Naamkeuze van je kind
+23
Teddyaapje
Zora
mauwmauw
Floor
Mamasapje
JD
Caresses
-Ieniemienie-
Mamsie
Happydobby
Vancity_girl
Phileine
M@niek
Merai
mickey
Luthien
chipa
Bruintje Beer
Susan
Coccinelle
PapillonRose
luisa
Zininzon
27 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Naamkeuze van je kind
Stel dat je vriend Stoelemans heet en je dochter Sophie, dan schrijf je op officiële documenten altijd S. Stoelemans, je schrijft nooit ergens S.S. Als je dochter Sophie Susan heet schrijf je dus S.S. Stoelemans, nooit S.S.S.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nou ik kwam toch regelmatig mijn initialen tegen als in voornaam-achternaam
Gast- Gast
Het enige wat ik zelf onhandig vind is dezelfde voorletter vanwege de post. Maar dat is niet per se een reden om een naam niet te kiezen. We hebben onze namen al bedacht en die hebben niet dezelfde letters . We gaan zeker niet vernoemen, mijn vriend en zijn broer + zus zijn wel vernoemd. Zijn ouders vonden dat gewoon leuk, maar verwachten het gelukkig ook niet van ons.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Susan schreef:Stel dat je vriend Stoelemans heet en je dochter Sophie, dan schrijf je op officiële documenten altijd S. Stoelemans, je schrijft nooit ergens S.S. Als je dochter Sophie Susan heet schrijf je dus S.S. Stoelemans, nooit S.S.S.
Precies
Ik heb dat echt nog nooit gezien, dat ik als *** werd benoemd, behalve als afkorting als docent op school.
Laatst aangepast door Marin op za 28 mei 2011 - 7:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nou ja, dat wordt t toch niet Ik weet ook niet meer waar ik het dan heb gezien hahaah
Gast- Gast
Ik heb wel met een aantal dingen rekening gehouden. Ik wilde geen namen die veel voorkwamen, geen engelse namen, geen raar gespelde namen en ik wilde wel vernoemen, maar er was echt niets leuks van die namen te brouwen, dus dat hebben we niet gedaan. Ik wilde graag voor beiden 1 christelijke naam en 1 naam die bij voorkeur afkomstig was uit het Keltisch, of iets in die richting. En je moest aan de naam zelf kunnen zien hoe het uit te spreken was, geen rare 'je schrijft wel Sam, maar je zégt Sem' bijvoorbeeld.
Allemaal aardig gelukt. Daarnaast wilde ik geen namen die begonnen met een E ivm de achternaam en geen hele lange namen.
Allemaal vreselijk gelukt. Maar het is maar goed dat er geen 3e komt, want er zouden nog een paar eisen bijkomen, en ik ben aardig door de opties heen.
Een naam die iemand anders in mijn omgeving zou geven zou ik nooit geven.
Allemaal aardig gelukt. Daarnaast wilde ik geen namen die begonnen met een E ivm de achternaam en geen hele lange namen.
Allemaal vreselijk gelukt. Maar het is maar goed dat er geen 3e komt, want er zouden nog een paar eisen bijkomen, en ik ben aardig door de opties heen.
Een naam die iemand anders in mijn omgeving zou geven zou ik nooit geven.
Gast- Gast
Oh, en de naam van mijn zoon en mijn man verschilt maar een paar letters, maar dat is toeval. Ze hebben wel dezelfde voorletter, maar dat vind ik geen probleem.
Gast- Gast
Ik wilde graag een naam die niet veel voor komt. Nou dat is gelukt haha. voorderest had ik geen eisen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Persephone schreef:En je moest aan de naam zelf kunnen zien hoe het uit te spreken was, geen rare 'je schrijft wel Sam, maar je zégt Sem' bijvoorbeeld.
Dat had ik ook wel, wij hadden voor Ezra ook Liam in ons hoofd, maar ik was bang dat mensen het als Liejam zouden gaan uitspreken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
De naam van onze dochter kwam niet in de familie voor of vrienden dus dat scheelde weer voor ons!
Het hoefde van ons ook niet perse met een bepaalde letter te beginnen, wel was het een vereiste dat het bij de 2e naam zou passen, dit is namelijk de naam van mijn overleden schoonmoeder...dus daar is het wel een beetje op aangepast!
En het paste ook bij de achternaam, dus het is echt 1 geheel!
Het hoefde van ons ook niet perse met een bepaalde letter te beginnen, wel was het een vereiste dat het bij de 2e naam zou passen, dit is namelijk de naam van mijn overleden schoonmoeder...dus daar is het wel een beetje op aangepast!
En het paste ook bij de achternaam, dus het is echt 1 geheel!
Gast- Gast
Ik zou absoluut geen naam kiezen die in mijn directe omgeving voorkomt en ook geen afgeleide daarvan. Verder is mijn enige 'eis' dat we het beide de allermooiste naam vinden. Als we een jongen zouden krijgen, dan hoeven we niet eens meer te overleggen. Bij een meisje zou er nog wel wat gediscussieerd moeten worden.
Edit: Een aparte naam vind ik niet noodzakelijk, een bepaalde voorletter ook niet (onze jongensnaam begint met dezelfde letter als mijn voornaam, de meisjesnaam die we beide leuk vinden heeft dezelfde beginletter als de voornaam van mijn vriendin :-) ).
Edit: Een aparte naam vind ik niet noodzakelijk, een bepaalde voorletter ook niet (onze jongensnaam begint met dezelfde letter als mijn voornaam, de meisjesnaam die we beide leuk vinden heeft dezelfde beginletter als de voornaam van mijn vriendin :-) ).
Laatst aangepast door Vilein op za 28 mei 2011 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Wij wilde een naam die zowel in het engels als in het nederlands goed uit te spreken is , maar niet zo'n engelse naam zoals Kimberley oid. Verder moest het geen naam zijn die heel veel voor komt ( zoals mijn naam, ken wel 6 mensen met dezelfde naam) en ook weer niet te apart zoals mijn mans naam.
We hebben niet vernoemd, dat vind ik niet nodig, en daarbij naar wie vernoem je dan?
Ik zou ook niet zo snel een naam doen die iemand in de familie al heeft, maar als het echt DE naam was voor ons dan wel denk ik.
Onze dochter heeft trouwens D.aphne.
We hebben niet vernoemd, dat vind ik niet nodig, en daarbij naar wie vernoem je dan?
Ik zou ook niet zo snel een naam doen die iemand in de familie al heeft, maar als het echt DE naam was voor ons dan wel denk ik.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik heb er rekening mee gehouden dat het een zeldzame naam was, we wilden iets verre van standaards. D. is vernoemd naar enige familieleden (ze heeft een aantal doopnamen), letterlijk de namen van de betreffende familieleden, dus geen verbasteringen. Op een gegeven moment was dit voor ons echt de naam van ons kindje, dus dan hadden we de naam niet meer veranderd als er in onze omgeving een kind met dezelfde naam was geboren.
Gast- Gast
Susan schreef:Persephone schreef:En je moest aan de naam zelf kunnen zien hoe het uit te spreken was, geen rare 'je schrijft wel Sam, maar je zégt Sem' bijvoorbeeld.
Dat had ik ook wel, wij hadden voor Ezra ook Liam in ons hoofd, maar ik was bang dat mensen het als Liejam zouden gaan uitspreken.
hoe moet je het dan wel uitspreken?
Gast- Gast
Dromertje schreef:Susan schreef:Persephone schreef:En je moest aan de naam zelf kunnen zien hoe het uit te spreken was, geen rare 'je schrijft wel Sam, maar je zégt Sem' bijvoorbeeld.
Liejem toch?
Gast- Gast
Vancity_girl schreef:Wij wilde een naam die zowel in het engels als in het nederlands goed uit te spreken is , maar niet zo'n engelse naam zoals Kimberley oid. Verder moest het geen naam zijn die heel veel voor komt ( zoals mijn naam, ken wel 6 mensen met dezelfde naam) en ook weer niet te apart zoals mijn mans naam.
Ik wil naar mijn oma vernoemen, en misschien een mengelmoes van mijn moeder + schoonmoeder.
Gast- Gast
Wij wilde allebei geen naam die met de P begint, daar beginnen allebei onze namen al mee. En ook niet "kampnamen" zoals priscilla of rebecca ofzo. En we moesten de naam allebei leuk vinden. Meidennaam waren we snel uit (gelukkig!) Maar jongensnaam kwamen we tot de 20-weken echo niet uit, toen bleek dat het een meisje is dus hoeft jongensnaam ook niet meer. Ik wil graag 1 naam vernoemen, omdat ik A. Jansen bijv. zo kaal vind staan, 1 voorletter. Mijn vriend heeft er 2, ik heb er 4! 4 is ook weer teveel, 2 vind ik mooi. Dus deze kleine vernoemen we naar opa of oma van vriend (1 van de 4, welke het mooist matcht met de voornaam) en een eventuele tweede naar opa of oma van mij.
Gast- Gast
Isabella schreef:Dromertje schreef:Susan schreef:Persephone schreef:En je moest aan de naam zelf kunnen zien hoe het uit te spreken was, geen rare 'je schrijft wel Sam, maar je zégt Sem' bijvoorbeeld.
Liejem toch?
Of gewoon Li-am, dus zonder die j klank.
Maar Susan dit maakt al duidelijk waarom deze naam is afgevallen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Wij hebben hier geen last van, de voornaam die wij hebben komt nauwelijks voor. Voor beide trouwens.
Ik heb wel gekeken naar namen in de familie maar deze namen heeft niemand.
Ik heb wel gekeken naar namen in de familie maar deze namen heeft niemand.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Bazyle schreef:Wij wilde allebei geen naam die met de P begint, daar beginnen allebei onze namen al mee. En ook niet "kampnamen" zoals priscilla of rebecca ofzo. En we moesten de naam allebei leuk vinden. Meidennaam waren we snel uit (gelukkig!) Maar jongensnaam kwamen we tot de 20-weken echo niet uit, toen bleek dat het een meisje is dus hoeft jongensnaam ook niet meer. Ik wil graag 1 naam vernoemen, omdat ik A. Jansen bijv. zo kaal vind staan, 1 voorletter. Mijn vriend heeft er 2, ik heb er 4! 4 is ook weer teveel, 2 vind ik mooi. Dus deze kleine vernoemen we naar opa of oma van vriend (1 van de 4, welke het mooist matcht met de voornaam) en een eventuele tweede naar opa of oma van mij.
Sorry hoor maar Rebecca valt totaal niet onder de kamernamen.. Priscilla wel ja, net als Anita en Sabrina enz
Gast- Gast
luisa schreef:
Of gewoon Li-am, dus zonder die j klank.
Maar Susan dit maakt al duidelijk waarom deze naam is afgevallen.
Ik vind Liam ook alleen mooi als hij op deze manier uitgesproken wordt. Maar verwarring in uitspraak lijkt mij ook vervelend en daarom zou ik bijvoorbeeld ook niet voor deze naam kiezen.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Li-am? Hoe kun je Liam uitspreken als Li-am? Volgens mij komt die uitspraak echt nooit voor hoor, het is Lie-jam of Lie-jum. Die L spreek je eigenlijk automatisch uit, net als dat je bijv bij Sophie soort van automatisch een W (Soow-fie) zegt.
Gast- Gast
Wij wilde namen die niet zomaar voorkwamen. OOk mochten te niet rijm gevoelig zijn. Ik had mijn kind geen naam gegeven die in onze directe omgeving voorkwam. In de familie is dat niet zo moeilijk en zeker niet aan mijn mans kant ( allemaal apartere namen ).
Ook met de 2e en 3e hebben we goed gekeken of het erbij past. Over de moeilijkheid, tja mensen moeten het soms een 2e keer vragen maar daarna weten ze het meestal wel en als je het eenmaal weet is het niet moeilijk meer.
( mijn eigen initialen zijn trouwen M.A.C. hhaha )
Ook met de 2e en 3e hebben we goed gekeken of het erbij past. Over de moeilijkheid, tja mensen moeten het soms een 2e keer vragen maar daarna weten ze het meestal wel en als je het eenmaal weet is het niet moeilijk meer.
( mijn eigen initialen zijn trouwen M.A.C. hhaha )
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mamsie, ik hou eigenlijk helemaal niet van zulk soort namen, maar ik vind de namen van jouw drie jongens zóo goed bij elkaar passen he!
Gast- Gast
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Naamkeuze....mooiheid of betekenis?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: