Stel je moet...
+41
Pien
Sneeuwvlok
Happydobby
_Inge_
Raindrop
Lejow
Suus
Shisha
SuperGrover
SleepingBeauty
Serena
VeryCherry
Toet
Moezie
Kaboutertje
Parisienne
Middleme
mickey
Vlinder83
xxDila
Laquisia
Possom
Spring
Mizz_S
Miss G
Mariposa
Sarah1985
Arwyn
Feline
Sjaantje
Sorella
Schaapke
Zwerver
Antibes
Benthe
TukTuk
SoGood
Lady4
girli
mzcharlotte
Zora
45 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Stel je moet...
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind niet hetgeen dat jij bij je draagt, jouw eigendom, maar hetgeen waar jij recht op hebt. Ik kan ook een hele winkel leegroven, dan heb ik die spullen in mijn bezit, maar vind ik het niet mijn eigendom._Donnaa schreef:SuperGrover schreef:Ik ben ook maar een arme sloeber student, maar dit zou ik echt zeker weten zeggen. Ik vind het eigenlijk ook diep triest dat zoveel mensen dit niet zouden zeggen. Ik zou me echt verschrikkelijk voelen als ik zoveel geld dat niet van mij is, in mijn zak zou stoppen.
Het is me op dat moment gegeven en dus van mij..
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind niet hetgeen dat jij bij je draagt, jouw eigendom, maar hetgeen waar jij recht op hebt. Ik kan ook een hele winkel leegroven, dan heb ik die spullen in mijn bezit, maar vind ik het niet mijn eigendom._Donnaa schreef:
Het is me op dat moment gegeven en dus van mij..
Buiten het feit dat ik het helemaal met je eens ben SuperGrover, is het niet wat Donnaa zegt. Ze zegt dat alles wat ze kríjgt van haar is en niet alles wat ze bij zich draagt en dus ook gejat kan hebben.
Gast- Gast
Hm..Ik weet niet wat ik zou doen. De ene keer zeg ik het wel andere keer niet. Laatst was ik bij macdonalds, moest 20,70 betalen, ik gaf 30,70 en ik kreeg 20 euro terug, Ik zag het gelijk maar ik ben weggegaan. Maar ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik in de supermarkt stond en 2 kratten bier in de kar had staan en ze die vergaten, dat ik dan alsnog zei, heb ook 2 kratjes he? Dus tja, Ene keer ben ik netjes en soms ook niet.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Ligt net aan de situatie. Bij een chagrijnige caissière van een grote keten zeg ik denk ik niks, zeker niet als ik het geld goed kan gebruiken. Bij een aardige verkoper/eigenaar van een klein eenmanszaakje zeg ik het absoluut. Bij boodschappen zet ik altijd een flesje van het krat op de band, en zeg er dan bij dat ik een heel krat heb. Is nog nooit misgegaan.
In case van het hotel: zeg ik denk ik niks. Ik heb dan al geld zat uitgegeven daar, grote keten, moeten ze maar beter opletten.
In case van het hotel: zeg ik denk ik niks. Ik heb dan al geld zat uitgegeven daar, grote keten, moeten ze maar beter opletten.
Tunrida- Fluisteraar
- Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11
Happy schreef:Hm..Ik weet niet wat ik zou doen. De ene keer zeg ik het wel andere keer niet. Laatst was ik bij macdonalds, moest 20,70 betalen, ik gaf 30,70 en ik kreeg 20 euro terug, Ik zag het gelijk maar ik ben weggegaan. Maar ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik in de supermarkt stond en 2 kratten bier in de kar had staan en ze die vergaten, dat ik dan alsnog zei, heb ook 2 kratjes he? Dus tja, Ene keer ben ik netjes en soms ook niet.
Maar waarom zou je 30,70 betalen? Dat is toch ook niet logisch? Dan zou je dus 3x10 of 1x20 en 1x10 gegeven hebben, totaal onlogisch dus? Hoe dan ook, gaf je onnodig 10 euro teveel, want je kan daarmee ook gewoon gelijk 20.70 betalen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Happy schreef:Hm..Ik weet niet wat ik zou doen. De ene keer zeg ik het wel andere keer niet. Laatst was ik bij macdonalds, moest 20,70 betalen, ik gaf 30,70 en ik kreeg 20 euro terug, Ik zag het gelijk maar ik ben weggegaan. Maar ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik in de supermarkt stond en 2 kratten bier in de kar had staan en ze die vergaten, dat ik dan alsnog zei, heb ook 2 kratjes he? Dus tja, Ene keer ben ik netjes en soms ook niet.
Maar waarom zou je 30,70 betalen? Dat is toch ook niet logisch? Dan zou je dus 3x10 of 1x20 en 1x10 gegeven hebben, totaal onlogisch dus? Hoe dan ook, gaf je onnodig 10 euro teveel, want je kan daarmee ook gewoon gelijk 20.70 betalen.
Typfoutje, Ik moest 28,70 betalen. Ik gaf eerst 30 euro, maar ik zag op het laatste moment dat ik wel 70 cent bij had. Het was gigantisch druk, pakt ze ipv een 2 euro 20 euro. Geen idee hoe ze dat gehad heeft.. maar kreeg het handje kontantje.. En nu ik dit zit te typen wil ik het haast wel terug brengen Meestal ben ik eerlijk. Maar soms dus ook niet zoals deze keer..
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Ah ja dat maakt het een stuk duidelijker ja Ja dat is gewoon echt dom van die cassiere, ik zou me daar niet schuldig over voelen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik hou dan vaak m´n mond
Ze kunnen op de kassa zien hoeveel ze terug moeten geven en als ze het al tellend terug geven dan moeten ze de fout wel ontdekken.
En als ze het zo in je hand klappen hebben ze pech hoor!
Een tijd geleden kocht ik 18 flessen rivella dus 3x pak van 6.
Had 1 ervan op de band gezet en tegen dat meisje gezegd ik heb 3 pakken dus in totaal 18 flessen.
Toen ze ging scannen vult ze 3x in en scant 1 fles.
Nou ja dan is het haar eigen schuld ik heb het duidelijk gezegd.
Ook heb ik wel eens gehad dat we een konijn kooi kochten (de mensen van de winkel zelf gepakt) en toen we thuis kwamen bleken er 2 in elkaar te zitten.
Toen heb ik er 1 terug gebracht en de ander gehouden, die hadden we dus gratis.
En ook een keer kochten we bij de bouwmarkt een aantal grote en kleine dingen, de kleine op de band en mijn vriend en ik hielden de grote dingen naast elkaar zodat ze dat in 1 keer konden scannen. scannen ze alleen dat van mijn vriend en niet dat gene wat ik ernaast hield. dan hou ik ook mijn mond.
Eigenlijks ben ik best wel erg
Ze kunnen op de kassa zien hoeveel ze terug moeten geven en als ze het al tellend terug geven dan moeten ze de fout wel ontdekken.
En als ze het zo in je hand klappen hebben ze pech hoor!
Een tijd geleden kocht ik 18 flessen rivella dus 3x pak van 6.
Had 1 ervan op de band gezet en tegen dat meisje gezegd ik heb 3 pakken dus in totaal 18 flessen.
Toen ze ging scannen vult ze 3x in en scant 1 fles.
Nou ja dan is het haar eigen schuld ik heb het duidelijk gezegd.
Ook heb ik wel eens gehad dat we een konijn kooi kochten (de mensen van de winkel zelf gepakt) en toen we thuis kwamen bleken er 2 in elkaar te zitten.
Toen heb ik er 1 terug gebracht en de ander gehouden, die hadden we dus gratis.
En ook een keer kochten we bij de bouwmarkt een aantal grote en kleine dingen, de kleine op de band en mijn vriend en ik hielden de grote dingen naast elkaar zodat ze dat in 1 keer konden scannen. scannen ze alleen dat van mijn vriend en niet dat gene wat ik ernaast hield. dan hou ik ook mijn mond.
Eigenlijks ben ik best wel erg
Gast- Gast
Het hang heeeeel erg af van de situatie. Sowieso als het gewoon in een klein winkeltje is zou ik het sneller zeggen dan bij een grote keten. Maar wat Marin ook zegt, ik heb het vaak niet eens door wat ik krijg. Ik gooi het gewoon in mn portemonnee. Ik pin eigenlijk altijd alles.
Zelf ben ik een periode casierre geweest. Ik was heel erg secuur altijd, netjes controleren of het scherm klopte voordat ik op 'totaal' drukte. Altijd als een klant aangaf dat ie een kratje had gelijk dat erop zetten, maar ook als er een statiegeld bonnen werd bijgelegd dat gelijk erop zetten.
Zelf ben ik een periode casierre geweest. Ik was heel erg secuur altijd, netjes controleren of het scherm klopte voordat ik op 'totaal' drukte. Altijd als een klant aangaf dat ie een kratje had gelijk dat erop zetten, maar ook als er een statiegeld bonnen werd bijgelegd dat gelijk erop zetten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik snap trouwens ook niet waarom je bij een grote keten niks zou zeggen en bij een klein winkeltje wel. De Hema gaat niet failliet van 50 euro kasverschil, maar ik als caissière misschien wel (lees: de caissière wordt ontslagen)
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ik snap trouwens ook niet waarom je bij een grote keten niks zou zeggen en bij een klein winkeltje wel. De Hema gaat niet failliet van 50 euro kasverschil, maar ik als caissière misschien wel (lees: de caissière wordt ontslagen)
Inderdaad! Alsof niemand een foutje maakt tijdens hun werk.
Die met die Rivella flessen, als ik zo'n meisje al de fout zie ingaan, nou dan vertel ik haar dat, ik denk dan niet eigen schuld! Als ik 't zeg, maakt ze wellicht in het vervolg die fout niet meer.
Sommige dingen die hier gezegd worden zouden niet eens in me opkomen!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wat moet je nu doen maar stel je uit?
» Stel zoek stel voor een leuke vriendschap
» Stel...
» Stel ik zou.....
» Stel dat...
» Stel zoek stel voor een leuke vriendschap