Eicel donatie
+7
Guus
Blond
Antibes
Atelier Madame
Paper Crown
Tania
Queen
11 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Eicel donatie
Ik zag van de week een nieuwsbericht over eiceldonatie. Ze willen de maximale leeftijd daarvoor opschroeven. Die leeftijd is nu iets van 45 geloof ik. Door dit bericht kwam deze gedachte in mij op:
Er zijn momenteel zoveel technieken die het mogelijk maakt vrouwen zwanger te laten worden. What about de natuurlijke selectie? Als iedereen maar zwanger kan worden, komen er zoveel mensen op deze wereld, met een relatief mindere gezondheid (in veel gevallen). Dit kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Is het niet met een reden dat een x aantal van de vrouwen niet zwanger kan worden? Waarom met alle macht proberen om dan toch zwanger te worden? Waarom staat het persoonlijke geluk boven wat goed is voor de wereld/de mens?
Wat vinden jullie hiervan?
Er zijn momenteel zoveel technieken die het mogelijk maakt vrouwen zwanger te laten worden. What about de natuurlijke selectie? Als iedereen maar zwanger kan worden, komen er zoveel mensen op deze wereld, met een relatief mindere gezondheid (in veel gevallen). Dit kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Is het niet met een reden dat een x aantal van de vrouwen niet zwanger kan worden? Waarom met alle macht proberen om dan toch zwanger te worden? Waarom staat het persoonlijke geluk boven wat goed is voor de wereld/de mens?
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Re: Eicel donatie
Ik ben het niet met je stelling eens.
Ik denk niet dat er een reden is dat die vrouwen geen kinderen kunnen krijgen.
En om vergrijzing te voorkomen is het denk ik ook nodig dat er wat meer kinderen geboren worden.
En om vergrijzing te voorkomen is het denk ik ook nodig dat er wat meer kinderen geboren worden.
Gast- Gast
Ik vind dat je een punt hebt.
Maar daarentegen kan ik me heel goed voorstellen dat je kinderwens zo groot is dat je gewoon een kindje wil en je niet bezig houdt met de rest van de wereld en natuurlijk selectie. En dus zou ik ook de medische molen in gegaan zijn als ik niet op een natuurlijke manier zwanger had kunnen worden.
Maar daarentegen kan ik me heel goed voorstellen dat je kinderwens zo groot is dat je gewoon een kindje wil en je niet bezig houdt met de rest van de wereld en natuurlijk selectie. En dus zou ik ook de medische molen in gegaan zijn als ik niet op een natuurlijke manier zwanger had kunnen worden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Chocolade schreef:Ik zag van de week een nieuwsbericht over eiceldonatie. Ze willen de maximale leeftijd daarvoor opschroeven. Die leeftijd is nu iets van 45 geloof ik. Door dit bericht kwam deze gedachte in mij op:
Jij denkt dat er ongezonde mensen komen die op een niet natuurlijke manier verwekt zijn?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het is onzin dat er teveel mensen op de wereld komen, ja oke ze fokken in werelddelen als Afrika en Azie maar door, maar in Europa is er al jaren een trend van dalende vruchtbaarheid te zien. Zolang het geen gevaar opleverd voor moeder en kind ben ik van mening dat de leeftijd best wat opgeschroeft kan worden. Stel je voor, je leert je partner pas eind 30 kennen en ontdekt dat je kanker hebt. Pas na een aantal jaar ben je genezen en is het mogelijk door die methode om alsnog kinderen te krijgen (op een goede manier). Dan vind ik het geweldig dat deze methode er is.
Ik vind de stelling dat het met persoonlijk geluk en 'wat goed is voor de wereld' te maken heeft onzin. IMO is het niet altijd een keuze om op een bepaald moment kinderen te krijgen (financien, ziekte, niet de juiste partner etc). Het welzijn van de wereld staat daar volledig buiten.
Ik vind de stelling dat het met persoonlijk geluk en 'wat goed is voor de wereld' te maken heeft onzin. IMO is het niet altijd een keuze om op een bepaald moment kinderen te krijgen (financien, ziekte, niet de juiste partner etc). Het welzijn van de wereld staat daar volledig buiten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Dit is onzin aangezien de vergrijzing vooral een tijdelijk fenomeen is. Alle statistieken wijzen erop dat nadat de babyboomgeneratie overleden is, er geen verdergaande vergrijzing meer is.Jade schreef:Ik ben het niet met je stelling eens.
Atelier Madame- Ratel
Bij sommige mensen lukt het nou eenmaal niet omdat er iets mis is met het lichaam van de vrouw of man in kwestie, dat wil toch niet zeggen dat zij per definitie minder gezonde kindjes op de wereld kunnen zetten? Slecht zaad of te weinig eitjes heeft weinig te maken met de gezondheid van de baby die daar uit voort komt..
Overbevolking valt ook wel wat mee, dat heeft de natuur zo nu en dan wel een oplossing voor, cru gezegd..
Overbevolking valt ook wel wat mee, dat heeft de natuur zo nu en dan wel een oplossing voor, cru gezegd..
Gast- Gast
Sinds ik ooit een studie heb gelezen over MHC, waarbij primaten die geen goede match waren genetisch gezien, minder vaak bevrucht raakten én vaker miskramen kregen, ben ik er ook over gaan twijfelen. Zeker omdat ze dat effect tussen MHC een aantrekkingskracht, ook bij mensen zien. Maja, bij ons wordt dat nogal ondermijnd door parfum, carriere, etc...
(dit is een eiwit die te maken heeft met je afweersysteem en als je daarop genetisch erg veel overeenkomt met je man, dan heeft je kindje dus een minder "breed" en daardoor slechter immuunsysteem)
Ik geloof ook dat er meestal een biologische reden is waarom het zwanger worden niet wil lukken en ik betwijfel ook of je dan door moet blijven zetten..
(dit is een eiwit die te maken heeft met je afweersysteem en als je daarop genetisch erg veel overeenkomt met je man, dan heeft je kindje dus een minder "breed" en daardoor slechter immuunsysteem)
Ik geloof ook dat er meestal een biologische reden is waarom het zwanger worden niet wil lukken en ik betwijfel ook of je dan door moet blijven zetten..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
_Donnaa schreef:Bij sommige mensen lukt het nou eenmaal niet omdat er iets mis is met het lichaam van de vrouw of man in kwestie, dat wil toch niet zeggen dat zij per definitie minder gezonde kindjes op de wereld kunnen zetten? Slecht zaad of te weinig eitjes heeft weinig te maken met de gezondheid van de baby die daar uit voort komt..
Eens, maar ik vind dat de maximale leeftijd om kinderen te kunnen krijgen niet verhoogd moet worden van 45 naar 45+. Het vrouwelijk lichaam is er niet voor niets voor gemaakt om tegen die leeftijd niet meer vruchtbaar te zijn.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
niet mee eens,
en als een vriendin of mijn zus bijvoorbeeld moeite zou hebben met zwanger raken zou ik zeker weten helpen dmv eiceldonatie als ik daartoe in staat ben!
en als een vriendin of mijn zus bijvoorbeeld moeite zou hebben met zwanger raken zou ik zeker weten helpen dmv eiceldonatie als ik daartoe in staat ben!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn gedachte is geen mening ofzo, ik heb er te weinig verstand van om er een goed beargumenteerde mening over te geven.
Ik doel niet alleen op de eiceldonatie, maar ook op bijvoorbeeld de vele vrouwen die op oudere leeftijd pas kinderen willen en dat dan met hormoonbehandelingen/ivf etc. gaan doen. Het is toch een feit dat vrouwen na hun 35e een groter risico hebben op een minder gezond kindje?
@ Chance, dat bedoel ik ook een beetje. Waarom toch proberen met alle macht zwanger te raken als de natuur het zo bepaald heeft?
Ik doel niet alleen op de eiceldonatie, maar ook op bijvoorbeeld de vele vrouwen die op oudere leeftijd pas kinderen willen en dat dan met hormoonbehandelingen/ivf etc. gaan doen. Het is toch een feit dat vrouwen na hun 35e een groter risico hebben op een minder gezond kindje?
@ Chance, dat bedoel ik ook een beetje. Waarom toch proberen met alle macht zwanger te raken als de natuur het zo bepaald heeft?
Queen- Fluisteraar
_Donnaa schreef:Bij sommige mensen lukt het nou eenmaal niet omdat er iets mis is met het lichaam van de vrouw of man in kwestie, dat wil toch niet zeggen dat zij per definitie minder gezonde kindjes op de wereld kunnen zetten? Slecht zaad of te weinig eitjes heeft weinig te maken met de gezondheid van de baby die daar uit voort komt..
Er spelen natuurlijk meer dingen mee dan de kwaliteit van de eitjes of het sperma voor een succesvolle bevruchting/zwangerschap..
Antibes- Ratel
Ja, zoals laatst die moeder van 63. Ik vind dat echt niet gezond en normaal.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Maar gaat dit topic nou over eiceldonatie of over de leeftijd waarop vrouwen kinderen kunnen krijgen?
Atelier Madame- Ratel
Chocolade schreef:Mijn gedachte is geen mening ofzo, ik heb er te weinig verstand van om er een goed beargumenteerde mening over te geven.
Het stomme is natuurlijk dat je over het gemiddelde genomen een leeftijdsgrens hebt, maar dat dat individueel héél sterk kan verschillen. Je hebt vrouwen die op hun dertigste pas in de overgang raken en eigenlijk al voor hun 25e zwanger zouden moeten worden, maar je hebt ook vrouwen die pas ver na hun veertigste in de overgang raken en prima op 35 nog hun eerste kind kunnen krijgen.
En dat is natuurlijk toekomst kijken (hoewel je moeder wel een goede indicatie is)..
Antibes- Ratel
Atelier Madame schreef:Dit is onzin aangezien de vergrijzing vooral een tijdelijk fenomeen is. Alle statistieken wijzen erop dat nadat de babyboomgeneratie overleden is, er geen verdergaande vergrijzing meer is.Jade schreef:Ik ben het niet met je stelling eens.
Er wordt inderdaad een kleine daling verwacht. Maar er wordt ook voorspelt dat er straks tegenover elke 65 plusser nog maar 2 werkende mensen staan, terwijl dat nu nog 3 werkende mensen zijn.
verder heb ik begrepen dat er na het overlijden van de babyboomgeneratie al snel weer een stijging wordt verwacht. en dat de vergrijzing dus WEL een structureel probleem is.
Aan de andere kant heb je gelijk. want wanneer er nu weer een geboorteoverschot zou komen hebben we over 65 jaar natuurlijk weer hetzelfde probleem als nu.
Gast- Gast
Ja, maar dit was even een voorbeeld waarmee ik duidelijk probeer te maken dat verminderd vruchtbaar helemaal niet van invloed hoeft te zijn op de gezondheid van de baby..Antibes schreef:_Donnaa schreef:Bij sommige mensen lukt het nou eenmaal niet omdat er iets mis is met het lichaam van de vrouw of man in kwestie, dat wil toch niet zeggen dat zij per definitie minder gezonde kindjes op de wereld kunnen zetten? Slecht zaad of te weinig eitjes heeft weinig te maken met de gezondheid van de baby die daar uit voort komt..
Er spelen natuurlijk meer dingen mee dan de kwaliteit van de eitjes of het sperma voor een succesvolle bevruchting/zwangerschap..
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Maar gaat dit topic nou over eiceldonatie of over de leeftijd waarop vrouwen kinderen kunnen krijgen?
Ik dacht dat het een bredere discussie was over niet-natuurlijk zwangerworden, n.a.v. dat bericht over eiceldonatie..?
Antibes- Ratel
_Donnaa schreef:Ja, maar dit was even een voorbeeld waarmee ik duidelijk probeer te maken dat verminderd vruchtbaar helemaal niet van invloed hoeft te zijn op de gezondheid van de baby..Antibes schreef:_Donnaa schreef:Bij sommige mensen lukt het nou eenmaal niet omdat er iets mis is met het lichaam van de vrouw of man in kwestie, dat wil toch niet zeggen dat zij per definitie minder gezonde kindjes op de wereld kunnen zetten? Slecht zaad of te weinig eitjes heeft weinig te maken met de gezondheid van de baby die daar uit voort komt..
Hoeft natuurlijk niet, maar toch denk ik dat er wel biologische redenen ten grondslag liggen aan die verminderde vruchtbaarheid.. Evolution is a genius..
Antibes- Ratel
De afgelopen eeuwen konden veel ziektes niet voorkomen/genezen worden, en als je niet zwanger kon worden had je gewoon pech. Deze situatie is de afgelopen decennia natuurlijk sterk veranderd. Ik ben heel benieuwd of en hoe dit invloed heeft op de bevolking en de wereld.
Velen van jullie zeggen dat jullie het niet eens zijn met de stelling, en dat persoonlijk geluk voorop gaat. Maar denken jullie hier dan nooit aan?
Velen van jullie zeggen dat jullie het niet eens zijn met de stelling, en dat persoonlijk geluk voorop gaat. Maar denken jullie hier dan nooit aan?
Queen- Fluisteraar
Volgens mij gaat het over 3 dingen tegelijk..Atelier Madame schreef:Maar gaat dit topic nou over eiceldonatie of over de leeftijd waarop vrouwen kinderen kunnen krijgen?
Gast- Gast
Antibes schreef:Atelier Madame schreef:Maar gaat dit topic nou over eiceldonatie of over de leeftijd waarop vrouwen kinderen kunnen krijgen?
Ik dacht dat het een bredere discussie was over niet-natuurlijk zwangerworden, n.a.v. dat bericht over eiceldonatie..?
Ja dat bedoel ik ook Antibes, mijn titel is niet zo duidelijk gekozen excuus
Queen- Fluisteraar
Ja dat is zo.. Er zijn zoveel verschillende kwalen waardoor je verminderd vruchtbaar kan worden/zijn..Antibes schreef:_Donnaa schreef:Ja, maar dit was even een voorbeeld waarmee ik duidelijk probeer te maken dat verminderd vruchtbaar helemaal niet van invloed hoeft te zijn op de gezondheid van de baby..Antibes schreef:_Donnaa schreef:Bij sommige mensen lukt het nou eenmaal niet omdat er iets mis is met het lichaam van de vrouw of man in kwestie, dat wil toch niet zeggen dat zij per definitie minder gezonde kindjes op de wereld kunnen zetten? Slecht zaad of te weinig eitjes heeft weinig te maken met de gezondheid van de baby die daar uit voort komt..
Hoeft natuurlijk niet, maar toch denk ik dat er wel biologische redenen ten grondslag liggen aan die verminderde vruchtbaarheid.. Evolution is a genius..
Gast- Gast
Chocolade schreef:De afgelopen eeuwen konden veel ziektes niet voorkomen/genezen worden, en als je niet zwanger kon worden had je gewoon pech. Deze situatie is de afgelopen decennia natuurlijk sterk veranderd. Ik ben heel benieuwd of en hoe dit invloed heeft op de bevolking en de wereld.
In grote delen van de leeftijd waar juist veel kidneren geboren worden, is dat probleem er natuurlijk nog steeds. En juist in de delen waar minder kinderen worden geboren, wordt je langer in leven gehouden. Wie weet middelt dat een beetje weg?
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Chocolade schreef:De afgelopen eeuwen konden veel ziektes niet voorkomen/genezen worden, en als je niet zwanger kon worden had je gewoon pech. Deze situatie is de afgelopen decennia natuurlijk sterk veranderd. Ik ben heel benieuwd of en hoe dit invloed heeft op de bevolking en de wereld.
In grote delen van de leeftijd waar juist veel kidneren geboren worden, is dat probleem er natuurlijk nog steeds. En juist in de delen waar minder kinderen worden geboren, wordt je langer in leven gehouden. Wie weet middelt dat een beetje weg?
Ja daar heb je gelijk in. Maar eeuwen geleden was het toch ongeveer gelijk en had je nog geen 3e wereld landen? Hoe zat het toen dan?
Queen- Fluisteraar
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: