Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel je moet...

+41
Pien
Sneeuwvlok
Happydobby
_Inge_
Raindrop
Lejow
Suus
Shisha
SuperGrover
SleepingBeauty
Serena
VeryCherry
Toet
Moezie
Kaboutertje
Parisienne
Middleme
mickey
Vlinder83
xxDila
Laquisia
Possom
Spring
Mizz_S
Miss G
Mariposa
Sarah1985
Arwyn
Feline
Sjaantje
Sorella
Schaapke
Zwerver
Antibes
Benthe
TukTuk
SoGood
Lady4
girli
mzcharlotte
Zora
45 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Stel je moet... - Pagina 5 Empty Re: Stel je moet...

Bericht  SuperGrover ma 6 jun 2011 - 1:57

Ik ben ook maar een arme sloeber student, maar dit zou ik echt zeker weten zeggen. Ik vind het eigenlijk ook diep triest dat zoveel mensen dit niet zouden zeggen. Ik zou me echt verschrikkelijk voelen als ik zoveel geld dat niet van mij is, in mijn zak zou stoppen.

Ik werk zelf bij de Hema, maar ja ik raak ook weleens in de war als mensen kleingeld erbij geven. Bij een bedrag van 10,50 dan 50cent geven, oké, maar als ze bij 11,35 dan 2 euro erbij geven, dan raak ik weleens in de war en moet ik even diep nadenken. En ik kan prima rekenen, ik ben ook niet dom, maar ik ben wel een mens.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 2:00

SuperGrover schreef:Ik ben ook maar een arme sloeber student, maar dit zou ik echt zeker weten zeggen. Ik vind het eigenlijk ook diep triest dat zoveel mensen dit niet zouden zeggen. Ik zou me echt verschrikkelijk voelen als ik zoveel geld dat niet van mij is, in mijn zak zou stoppen.

Het is me op dat moment gegeven en dus van mij..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 2:05

Tja, ik heb ook nooit zoveel geld te besteden gehad, maar om daarom maar niks te zeggen? Ik heb zelf een paar jaar terug gewerkt in een winkel waar ik ook kassawerk moest doen. Op drukke dagen kon het wel eens zijn dat je je vergist of teveel terug gaf. Wij hadden geen kassa's die aangaven hoeveel je terug moest geven. Ik heb ook wel eens per ongeluk teveel geld terug gegeven en ik was altijd blij als mensen dan eerlijk waren. Want ik kreeg wel op mijn donder als ik een kasverschil had. Hoe moeilijk is het nou om eerlijk te zijn..

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 6 jun 2011 - 3:16

En zouden jullie dit wel zeggen?
Stel je hebt 3 hotelkamers geboekt (grote internationale hotelketen), online al betaald, behalve het ontbijt á 16,50 per persoon, dat moest in het hotel betaald worden bij het uitchecken. Je bent met 6 personen, je gaat uitchecken en ze zeggen daar dat het in orde is, en alles is betaald, er is wel genoteerd dat je ontbijt hebt gehad, maar ze rekenen dat dus niet. Zeg je dan wat, of hou je dan je mond?

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 3:26

Purple schreef:20 euro betalen, betaalt met een briefje van 50 en krijgt 80 euro terug.
Zeg je er iets van of niet?

Nee. Mooie winst! Niet lief van mij, maar ik ben dan echt geen goody two shoes, ik kan het prima gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 3:26

AngelNyn schreef:En zouden jullie dit wel zeggen?
Stel je hebt 3 hotelkamers geboekt (grote internationale hotelketen), online al betaald, behalve het ontbijt á 16,50 per persoon, dat moest in het hotel betaald worden bij het uitchecken. Je bent met 6 personen, je gaat uitchecken en ze zeggen daar dat het in orde is, en alles is betaald, er is wel genoteerd dat je ontbijt hebt gehad, maar ze rekenen dat dus niet. Zeg je dan wat, of hou je dan je mond?

Ik hou mijn mond. Moeten ze maar beter opletten.

Gast
Gast

Bericht  Shisha ma 6 jun 2011 - 3:32

Bij zo'n groot bedrag zou ik het wel zeggen als ik het door heb. Ik heb het wel een keer andersom gehad. Betaald met 50 euro en ik kreeg terug van 20. Wat van gezegt maar de cassiere bleef volhouden dat ik met 20 had betaald. Uiteindelijk moest de hele kas nageteld worden en ik bleek wel gelijk te hebben.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Suus ma 6 jun 2011 - 3:33

Ik mocht ook altijd pas het papiergeld opbergen als de klant weg was gelopen. Geheugensteuntje voor mezelf, want je ziet waarmee de klant heeft betaald, maar ook voor de klant, voor als die zich vergist.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Possom ma 6 jun 2011 - 8:17

Houdoe en bedankt ole ole!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Lejow ma 6 jun 2011 - 8:20

*dubbel*

Laatst aangepast door Lejow op ma 6 jun 2011 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lejow ma 6 jun 2011 - 8:21

Possom schreef:

Houdoe en bedankt ole ole!

+1 !

En ik moest ook altijd papiergeld op de kassalade leggen, zodat je altijd kon bewijzen waarmee de klant betaald had.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Shisha ma 6 jun 2011 - 9:14

Die tip heb ik haar daarna ook wel gegeven! :P

Als een hotel vergeet het ontbijt af te rekenen dan zeg ik niks als ze zegt dat alles zo klopt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Raindrop ma 6 jun 2011 - 9:19

Tea-Leaf schreef:

Ik hou mijn mond. Moeten ze maar beter opletten.

Ik zou ook niks zeggen.

Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  _Inge_ ma 6 jun 2011 - 9:40

Ik zou niets zeggen. nerd
_Inge_
_Inge_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 114
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Happydobby ma 6 jun 2011 - 20:27

Ik zou ook niks zeggen, helaas gebeurd het zelden haha.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk ma 6 jun 2011 - 20:39

Wij hebben destijds ook niks gezegd er van, we waren een weekendje weg naar de kerstmarkt in Duitsland, en dat was een mooie meevaller. Ik zou het dan wel weer gezegd hebben als het een klein hotelletje / B&B geweest zou zijn, maar dit was een grote hotelketen, dan voel ik me daar dus minder schuldig over smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:52

Ik schrik er gewoon van dat zoveel mensen niets zeggen als het om zo'n groot bedrag gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:53

Ik zou ook niks zeggen, ik zou me er niet eens schuldig over voelen...

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok ma 6 jun 2011 - 20:55

Het hangt van m'n bui af, heb al meerdere keren een kratje bier gratis meegekregen terwijl ik het nog tegen de caissière zei. Maar dat heb ik altijd pas door als ik op de bon kijk, en dus al betaald heb.
Als ik in de kroeg teveel geld terugkrijg, dan zeg ik niks. Maar op een andere plek zeg ik het wel, of waarschijnlijk heb ik het al gezegd voordat ik er over nagedacht heb :P
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  xxDila ma 6 jun 2011 - 20:55

... en ik denk dat het er stiekem nog meer zijn. Maar dat die na al die reacties van "woooowww dat je dat doet/durft etc.." niet meer durven zeggen.
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 21:32

Ja

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 6 jun 2011 - 21:41

ik zeg het altijd wel, ik hou er niet van om op zulke manieren aan extra geld te komen. dat voelt voor mij niet prettig. ik zeg het sowieso 2 keer, een derde keer kan ook nog voorkomen maar daarna ben ik er klaar mee.

een tijd geleden gingen wij boodschappen doen bij een supermarkt waar we nooit komen, we hadden 2 kratjes amstel op zo'n rekje staan die aan de boodschappenkar zit, bij de kassa gekomen zeg ik: we hebben ook 2 kratjes amstel. vervolgens geen actie, dus ik zeg: heb je de kratjes amstel er al bij? zegt ze nee, doe ik op het eind. ik verder met spullen in de tas doen, mijn man zou afrekenen dus die zegt voor het betalen weer: zit de amstel erbij? geen reactie en dus betaald hij gewoon. eenmaal bij de auto kijken we op de bon en had ze de kratten er gewoon niet bij gezet, dan denk ik: hoe dom ben je dan als het 3keer gezegd is!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Paper Crown ma 6 jun 2011 - 21:47

Ja, altijd. Ik was laatst bij de viskraam, betaalde met 10 euro, voor iets van 4 euro.. kreeg ik 36,- terug ipv 6.. maar had 't niet direct door want mijn nichtje trok aan me.. dus ik in de auto nichtje in de autostoel.. kwam ik in mijn eigen woonplaats achter dat ik te veel geld had gekregen.. ik heb 't eindje weer teruggereden.. zou ik ook doen als 't in een grote winkel gebeurd. Ik heb geen recht op dat geld, dus ik wil 't niet!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 21:49

Het hangt heel erg van het moment en de situatie af. Hoe vriendelijk het personeel is, hoe goed gemutst ik op dat moment zelf ben, of het een grote winkelketen is of een klein familiezaakje, enz. Ik heb al verschillende situaties meegemaakt waarin ik het wel eerlijk zei (een broodje van 5 euro afrekenen met 50 euro en vervolgens in totaal 50 euro terug krijgen, alleen dan in kleinere briefjes) en situaties waarin ik niks heb gezegd (caissière die teruggaf van 50 terwijl ik met 20 betaald had).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 21:50

Overigens ook al eens gehad dat ik bij de boodschappen een 6-pack duveltjes had zitten à iets van 5 euro en dat ik er later achterkwam dat er 2 6-packs gerekend waren, terwijl ik er dus maar 1 had. Daar ga ik dan ook weer niet voor terug.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: