Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naamkeuze van je kind

+23
Teddyaapje
Zora
mauwmauw
Floor
Mamasapje
JD
Caresses
-Ieniemienie-
Mamsie
Happydobby
Vancity_girl
Phileine
M@niek
Merai
mickey
Luthien
chipa
Bruintje Beer
Susan
Coccinelle
PapillonRose
luisa
Zininzon
27 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Naamkeuze van je kind Empty Naamkeuze van je kind

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:41

Heb jij met bepaalde zaken rekening gehouden? Zoals dat het niet een naam is die voorkomt bij familie/vrienden/collega's, of maakt jou dat niet uit? En heb je ook speciaal vernoemd, of vind je dat 'onzin' en doe je dat liever niet? En wat als jullie dé naam hebben en er wordt nog een baby geboren in jouw directe omgeving en die krijgt ook de naam die jullie bedacht hebben? verander je hem dan nog, of is het dan nog steeds dé naam? Ik ben benieuwd!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamkeuze van je kind Empty Re: Naamkeuze van je kind

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:44

Tenzij het echt om een naam gaat die bijv de kinderen van mijn broertje al zouden hebben, kan het mij echt niets schelen hoeveel ...'s er al in de straat/wijk/wereld wonen. Ik wil wel graag vernoemen, in de tweede naam (en misschien een derde naam). Ik verander dan niet meer van gedachten denk ik (met uitzondering dus mijn broertje). Zelfs mijn beste vriendinnen zou me niet echt uitmaken, als ik van een naam hou dan hou ik van een naam smile

Oh eh dit is dus toekomstmuziek :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:46

En wat zou je in deze situatie doen Fauve? Je leidinggevende heeft een dochter met de naam die je heel erg leuk vindt, en hoe je jouw dochter ook zou willen noemen. Zou je dat uitmaken? Of heb je zoiets van, het is gewoon de naam die je wil, misschien werk je er later niet eens meer, om het zo te zeggen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:48

Ik heb met mijn zus afgesproken dat zodra het echt relevant is we eens om de tafel gaan zitten en namen vastzetten die de ander echt niet mag gebruiken, die je zelf dus dolgraag zou willen. Verder wil ik perse m'n oma vernoemen (ze heet Julia, en ik wilde altijd al die naam gebruiken), en verder maakt het me weinig uit.

Over leidinggevende: Dat zou me echt werkelijk waar niets schelen. Banen zijn relatief, kunnen veranderen en ik vind een leidinggevende totaal geen belangrijk persoon in mijn (sociale) leven. Daar zou ik absoluut geen naam voor m'n kind vanaf laten hangen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:50

Isabella schreef:En wat zou je in deze situatie doen Fauve? Je leidinggevende heeft een dochter met de naam die je heel erg leuk vindt, en hoe je jouw dochter ook zou willen noemen. Zou je dat uitmaken? Of heb je zoiets van, het is gewoon de naam die je wil, misschien werk je er later niet eens meer, om het zo te zeggen Wink

Zou me niets uitmaken. Wat me trouwens wel moeilijk lijkt is als bijvoorbeeld vrienden een kindje krijgen wat overlijd, en dat zij hem of haar dan de naam geven die ik al heel aan mijn zoon of dochter wil geven. Dat lijkt me wel echt heel lastig en ik denk dat ik het iig wel vantevoren zou melden. Het ligt er een beetje aan welke naam het dan zou zijn, als ik nog twijfel dan zou ik het misschien daarom wel laten (als het echt mensen zijn die heel dicht bij ons staan zeg maar) maar als het echt de naam is waarvan ik nu al vijf jaar denk dat ik mijn dochter zo wil noemen, dan zou ik het wel doen. Maar dat is de enige situatie waar ik het zou overwegen om iets anders te kiezen.

Overigens weet ik ook wel wat bijzondere namen die ik mooi vind, die bij Marin heel hoog staan :P Die vallen dan voor mij wel af (hoewel ze niet in mijn top drie staan). Ze staan wel in mijn lijstje (van 100 nog wat namen :P) maar ze zijn wel een beetje "van" Marin.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:51

Ik weet van mijn zusje dat zij een naam leuk vindt in het engels, die ik in het Nederlands leuk vind. (Oliver/Olivier)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:53

Isabella schreef:Ik weet van mijn zusje dat zij een naam leuk vindt in het engels, die ik in het Nederlands leuk vind. (Oliver/Olivier)

Ja dat zou ik dan tzt wel overleggen. Een van mijn beste vriendinnen heeft trouwens een dochter met een dubbele en nogal bijzondere naam, en nu woont er een kindje in de buurt die PRECIES hetzelfde heeft. Echt bizar (kan de naam niet noemen maar geloof me dat is apart :P)

Laatst aangepast door Fauve op za 28 mei 2011 - 6:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Fauve schreef:

Overigens weet ik ook wel wat bijzondere namen die ik mooi vind, die bij Marin heel hoog staan :P Die vallen dan voor mij wel af (hoewel ze niet in mijn top drie staan). Ze staan wel in mijn lijstje (van 100 nog wat namen :P) maar ze zijn wel een beetje "van" Marin.

Haha ja dat heb ik ook bij wat namen van jou. Zoiets zou ik dan dus altijd even met jou overleggen, maar jij bent een hele goede vriendin, dus dat vind ik heel wat anders dan een leidinggevende.

Gast
Gast

Marin schreef:
Fauve schreef:

Haha ja dat heb ik ook bij wat namen van jou. Zoiets zou ik dan dus altijd even met jou overleggen, maar jij bent een hele goede vriendin, dus dat vind ik heel wat anders dan een leidinggevende.

Same here smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:55

Fauve schreef:
Isabella schreef:Ik weet van mijn zusje dat zij een naam leuk vindt in het engels, die ik in het Nederlands leuk vind. (Oliver/Olivier)

Ja dat zou ik dan tzt wel overleggen.

Ja ik ook. Zo weet ik dat mijn zusje Noa heel erg mooi vindt. Ik vind Noe leuker, of Noah voor een jongen. Maar omdat dat echt haar nummer 1 naar is, zou ik dat dan niet zo snel doen. Die naam 'gun' ik haar dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:57

Grappig trouwens dat alleen nog niet-mama's hebben gereageerd hier nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:58

Vernoemen vind ik wel mooi, maar onze moeders hebben echt idiote namen om mooi te moeten vernoemen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 28 mei 2011 - 6:59

Bij mij ook toekomstmuziek, maar ik wil wel graag een unieke naam. Niet uniek in de wereld of Nederland, maar ik zou mijn (eventuele) kinderen niet gauw een naam geven die al in onze familie/vriendenkring zit. Ik zou er zelfs nog rekening mee houden of er dat jaar al meer kinderen met die naam in ons dorp zijn (dorp met 1 basisschool, dus die komen zeker bij elkaar in de klas).
Als ik echt maar 1 naam mooi vind, dan ben ik er denk ik wat makkelijker in, maar op het moment vind ik nog meerdere namen mooi.

Mijn ouders hadden trouwens ook dè naam voor mij gevonden en toen werd mijn (ex-)buurmeisje geboren met die naam. Mijn ouders hebben toen wel wat anders bedacht
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:00

Ik zocht een nieuwe avatar en toen kwam ik ineens dit geboortekaartje tegen HOE leuk

Naamkeuze van je kind Geboortekaartje-madelief-hartjes

Nu wil ik echt een kind! nerd

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 28 mei 2011 - 7:00

Fauve schreef:Grappig trouwens dat alleen nog niet-mama's hebben gereageerd hier nerd

De mama's zijn allemaal de kinderen in bed aan het doen Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:00

Fauve schreef:Grappig trouwens dat alleen nog niet-mama's hebben gereageerd hier nerd

Wij zijn baby en namen obsessed :P

Mijn moeder heet trouwens Tineke en dat is nou niet echt een leuke vernoemnaam. Christine heet ze voluit (Tineke is een verbastering). Maar nou had ze bedacht dat Tieke wel leuk is om te vernoemen. Dat is wel lief inderdaad, maar ik weet nog niet of ik 't doe hoor :P

Gast
Gast

Bericht  luisa za 28 mei 2011 - 7:00

Ik heb geen kinderen en er ook nog niet mee bezig, maar wil wel een niet veel voorkomende naam voor mijn kinderen. Waarschijnlijk ook geen NL naam want man is niet Nederlands.
Rekening houden met anderen, niet echt denk ik. Ok, niet dezelfde naam als naasten (maar die hebben toch geen leuke naam Very Happy ),maar verder maakt het me niet uit. Vernoemen zal ik nooit doen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:01

Haha ik ga m'n eigen geboortekaartjes ontwerpen, weet ook al hoe smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:01

Omg ik ben echt namen-obsessed.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:02

Marin schreef:Haha ik ga m'n eigen geboortekaartjes ontwerpen, weet ook al hoe smile

Dat had ik ook al wel verwacht bij jou eigenlijk! En wat als je toekomstige man dat niet wil? nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:02

Isabella schreef:
Marin schreef:Haha ik ga m'n eigen geboortekaartjes ontwerpen, weet ook al hoe smile

Dat had ik ook al wel verwacht bij jou eigenlijk! En wat als je toekomstige man dat niet wil? nerd

Euh die heeft dikke pech :P Het zal zo geschieden en niet anders. Overigens wil ik niet met foto, dat vind ik stom! Alhoewel ik de uitwerking waarschijnlijk door m'n tante laat doen hoor, zij is grafisch ontwerper dus kan het net wat mooier. En mooi symbolisch, want ze heeft mijn geboortekaartje ook ontworpen! Dus tweede generatie dan, is wel mooi!

Laatst aangepast door Marin op za 28 mei 2011 - 7:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 28 mei 2011 - 7:03

Ik heb niet echt ergens rekening mee gehouden.. Gewoon gekeken welke namen ik het mooist vond en die gekozen. Vernoemen vind ik persoonlijk wat ouderwets en was ik dus niet van plan, heb ik ook niet gedaan. En niemand die het erg vond volgens mij, ik ben zelf trouwens niet vernoemd dus echt een traditie is het ook weer niet hier.

Tenzij naaste familie exact dezelfde naam zou geven, zou ik bij de naam blijven die ik het mooist vind. Het is hier niet gebeurd (geen kindje nog behalve mijn dochtertje), en ik achtte de kans sowieso al klein dat iemand precies dezelfde aparte namencombinatie zou maken. Vrienden, kennissen en collega's staan toch minder dichtbij je dan familie, en deze relaties kunnen veranderen. Daar zou ik dan ook niet zoveel rekening mee houden denk ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:03

Fauve schreef:Omg ik ben echt namen-obsessed.

Me 2 cheers

En de namen die ik heb bedacht kunnen heel mooi bij jouw achternaam Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:04

.

Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 7:05

Coco schreef:Heb jij vanaf je vakantieadres gebiecht? :P

Wat werd er gebiecht dan? Ik ben niet op het forum geweest @ vakantie haha.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: