Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+20
Kqip
Snoes
Silver
silly-one
ExpressoB
Zininzon
Burn
Snoopy
VeryCherry
Toet
Suus
Caroow
Jordana
Fearie
Sjaantje
Jeanette
Bimbam
May
Chocolate Cookie
Minx
24 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 7 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Fearie di 31 mei 2011 - 23:17

Storm schreef:Een vriendin van mij is ook schuldhulpverleenster en die zegt idd dat het ook erg lang duurt.

Ja, het duurt erg lang. Ze hebben diverse fasen en zijn daarin afhankelijk van de schuldeisers, de client en het gemeentebudget.
Ik werk bij een bewindvoerderskantoor en wij nemen dus veel taken van de gemeente al over, zoals stabiliseren van de situatie. Zodat de gemeente meteen kan starten met de SHV. Ook moet vaak het eerste minnelijke traject doorlopen worden, terwijl iedereen weet dat zo'n aanvraag meteen naar de Rechter moet. Daarom duurt het zo lang Sad

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:20

Storm schreef:PM, ik vind het wel heel lief en nobel dat je de tijd en moeite neemt om diegene te helpen, ik weet zelf hoe het is om in een dergelijke situatie te zitten en de stress is ongelofelijk.
Ik heb/kan verder toch niks doen, daar een middagje alles ordenen voel ik me nog een beetje nuttig Embarassed
Alle bedrijven en instanties bellen hoeveel schuld er precies is, is voor jezelf gewoon vreselijk en niet te doen. Zeker aan sommige reacties die je krijgt: Ja, als ze nu betalen komt er geen boete/ rechtzaak enz.
Als ze het konden betalen, deden ze het! Snap dat dan denk ik dan...

Vond het overigens wel bizar dat ik bij 90% van de bedrijven alle info gewoon kreeg, slechts een paar wilde eerst de persoon zelf spreken voor toestemming voor verschaffen van de informatie.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:21

ProudMama schreef:
Vond het overigens wel bizar dat ik bij 90% van de bedrijven alle info gewoon kreeg, slechts een paar wilde eerst de persoon zelf spreken voor toestemming voor verschaffen van de informatie.

Dat zei je vorige week al ja, ik vind dat ook echt schandalig!

Gast
Gast

Bericht  Jordana di 31 mei 2011 - 23:21

ProudMama schreef:

:cyclops:

Dat kan en mag echt niet... Je krijgt dat echt wel makkelijk gevens... Dus stel ik kan ook uit de naam van piet bellen en ik weet dan alles van hem?
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:22

Fearie schreef:
Storm schreef:Een vriendin van mij is ook schuldhulpverleenster en die zegt idd dat het ook erg lang duurt.

Ja, het duurt erg lang. Ze hebben diverse fasen en zijn daarin afhankelijk van de schuldeisers, de client en het gemeentebudget.
Ik werk bij een bewindvoerderskantoor en wij nemen dus veel taken van de gemeente al over, zoals stabiliseren van de situatie. Zodat de gemeente meteen kan starten met de SHV. Ook moet vaak het eerste minnelijke traject doorlopen worden, terwijl iedereen weet dat zo'n aanvraag meteen naar de Rechter moet. Daarom duurt het zo lang Sad
Ja, logisch, het is ook wel heel veel wat er gedaan moet worden.
Maar loze beloftes maken het zo moeilijk, iedere keer uitkijken naar een datum dat je iets hoort en weet, en weer niks.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:22

Jordana schreef:
ProudMama schreef:

Dat kan en mag echt niet... Je krijgt dat echt wel makkelijk gevens... Dus stel ik kan ook uit de naam van piet bellen en ik weet dan alles van hem?
Het nummer van de zaak die bovenaan de brief staat en adres ofzo, en je krijgt alle info.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:26

Ik vind het echt slecht dat het gebeurt. Overigens heb ik nog nooit informatie over een ander gekregen, als ik voor mijn man belde ofzo moest hij altijd zelf aan de telefoon komen.

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 31 mei 2011 - 23:27

ProudMama schreef:
Jordana schreef:
ProudMama schreef:

Het nummer van de zaak die bovenaan de brief staat en adres ofzo, en je krijgt alle info.

Dat is zo krom he, want wij als bewindvoerders moeten soms bidden en smeken om informatie terwijl we een gerechtelijke uitspraak hebben om de zaken van de klant te behartigen :S

En kan me voorstellen dat die loze beloften erg frustrerend zijn, het is altijd wachten wachten. Er komt een nieuwe wet aan en die geeft de clienten (godzijdank) meer rechten richting de gemeente en SHV ! Very Happy

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie di 31 mei 2011 - 23:28

Alex schreef:Ik vind het echt slecht dat het gebeurt. Overigens heb ik nog nooit informatie over een ander gekregen, als ik voor mijn man belde ofzo moest hij altijd zelf aan de telefoon komen.

Dat had ik dus ook, dan belde ik de bank voor mijn vriend (die werkte van 5 'sochtends tot 8 's avonds en kon dus niet bellen) en ze willen je met geen mogelijkheid te woord staan, zelfs als ik zei dat ik de vrouw van was :P

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:29

Ik vind het ook heel slecht eigenlijk, al heb ik wel een paar keer gebeld voor mijn vriend en kreeg die informatie ook gewoon..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:30

Slechts een paar bedrijven, de bank en belastingdienst verstrekken alleen de info via een brief, of belden terug op het telefoonnummer van degene die daar stond, en dan mocht ik wel gewoon opnemen, maar hadden ze een extra check.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:31

Fearie schreef:
Alex schreef:Ik vind het echt slecht dat het gebeurt. Overigens heb ik nog nooit informatie over een ander gekregen, als ik voor mijn man belde ofzo moest hij altijd zelf aan de telefoon komen.

Dat had ik dus ook, dan belde ik de bank voor mijn vriend (die werkte van 5 'sochtends tot 8 's avonds en kon dus niet bellen) en ze willen je met geen mogelijkheid te woord staan, zelfs als ik zei dat ik de vrouw van was :P
De bank geeft idd geen info, dan moet er eerst toestemming komen. Dat is maar goed ook...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:32

Storm schreef:Ik vind het ook heel slecht eigenlijk, al heb ik wel een paar keer gebeld voor mijn vriend en kreeg die informatie ook gewoon..
Ja, soms gaat het zo makkelijk...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:34

Zo, nu ff vrolijk onderwerp hoor, het is veel te mooi weer om over dat soort dingen te denken!! angel

Gast
Gast

Bericht  Caroow di 31 mei 2011 - 23:34

Ik ga vanavond naar Jurgen Raymann smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:35

Caroow schreef:Ik ga vanavond naar Jurgen Raymann smile

oeh daar hou ik helemaal niet van.

Gast
Gast

Ik vind hem niet zo als ik eerlijk ben... laughcry

Gast
Gast

Als ik iets moet bellen zeg ik standaard de achternaam van mijn vriend (alles staat op zijn naam) als ik mijn eigen achternaam gebruik dan moet ik veel meer moeite doen om gegevens te krijgen.
Bij de bank hebben we nu maar mij bij 1 van de rekeningen bij laten schrijven zodat ik dat ook kan regelen.
Want mijn vriend die werkt tussen 8 en 5 en goh laat dat nou precies de tijden zijn die de bedrijven meestal ook hanteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:36

ProudMama schreef:Ik vind hem niet zo als ik eerlijk ben... laughcry
+1

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:38

Jaaaa... mijn jurkjes zijn binnen! Gisteravond nog snel ff iets besteld voor etentje vanavond. Moet nog wel ff toestemming vragen vanmiddag, maar zal vast wel mogen als de echo's goed zijn.
Heb zo'n zin om er ff lekker uit te zijn...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:39

leuk PM smile en fijn dat je er ff uit kan.

Gast
Gast

Bericht  Caroow di 31 mei 2011 - 23:39

Ik vind hem wel leuk, maar goed, ik vind vrijwel elke cabaretier leuk.

Alleen ik vind het niet zo leuk dat de beste vriend van mijn vriend zichzelf heeft uitgenodigd en ervoor gezorgd heeft dat hij bij ons zit. Want, ik wilde met mijn vriend, en als die man erbij is heb ik niks te vertellen en wordt er ook niet naar mij geluisterd..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Toet di 31 mei 2011 - 23:41

Hoi dames ik heb ff een snel H&M vraagje..

Ik had een bestelling van +/- 15 dingen, waarvan er 4 terug gaan en waarvan ik er 3 wil ruilen voor een maatje kleiner. Maar ik wil nu ook meteen betalen, moet ik die 3 artikelen die ik wil ruilen nu al wel of niet betalen?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:41

ben ik weer smile De Action blijft een leuke winkel smile

Anyway, om nog ff terug te komen op incassobureau's en dergelijke..
ik werkte (smile heb per maandag een nieuwe baan!) voor twee curatoren. Dat was best pittig en ook wij werden horendol van al die brieven van Lindorff, Vesting Finance, Intrum, Flanderijn, Korenhof, GGN, etc, etc. Hoeveel brieven per faillissement wij wel niet stuurden met hetzelfde kenmerk.. nóóit een reactie.. Ben blij dat ik daar nu vanaf ben!

Storm, vwb jouw ervaring met een fotograaf. Dat vind ik echt onbeschoft. Hoe zeer je je ook aan iemand kunt storen, zoiets zég je niet! Wij als fotografen zijn net zo onervaren als jij als model, dus don't worry. Het wordt voornamelijk lachen, gieren, brullen smile

Haaai Lexie! Stink je nog naar knoflook? smile

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 31 mei 2011 - 23:41

Lily schreef:
Caroow schreef:Ik ga vanavond naar Jurgen Raymann smile

oeh daar hou ik helemaal niet van.

Ik ga naar Najib Amhali volgend jaar maart :P Raymann is soms leuk, maar niet altijd :P

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende