Naamkeuze van je kind
+23
Teddyaapje
Zora
mauwmauw
Floor
Mamasapje
JD
Caresses
-Ieniemienie-
Mamsie
Happydobby
Vancity_girl
Phileine
M@niek
Merai
mickey
Luthien
chipa
Bruintje Beer
Susan
Coccinelle
PapillonRose
luisa
Zininzon
27 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Naamkeuze van je kind
Isabella schreef:Coco schreef:Heb jij vanaf je vakantieadres gebiecht?
Wat werd er gebiecht dan? Ik ben niet op het forum geweest @ vakantie haha.
Dat er iemand zwanger was, van wie we het het minst zouden verwachten
We moeten nog een aantal weken in spanning wachten! En intussen zijn er 3 zwangere biechtjes!!
Gast- Gast
Marin schreef:Isabella schreef:Coco schreef:Heb jij vanaf je vakantieadres gebiecht?
Wat werd er gebiecht dan? Ik ben niet op het forum geweest @ vakantie haha.
Dat er iemand zwanger was, van wie we het het minst zouden verwachten
We moeten nog een aantal weken in spanning wachten! En intussen zijn er 3 zwangere biechtjes!!
Haha, echt? Ow, nu ben ik wel benieuwd! Ik heb het biecht topic niet gelezen eigenlijk. Maar voor 2013 zal er hier geen baby nieuws komen hoor!
Gast- Gast
Nou is er in onze omgeving toevallig niemand met dezelfde naam als onze dochter (en het schijnt toch best een veel voorkomende naam te zijn) maar daar hebben wij ook niet naar gekeken. Als er nou in de hele naaste familie een kindje zo had geheten hadden we haar niet zo genoemd. Verder vind ik het ook wel belangrijk dat een naam niet vreselijk klinkt bij de achternaam.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou wel rekening houden met de naamkeuze van familie met wie we erg close zijn, verder niet. Vernoemen hebben we niet gedaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Isabella schreef:Fauve schreef:Omg ik ben echt namen-obsessed.
Me 2
En de namen die ik heb bedacht kunnen heel mooi bij jouw achternaam
Hahah Helaas wordt het hier niet mijn achternaam
Gast- Gast
Bij mij in de familie is het toruwens ook geen traditie om te vernoemen, maar ik breek een beetje met de traditie geloof ik Ik wil trouwen (ouders zijn niet getrouwd), ik wil vernoemen (niemand is vernoemd), etc.
Laatst aangepast door Fauve op za 28 mei 2011 - 7:13; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Susan schreef:Ik zou wel rekening houden met de naamkeuze van familie met wie we erg close zijn, verder niet.
+1
Gast- Gast
Als de naam al voorkomt of zou gegeven worden door vriendin, broer/zus of neef en niucht zou ik de naam niet geven en voor een andere gaan.
Vernoemen hebben we hier bij de 1e wel gedaan omdat ik het een mooie naam vind en het de naam is van mijn overleden vader alleen dan in een meisjevorm. Als blijkt dat dit een meisje is dan wordt het weer vernoemt. We vernoemen wel met de 2e naam trouwens. 1e naam is eigen keuze.
Vernoemen hebben we hier bij de 1e wel gedaan omdat ik het een mooie naam vind en het de naam is van mijn overleden vader alleen dan in een meisjevorm. Als blijkt dat dit een meisje is dan wordt het weer vernoemt. We vernoemen wel met de 2e naam trouwens. 1e naam is eigen keuze.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Wij wilden een naam die nauwelijks voorkomt maar ook weer niet zo excentriek is dat mensen iedere keer vragen: Hoe heet hij? De naam die wij hebben gekozen komt dus ook niet voor in onze omgeving. De tweede naam overigens wel, maar die vonden wij gewoon mooi.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik zal mijn kinderen niet vernoemen. Ik zie nu al dat er scheve verhoudingen zijn in mijn schoonfamilie en de enige die ik zou willen vernoemen, wilde niet vernoemd worden (mijn opa, heette Pieter, vind ik een hele leuke naam) dus dat doen we dus ook niet. Mijn ouders willen ook niet vernoemd worden, dus het word 1 of misschien 2 bij elkaar gezochte namen.
Mijn schoonzusje heeft haar kindje een naam gegeven die wel erg lijkt op de naam van het kindje van haar zus. Dat zou ik dus nooit doen. Zal de namen hier niet neerzetten, maar denk in de trant van Kim en Kimberly.
Wij hebben een aantal letters uitgesloten waarmee de naam mag beginnen. Onze eigen initialen en die van de opa's en oma's vallen af (om te voorkomen dat er gedacht wordt dat er vernoemd is).
Mijn schoonzusje heeft haar kindje een naam gegeven die wel erg lijkt op de naam van het kindje van haar zus. Dat zou ik dus nooit doen. Zal de namen hier niet neerzetten, maar denk in de trant van Kim en Kimberly.
Wij hebben een aantal letters uitgesloten waarmee de naam mag beginnen. Onze eigen initialen en die van de opa's en oma's vallen af (om te voorkomen dat er gedacht wordt dat er vernoemd is).
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Zo ver zou ik zelf niet gaan, dat ik letters zou uitsluiten. Mijn moeder heet Joke, stel dat ik onze dochter Julia had genoemd en mijn schoonouders hadden zich gepasseerd gevoeld omdat dat ook met een J begint dan was dat toch echt hun probleem geweest.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Zo ver zou ik zelf niet gaan, dat ik letters zou uitsluiten. Mijn moeder heet Joke, stel dat ik onze dochter Julia had genoemd en mijn schoonouders hadden zich gepasseerd gevoeld omdat dat ook met een J begint dan was dat toch echt hun probleem geweest.
+ 1 Zelfs mijn of mijn vriend's eerste letter sluit ik niet uit.
Oh sluiten jullie trouwens wel bepaalde initialen uit? Ik moet uitkijken met S.S. maar eigenlijk kan me dat ook niet zoveel schelen, of ben ik dan raar?
Laatst aangepast door Fauve op za 28 mei 2011 - 7:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Fauve schreef:Susan schreef:Zo ver zou ik zelf niet gaan, dat ik letters zou uitsluiten. Mijn moeder heet Joke, stel dat ik onze dochter Julia had genoemd en mijn schoonouders hadden zich gepasseerd gevoeld omdat dat ook met een J begint dan was dat toch echt hun probleem geweest.
Nadeel is alleen dat er post komt op P. Puk en als je zelf + je kind met een P begint, is dat wel lastig
Gast- Gast
Nou ja als de post het ergste is Bovendien zou ik graag willen vernoemen en mijn vriend en ik zijn niet vernoemd, dus dan zie je het wel aan de rest van de letters
Gast- Gast
Nou dat letter uitsluiten komt ook omdat mijn man in zijn familie een boel mensen met dezelfde letter beginnen. Daar zijn er dus wel genoeg van. Maar er blijven nog genoeg andere letters om namen mee te beginnen.
@ Fauve, nou mijn zusje begint met een C en mijn van z'n initialen zijn C.A. Nu kom post van m'n vader ook weleens onder C aan, waardoor ze nogal eens post van m'n zusje openen, die dat niet zo kan waarderen.
@ Fauve, nou mijn zusje begint met een C en mijn van z'n initialen zijn C.A. Nu kom post van m'n vader ook weleens onder C aan, waardoor ze nogal eens post van m'n zusje openen, die dat niet zo kan waarderen.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Fauve schreef:Susan schreef:Zo ver zou ik zelf niet gaan, dat ik letters zou uitsluiten. Mijn moeder heet Joke, stel dat ik onze dochter Julia had genoemd en mijn schoonouders hadden zich gepasseerd gevoeld omdat dat ook met een J begint dan was dat toch echt hun probleem geweest.
Oh sluiten jullie trouwens wel bepaalde initialen uit? Ik moet uitkijken met S.S. maar eigenlijk kan me dat ook niet zoveel schelen, of ben ik dan raar?
dat waren mijn initialen toen ik nog niet getrouwd was Ben er nooit mee gepest en heb ook nooit opmerkingen erover gehad.
Als onze dochter een jongen was geweest dan waren zijn initialen O.B. geweest. Dat vond ik wel sneu, dus dan hadden we een tweede naam verzonnen.
Verder hebben we wel rekening gehouden met namen van vrienden en naaste familie. Een week voor ik bevallen ben, heeft een nichtje een dochter gekregen met precies dezelfde naam. We zien hun één keer per jaar, dus uiteindelijk toch voor dezelfde naam gegaan, maar ik baalde er wel enorm van.
Gast- Gast
Oh wat goed, een ervaringsdeskundige haha. Fijn om te horen dat jij er nooit iets over hebt gehoord
Gast- Gast
Fauve schreef:
Bedoel je dan dat de laatste S. de eerste letter van de achternaam is? Dat lijkt me niet zo'n punt, die schrijfster Susan Smit heeft dat bijvoorbeeld ook en daar denk ik nou echt nooit over na. Ik zou wel oppassen met de combinatie van de eerste letters van de voornamen. Ik ken iemand die M.A.F. *Achternaam* heet en dat ziet er toch altijd een beetje raar uit op brieven.
Susan- Lady Post-a-lot
Mijn initialen zijn S.M. en dat vind ik toch best irritant eigenlijk. Vooral toen ik op m'n 14e m'n emailadres met die initialen aanmaakte, en al m'n klasgenootjes me uitlachten en ik echt geen idee had waarom, wist ik veel wat SM was.
Gast- Gast
Susan schreef:Fauve schreef:
Bedoel je dan dat de laatste S. de eerste letter van de achternaam is? Dat lijkt me niet zo'n punt, die schrijfster Susan Smit heeft dat bijvoorbeeld ook en daar denk ik nou echt nooit over na. Ik zou wel oppassen met de combinatie van de eerste letters van de voornamen. Ik ken iemand die M.A.F. *Achternaam* heet en dat ziet er toch altijd een beetje raar uit op brieven.
Nee ik denk meer dat ze bedoelt dat iemand Sophie Susan + achternaam heet dan
Gast- Gast
Oh nee ik bedoel wel dat de tweede S. de eerste letter is van de achternaam van mijn vriend Dat is meer onvermijdelijk dan haha, stel dat ik per se de eerste naam met een S wilde laten beginnen oid. Ik zou niet zo snel S.S. nog wat doen, zeker niet omdat het hier dan S.S.S wordt hahahah
Laatst aangepast door Fauve op za 28 mei 2011 - 7:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oh dat zou me niet zo veel uitmaken, want je kort de achternaam toch nooit af.
Gast- Gast
Marin schreef:Oh dat zou me niet zo veel uitmaken, want je kort de achternaam toch nooit af.
Hoe bedoel je? Mijn initialen zijn wel (eerste letter voornaam). (eerste letter achternaam). dat kwam ik toch redelijk vaak tegen ergens, op school en zo.
Gast- Gast
Ik wil er wel rekening mee houden, in de zin van familie en vrienden. En ook vind ik het niet leuk om een naam te geven die een collega ook heeft gebruikt. Bovendien werk ik op een KDV, waardoor er voor mij toch wel een hoop namen afvallen.
Nu hebben we een paar namen die toch echt wel kanshebbers zijn, en dan twijfel ik weer over wat mijn familie/vrienden van de naam zullen vinden...
Waar wij wel rekening mee houden zijn bepaalde letters/combinaties, die voor mijn vriend lastig zijn. Hij stotterd namelijk en sommige combinaties krijgt hij zijn strot niet uit... Met zijn eigen initialen heeft hij soms ook moeite, maar de namen die we nu bedacht hebben, leveren geen problemen op voor hem.
Nu hebben we een paar namen die toch echt wel kanshebbers zijn, en dan twijfel ik weer over wat mijn familie/vrienden van de naam zullen vinden...
Waar wij wel rekening mee houden zijn bepaalde letters/combinaties, die voor mijn vriend lastig zijn. Hij stotterd namelijk en sommige combinaties krijgt hij zijn strot niet uit... Met zijn eigen initialen heeft hij soms ook moeite, maar de namen die we nu bedacht hebben, leveren geen problemen op voor hem.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Nou, een achternaam wordt toch nooit afgekort tot een initiaal, behalve wanneer je een moord begaat!
Dus Sophie S(jouw vriend's achternaam) zou alleen zijn wanneer je dochter bijvoorbeeld crimineel wordt
Maar verder is het eerder op post S. (Achternaam met S). Maar daar is niets ergs aan ofzo.
Dus Sophie S(jouw vriend's achternaam) zou alleen zijn wanneer je dochter bijvoorbeeld crimineel wordt
Maar verder is het eerder op post S. (Achternaam met S). Maar daar is niets ergs aan ofzo.
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Naamkeuze....mooiheid of betekenis?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: