Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voeding/slaapritme 12 weken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Voeding/slaapritme 12 weken Empty Voeding/slaapritme 12 weken

Bericht  ekjir@M za 11 dec 2010 - 11:46

Hoeveel voeding kreeg jullie kindje met 12 weken? J.ens is nu bijna 12 weken en krijgt 5x 180cc afgekolfde borstvoeding volgens onderstaand schema

7.00 eerste fles en dan slapen tot 11 uur
11.00 tweede fles, spelen tot 12 uur en dan slapen tot 15 uur
15.00 derde fles en daarna wakker tot +/- 17 uur en slaapt dan tot 19 uur
19.00 vierde fles en slaapt daarna
22.30 vijfde en laatste fles en slaapt door tot +/- 7 uur

Sinds deze week laat ik hem van 12 tot 15 en vanaf 19 uur in zijn eigen bedje slapen maar ik merk dat hij steeds meer moeite krijgt met het wakker worden voor z'n laatste fles. Hij weegt ongeveer 5 kilo dus hij krijgt meer dan genoeg voeding en ik twijfel of ik de laatste fles zal laten vervallen of hem er toch voor wakker zal maken uit z'n diepe slaap...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding/slaapritme 12 weken Empty Re: Voeding/slaapritme 12 weken

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 21:26

Ik denk dat 3 maanden wel erg vroeg is om hem helemaal te laten vallen, wellicht kun je eens kijken hoe laat hij zelf wakker wordt voor een voeding als je hem niet wakker maakt voor de laatste.
Mij is bij het cb gezegd dat het beter is om ze tot de 6 kg wel 5 voedingen per 24 uur te geven.
N.ora wilde toen ook niet meer rond die tijd, als we haar wakker maakten dronk ze meestal niet meer dan 30 cc of helemaal niets. Wij hebben haar toen gewoon een nachtvoeding gegeven als ze wakker werd.

Gast
Gast

Bericht  bella za 11 dec 2010 - 22:11

Wij waren rond deze tijd wel van de laatste voeding af.
Zijn toen naar 08.00-12.00-16.00-20.00 gegaan, en dan 4x 210.
En inderdaad dan 's middags en 's avonds in eigen bed.. Ging hier heel goed!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie zo 12 dec 2010 - 0:03

Zo he doe mijn zo'n ritme, waauwie.
Ik zelf zou die laatste niet laten vallem
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 0:49

Ja, wat een superritme zeg voor die leeftijd. Ik voedde D. toen op verzoek, maar er was geen touw aan vast te knopen op die leeftijd wanneer ze nou precies wakker zou worden.

Ik zou de fles er zeker nog een maandje inhouden, voor vier flessen is het nog wel erg vroeg, ondanks mooi gewicht.

Gast
Gast

Bericht  Flemy zo 12 dec 2010 - 8:38

Ik heb geen idee meer hoeveel flessen mijn oudste toen kreeg, maar vanaf 3 maanden sliep ze wel van 19:00 tot 7:00. Ik zou het dus lekker zelf laten bepalen en niet wakker maken.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  loesje ma 13 dec 2010 - 4:24

dat is fijn dat ie zo lief slaapt dat doet onze zoon niet. Onze zoon sliep de eerste paar weken na de fles 3/4 uurtje en dan weer de volgende fles nu slaapt hij van 19 uur tot 1.30 en dan weer om 7.00 de fles. overdag wil hij niet gaan slapen en gaat dan ook jengelen en huilen we stoppen hem wel na 2 gaapjes in bed dan slaapt hij 1,5 uur door. hoop dat het een fase is Wink We geven hem overdag om de 4 uur de fles. even een andere vraag kijkt jou baby jou de hele tijd aan of maar af en toe of een tijdje en dan niet meer?? onze zoon kijkt wel na ons maar na een tijdje kijkt hij alleen maar om zich heen en dan vooral naar licht.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 4:51

probeer het gewoon. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ie 's nachts weer wakker wordt, dan weet je meteen dat ie er nog niet aan toe is en dan geef je gewoon 's avonds laat weer de fles.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M ma 13 dec 2010 - 6:35

loesje schreef:dat is fijn dat ie zo lief slaapt dat doet onze zoon niet. Onze zoon sliep de eerste paar weken na de fles 3/4 uurtje en dan weer de volgende fles nu slaapt hij van 19 uur tot 1.30 en dan weer om 7.00 de fles. overdag wil hij niet gaan slapen en gaat dan ook jengelen en huilen we stoppen hem wel na 2 gaapjes in bed dan slaapt hij 1,5 uur door. hoop dat het een fase is Wink We geven hem overdag om de 4 uur de fles. even een andere vraag kijkt jou baby jou de hele tijd aan of maar af en toe of een tijdje en dan niet meer?? onze zoon kijkt wel na ons maar na een tijdje kijkt hij alleen maar om zich heen en dan vooral naar licht.

Dat slapen heeft ie ook pas sinds dat we hem echt consequent naar bed doen en ook gewoon laten liggen ook al huilt ie. Vaak duurt het huilen 5 a 10 minuten en dan valt ie in slaap. Wat ook helpt is om een radio op z´n kamertje aan te doen

Hij kijkt me vaak ook aan maar na een tijdje kijkt ie ook wat om zich heen en speelt wat met een speelboog en keuvelt wat tegen z´n knuffels. De tv is ook erg in trek hier.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven