Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Atheist - Agnost

+10
Mariposa
SuperGrover
Zora
luisa
Melis_je
TGR
Bliss
Antibes
Sorella
Tyrael
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Atheist - Agnost Empty Atheist - Agnost

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 8:52

Echt, wat is het verschil?

Is een atheist per definitie ongelovig en een agnost iemand die een ongelovigheid overbrengt, maar stiekem wel iets gelooft?

Ik heb het geprobeerd op te zoeken op internet, maar kom er niet uit. Iemand die het mij in Jip&Janneke taal kan uitleggen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Atheist - Agnost Empty Re: Atheist - Agnost

Bericht  Tyrael za 4 jun 2011 - 8:58

Atheist stelt dat er helemaal niets is, agnost doet geen uitspraken over of er wel iets is of niets is
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tyrael za 4 jun 2011 - 8:59

Tyrael schreef:Atheist stelt dat er helemaal niets is, agnost doet geen uitspraken over of er wel iets is of niets is

Edit: dus een agnost erkent niet maar ontkent ook niet, ze zeggen dat je het gewoonweg niet kunt weten
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 8:59

Volgens mij gelooft een atheist niet in een god en een agnost die zegt dat hij niet weet of er een god is.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:02

Tyrael schreef:
Tyrael schreef:Atheist stelt dat er helemaal niets is, agnost doet geen uitspraken over of er wel iets is of niets is

Edit: dus een agnost erkent niet maar ontkent ook niet, ze zeggen dat je het gewoonweg niet kunt weten

Thanks! Had ik het toch aardig goed begrepen. Maar nu weet ik het zeker. smile

Gast
Gast

Bericht  Tyrael za 4 jun 2011 - 9:04

Angel Blue Eyes schreef:
Tyrael schreef:

Ja het kan inderdaad heel verwarrend uitgelegd worden, terwijl het ook (simpel) in 1 zin kan :P
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:08

Tyrael schreef:
Angel Blue Eyes schreef:
Tyrael schreef:

Ja het kan inderdaad heel verwarrend uitgelegd worden, terwijl het ook (simpel) in 1 zin kan :P

Maar dan ben ik dus al jaren een agnost i.p.v. atheist. Kende het hele woord niet. Embarassed Hoorde het vanavond en was best belangrijk voor de film om te weten wat het was. Anders had ik wellicht het hele woord niet opgezocht. Och, je bent nooit te oud om te leren. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:11

Fauve kan het heel mooi omschrijven, volgens mij is zij ook agnost.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:21

Angel Blue Eyes schreef:Maar dan ben ik dus al jaren een agnost i.p.v. atheist. Kende het hele woord niet. Embarassed Hoorde het vanavond en was best belangrijk voor de film om te weten wat het was. Anders had ik wellicht het hele woord niet opgezocht. Och, je bent nooit te oud om te leren. smile
Veel mensen maken die 'fout'. Er bestaan op deze wereld maar weinig atheïsten.

Gast
Gast

Bericht  Sorella za 4 jun 2011 - 9:58

Mij is altijd verteld dat een atheist nergens in gelooft en een agnost wel in bijvoorbeeld paranormale verschijnselen en daarbij dus ook gelooft in een hiernamaals..
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Antibes za 4 jun 2011 - 10:28

Sorella schreef:Mij is altijd verteld dat een atheist nergens in gelooft en een agnost wel in bijvoorbeeld paranormale verschijnselen en daarbij dus ook gelooft in een hiernamaals..

Dat is niet juist, zoals hierboven gesteld. De atheist is overtuigd dat er 'niets', de agnost weet het niet.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Bliss za 4 jun 2011 - 10:37

Oh, in dat geval ben ik ook een agnost smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:14

Gebruiken mensen serieus nooit gewoon wikipedia voor dit soort vragen? confused confused

Of misschien ben ik gewoon een extreme googlelaar...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:38

Zero schreef:Gebruiken mensen serieus nooit gewoon wikipedia voor dit soort vragen? confused confused

Gedaan. Maar het stond er niet zo heel erg lekker. Ik wilde graag weten of mijn gedachtengang goed was. En volgens mij is het navragen van iets toegestaan op een forum. Cool

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:39

SunnyScience schreef:Volgens mij gelooft een atheist niet in een god en een agnost die zegt dat hij niet weet of er een god is.

Precies.
Gloria: Dat ben ik niet met je eens. Ik ben zelf atheïst en ik ken heel veel atheïsten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:42

Dijn82 schreef:Gloria: Dat ben ik niet met je eens. Ik ben zelf atheïst en ik ken heel veel atheïsten.

Gloria zegt niet dat alle atheisten eigenlijk agnost zijn. Ze zegt dat er vele atheisten eigenlijk agnost zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:43

Angel Blue Eyes schreef:
Zero schreef:Gebruiken mensen serieus nooit gewoon wikipedia voor dit soort vragen? confused confused

Gedaan. Maar het stond er niet zo heel erg lekker. Ik wilde graag weten of mijn gedachtengang goed was. En volgens mij is het navragen van iets toegestaan op een forum. Cool

Oh, ik vind juist dat het er vrij duidelijk staat, vandaar ook mijn verbazing dat je het niet op internet kon vinden. Maar misschien kan ik er niet over oordelen omdat ik het verschil al wist...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:45

Zero schreef:
Angel Blue Eyes schreef:

Oh, ik vind juist dat het er vrij duidelijk staat, vandaar ook mijn verbazing dat je het niet op internet kon vinden. Maar misschien kan ik er niet over oordelen omdat ik het verschil al wist...

Wellicht is dat het. Jij wist wat het inhield. Voor mij is het een compleet nieuw woord. Dus ik heb het gegoogled en heb gelezen wat er stond, maar zoals je al in mijn openingspost ziet, stond het er voor mij niet helemaal helder. Dus vandaar dat ik hier even om Jip&Janneke taal heb gevraagd en dat heb ik gekregen. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:50

Ik vind eigenlijk ook wel dat wikipedia een jip en janneke functie moet maken. Gewoon een knop als je geen zin heb in een uitleg van 3 A4tjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:53

Zero schreef:Ik vind eigenlijk ook wel dat wikipedia een jip en janneke functie moet maken. Gewoon een knop als je geen zin heb in een uitleg van 3 A4tjes.

Hahah, of omdat je het in mijn geval anders niet snapt. :P

Even serieus. Ik heb expres niet gekozen voor Wiki, omdat ik geen zin had om een hele tekst door te lezen. Ik heb voor de woordenboekoptie gekozen. En dat is zeer beknopt en vandaar ook mijn topic. Maar geen man overboord. Ik heb alsnog mijn antwoord gekregen, zonder lappen tekst te hoeven lezen. Very Happy

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? angel

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 11:57

Sjah, ik vind wachten op een antwoord vervelender dan een stukje tekst lezen, maar ik ben ook best wel een nerd. nerd nerd nerd nerd

wauw zelfs de smiley heet nerd. Nerd.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 12:00

Zero schreef:Sjah, ik vind wachten op een antwoord vervelender dan een stukje tekst lezen, maar ik ben ook best wel een nerd. nerd nerd nerd nerd

wauw zelfs de smiley heet nerd. Nerd.

Hahaha, een openbaring. nerd

Ik vind lezen best leuk, maar alleen ter ontspanning. Pesthekel aan lezen van dingen waarbij het moet. Zoals handleidingen... Ik lees ze nooit. Wink Ik laat ze een ander lezen en die mag mij dan uitleggen wat ik moet doen. Embarassed

Gemakzucht dient de mens. angel

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 12:10

Oh handleidingen lees ik ook niet, net als 'agrements' voor dingen... alleen moet ik daarmee wel op passen anders word ik straks een HumancentiPad

Atheist - Agnost The-human-centipede-south-park-ipad

Niet echt mijn ambitie...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 12:16

Hahaha, HumancentiPad smile.

En ja, hiervoor heb ik Wiki wel even gebruikt. Ik kijk nooit naar Southpark. angel

Gast
Gast

Bericht  TGR za 4 jun 2011 - 19:39

Eigenlijk is iedereen agnost. Niemand kan tenslotte zeker weten dat er een God is.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende