Waar ben je bevallen?
+28
Darius
Ezzer
Teddyaapje
ProudMom
duckie
Jelin
Happydobby
Monnie
Mida4you
PapillonRose
Flip Fluitketel
Susan
Pussycat
Blue flower
Mikki
loesje
Bruintje Beer
moepie
Liadan
Thunder
Tania
sabje
Chelle
Bloem86
sheila123
pindaatje
Parisienne
Nana
32 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Waar ben je bevallen?
Waar ben jij bevallen en waarom daar? Dus in het ziekenhuis (indicatie of poliklinisch) /kraamhotel/ thuis).
Van mijn zoontje ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik ben ingeleid vanwege zwangerschapvergiftiging.
Van mijn dochtertje ben ik thuis bevallen omdat me dat heel fijn leek en zo heb ik het ook ervaren!
Van mijn zoontje ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik ben ingeleid vanwege zwangerschapvergiftiging.
Van mijn dochtertje ben ik thuis bevallen omdat me dat heel fijn leek en zo heb ik het ook ervaren!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Waar ben je bevallen?
Ik ben bevallen in het ziekenhuis, om medische redenen. Ik mocht gewoonweg niet thuis bevallen. Echter denk ik dat ik zelf ook gekozen zou hebben voor bevallen in het ziekenhuis, ook als er geen medische redenen zouden zijn. Hier zou ik me gewoon wat fijner/veiliger voelen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen. Vrijwillig trouwens. Ik had daar zelf een veiliger gevoel bij.
En het is beide keren goed bevallen (en nee, dat is niet bedoeld als (zeer slechte) woordgrap).
Vond jij thuis bevallen fijner, Nana?
En het is beide keren goed bevallen (en nee, dat is niet bedoeld als (zeer slechte) woordgrap).
Gast- Gast
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, hier had ik zelf voor gekozen (poliklinisch). Uiteindelijk is het een medische bevalling geworden, en ik was op dat moment toch wel heel erg blij dat ik al in het ziekenhuis was.
Nu bij de 2e wil ik weer graag in het ziekenhuis bevallen.
Nu bij de 2e wil ik weer graag in het ziekenhuis bevallen.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik wilde graag thuis bevallen en dat is beide keren dan ook zo gebeurd en dat beviel heel goed!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Minneke schreef:
Ja thuis bevallen is me beter bevallen dan in het ziekenhuis! Nou werd ik in het ziekenhuis ingeleid dus had weinig bewegingsvrijheid, misschien was het me beter bevallen als ik wel van bed kon (door CTG banden en plakker op hoofd van mijn zoontje kon dit niet).
Ik vond de sfeer thuis heel ontspannen. In de verloskamer in het ziekenhuis lag ik iedere minuut te denken aan de bevalling en thuis was er ook wat afleiding. Verder heel fijn dat de kraamverzorgster bij de bevalling was die ook de hele week bij ons kraamde, ik kon het dus die week nog met haar over de bevalling hebben. Ook stond ik een uurtje na de bevalling lekker onder mijn eigen douche en daarna lekker in mijn eigen bed. Ik vond mijn hele bevalling nu echt een hele mooie bijzondere ervaring die ik nog wel 100x over zou willen doen.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben in het ziekenhuis bevallen.
In eerste instantie al voor het ziekenhuis gekozen, maar dan poliklinisch, zonder mediche reden zeg maar!
Dit werd medisch, omdat ik werd ingeleid!
De volgende keer zou ik graag weer in het ziekenhuis bevallen, heb t als erg prettig ervaren!
Ook voelde mijn vriend zich hier prettiger bij.. en dat vond ik ook niet geheel onbelangrijk!
In eerste instantie al voor het ziekenhuis gekozen, maar dan poliklinisch, zonder mediche reden zeg maar!
Dit werd medisch, omdat ik werd ingeleid!
De volgende keer zou ik graag weer in het ziekenhuis bevallen, heb t als erg prettig ervaren!
Ook voelde mijn vriend zich hier prettiger bij.. en dat vond ik ook niet geheel onbelangrijk!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Dit wilde ik altijd al maar uiteindelijk moest het ook (medisch). Ook moest ik ingeleid worden. Mijn vliezen braken eerst maar mijn weeen kwamen niet goed op gang.
Ik vond dat heel fijn. Het ziekenhuis had hele luxe kraamsuites met alles erop en eraan.
Uiteindelijk ben ik blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Ik heb daar pijnbestrijding gekregen (soort morfine met een pompje wat ik zelf kon regelen, dus geen ruggeprik) omdat de de weeen niet weg trokken en ik dus niet op adem kon komen. De pijnbestrijding zorgde ervoor dat ik me kon ontspannen waardoor de weeen netjes kwamen en gingen.. Het haalde overigens niet de pijn weg hoor
Thuis zou ik geen pijnbestrijding gehad kunnen hebben.
Daarnaast kreeg ik ook suiker en zout via mijn infuus zodat ik wat energie had. Dat heeft me ook goed geholpen omdat ik niets naar binnen kreeg.
Ik vond dat heel fijn. Het ziekenhuis had hele luxe kraamsuites met alles erop en eraan.
Uiteindelijk ben ik blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Ik heb daar pijnbestrijding gekregen (soort morfine met een pompje wat ik zelf kon regelen, dus geen ruggeprik) omdat de de weeen niet weg trokken en ik dus niet op adem kon komen. De pijnbestrijding zorgde ervoor dat ik me kon ontspannen waardoor de weeen netjes kwamen en gingen.. Het haalde overigens niet de pijn weg hoor
Thuis zou ik geen pijnbestrijding gehad kunnen hebben.
Daarnaast kreeg ik ook suiker en zout via mijn infuus zodat ik wat energie had. Dat heeft me ook goed geholpen omdat ik niets naar binnen kreeg.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Heb hier zelf voor gekozen. Vond het een veiliger idee en zou dan ook gemakkelijker pijnstilling kunnen krijgen. Dit is alleen niet nodig geweest. Omdat ik om 21.00 ben bevallen mocht ik een nachtje blijven. Dit is achteraf ook fijn geweest, want anders waren we zonder kraamphulp alleen thuis.
Volgende keer zou ik weer in het ziekenhuis willen bevallen. Is me prima bevallen
Volgende keer zou ik weer in het ziekenhuis willen bevallen. Is me prima bevallen
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
In het ziekenhuis, omdat ik mogelijk een kindje met hemofilie zou krijgen. Thuis bevallen lijkt me ergens wel fijn, maar aan de andere kant was ik héél erg blij dat ik verdoving kon krijgen!
Gast- Gast
In het ziekenhuis omdat mijn zoontje een maand te vroeg kwam. Ik vond het niet vervelend om het ziekenhuis te bevallen, wel dat ik amper mocht bewegen omdat de ctg anders niet meer goed zat.
Volgende keer wil ik weer in het ziekenhuis bevallen, maar dat is vooral omdat mijn man thuis zwaar stress zou krijgen .
Volgende keer wil ik weer in het ziekenhuis bevallen, maar dat is vooral omdat mijn man thuis zwaar stress zou krijgen .
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ben 2x thuis bevallen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik ben 2 keer thuis bevallen en dat vond ik heel fijn. Na de bevalling lekker onder onze eigen douche en in mijn eigen bed. En dus ook niet na de bevalling in de auto om weer naar huis te gaan, heerlijk zo!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
In het ziekenhuis. Ben daarheen gegaan om medicatie te krijgen voor de pijnlijke weeën die thuis niet meer op te vangen waren.
Ben een eventueel tweede kindje weet ik nog niet wat ik zou doen. Ergens lijkt het me zo fijn om thuis te bevallen maar ik vond het in het ziekenhuis toch ook wel erg prettig. Na de bevalling riepen mijn man en ik beiden bij een volgende gelijk naar het ziekenhuis. Ik kom daar nu dus een beetje op terug maar als het aan mijn man ligt gaan we met een tweede weer naar het ziekenhuis.
Ben een eventueel tweede kindje weet ik nog niet wat ik zou doen. Ergens lijkt het me zo fijn om thuis te bevallen maar ik vond het in het ziekenhuis toch ook wel erg prettig. Na de bevalling riepen mijn man en ik beiden bij een volgende gelijk naar het ziekenhuis. Ik kom daar nu dus een beetje op terug maar als het aan mijn man ligt gaan we met een tweede weer naar het ziekenhuis.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ben thuis begonnen. Na 20 uur naar ziekenhuis gegaan omdat ontsluiting niet wilde vorderen, Weeen onregelmatig was en ze duurde te lang.
Dus uiteindelijk ziekenhuisbevalling.
Dus uiteindelijk ziekenhuisbevalling.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
ik ben in het ziekenhuis bevallen om medische reden. ik verloor te vroeg bloed in mijn zwangerschap door dat mijn baarmoedermond kapot is. ze waren bang dat hij daardoor tevroeg zou komen of dat ik een keizersnee zou moeten in verband met te veel bloed verliezen. Hij is uiteindelijk met 41 weken geboren dus hoezo te vroeg haha
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
De 1e keer was het de bedoeling om thuis te bevallen, maar na een uur persen moest ik naar het ziekenhuis, medische indicatie dus.
De 2e keer ben ik thuis bevallen, en dat is heel goed bevallen.
De laatste keer moest ik vanwege een tweeling in het ziekenhuis bevallen, zou een dubbele stuitbevalling gaan doen, maar dit draaide nog voor het inleiden uit op een keizersnee.
De 2e keer ben ik thuis bevallen, en dat is heel goed bevallen.
De laatste keer moest ik vanwege een tweeling in het ziekenhuis bevallen, zou een dubbele stuitbevalling gaan doen, maar dit draaide nog voor het inleiden uit op een keizersnee.
Gast- Gast
ik ben thuis bevallen, had ook niet anders gewild, vond het heel prettig om thuis te kunnen blijven.
Gast- Gast
Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Dat wilde ik sowieso maar nu had ik geen keuze meer.
Ik ben met 37,2 weken opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Dus er werd meteen gesproken over een inleiding. OP vrijdag lag ik erin en zondag wilde ze gaan inleiden. De zaterdag was redelijk stabiel en werd de inleiding naar maandag geschoven omdat het erg druk was op de verloskamers.
Maar zaterdagavond ging het helemaal niet lekker meer en steeg mijn bloeddruk de pan uit en werd er goed slecht van.
Dus op zondag ochtend zou de gyn terug komen maar dat was al niet meer nodig want mijn vliezen waren al spontaan gebroken en de juiste weeën kwamen meteen op gang !
Dus toch nog mooi op de zondag !!!
Ik ben met 37,2 weken opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Dus er werd meteen gesproken over een inleiding. OP vrijdag lag ik erin en zondag wilde ze gaan inleiden. De zaterdag was redelijk stabiel en werd de inleiding naar maandag geschoven omdat het erg druk was op de verloskamers.
Maar zaterdagavond ging het helemaal niet lekker meer en steeg mijn bloeddruk de pan uit en werd er goed slecht van.
Dus op zondag ochtend zou de gyn terug komen maar dat was al niet meer nodig want mijn vliezen waren al spontaan gebroken en de juiste weeën kwamen meteen op gang !
Dus toch nog mooi op de zondag !!!
Gast- Gast
Ik ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen, omdat ik dat graag wilde. Drie uur later was ik alweer thuis.
De tweede keer ben ik thuis bevallen. Dat wilde ik graag, maar het ging ook zo snel dat ik het ziekenhuis ook niet meer gered had.
De tweede keer ben ik thuis bevallen. Dat wilde ik graag, maar het ging ook zo snel dat ik het ziekenhuis ook niet meer gered had.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ben in het ZH bevallen.
Ik wilde graag thuis bevallen maar met 35 weken was mijn HB zo laag dat de VK het niet aan durfde voor als ik teveel bloed zou verliezen.
Met 37 weken was mijn bloeddruk ook nog eens omhoog geschoten.
Uiteindelijk vanwege dat laatste ben ik met 39.3 ingeleid.
En ben ik 3 liter bloed verloren.
Dus niet zo'n onverstandige keus van de VK
Ik wilde graag thuis bevallen maar met 35 weken was mijn HB zo laag dat de VK het niet aan durfde voor als ik teveel bloed zou verliezen.
Met 37 weken was mijn bloeddruk ook nog eens omhoog geschoten.
Uiteindelijk vanwege dat laatste ben ik met 39.3 ingeleid.
En ben ik 3 liter bloed verloren.
Dus niet zo'n onverstandige keus van de VK
Gast- Gast
Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat ik diabetes heb, dus voor mij was er geen andere mogelijkheid, mocht ik geen diabetes hebben zou ik alsnog voor het ziekenhuis kiezen omdat ik dit veiliger vindt en mijn keuze is daarbij alleen maar sterker geworden omdat mijn kindje het bijna niet gehaald had, maar doordat er zoveel artsen bij waren en snel konden handelen heeft hij het toch gered, maar ik moet er niet aan denken dat het thuis was gebeurt.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Ik ben de eerste keer thuis bevallen. Dat vond ik erg prettig (voor zover een bevalling prettig kan zijn) en de tweede keer wilde ik dat heel graag weer, maar het liep anders. Omdat mijn ontsluiting niet vorderde moest ik naar het ziekenhuis. Ik vond dat heel erg, maar achteraf is het me 100% meegevallen.
Gast- Gast
Ik wilde heel graag thuis bevallen.
En eigenlijk had ik naar het ziekenhuis gemoeten omdat toen de vliezen braken bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had.
Alleen moesten we op de verloskundige wachten... maar voordat zij er was toen was mijn dochter al bijna geboren haha
Niet dat we zolang op de verloskundige moesten wachten hoor, want binnen 10 minuten was zij er al. Alleen ik kon mijn dochter niet meer binnen houden...
En eigenlijk had ik naar het ziekenhuis gemoeten omdat toen de vliezen braken bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had.
Alleen moesten we op de verloskundige wachten... maar voordat zij er was toen was mijn dochter al bijna geboren haha
Niet dat we zolang op de verloskundige moesten wachten hoor, want binnen 10 minuten was zij er al. Alleen ik kon mijn dochter niet meer binnen houden...
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Pussycat schreef:Ik wilde heel graag thuis bevallen.
Ik snap dat nooit hè, als er een medische reden is om naar het ziekenhuis te moeten, waarom ze je dan eerst nog op de verloskundige laten wachten. Ik vind dat zoiets raars, al die regeltjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Poliklinisch bevallen in ander ziekenhuis dan waar de vk mee
» Kate Middleton aan het bevallen - bevallen van een zoon!
» Waar leuke meisjesschoenen waar steunzooltjes in kunnen?
» Ik ben bevallen
» Ik ben bevallen!
» Kate Middleton aan het bevallen - bevallen van een zoon!
» Waar leuke meisjesschoenen waar steunzooltjes in kunnen?
» Ik ben bevallen
» Ik ben bevallen!
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: