Naamkeuze van je kind
+23
Teddyaapje
Zora
mauwmauw
Floor
Mamasapje
JD
Caresses
-Ieniemienie-
Mamsie
Happydobby
Vancity_girl
Phileine
M@niek
Merai
mickey
Luthien
chipa
Bruintje Beer
Susan
Coccinelle
PapillonRose
luisa
Zininzon
27 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Naamkeuze van je kind
+1, maar die komt al (te) vaak voor in de familie.Zora schreef:Punk'd schreef:Mijn zus heeft net een kindje gekregen, hij heet Nathan.. Dat was ook een naam die ik heel hoog had staan.. Tja zij was eerder dus haha Ik verzin wel weer wat anders.
Ohhh die staat ook hoog op mijn lijstje.
Gast- Gast
Heb jij met bepaalde zaken rekening gehouden? Ja, met de 'normale' dingen; Dat we het beide een mooie naam vonden, dat het 'klinkt' met de achternaam, er niks geks op rijmt, het makkelijk uit te spreken is. Verder is mijn schoonvader energetisch therapeut en werkt hij oa met kleurentherapie (dit is wel wat te vergelijken met numerologie) en daar hebben we ook rekening mee gehouden.
Zoals dat het niet een naam is die voorkomt bij familie/vrienden/collega's, of maakt jou dat niet uit? De naam komt idd niet voor bij kennissen of familie, dit vond ik wel belangrijk. Als het achterfamilie was of vage kennissen was het een ander verhaal geweest. Ik vind het trouwens ook een verschil of je een naam kiest die je regelmatig hoort, zoals Tim, die zou ik eerder aan mijn kindje geven als ik een ander kindje ken (of de ouders ervan) dat zo heet als wanneer het een hele aparte naam is.
En heb je ook speciaal vernoemd, of vind je dat 'onzin' en doe je dat liever niet? Niet vernoemd, zag ik het nut niet van in, al kan ik me wel voorstellen dat andere er wel voor kiezen.
En wat als jullie dé naam hebben en er wordt nog een baby geboren in jouw directe omgeving en die krijgt ook de naam die jullie bedacht hebben? verander je hem dan nog, of is het dan nog steeds dé naam? Ik ben benieuwd! Hier is het gelukkig niet gebeurd, ik weet niet wat ik gedaan zou hebben...het zal eraan liggen hoe dicht die mensen bij ons zouden staan denk ik.
Zoals dat het niet een naam is die voorkomt bij familie/vrienden/collega's, of maakt jou dat niet uit? De naam komt idd niet voor bij kennissen of familie, dit vond ik wel belangrijk. Als het achterfamilie was of vage kennissen was het een ander verhaal geweest. Ik vind het trouwens ook een verschil of je een naam kiest die je regelmatig hoort, zoals Tim, die zou ik eerder aan mijn kindje geven als ik een ander kindje ken (of de ouders ervan) dat zo heet als wanneer het een hele aparte naam is.
En heb je ook speciaal vernoemd, of vind je dat 'onzin' en doe je dat liever niet? Niet vernoemd, zag ik het nut niet van in, al kan ik me wel voorstellen dat andere er wel voor kiezen.
En wat als jullie dé naam hebben en er wordt nog een baby geboren in jouw directe omgeving en die krijgt ook de naam die jullie bedacht hebben? verander je hem dan nog, of is het dan nog steeds dé naam? Ik ben benieuwd! Hier is het gelukkig niet gebeurd, ik weet niet wat ik gedaan zou hebben...het zal eraan liggen hoe dicht die mensen bij ons zouden staan denk ik.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
ProudMama schreef:Onze kindjes krijgen een Bijbelse roepnaam, hebben mijn ouders ook bij alle kinderen gedaan en vind ik eigenlijk wel heel mooi.
.
Dan ben ik benieuwd hoe jullie kindjes gaan heten?
Wij houden ook van bijbelse namen. Onze kinderen hebben/krijgen ook een bijbelse naam.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Hier zijn de naamkeuzes al gemaakt,mocht er 'iemand' in mijn omgeving zijn die zijn/haar kindje ook zo gaat noemen,verzinnen wij een andere naam.
Wel komen onze namen zeer weinig voor,dus die kans acht ik klein
Wel komen onze namen zeer weinig voor,dus die kans acht ik klein
Laatst aangepast door Lieveheersbeestje op zo 29 mei 2011 - 1:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hebben al een jongens naam en niemand in onze omgeving heeft deze naam, dus hopelijk blijft dat zo (eerst maar zwanger worden en een zoontje krijgen)
De vriendin van mijn neef en ik hebben dezelfde smaak met namen en toen ze in verwachting was heb ik even duidelijk gemaakt dat ze die naam niet mag kiezen
Dat heeft ze gelukkig ook niet gedaan want hij stond wel op haar lijstje. Maar de naam die ze heeft gekozen is ook super leuk en stond ook op mijn lijstje maar niet in de top 3.
De vriendin van mijn neef en ik hebben dezelfde smaak met namen en toen ze in verwachting was heb ik even duidelijk gemaakt dat ze die naam niet mag kiezen
Dat heeft ze gelukkig ook niet gedaan want hij stond wel op haar lijstje. Maar de naam die ze heeft gekozen is ook super leuk en stond ook op mijn lijstje maar niet in de top 3.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
smooch schreef:Wij hebben al een jongens naam en niemand in onze omgeving heeft deze naam, dus hopelijk blijft dat zo (eerst maar zwanger worden en een zoontje krijgen)
En wat als jullie naam voor hen nou ook dé naam was geweest?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:smooch schreef:Wij hebben al een jongens naam en niemand in onze omgeving heeft deze naam, dus hopelijk blijft dat zo (eerst maar zwanger worden en een zoontje krijgen)
En wat als jullie naam voor hen nou ook dé naam was geweest?
Daar was ik ook bang voor, maar ze vertelde dat dé naam niet op nummer 1 stond.
Anders zouden we toch een andere naam moeten kiezen...helaas.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
O echt? Wat leuk!Bruintje Beer schreef:ProudMama schreef:Onze kindjes krijgen een Bijbelse roepnaam, hebben mijn ouders ook bij alle kinderen gedaan en vind ik eigenlijk wel heel mooi.
.
Wij houden ook van bijbelse namen. Onze kinderen hebben/krijgen ook een bijbelse naam.
Ben natuurlijk ook heel nieuwsgierig hoe je dochter heet en de baby gaat heten!
Gast- Gast
Wij hebben er wel rekenig mee gehouden dat de voornaam bij de achternaam past. We hadden eerst een meisjesnaam waar we eigenlijk beiden 'verliefd' op waren, maar niet echt bij de achternaam pastte. Ook wilde we een voornaam die niet al teveel voorkwam, aangezien we ook een achternaam hebben die je veel hoort. Als een kennis/familie/o.i.d. onze naam had gekozen voor hun kindje hadden we waarschijnlijk een andere naam genomen. Maar daar waren we eigenlijk niet bang voor, want de naam van onze dochter hoor je niet zoveel.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
smooch schreef:
Daar was ik ook bang voor, maar ze vertelde dat dé naam niet op nummer 1 stond.
Anders zouden we toch een andere naam moeten kiezen...helaas.
Ik ken iemand die echt al sinds haar jeugd, een bepaalde naam had die ze haar kind wilde geven en dat wist ook iedereen. Toen kwam haar beste vriendin er opeens mee dat ze uitgerekend die naam aan haar eventuele tweede wilde geven. Diegene uit mijn familie beviel eerder dan die vriendin van haar tweede kind, maar ze heeft die naam toch afgestaan aan haar vriendin. Ik vond dat zo sneu, dat iemand gewoon even de naam claimt die al vanaf je kindertijd je favoriet is.
Susan- Lady Post-a-lot
ProudMama schreef:O echt? Wat leuk!Bruintje Beer schreef:ProudMama schreef:Onze kindjes krijgen een Bijbelse roepnaam, hebben mijn ouders ook bij alle kinderen gedaan en vind ik eigenlijk wel heel mooi.
.
Onze dochter heet S.arah. En de babynaam moet je nog even wachten maar die krijg je gauw te horen.
Bruintje Beer- Kletskop
Mooi!Bruintje Beer schreef:ProudMama schreef:O echt? Wat leuk!Bruintje Beer schreef:ProudMama schreef:Onze kindjes krijgen een Bijbelse roepnaam, hebben mijn ouders ook bij alle kinderen gedaan en vind ik eigenlijk wel heel mooi.
.
Onze dochter heet S.arah. En de babynaam moet je nog even wachten maar die krijg je gauw te horen.
Ja, voor jou zal het niet lang meer duren. Ik hoop dat je op die van mij nog wel minimaal een week of 6 moet wachten
Gast- Gast
Daar duimen we allemaal voor, ProudMama.
Susan- Lady Post-a-lot
ProudMama schreef:Mooi!Bruintje Beer schreef:ProudMama schreef:O echt? Wat leuk!Bruintje Beer schreef:ProudMama schreef:Onze kindjes krijgen een Bijbelse roepnaam, hebben mijn ouders ook bij alle kinderen gedaan en vind ik eigenlijk wel heel mooi.
.
Ja, voor jou zal het niet lang meer duren. Ik hoop dat je op die van mij nog wel minimaal een week of 6 moet wachten
Nee voor mij zal het niet lang meer duren...Ben zelf ook wel benieuwd wanneer het komt.
Ik hoop voor jou het ook nog heel lang gaat duren voordat ze komen.
Bruintje Beer- Kletskop
En tot nu toe helpt dat duimen echt goed! Hier had ik 2,5 week geleden niet op durven hopen.Susan schreef:Daar duimen we allemaal voor, ProudMama.
Gast- Gast
Nee, ik moet zeggen dat ik op die ene dinsdag ook even mijn hart vasthield.
Susan- Lady Post-a-lot
Op die dag drong het niet helemaal tot me door geloof ik. Was niet in paniek ofzo.Susan schreef:Nee, ik moet zeggen dat ik op die ene dinsdag ook even mijn hart vasthield.
Weet wel dat ik in Veldhoven gelijk naar de verloskamers werd gebracht en toen zei: 'Ja, maar ik ga echt niet bevallen vandaag hoor, daar heb ik me totaal niet op voorbereid.'
Gast- Gast
Ik vind Engelse namen met Engelse uitspraak altijd zo gek voor een Nederlands kindje, als t kindje dan nog een Engelse ouder heeft begrijp ik t nog. Maar goed dat is hetzelfde verhaal als " je schrijft Sam, maar je spreekt t uit als Sem". Oftewel Sam in t Engels.
Gast- Gast
Odilia schreef:Ik vind Engelse namen met Engelse uitspraak altijd zo gek voor een Nederlands kindje, als t kindje dan nog een Engelse ouder heeft begrijp ik t nog. Maar goed dat is hetzelfde verhaal als " je schrijft Sam, maar je spreekt t uit als Sem". Oftewel Sam in t Engels.
Daarom hebben wij dus voor een naam gekozen die je zowel op zn Nederlands als op zn Engels uit kan spreken. Ons kindje heeft ook de Canadese nationaliteit dus dan is dat wel zo handig.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Dat is inderdaad handig!
Mijn naam kan je ook op zn Nederlands en op zn Engels uitspreken, wat heel handig is. Mijn Nederlandse familie spreekt mn naam dus op zn NL uit en mn Engelse familie op zn Engels.
Mijn naam kan je ook op zn Nederlands en op zn Engels uitspreken, wat heel handig is. Mijn Nederlandse familie spreekt mn naam dus op zn NL uit en mn Engelse familie op zn Engels.
Gast- Gast
Ik zou mijn kind een naam geven die:
- ook als ze volwassen zijn nog goed klinken. Dus geen Lotje of Boy.
- past bij een verantwoordelijke functie. Dus geen hippe "Bloem/Vlinder" namen of een "kampernaam"
- in combinatie met eventueel tweede namen en de achternaam geen rare afkortingen oplevert.
- niks raars betekent in een andere taal.
- past bij een verantwoordelijke functie. Dus geen hippe "Bloem/Vlinder" namen of een "kampernaam"
- in combinatie met eventueel tweede namen en de achternaam geen rare afkortingen oplevert.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Ik zou mijn kind een naam geven die:
Een tijdje terug zat ik te lezen over een of andere wedstrijd voor mensen met een eigen bedrijf en een van de deelnemers had de voornaam Frodo.
Susan- Lady Post-a-lot
Heb trouwens ook wel eens een vrouw ontmoet die Priegel heette, ik vraag me ook echt af wat die ouders dachten. Ik oordeel niet snel over andermans naamkeuze, maar come on, Priegel?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:TGR schreef:Ik zou mijn kind een naam geven die:
Een tijdje terug zat ik te lezen over een of andere wedstrijd voor mensen met een eigen bedrijf en een van de deelnemers had de voornaam Frodo.
Wij zaten afgelopen week de lijst door te nemen met namen die vorig jaar in NL aan een kindje zijn gegeven. Dus alle namen en daarachter aantal keren dat de naam is gegeven (vreselijk lange lijst ik weet het). Daar stond inderdaad ook een Frodo op en zelf een Gandalf
En nog meer van dat soort rare namen. We waren er al snel over uit dat wij niet zo origineel zijn met namen
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mijn vader werkt ook een Frodo op het werk, ze zijn er aan gewend
Gast- Gast
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Naamkeuze....mooiheid of betekenis?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: