werk) en ik ben ook heel blij als iemand mij daar dan op wijst. Als je het heel druk hebt en nog drie dingen moet doen, dan ben je weleens afgeleid en kan het misgaan. Misschien heel dom, maar ook menselijk.

Gast
Gast

Bericht  Possom zo 5 jun 2011 - 4:51

Jeetje, wat veel verschil in meningen!

Ik neem het gewoon mee en dan ben ik daar niet eerlijk in, nee. Maar het is natuurlijk een groot verschil of je 200 euro die een dronken iemand heeft gepint of vijftig euro die bij iemand uit zn zak valt in je eigen zak stopt, of in een grote winkel die daar heus wel op ingesteld is een paar euro teveel terugkrijgt. Mijn regel is: als iemand er persoonlijk de dupe van is, teruggeven en blij maken. Als het om een winkel gaat die dat echt wel kan hebben, lekker zelf houden.

Ik heb trouwens ook al veel zo aan mijn supermarkt 'gegeven' hier in het dorp, omdat ze dingen verkeerd aanslaan of te weinig teruggeven, of een actie niet in het systeem staat. Als ik het geld ervoor in mn portemonnee heb, merk ik het niet eens tot ik thuis ben..

it's the circle of karma!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:52

Ik denk op een moment dat ik te veel geld terugkrijg in een grote supermarkt er echt niet aan dat het een keten is, maar dat degene achter de kassa er waarschijnlijk op aan wordt gesproken. Toch rot, want ze kunnen je dan dus ook verdenken van diefstal.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 4:55

@ June, jou werk is dan ook wel iets chaotischer als kassawerk of niet? Dan maak je mij inziens sneller fouten. Als jij bij de kassa staat, waarop wordt aangegeven hoeveel de cassiére terug moet geven, en ze geeft teveel terug, denk je dat ook niet "oh, niet zo handig" voor je er iets van zegt?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: