Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naamkeuze van je kind

+23
Teddyaapje
Zora
mauwmauw
Floor
Mamasapje
JD
Caresses
-Ieniemienie-
Mamsie
Happydobby
Vancity_girl
Phileine
M@niek
Merai
mickey
Luthien
chipa
Bruintje Beer
Susan
Coccinelle
PapillonRose
luisa
Zininzon
27 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Naamkeuze van je kind - Pagina 6 Empty Re: Naamkeuze van je kind

Bericht  Mamasapje zo 29 mei 2011 - 11:58

Fauve schreef:Mag ik vragen waarom jouw kinderen eerst jouw achternaam hadden en nu die van je vriend krijgen, Mamasapje?

Je hebt PM:)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  ProudMom ma 30 mei 2011 - 7:30

Wij hadden het al moeilijk genoeg om een naam te vinden die we allebei leuk vonden, haha.
Maar ik wilde het liefst ook geen naam die al in de familie voorkwam. Een aantal namen die ik leuk vond, kwamen al bij m'n vriend in de familie voor. (maar hij vertelde veel later pas dat het verre familie was, smart ass, haha. Dan had ik 't namelijk niet erg gevonden.)
We waren dus erg blij toen we allebei de naam B.randon op ons lijstje hadden staan. (haha ja, hij moest van mij een lijstje maken. :P anders zouden we er nooit uitkomen.)
En nu blijkt er dus tóch nog een B.randon in de familie van m'n vriend te zijn, maar ach.. die spreekt/ziet hij toch nooit.

B.randon's 2e naam is Daniel (op z'n Engels uitspreken). Dat is ook de 2e naam van m'n vriend.
Hij wilde deze naam anders als roepnaam, maar daarvoor vond ik 'm niet leuk genoeg. Dus zei ik dat we die wel als 2e naam konden doen. En hij vond het zelf ook mooier klinken; B.randon D.aniel

Wel moest het een naam zijn die echt bij ons en onze namen past. En dat is gelukt. Very Happy
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:33

TGR schreef:Ik zou mijn kind een naam geven die:
- ook als ze volwassen zijn nog goed klinken. Dus geen Lotje of Boy.
- past bij een verantwoordelijke functie. Dus geen hippe "Bloem/Vlinder" namen of een "kampernaam"
- in combinatie met eventueel tweede namen en de achternaam geen rare afkortingen oplevert.
- niks raars betekent in een andere taal.
Eens! Ik zou voor een krachtige speciale naam gaan, maar wel volwassen en niet raar.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: