Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel je moet...

+41
Pien
Sneeuwvlok
Happydobby
_Inge_
Raindrop
Lejow
Suus
Shisha
SuperGrover
SleepingBeauty
Serena
VeryCherry
Toet
Moezie
Kaboutertje
Parisienne
Middleme
mickey
Vlinder83
xxDila
Laquisia
Possom
Spring
Mizz_S
Miss G
Mariposa
Sarah1985
Arwyn
Feline
Sjaantje
Sorella
Schaapke
Zwerver
Antibes
Benthe
TukTuk
SoGood
Lady4
girli
mzcharlotte
Zora
45 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Stel je moet... - Pagina 2 Empty Re: Stel je moet...

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 23:54

Normaal gesproken zei ik het wel altijd. Maar ik heb al een paar keer niet eens een dankbare blik terug gekregen daarvoor dat ik er nu niks meer van zeg.

De laatste keer was met mijn zoontje. Hij grijpt nogal graag om zich heen als hij in de buggy zit. Zo ook in de speelgoedwinkel en meneer had zich iets gepakt en dat had ik echt niet gezien. De winkel uit gelopen en vrij snel kwam ik erachter. Terug gegaan om het terug te geven en die meid zei niet eens bedankt en keek niet eens vriendelijk.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Antibes za 4 jun 2011 - 23:54

Dubbel post

Laatst aangepast door Antibes op za 4 jun 2011 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Antibes za 4 jun 2011 - 23:54

Benthe schreef:Ja dat zou ik zeggen. Ik vind het ook best wel asociaal om het zonder iets te zeggen in je zak te steken. Een caissiere kan toch ook een fout maken?

Eens, ik vind het ook asociaal om bewust gebruik te maken van andermans fouten. Oneerlijk, bah

Tijdje terug een dronken man voor me bij het pinautomaat. Het duurde maar en duurde maar en toen liep hij weg. Ik stap naar voren en er komt €200 uit. Toen ben ik de beste man ook even nagerend.

Ik vind het gewoon misselijk om zelf bewust te profiteren van iemand anders zijn fouten. Ik zou het zelf ook enorm rot vinden.

Laatst aangepast door Antibes op za 4 jun 2011 - 23:55; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 23:54

Marin schreef:
Zusje schreef:Hangt van de situatie af. Als het bv een aardige kassiere is of hier beneden in de winkel waar ik altijd kom zeg ik het wel. Ook in kleine winkeltjes zeg ik er wat van. Als het een supermarkt is of grote winkel zal ik minder snel iets zeggen. Als ik een sjaggo kassiere heb die te beroerd is me aan te kijken of goededag te zeggen stop ik het zeker in mijn zak.

Maar bedenk je dat soort dingen allemaal zo snel dan? Ik vind dat een behoorlijk snelle gedachtengang als je zo dat geld aangereikt krijgt.

Als iemand al geen gedag zegt terwijl ik aan de beurt ben of in gesprek met een ander blijft ben ik al geirriteerd. Dat zul je niet aan me zien maar dat is er dan dus al. Dus dat hoef ik niet meer te bedenken. Verder weet ik toch ook wel gelijk of het een groot keten is waar ik ben of niet en of ik bij mijn thuissupermarkt ben of niet... Dus dat is eigenlijk helemaal niet zo veel denkwerk.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 23:57

Ik vind 200 euro wel iets heel anders dan een tientje te veel terugkrijgen in de supermarkt hoor, kom op.

Gast
Gast

Bericht  Schaapke za 4 jun 2011 - 23:58

Stuiterbal schreef:Ben ik dan de enige die er niks van zegt...... Embarassed
Nee hoor, want ik zeg dan ook niks. Het is echt niet zo moeilijk om het juiste bedrag terug te geven: ze hoeven achter de kassa zelfs niet eens meer zélf te rekenen....

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:00

Schaapke schreef:
Stuiterbal schreef:Ben ik dan de enige die er niks van zegt...... Embarassed
Nee hoor, want ik zeg dan ook niks. Het is echt niet zo moeilijk om het juiste bedrag terug te geven: ze hoeven achter de kassa zelfs niet eens meer zélf te rekenen....

Ik zeg er ook niks van. Maar mocht er iemand zijn geld in de automaat laten steken, zal ik er wel achteraan rennen en het geld terug geven. Dat vind ik wel een heel ander verhaal eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Sorella zo 5 jun 2011 - 0:00

Ik zou het wel zeggen om dan vervolgens buiten te denken: 'Shit, ik boor mezelf geld door de neus, haha'. Ik ben daar (helaas) te eerlijk voor.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Sjaantje zo 5 jun 2011 - 0:03

Ik floep het er vanzelf uit: "hee dat klopt niet!" en het is me al meermaals overkomen dat de caissière verwonderd is over mijn eerlijkheid.
Overigens let ik zelf nooit zo goed op, ik ben veel meer bezig met het aanpakken van het geld dus ik kan het goed ook wel eens niet in de gaten hebben. (oh dit klinkt misschien raar... maar ik bedoel dus dat het aanpakken van kleingeld voor mij heel lastig is, ik kan mijn hand niet ophouden, niet met de handpalm naar boven draaien bedoel ik daarmee, dus ik moet altijd heel goed opletten dat niet al het geld op de grond valt!)

Edit: overigens vind ik de actie van de vader van zegmaar wel een heel goeie!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes zo 5 jun 2011 - 0:04

Storm schreef:Ik vind 200 euro wel iets heel anders dan een tientje te veel terugkrijgen in de supermarkt hoor, kom op.

Het gaat om het principe.. M.i. ben je al zeven stappen te ver qua normen en waarden als je gaat afwegen wie je hoe erg benadeeld. Ik heb het altijd gezegd als ik in de winkel teveel geld terug krijg (of dat nu vijf, tien of twintig euro was), gewoon omdat die persoon een fout maakt en het mijn geld niet is.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:04

Ik heb het 10 jaar geleden dus echt zo meegemaakt. Een vriendin van mij wilde een broodje bij de hema, maar had alleen een briefje van 50, dat vond ze voor schut staan (tja, pas 12 jaar he Wink ) dus of ik dat broodje wilde halen. Zo gezegdd zo gedaan, ik kreeg het wisselgeld plus briefje van 50 terug! Was zo overdonderd dat ik zo wegliep. Nu zou ik er niks meer van zeggen, moeten ze maar opletten. Ook in dat andere voorbeeld wat genoemd werd.

Gast
Gast

Bericht  Antibes zo 5 jun 2011 - 0:07

Sjaantje schreef:

Ik vind dat eigenlijk juist hypocriet. Soort van voor jezelf goedpraten dat je die persoon nog een kans geeft, terwijl je in 90% van de gevallen best weet dat die cassière écht denkt dat jij een *vul in* gaf..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:10

Ik heb het overigens andersom ook meegemaakt toen ik op een markt stond om bloemen te verkopen, heb iemand het wisselgeld plus een briefje van? 50 euro geloof ik terug gegeven, diegene gaf mij een briefje van 50 en heb dus alles zo teruggegeven. Daar werd ook niks van gezegd.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte zo 5 jun 2011 - 0:12

Antibes schreef:
Sjaantje schreef:

Ik vind dat eigenlijk juist hypocriet. Soort van voor jezelf goedpraten dat je die persoon nog een kans geeft, terwijl je in 90% van de gevallen best weet dat die cassière écht denkt dat jij een *vul in* gaf..

Oh nee hoor, iemand zal je toch niet zomaar vragen of je wel zeker weet of het goed gaat. Ik ben er overigens zelf ook veel te eerlijk voor, zou het zelf niet zo doen. Maar hij gebruikt het niet om zichzelf beter te voelen ofzo.

Ik heb trouwens zelf ook aan de kassa gezeten en heb eigenlijk zelf nooit een groot kasverschil gehad (hoogstens een euro ofzo).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Sjaantje zo 5 jun 2011 - 0:15

Antibes schreef:
Sjaantje schreef:

Nou ik vatte het eigenlijk op als dat de caissière het dan alsnog in de gaten krijgt en het corrigeert. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat er dan nog een situatie komt waarin de caissière volhoudt dat het wél klopt zodat ik alsnog met teveel geld naar huis ga.

Maar zou dat dan wel voorkomen? Dat de actie van zegmaar's vader niets uithaalt?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Antibes zo 5 jun 2011 - 0:37

Sjaantje schreef:
Antibes schreef:
Sjaantje schreef:

Nou ik vatte het eigenlijk op als dat de caissière het dan alsnog in de gaten krijgt en het corrigeert. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat er dan nog een situatie komt waarin de caissière volhoudt dat het wél klopt zodat ik alsnog met teveel geld naar huis ga.

Maar zou dat dan wel voorkomen? Dat de actie van zegmaar's vader niets uithaalt?

Het zal er heeeeeel erg vanaf hangen hoe je het dan brengt, of je zelf overtuigd klinkt of het meer een twijfelachtige vraag is. Als je erg overtuigend klinkt zal het bijna nooit voorkomen, maar dan denk ik, what's the point.. Dan kun je het namelijk net zo goed normaal zeggen.

En als het meer een twijfelachtige vraag is, blijf ik bij mijn punt dat de cassiere waarschijnlijk écht denkt dat jij dat verkeerde briefje gaf. Dus dan is het zinloos om te wachten tot zij zich corrigeert..

Al met al vind ik het een zinloze aanpak..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:42

Stuiterbal schreef:Normaal gesproken zei ik het wel altijd. Maar ik heb al een paar keer niet eens een dankbare blik terug gekregen daarvoor dat ik er nu niks meer van zeg.

De laatste keer was met mijn zoontje. Hij grijpt nogal graag om zich heen als hij in de buggy zit. Zo ook in de speelgoedwinkel en meneer had zich iets gepakt en dat had ik echt niet gezien. De winkel uit gelopen en vrij snel kwam ik erachter. Terug gegaan om het terug te geven en die meid zei niet eens bedankt en keek niet eens vriendelijk.

Dat zou ik wel terug brengen, maar meer uit pedagogisch oogpunt en niet om de winkel.

Gast
Gast

Bericht  Feline zo 5 jun 2011 - 0:44

Ik ben daar veel te eerlijk voor..en veel te direct. Maar heb wel een keer bij de Ikea m'n mond gehouden. Het artikel was verkeerd geprijsd waardoor ik 'm voor 100 euro minder mee kon nemen.. Maar dit zal ik nooit in een klein winkeltje doen o.i.d.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Arwyn zo 5 jun 2011 - 0:45

Ik zou het echt wel zeggen.
Werk zelf in een winkel, dus ik weet hoe vervelend het is om kasverschil te hebben en zo'n groot bedrag lijkt me helemaal vreselijk!

Sowieso zou ik me daarna continu schuldig voelen over het feit dat ik die 50,- waar ik mee betaalde weer terug heb gekregen, het klopt gewoon niet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Benthe zo 5 jun 2011 - 0:45

Helemaal eens met Antibes. Ik vind het zelfs een beetje arrogant over komen als iemand het op zo'n manier zegt. Wat is er mis met zeggen dat het niet klopt? Dat begrijp ik echt niet hoor.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:46

Antibes schreef:
Sjaantje schreef:

+1
Ik vind dat een gevalletje 'het voor jezelf goedpraten', want hij wil nog steeds graag dat extra geld. Als hij echt eerlijk is legt hij ook uit wát er fout gaat en geeft hij het terug.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 zo 5 jun 2011 - 0:46

nee zeg er ook niks van, wij hebben al een paar keer gehad dat ze dingen vergaten te scannen, en dat ging niet om kleine dingen/goedkope dingen we hebben toen ook niks gezegt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:47

Zusje schreef:Hangt van de situatie af. Als het bv een aardige kassiere is of hier beneden in de winkel waar ik altijd kom zeg ik het wel. Ook in kleine winkeltjes zeg ik er wat van. Als het een supermarkt is of grote winkel zal ik minder snel iets zeggen. Als ik een sjaggo kassiere heb die te beroerd is me aan te kijken of goededag te zeggen stop ik het zeker in mijn zak.
Eens. Normaal zou ik er meteen iets van zeggen, maar soms heb je van die chagrijnige mensen in de winkel, daar kan ik me altijd zo aan ergeren! Als ik met mijn moeder aan het winkelen ben, zeggen we dan altijd tegen elkaar dat wij die persoon allang ontslagen zouden hebben als het onze winkel was. Die krijgen het dus niet terug. Leuke winkels waar ik vaak kom, daar zal ik het zeker zeggen. Ik heb zelf ook in een winkel gewerkt (zaterdagbaantje) en weet hoe het is om een kasverschil te hebben. Ons werd overigens aangeleerd het ontvangen geld op de kassalade te laten liggen tot je het wisselgeld terug hebt gegeven. Dan kun je altijd nog zien wat de klant had gegeven.

Gast
Gast

Bericht  Benthe zo 5 jun 2011 - 0:48

Ik sta echt versteld dat er zoveel zijn die het niet zouden zeggen. En als er een pakje boter te veel op de bon is aangeslagen zeker wel op hoge poten terug komen?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:50

Benthe schreef:Ik sta echt versteld dat er zoveel zijn die het niet zouden zeggen. En als er een pakje boter te veel op de bon is aangeslagen zeker wel op hoge poten terug komen?

Serieus, dat dan weer wel.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: