Naamkeuze van je kind
+23
Teddyaapje
Zora
mauwmauw
Floor
Mamasapje
JD
Caresses
-Ieniemienie-
Mamsie
Happydobby
Vancity_girl
Phileine
M@niek
Merai
mickey
Luthien
chipa
Bruintje Beer
Susan
Coccinelle
PapillonRose
luisa
Zininzon
27 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Naamkeuze van je kind
Oohja vernoemen hebben wij niet naar familie gedaan, de jongens hebben alle 3 een vernoeming naar hun vader.
De 2e naam van de jongste is een naam gemaakt uit letters van de namen van onze broers en zussen.
De 2e naam van de jongste is een naam gemaakt uit letters van de namen van onze broers en zussen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Isabella schreef:Mamsie, ik hou eigenlijk helemaal niet van zulk soort namen, maar ik vind de namen van jouw drie jongens zóo goed bij elkaar passen he!
haha dankjewel. Ja het is een kwestie van smaak.
Wat ik trouwens ook belangrijk vond is dat het een beetje bij het kind past in de zin van uiterlijk. Dan bedoel ik dus een hoogblond kindje met blauwe ogen die Jermaine heet of een donker meisjes die M.adelief heet. ( die laatste ken ik 1 dus vandaar het puntje )
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Fauve schreef:Li-am? Hoe kun je Liam uitspreken als Li-am? Volgens mij komt die uitspraak echt nooit voor hoor, het is Lie-jam of Lie-jum. Die L spreek je eigenlijk automatisch uit, net als dat je bijv bij Sophie soort van automatisch een W (Soow-fie) zegt.
Ik kende iemand die zo heet, echt Li-am. Vind het ook wel mooi eigenlijk.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Mamsie schreef:Isabella schreef:Mamsie, ik hou eigenlijk helemaal niet van zulk soort namen, maar ik vind de namen van jouw drie jongens zóo goed bij elkaar passen he!
Wat ik trouwens ook belangrijk vond is dat het een beetje bij het kind past in de zin van uiterlijk. Dan bedoel ik dus een hoogblond kindje met blauwe ogen die Jermaine heet of een donker meisjes die M.adelief heet. ( die laatste ken ik 1 dus vandaar het puntje )
Ja dat vind ik ook heel stom eigenlijk, dat past ook gewoon niet dan. Er liep laatst hoogblond mannetje, heel Nederlands en die heette Kenneth, nou dat vind ik geen naam voor een blank iemand!
Gast- Gast
Toen wij eenmaal een naam hadden voor onze dochter. Was dat dezelfde voornaam als haar papa. Dus dat leek ons niet ideaal ivm de post. Dus hebben we haar een tweede naam gegeven. Haar tweede naam is wel een vernoeming. Het is een vrouwelijke vorm van haar opa (de vader van papa) Die is helaas overleden en vonden het wel een mooi gebaar.
Wat ons ook wel veel deed, was de reactie van de familie op haar tweede naam. Ze hadden het allemaal niet verwacht. Maar ze waren zo blij, en zo emotioneel hierdoor. Was een mooi moment (L)
Wat ons ook wel veel deed, was de reactie van de familie op haar tweede naam. Ze hadden het allemaal niet verwacht. Maar ze waren zo blij, en zo emotioneel hierdoor. Was een mooi moment (L)
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, dat vind ik ook niks. Bij bepaalde namen heb je toch een bepaald beeld.
Mijn man isblank, blond en lichte ogen. Hij heeft ook een typisch Marokaanse naam vind ik, niet Mohammed maar die andere. Is natuurlijk een Moslim naam maar ik heb er echt zo'n beeld bij van een Noord-Afrikaans iemand. Vind naam daarom totaal niet bij man passen, gelukkig wordt hij ook door niemand bij zijn volledige naam genoemt.
Mijn man isblank, blond en lichte ogen. Hij heeft ook een typisch Marokaanse naam vind ik, niet Mohammed maar die andere. Is natuurlijk een Moslim naam maar ik heb er echt zo'n beeld bij van een Noord-Afrikaans iemand. Vind naam daarom totaal niet bij man passen, gelukkig wordt hij ook door niemand bij zijn volledige naam genoemt.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik zou een naam die ik mooi vind alleen niet kiezen wanneer vrienden of broers/zussen van mij hun kind die naam al gegeven hebben.
Wanneer een naam in de top 10 staat, zou ik denk ik een andere naam kiezen omdat we ook nog wel leuke namen weten die minder populair zijn.
Wanneer een naam in de top 10 staat, zou ik denk ik een andere naam kiezen omdat we ook nog wel leuke namen weten die minder populair zijn.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Fauve schreef:
Ik wil naar mijn oma vernoemen, en misschien een mengelmoes van mijn moeder + schoonmoeder.
Ik bedoelde ook meer dat wij niet wisten naar wie we dan zouden vernoemen. Mengelmoes van moeder en schoonmoeder heb ik wel over nagedacht maar kon echt niets bedenken. En naar 1 iemand vernoemen wilde ik niet omdat we dan misschien de ander voor het hoofd zouden stoten. Hoef je je natuurlijk opzich niets van aan te trekken maar ik zou dat niet leuk vinden. Dus dan maar helemaal niet vernoemen.
Mijn oma's hebben allebei dezelfde naam dus dat was wel makkelijk voor mijn ouders.
Onze dochter heeft trouwens ook maar 1 naam dus dan wordt vernoemen al helemaal lastig.
Laatst aangepast door Vancity_girl op za 28 mei 2011 - 11:32; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typfoutje)
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik zou (in de toekomst dus) wel vernoemen, als het een jongetje wordt. Wil hem dan als 2e naam de naam geven van mijn overleden neefje.
Ik wil niet vernoemen naar mijn ouders of schoonouders, omdat ik die namen gewoon niet mooi vind, en ik niet wil dat het kind bijvoorbeeld als 2e namen "johannes catherinus marinus" ofzo krijgt...vind ik zo ouderwets.
Bij een meisje zou ik het niet vernoemen, maar wel een mooie 2e naam erachter zetten, eentje die we gewoon allebei mooi vinden.
Over naam die andere kinderen in de buurt al hebben...bij mijn broer zu ik hem dus wel veranderen, en ik zou geen naam kiezen die 1 van mn goede vriendinnen haar kind heeft gegeven, maar wat betreft mensen op het werk ofzo, dat maakt me echt niks uit...kan wel zijn dat ik over een jaar een andere baan heb, dus ach...
Ik wil niet vernoemen naar mijn ouders of schoonouders, omdat ik die namen gewoon niet mooi vind, en ik niet wil dat het kind bijvoorbeeld als 2e namen "johannes catherinus marinus" ofzo krijgt...vind ik zo ouderwets.
Bij een meisje zou ik het niet vernoemen, maar wel een mooie 2e naam erachter zetten, eentje die we gewoon allebei mooi vinden.
Over naam die andere kinderen in de buurt al hebben...bij mijn broer zu ik hem dus wel veranderen, en ik zou geen naam kiezen die 1 van mn goede vriendinnen haar kind heeft gegeven, maar wat betreft mensen op het werk ofzo, dat maakt me echt niks uit...kan wel zijn dat ik over een jaar een andere baan heb, dus ach...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Isabella schreef:Ik weet van mijn zusje dat zij een naam leuk vindt in het engels, die ik in het Nederlands leuk vind. (Oliver/Olivier)
+1 Dat is natuurlijk ook een superleuke naam!
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Fauve schreef:Nou ik kwam toch regelmatig mijn initialen tegen als in voornaam-achternaam
Ik had dat ook hoor op de basisschool... mijn voornaam is kwam 3 x voor in de klas.... we hadden een S.M. S.VDB en S.VE
Mamasapje- Prater
Nu even nog antwoord op het topic zelf ( kan je zien dat ik nachtdienst heb haha)
De naam van de eerste is gekozen door haar papa. Hij kwam een paar uur voor de bevalling aanwaaien en we hebben samen het namenlijstje van mij doorgenomen... Hij wilde M. Ik heb daar zelf mijn favo naam achter geplakt. en haar derde naam is vanwege de betekenis....
Haar volledige naam betekent zoiets als: Symbool voor liefde en vruchtbaarheid, wijsheid en geluk.
Dat is iets wat we haar in het leven ook willen meegeven dus mooi als je dat in haar naam kan meegeven vonden wij.
Bij nr 2 kwamen we haar roepnaam ergens in een andere vorm tegen op een Hongaarse geboortekaartjessite. Haar 2e naam was mijn vriend helemaal weg van, haar 3e naam is de titel van "ons" liedje en haar 4e naam is een naam die weer heel mooi vond maar mijn vriend niet mooi genoeg als roepnaam.
Nr 3 heeft de voorletters L.O. , de kinderen hebben mijn achternaam en die is v E... Dus bij hem heb je dan LOVE.
Dit heeft hij maar voor korte duur haha, einde van het jaar krijgen de kinderen de achternaam van mijn vriend.
Ik zou geen namen geven die al in de familie voorkomen, ook niet bij mijn beste vrienden.
Vernoemen: we hebben O. naar zijn zusje genoemd ( haar 2e naam ). Verder hebben wij niet vernoemd.
Mochten we ooit nog een dochter krijgen wil ik haar wel vernoemen naar mijn oma... Een zoon zou ik niet vernoemen, daar heb ik gewoon al een naam voor liggen hahaha.. ( niet dat mijn vriend het daarmee eens is!)
De naam van de eerste is gekozen door haar papa. Hij kwam een paar uur voor de bevalling aanwaaien en we hebben samen het namenlijstje van mij doorgenomen... Hij wilde M. Ik heb daar zelf mijn favo naam achter geplakt. en haar derde naam is vanwege de betekenis....
Haar volledige naam betekent zoiets als: Symbool voor liefde en vruchtbaarheid, wijsheid en geluk.
Dat is iets wat we haar in het leven ook willen meegeven dus mooi als je dat in haar naam kan meegeven vonden wij.
Bij nr 2 kwamen we haar roepnaam ergens in een andere vorm tegen op een Hongaarse geboortekaartjessite. Haar 2e naam was mijn vriend helemaal weg van, haar 3e naam is de titel van "ons" liedje en haar 4e naam is een naam die weer heel mooi vond maar mijn vriend niet mooi genoeg als roepnaam.
Nr 3 heeft de voorletters L.O. , de kinderen hebben mijn achternaam en die is v E... Dus bij hem heb je dan LOVE.
Dit heeft hij maar voor korte duur haha, einde van het jaar krijgen de kinderen de achternaam van mijn vriend.
Ik zou geen namen geven die al in de familie voorkomen, ook niet bij mijn beste vrienden.
Vernoemen: we hebben O. naar zijn zusje genoemd ( haar 2e naam ). Verder hebben wij niet vernoemd.
Mochten we ooit nog een dochter krijgen wil ik haar wel vernoemen naar mijn oma... Een zoon zou ik niet vernoemen, daar heb ik gewoon al een naam voor liggen hahaha.. ( niet dat mijn vriend het daarmee eens is!)
Mamasapje- Prater
Wij hebben toevallig vrijdag besloten wat de meisjesnaam wordt en bij de jongensnaam zijn we er bijna uit (nog keuze uit 2).
We hebben rekening gehouden met onze achternaam, veel namen passen er niet bij, als je het uitspreekt klinkt het voor geen meter (is het soms niet te verstaan wat de voornaam is, mijn man heeft hier zelf veel last van dus dat was voor ons echt iets waar we op letten).
Dat de naam niet voorkomt bij familie/vrienden/collega's daar hebben we geen rekening mee gehouden. We hebben eerst een lijst gemaakt met jongens/meisjesnamen die we mooi vinden en soms zat daar een naam tussen van iemand die we al kennen.
Nu zijn er in onze directe omgeving 2 nichtjes en 2 vriendinnen zwanger (1 van van mijn beste die we elke week wel zien). We houden hier geen rekening mee. Als een nichtje of vriendin dezelfde naam kiest laten we het daarbij, we veranderen de naam niet meer.
We vernoemen het kindje wel, zowel bij een jongen als meisje, beide krijgen achter de roepnaam nog 2 doopnamen. Beide doopnamen zijn vernoemingen naar familie/onszelf.
We hebben rekening gehouden met onze achternaam, veel namen passen er niet bij, als je het uitspreekt klinkt het voor geen meter (is het soms niet te verstaan wat de voornaam is, mijn man heeft hier zelf veel last van dus dat was voor ons echt iets waar we op letten).
Dat de naam niet voorkomt bij familie/vrienden/collega's daar hebben we geen rekening mee gehouden. We hebben eerst een lijst gemaakt met jongens/meisjesnamen die we mooi vinden en soms zat daar een naam tussen van iemand die we al kennen.
Nu zijn er in onze directe omgeving 2 nichtjes en 2 vriendinnen zwanger (1 van van mijn beste die we elke week wel zien). We houden hier geen rekening mee. Als een nichtje of vriendin dezelfde naam kiest laten we het daarbij, we veranderen de naam niet meer.
We vernoemen het kindje wel, zowel bij een jongen als meisje, beide krijgen achter de roepnaam nog 2 doopnamen. Beide doopnamen zijn vernoemingen naar familie/onszelf.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Mag ik vragen waarom jouw kinderen eerst jouw achternaam hadden en nu die van je vriend krijgen, Mamasapje?
Gast- Gast
Ik was tegelijk zwanger met mijn zus. we hebben toen wel gezegd welke namen we in ons hoofd hadden allebei, maar de rijtjes waren totaal anders. Dus we maakten ons geen zorgen :-)
Ik zou niet dezelfde naam kiezen als vrienden, familie ed. Genoeg andere keuze denk ik dan. Onze nr 1 meisjesnaam heeft mijn beste vriendin voor haar dochter gebruikt een paar maanden terug, dus die valt automatisch af dan.
Ik zou niet dezelfde naam kiezen als vrienden, familie ed. Genoeg andere keuze denk ik dan. Onze nr 1 meisjesnaam heeft mijn beste vriendin voor haar dochter gebruikt een paar maanden terug, dus die valt automatisch af dan.
Gast- Gast
Jaa ik weet het, was even een voorbeeld van 2 namen die als eerste in me opkwamen Moge duidelijk zijn dat ik Rebecca ook geen mooie naam vind... En Sabrina vind ik dan wel weer meevallen hahaIsabella schreef:Bazyle schreef:.
Sorry hoor maar Rebecca valt totaal niet onder de kamernamen.. Priscilla wel ja, net als Anita en Sabrina enz
Gast- Gast
haha ik ken een hoogblond jongetje met blauwe ogen die jermain heet.toevallig pas geleden met zijn moeder over dat je bij zijn naam een donker kindje verwacht,en dat ik het onverwachte wel leuk vind.je verwacht donker je krijgt blond.Mamsie schreef:Isabella schreef:Mamsie, ik hou eigenlijk helemaal niet van zulk soort namen, maar ik vind de namen van jouw drie jongens zóo goed bij elkaar passen he!
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Wij hebben een totaal andere smaak dan de mensen in onze omgeving die kinderen zouden willen.
Dus daar ben ik al niet bang voor.
Verder kiezen wij een naam die wij mooi vinden en die bij ons past.
H. haar naam is naar aanleiding van een ex collega van mij.
Ik moest voor een bedrijf 2 weken naar Engeland en daar werkte een meisje dat die naam had.
I kkwam terug en zei tegen mij nman: Dat vind ik zoooo'n mooie naam!
En hij ook en die naam heeft voor een eerste (meisje) altijd op de eerste plek gestaan.
Haar tweede naam is de naam van mijn zus.
Dus daar ben ik al niet bang voor.
Verder kiezen wij een naam die wij mooi vinden en die bij ons past.
H. haar naam is naar aanleiding van een ex collega van mij.
Ik moest voor een bedrijf 2 weken naar Engeland en daar werkte een meisje dat die naam had.
I kkwam terug en zei tegen mij nman: Dat vind ik zoooo'n mooie naam!
En hij ook en die naam heeft voor een eerste (meisje) altijd op de eerste plek gestaan.
Haar tweede naam is de naam van mijn zus.
Gast- Gast
Ik weet dat m`n broer een naam erg mooi vindt die ik ook mooi vind, maar dat is niet aan de orde want m`n schoonzus vindt de naam niet mooi en ze krijgen wss toch geen derde
Anyway, ik zou er met familie wel rekening mee houden, maar aan de andere kant hebben mijn broer en een neef van ons ook dezelfde naam
Anyway, ik zou er met familie wel rekening mee houden, maar aan de andere kant hebben mijn broer en een neef van ons ook dezelfde naam
Gast- Gast
Onze kindjes krijgen een Bijbelse roepnaam, hebben mijn ouders ook bij alle kinderen gedaan en vind ik eigenlijk wel heel mooi.
In de doopnaam gaan we wel vernoemen, maar niet in de roepnaam.
Als iemand een kindje zou krijgen met dezelfde naam zou ik niet meer veranderen, dan hebben we een probleem met de bestelde letters voor het kamertje
Edit: Bang zijn dat ik mijn of zijn familie passeer qua vernoemen hoef ik niet bang voor te zijn met 2 meiden of 2 jongens.
In de doopnaam gaan we wel vernoemen, maar niet in de roepnaam.
Als iemand een kindje zou krijgen met dezelfde naam zou ik niet meer veranderen, dan hebben we een probleem met de bestelde letters voor het kamertje
Edit: Bang zijn dat ik mijn of zijn familie passeer qua vernoemen hoef ik niet bang voor te zijn met 2 meiden of 2 jongens.
Laatst aangepast door ProudMama op za 28 mei 2011 - 22:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Er is trouwens een naam die voor ons afvalt, omdat een neefje van mijn vriend ook zo heet. Ook al hebben we daar nauwelijks contact mee, ons kindje zou dan dezelfde naam hebben als een neef van mijn vriend, inclusief dezelfde achternaam, en dat willen wij niet.
Mijn zus heeft dat wel gedaan. Ze hebben hun zoon een naam gegeven die een neefje van haar vriend ook heeft. Maar zij hebben de naam toch gegeven, omdat ze er weinig contact mee hebben en die naam geweldig.
Mijn zus heeft dat wel gedaan. Ze hebben hun zoon een naam gegeven die een neefje van haar vriend ook heeft. Maar zij hebben de naam toch gegeven, omdat ze er weinig contact mee hebben en die naam geweldig.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
@ Mickey, bij mij zou dat geen optie zijn, gezien de vaak voorkomende achternaam van mijn vriend. Hij heeft zelf ook 20 naamgenoten ofzo dus de kans dat er een naamgenootje bestaat is gewoon groot.
Leuk detail, ik heb een vrij zeldzame achternaam en de schoonvader van Isabella heet precies hetzelfde als mijn vader (en dat is dus geen familie!)
Leuk detail, ik heb een vrij zeldzame achternaam en de schoonvader van Isabella heet precies hetzelfde als mijn vader (en dat is dus geen familie!)
Gast- Gast
Ik denk daar eigenlijk nog niet over na, we hebben het er nooit over. Ik vind dat pas echt iets voor de zwangerschap. Er zijn wel namen die ik mooi vind. Ik houd van hele klassieke namen die niet in de top 10 voor komen. Ik ga wel vernoemen. Het enige waar ik ooit over na heb gedacht is dat mijn verongelukte nichtje een hele mooie naam heeft, maar ik vind het toch wel erg cru zelf die naam te gebruiken.
Gast- Gast
Mijn zus heeft net een kindje gekregen, hij heet Nathan.. Dat was ook een naam die ik heel hoog had staan.. Tja zij was eerder dus haha Ik verzin wel weer wat anders.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Mijn zus heeft net een kindje gekregen, hij heet Nathan.. Dat was ook een naam die ik heel hoog had staan.. Tja zij was eerder dus haha Ik verzin wel weer wat anders.
Ohhh die staat ook hoog op mijn lijstje. Helaas vindt mijn vriend 'm maar stom
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Naamkeuze....mooiheid of betekenis?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: