Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar ben je bevallen?

+28
Darius
Ezzer
Teddyaapje
ProudMom
duckie
Jelin
Happydobby
Monnie
Mida4you
PapillonRose
Flip Fluitketel
Susan
Pussycat
Blue flower
Mikki
loesje
Bruintje Beer
moepie
Liadan
Thunder
Tania
sabje
Chelle
Bloem86
sheila123
pindaatje
Parisienne
Nana
32 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Waar ben je bevallen? - Pagina 2 Empty Re: Waar ben je bevallen?

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 2:43

Waarom spreek je dan niet gewoon in het ZH af?
Er is toch niet voor niets geregeld dat als er in het vruchtwater gepoept is dat je naar het ZH moet?

Edit: Dit beodel ik dus eigenlijk net als Susan :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Flip Fluitketel ma 30 mei 2011 - 2:44

Ik wilde heel graag thuis bevallen, ben ook thuis begonnen. Maar omdat de weeen onregelmatig waren, vliezen nog niet gebroken, ontsluiting niet vorderde e.d.. Ben ik uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen van onze dochter.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose ma 30 mei 2011 - 2:47

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, op medische indicatie. Maar als ik die niet had gehad, was ik ook zeker weten voor het ziekenhuis gegaan. Ik ben dan liever gelijk op de goede plaats als er iets mis mocht gaan, in plaats van dan nog helemaal naar het ziekenhuis te moeten. Dat leek me gewoon geen fijn idee, dus ik vond het ook helemaal niet erg dat ik in het ziekenhuis moest bevallen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mida4you ma 30 mei 2011 - 2:47

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb er zelf voor gekozen. Wij hadden er zelf ook een beter gevoel bij. Ik ben heel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben want anders had ik alsnog naar het ziekenhuis gemoeten.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Monnie ma 30 mei 2011 - 2:49

Ik wilde ook heel graag thuis bevallen. Het was ook een grote teleurstelling dat ik moest worden ingeleid en het een ziekenhuisbevalling werd. Achteraf viel het me 100% mee en ben ik blij dat ik in het ziekenhuis was. Aangezien N. met de pomp is gehaald, had ik het thuis toch niet gered en dan alsnog naar het zh gemoeten.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Pussycat ma 30 mei 2011 - 3:07

Susan schreef:
Pussycat schreef:Ik wilde heel graag thuis bevallen.
En eigenlijk had ik naar het ziekenhuis gemoeten omdat toen de vliezen braken bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had.
Alleen moesten we op de verloskundige wachten... maar voordat zij er was toen was mijn dochter al bijna geboren haha
Niet dat we zolang op de verloskundige moesten wachten hoor, want binnen 10 minuten was zij er al. Alleen ik kon mijn dochter niet meer binnen houden...

Ik snap dat nooit hè, als er een medische reden is om naar het ziekenhuis te moeten, waarom ze je dan eerst nog op de verloskundige laten wachten. Ik vind dat zoiets raars, al die regeltjes.

Nou ik denk omdat de verloskundige zelf wilde constateren of mijn dochter wel echt in het vruchtwater had gepoept, want ik durfe het zelf niet voor 100% zekerheid te zeggen, maar dacht het wel omdat het water niet helemaal helder was... maar het was zo weinig dat ik er amper iets over kon zeggen.
En dan nog had ik het ziekenhuis niet gered hahaha want ze kwam gewoon al. Met dat mijn vliezen braken voelde ik bijna gelijk het hoofdje al.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Happydobby ma 30 mei 2011 - 3:23

Pussycat schreef:
Nou ik denk omdat de verloskundige zelf wilde constateren of mijn dochter wel echt in het vruchtwater had gepoept, want ik durfe het zelf niet voor 100% zekerheid te zeggen, maar dacht het wel omdat het water niet helemaal helder was... maar het was zo weinig dat ik er amper iets over kon zeggen.
En dan nog had ik het ziekenhuis niet gered hahaha want ze kwam gewoon al. Met dat mijn vliezen braken voelde ik bijna gelijk het hoofdje al.

Op cursus vertelde de vk dat als het kindje in het water heeft gepoept en je hebt bijna of volledige ontsluiting dan mag je gewoon thuis bevallen. Maar met 4 cm en een kindje wat in het water gepoept heeft sturen ze je wel naar het zk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 3:40

Ik ben thuis begonnen. Maar m'n ontsluiting vorderde niet en ik had echt vreselijk veel pijn en wilde een ruggenprik dus moest ik naar het ziekenhuis. Uiteindelijk heb ik ook een keizersnede gehad

Gast
Gast

Bericht  Pussycat ma 30 mei 2011 - 3:43

Aah dat zal het dan zijn Happydobby, want mijn vliezen braken pas toen ik al volledige ontsluiting had Very Happy
Nou ja denk ik het ging gewoon zo snel Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Jelin ma 30 mei 2011 - 3:51

Ik wilde graag thuis bevallen, maar na een aantal uurtje namen mijn weeen af en moest ik naar het ziekenhuis. Uiteindelijk heb ik een keizersnede gehad.

Bij een eventueel volgende zwangerschap, moet ik in het ziekenhuis bevallen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 5:35

In het ziekenhuis. Ik liep langer dan 24 uur met gebroken vliezen, dus moest ingeleid worden in het ziekenhuis.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:03

In het zh mocht niet thuis wonen te ver van t zh vandaan, niemand bevalt hier nog thuis!

Gast
Gast

Bericht  duckie ma 30 mei 2011 - 6:14

uiteindelijk in het ziekenhuis, wou thuis bevallen en ben daar ook begonnen maar toen tijdens de persweeen bleek dat mn dochtertje met haar hoofdje iets dwars zat moesten we op dat moment nog naar het ziekenhuis
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  ProudMom ma 30 mei 2011 - 7:19

Ik zou in het ziekenhuis gaan bevallen op sociale indicatie, omdat ik op dat moment nog thuis woonde.
En ik heb 2 broertjes & 2 zusjes, dus best een drukke boel. Ook al bleven ze beneden, en was ik in m'n eigen kamer (en af en toe door het huis aan het lopen), toch vond ik het geen fijn idee dat ze me misschien zouden horen.
De verloskundige begreep dit wel, en dacht dat ik me hierdoor niet goed zou kunnen ontspannen, en heeft toen geregeld dat ik op sociale indicatie in het ziekenhuis zou kunnen bevallen.
Uiteindelijk werd het een medische indicatie, want nadat m'n vliezen werden gebroken, bleek dat m'n zoontje in het vruchtwater had gepoept, en moesten we nog wat eerder naar het ziekenhuis.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:23

Ik wilde graag thuis bevallen maar vanwege medische indicatie toch in het zh bevallen. Vond het achteraf erg fijn dat het zo is gegaan, (helemaal toen ik zag dat de bloedspetters op de medische instrumentenkast en in het haar van de vk zaten! haha).

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 30 mei 2011 - 8:18

Waar ben jij bevallen en waarom daar? Dus in het ziekenhuis (indicatie of poliklinisch) /kraamhotel/ thuis). In het ziekenhuis wegens medische indicatie. Ik ben ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging...ofja, ik had het nog nét niet, maar van de medicatie die dat moest voorkomen werd ik zelf zo ziek dat ze me hebben ingeleid. We wilden zowiezo in het ziekenhuis bevallen dus stiekem kwam dit goed uit want die scheelde weer wat geld. Bij een (evt.) volgend kindje wil ik denk ik weer in het ziekenhuis bevallen.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 30 mei 2011 - 8:19

_Nera_ schreef:Ik wilde graag thuis bevallen maar vanwege medische indicatie toch in het zh bevallen. Vond het achteraf erg fijn dat het zo is gegaan, (helemaal toen ik zag dat de bloedspetters op de medische instrumentenkast en in het haar van de vk zaten! haha).

Haha, ik heb de verpleegkundige ook goed te pakken gehad! Helaas zijn daar geen foto's van gemaakt!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Ezzer ma 30 mei 2011 - 8:23

In het ziekenhuis. Zoontje is met 34 weken geboren dus er was geen sprake van evt thuis bevallen.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 8:24

Teddyaapje schreef:
_Nera_ schreef:Ik wilde graag thuis bevallen maar vanwege medische indicatie toch in het zh bevallen. Vond het achteraf erg fijn dat het zo is gegaan, (helemaal toen ik zag dat de bloedspetters op de medische instrumentenkast en in het haar van de vk zaten! haha).

Haha, ik heb de verpleegkundige ook goed te pakken gehad! Helaas zijn daar geen foto's van gemaakt!
[b]

pale Gadver laughcry

Gast
Gast

Bericht  Darius ma 30 mei 2011 - 8:34

Bij Laur.ens wilde ik in eerste instantie thuis bevallen (scheelt weer geld en hoorde van iedereen dat het zoooo fijn was om thuis te bevallen) maar ik voelde me absoluut niet op mijn gemak. Toen ik bij volledige ontsluiting geen weeen meer had mocht ik van de vk eerst nog zelf persen maar ik heb geeist dat ik naar het ziekenhuis wilde. Vond het gewoon helemaal niks thuis. Achteraf maar goed, want ben twee liter bloed verloren en het duurde ook erg lang voordat de placenta geboren werd. Deze moest bijna operatief verwijderd worden.

Bij Pe.pijn had ik geen keus, ik moest naar het ziekenhuis wegens het bloedverlies van de eerste bevalling. Ik vond het echt enorm prettig in het ziekenhuis en zou ook nooit meer thuis willen bevallen eigenlijk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Nana ma 30 mei 2011 - 8:34

Minneke schreef:
Teddyaapje schreef:

[b]

pale Gadver laughcry

Yakkie!!!!!!!! Mijn man zag heel erg op tegen de 'troep' op tijdens een thuisbevalling. Maar het is hem 100% meegevallen... zo erg zelf dat mijn man 'reclame' maakt voor een thuisbevalling.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Mamsie ma 30 mei 2011 - 8:49

2 x ziekenhuis en 1x thuis.

1e keer omdat ik geen plek had om thuis te bevallen (ik had toen niet echt een thuis ) en omdat het toch wel de eerste was.
2e keer omdat ik vond dat we te ver van het ziekenhuis af woonde.
3e keer thuis omdat dat bij de 2e ook makkelijk had gekund en mij het ook wel mooi en fijn leek. Was ook zo maar ik zou het toch niet meer doen. S ademde niet en achteraf vond ik het toch best eng.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Coccinelle ma 30 mei 2011 - 9:21

Ik ben begonnen in het kraamcentrum (zit in het ziekenhuis) maar omdat de ontsluiting niet vorderde uiteindelijk overgedragen aan het ziekenhuis en daar bevallen (1 verdieping lager). Ik ben blij dat ik al in het ziekenhuis was, toen ik werd overgedragen was ik al behoorlijk van de wereld en het is vanaf ons denk ik toch wel 20min rijden naar het ziekenhuis.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 9:43

1e keer ziekenhuis omdat ik nog ( weer) bij pap en mam woonde op het moment van de bevalling. Met 2 puberzusjes in huis en een vader en moeder zag ik mijn bevalling daar niet zitten. Ik vond wel dat je werd behandeld als een nummertje.. ze is 7.55 geboren en om 9.13 zat ik thuis op de bank met baby. Dat vond ik absoluut niet fijn.. ik heb niet eens de tijd gehad om bij te komen.

2e keer thuis! Bewuste keuze, mocht ik ziekenhuis hebben gekozen had ik dat niet gehaald. De verlos ( en dr papa) waren nog maar net op tijd! De kraamzorg was er gelukkig al wel....

3e keer: Op het toilet in het ziekenhuis... Mijn vliezen waren al 5 dagen gebroken, lag met bedrust in het ziekenhuis.. Had wat rugpijn van die rotbedden en liep om half 2 's nachts over de gang omdat mijn buuf zo snurkte! Kon echt niet slapen... Kwam de verpleging tegen en die vroeg hoe het ging... goed alleen rugpijn... Als ik toch niet kon slapen wilde ze wel een ctg maken. Om de rest van mijn roommates lekker te laten slapen ging ik naar de verloskamer om daar aan het ctg te hangen.. Vriend gesmst, die kwam ff langs ( was die dag nog niet geweest, hij was net klaar met zijn werk dus kwam gelijk ff door). Hij was net 2 minuten binnen en ik lag al 10 min aan de ctg, niets speciaals te zien... geen wee activiteit.. Ik moest plassen en mocht even los van het apparaat. Ik liep met vriend naar toilet op de gang van de verloskamers en de verpleegkundige ging haar nachtrondje doen, daarna zou ze terugkomen om mij weer even aan te sluiten...
Ik ging zitten om te gaan plassen en daar was O.! Vriend schrok zich dood, die stond op de gang.. die zette mij terug op het toilet... baby in mijn armen zo dicht mogelijk tegen me aan.. Hij moest warm blijven dacht ik... Na 3 minuten ofzo ( voor mijn gevoel duurde het wel een half uur) kwam dan eindelijk de verpleegkundige en die dacht echt eerst dat mijn vriend een grapje maakte... Alle alarmen werden ingeschakeld.. Kinderarts stond te hechten nog op de OK,werd daar weggeroepen, Gyn erbij... Dat toilet was echt helemaal besmeurd met bloed... overal waar je keek zat bloed... ik heb er helaas geen foto van want ze hebben alles meteen schoongemaakt voor als er iemand anders zou moeten bevallen ze niet meteen zo'n bloedbad zagen in de gang van de verloskamers... Maar echt een horrorfilm is er niets bij smile

Ondanks ik sceptisch ben over ons ziekenhuis is de zorg en het verblijf me echt 100% meegevallen.. Ik ben nog 4 van de 5 dagen die ik mocht blijven gebleven, O. bleef nog 9 dagen en mocht daarna lekker met ons mee.

Ik zou heel graag nog eens thuis bevallen mits wij een 4e krijgen maar dat mag niet meer... ( al vraag ik me af of je dat kan uitsluiten als ik beval zonder voortekenen - behalve de gebroken vliezen dan natuurlijk )
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  Smaragdje ma 30 mei 2011 - 22:12

Ik ben poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Ik was toch al in het ziekenhuis voor een CTG, dus ben daar daarna gewoon gebleven, aangezien er volgens de gynaecoloog toch een grote kans is dat je anders als nog naar het ziekenhuis komt.
Bij een tweede zou ik ook zo weer naar het ziekenhuis gaan, het idee thuisbevallen komt dan niet eens meer in mij op.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: