hoe hielp jou man/vriend jou tijdens de bevalling?
+20
Darius
Mida4you
Rouge
Happydobby
Bruintje Beer
Monnie
Diese
Mamsie
Julia
Susan
truestar
Floor
Linda
Jelin
PapillonRose
kletskousje
Pussycat
LMCurious
Lindsya
koNijntje
24 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
hoe hielp jou man/vriend jou tijdens de bevalling?
de naam zegt het al, wat kon je man/vriend voor jou doen op dat moment?
wat vond je prettig? wat juist niet?
wat vond je prettig? wat juist niet?
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Re: hoe hielp jou man/vriend jou tijdens de bevalling?
Uhm, ik was totaal van de wereld dus ik heb eigenlijk geen idee meer.
Wat ik nog wel weet is dat ik het fijn vond dat hij stil was tijdens de weeën.
Mijn zus en verpleegsters die stonden af en toe te kletsen en te lachen en dat vond ik vreselijk irritant
Wat ik nog wel weet is dat ik het fijn vond dat hij stil was tijdens de weeën.
Mijn zus en verpleegsters die stonden af en toe te kletsen en te lachen en dat vond ik vreselijk irritant
Gast- Gast
De papa van mijn kind heeft de hele tijd naast mijn bed gestaan. Ik was volledig in mezelf gekeerd tijdens het opvangen van de weeen. Ik kon geen kant op omdat ik vast lag aan de ctg en de kleine een zender op zijn hoofdje had voor zijn hartslag.
De verloskundige stelde voor dat hij mijn rug even deed masseren. Nou leek me best lekker... maar toen hij aan me kwam werd ik boos was niet de bedoeling maar het voelde zo niet lekker hahaha.
Verder heeft hij een washand op mijn hoofd gelegd en steeds vervangen.
En dat was het. Ik was ik op dat moment en wat er om mijn heen zat of liep deed me helemaal niks !
De verloskundige stelde voor dat hij mijn rug even deed masseren. Nou leek me best lekker... maar toen hij aan me kwam werd ik boos was niet de bedoeling maar het voelde zo niet lekker hahaha.
Verder heeft hij een washand op mijn hoofd gelegd en steeds vervangen.
En dat was het. Ik was ik op dat moment en wat er om mijn heen zat of liep deed me helemaal niks !
Gast- Gast
Niets Ik wilde met rust gelaten worden, dus heeft naast me gezeten en me hand beet gehouden
Edit: En washandje en drinken gehaald.
Gast- Gast
Mijn man was heel lief. Hij heeft mij goed door de weeën geholpen, alleen vond die het weleens moeilijk dat die mij niet beet mocht houden. Ik wilde namelijk dat niemand mij beet hield of aanraakte want dan schreeuwde of duwde ik ze gelijk van me af.
Hij heeft het goed gedaan.
Hij heeft het goed gedaan.
Laatst aangepast door Lindsya op ma 23 mei 2011 - 7:59; in totaal 1 keer bewerkt
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Tijdens de bevalling van Joris in het begin vooral voor afleiding zorgen. (heb best lang weeen gehad zonder dat er veel gebeurde)
Toen de weeen heftiger werden kon hij eigenlijk niets voor me doen behalve de communicatie met de verpleegsters en vk en gyn enzo. Ik was vrij vlot in mezelf gekeerd. Toen ze onderzoeken gingen doen heeft hij me proberen te kalmeren, maar dat lukte niet echt.
Toen ik voor de ks naar de ok ging gewoon bij me zijn en me kalmeren. Ik was nog best wel ver weg. Toen ik even een helder moment had in de lift heeft hij me verteld van hoe en wat. Ook al drong het toen nog niet echt door.
Tijdens de ks was ik hondsberoerd en moest ie mn spuugbakje vasthouden, heel charmant ook! haha. Verder aaide hij steeds over mn hoofd om me te troosten en luisterde gewoon rustig naar alle 10.000 keer dat ik zei dat ik me zo slecht voelde ook al kon hij er niks aan doen.
En daarna is hij zoals vooraf in ons doemsenario besproken met Joris naar de verloskamer gegaan toen ik naar recovery ging.
Bij Milou was hij tijdens mijn voorweeen wat irritanter, dat er toch niks was etc, dat hij wel ging slapen, terwijl ik zei dat we naar het ziekenhuis moesten gaan. (Ok, hij had ook wel 2x echt gelijk, en de 3e keer had ik wel rachtiger weeen, maar die namen helaas toch weer af na een paar uur, maar toch, dat voelt hij toch niet!)
Bij de geplande ks was hij gewoon grappen aan het maken met mij vooraf tijdens het wachten op onze beurt. Hij checkte ook wel regelmatig of ik me goed voelde omdat ik slecht tegen niet eten kon en de ruggeprik waar ik bang voor was steeds dichterbij kwam natuurlijk. Dat vond ik erg lief.
Tijdens de ks vroeg hij ook steeds hoe ik me voelde (gelukkig was dit keer het grootste gedeelte van de tijd een positief antwoord.) Toen ik me even beroerd voelde ging hij ook weer lief over mn hoofd aaien.
En dit keer mochten hij en Milou mee naar recovery. Dus toen konden we gewoon weer lekker samen genieten.
Toen de weeen heftiger werden kon hij eigenlijk niets voor me doen behalve de communicatie met de verpleegsters en vk en gyn enzo. Ik was vrij vlot in mezelf gekeerd. Toen ze onderzoeken gingen doen heeft hij me proberen te kalmeren, maar dat lukte niet echt.
Toen ik voor de ks naar de ok ging gewoon bij me zijn en me kalmeren. Ik was nog best wel ver weg. Toen ik even een helder moment had in de lift heeft hij me verteld van hoe en wat. Ook al drong het toen nog niet echt door.
Tijdens de ks was ik hondsberoerd en moest ie mn spuugbakje vasthouden, heel charmant ook! haha. Verder aaide hij steeds over mn hoofd om me te troosten en luisterde gewoon rustig naar alle 10.000 keer dat ik zei dat ik me zo slecht voelde ook al kon hij er niks aan doen.
En daarna is hij zoals vooraf in ons doemsenario besproken met Joris naar de verloskamer gegaan toen ik naar recovery ging.
Bij Milou was hij tijdens mijn voorweeen wat irritanter, dat er toch niks was etc, dat hij wel ging slapen, terwijl ik zei dat we naar het ziekenhuis moesten gaan. (Ok, hij had ook wel 2x echt gelijk, en de 3e keer had ik wel rachtiger weeen, maar die namen helaas toch weer af na een paar uur, maar toch, dat voelt hij toch niet!)
Bij de geplande ks was hij gewoon grappen aan het maken met mij vooraf tijdens het wachten op onze beurt. Hij checkte ook wel regelmatig of ik me goed voelde omdat ik slecht tegen niet eten kon en de ruggeprik waar ik bang voor was steeds dichterbij kwam natuurlijk. Dat vond ik erg lief.
Tijdens de ks vroeg hij ook steeds hoe ik me voelde (gelukkig was dit keer het grootste gedeelte van de tijd een positief antwoord.) Toen ik me even beroerd voelde ging hij ook weer lief over mn hoofd aaien.
En dit keer mochten hij en Milou mee naar recovery. Dus toen konden we gewoon weer lekker samen genieten.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Nou niet veel
Maar dat was ook niet nodig.
Ik ben s'nachts zelf in bad gaan zitten (om 4 uur) die heeft hij wel vol laten lopen.
En toen ik eruit kwam heb ik op bed gelegen en toen heeft hij nog beschuit gebracht want ik had honger en drinken.
En hij heeft de verloskundige gebeld steeds.
Mij masseren of iets had ik ook geen behoefte aan.
De verloskundige kwam om half 11 en tegelijk werd onze dochter al geboren.
Hij is niet continue bij me geweest heb hem soms naar beneden gestuurd dan kon ik even lekker alleen zijn met mijn pijn haha het is dat hij zelf weer naar boven kwam om half 11 en door had dat het toch wel echt was nu, want voor mij hoefde hij de verloskundige nog niet te bellen... maar goed dat ie dat wel heeft gedaan haha.
Maar dat was ook niet nodig.
Ik ben s'nachts zelf in bad gaan zitten (om 4 uur) die heeft hij wel vol laten lopen.
En toen ik eruit kwam heb ik op bed gelegen en toen heeft hij nog beschuit gebracht want ik had honger en drinken.
En hij heeft de verloskundige gebeld steeds.
Mij masseren of iets had ik ook geen behoefte aan.
De verloskundige kwam om half 11 en tegelijk werd onze dochter al geboren.
Hij is niet continue bij me geweest heb hem soms naar beneden gestuurd dan kon ik even lekker alleen zijn met mijn pijn haha het is dat hij zelf weer naar boven kwam om half 11 en door had dat het toch wel echt was nu, want voor mij hoefde hij de verloskundige nog niet te bellen... maar goed dat ie dat wel heeft gedaan haha.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Een washandje gepakt en water aangegeven.
Hij nam mijn schoonmoeder even over om tijdens de rugweeën heel hard te wrijven, maar dat deed hij niet goed, dus moest hij weer weg van mij.
Hij nam mijn schoonmoeder even over om tijdens de rugweeën heel hard te wrijven, maar dat deed hij niet goed, dus moest hij weer weg van mij.
Gast- Gast
Mijn hand vastgehouden, gezegd dat ik het heel goed deed..
En toen ik op de baarkruk zat heeft hij achter meegezeten, zodat ik hem vast kon houden
Ik vond het heel fijn dat hij er zo was en zoveel voor me kon betekenen!
En toen ik op de baarkruk zat heeft hij achter meegezeten, zodat ik hem vast kon houden
Ik vond het heel fijn dat hij er zo was en zoveel voor me kon betekenen!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Hij heeft me door de (pers)weeën geprobeerd heen te praten.. Aanmoedigen, zeggen dat ik nog even vol moest houden, meetellen hoelang ik nog moest persen in die wee.. Achteraf vond ik het een beetje irritant toen ik hem constant op de film aanwijzingen hoorde geven (wat weet hij er nou van ) maar op het moment zelf vond ik het wel prettig. Verder was mijn moeder er ook, die hield mijn handje vast, haalde een washandje over mijn gezicht en probeerde me ook er doorheen te praten.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Heb tijdens de weeen onder de douche gestaan. Hij kwam af en toe kijken, maar wilde eigenlijk rust. Vond het al vervelend zat dat hij telkens kwam kijken net zoals de verloskundige.. haha..
Uiteindelijk ben ik naar het ziekenhuis gegaan en kreeg ik pijnstilling (lachgas). Zo kon ik lekker tegen hem kletsen. Bleek de grootste onzin te zijn.. haha.. Bij het persen heeft hij water en washandje gehaald. Of ja en hij heeft mee gepuft, dat wilde ik graag omdat ik door het hartje van mijn dochter helemaal in de war raakte met mijn ademhaling..
Ik vind het super dat hij me zo geholpen heeft tijdens de bevalling.
Uiteindelijk ben ik naar het ziekenhuis gegaan en kreeg ik pijnstilling (lachgas). Zo kon ik lekker tegen hem kletsen. Bleek de grootste onzin te zijn.. haha.. Bij het persen heeft hij water en washandje gehaald. Of ja en hij heeft mee gepuft, dat wilde ik graag omdat ik door het hartje van mijn dochter helemaal in de war raakte met mijn ademhaling..
Ik vind het super dat hij me zo geholpen heeft tijdens de bevalling.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Man heeft me goed geholpen. Toen het wat meer begon te rommelen ben ik onder de douche gaan zitten, hij ging ernaast zitten en heeft de tijd bijgehouden en we hebben samen een beetje zitten kletsen. Een paar uur later heeft hij de vk gebeld.
Toen de vk mijn vliezen had doorgeprikt ben ik weer onder de douche gaan zitten. Vk is toen weer weggegaan. Ik kreeg opeens super erge krampen in m'n darmen en moest razendsnel naar de wc. Ik was helemaal de kluts kwijt en had best wel pijn. Hij heeft me toen geholpen om m'n billen af te vegen..
Voor de rest heeft hij vooral m'n hand beetgehouden. Die mocht tie niet loslaten, haha. En hij heeft m'n vluchtkoffer ingepakt (de helft zat er nog niet in, ik ging er van uit dat ik thuis zou bevallen )
Tijdens het persen heeft tie m'n hoofd op m'n borst gedrukt.
Toen de vk mijn vliezen had doorgeprikt ben ik weer onder de douche gaan zitten. Vk is toen weer weggegaan. Ik kreeg opeens super erge krampen in m'n darmen en moest razendsnel naar de wc. Ik was helemaal de kluts kwijt en had best wel pijn. Hij heeft me toen geholpen om m'n billen af te vegen..
Voor de rest heeft hij vooral m'n hand beetgehouden. Die mocht tie niet loslaten, haha. En hij heeft m'n vluchtkoffer ingepakt (de helft zat er nog niet in, ik ging er van uit dat ik thuis zou bevallen )
Tijdens het persen heeft tie m'n hoofd op m'n borst gedrukt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
off topic, FS ik had je een pm gestuurd, heb je die gehad?FoolishSam schreef:Niets Ik wilde met rust gelaten worden, dus heeft naast me gezeten en me hand beet gehouden
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Door en gewoon te zijn, wat water aan te geven en rustig te blijven.
Gast- Gast
Ook door er gewoon te zijn, en zijn mond te houden... Ik was nogal in mezelf gekeerd en kon het niet hebben als hij stond te praten met mijn moeder of de VK.. Daar werd ik echt chagerijnig van, ik heb ze dan ook een paar keer verzocht dat als ze wilde praten ze dat maar op de gang moesten doen :o
truestar- Fluisteraar
- Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10
Hier heeft hij ook niet veel hoeven doen. Hij was er voor me, en dat was voldoende. Zelf is hij echt geen type om mee te gaan puffen oid, en dat had van mij ook echt niet gehoeven. Gelukkig kon ik het zelf goed aan.
Wel haalde hij iedere keer drinken (wat heb ik wat weggezopen tijdens de persweeen, haha)en maakte mijn voorhoofd iedere keer wat nat met een washandje.
Bij de keizersnee van de tweeling zat hij er ook rustig bij, en was ik al blij dat hij alleen maar mn wang aaide, ik was best wel in paniek dat ik daar zomaar ineens lag.
Wel haalde hij iedere keer drinken (wat heb ik wat weggezopen tijdens de persweeen, haha)en maakte mijn voorhoofd iedere keer wat nat met een washandje.
Bij de keizersnee van de tweeling zat hij er ook rustig bij, en was ik al blij dat hij alleen maar mn wang aaide, ik was best wel in paniek dat ik daar zomaar ineens lag.
Gast- Gast
Dion heeft wel meegepuft, op mijn verzoek omdat mij dat hielp om me te concentreren en rustig te blijven. Verder heeft hij tijdens de tweede bevalling heel snel Love Actually gedownload en op mijn laptop gezet, want ik had opeens zwaar de behoefte om daar (tussen de weeën door) naar te kijken, alleen had ik net de dvd uitgeleend aan mijn tante.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Gedurende de dag was hij er voor me als gezelschap en later tijdens de weeenstorm door de opwekkers heeft hij me, voor mijn gevoel, echt door de weeen gesleept. Op de momenten dat het me echt ff te heftig werd en het puffen vergat, zorgde hij ervoor dat ik verder ging puffen. Tijdens de persweeen heeft hij me ook aangemoedigd end. Ik vond het heeel erg fijn dat hij er bij was. Hij heeft me er echt doorheen gesleept
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Door er idd gewoon te zijn. Veel kon hij niet doen naast het water geven en een washandje hier en daar. Wel duuwde hij bij de eerste in mijn rug maar dat was maar even.
( Hij vroeg wel heel aardig of ik ook een hapje wou toen hij met Mc Donalds de kamer binnen kwam zetten *kots* )
( Hij vroeg wel heel aardig of ik ook een hapje wou toen hij met Mc Donalds de kamer binnen kwam zetten *kots* )
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Geweldig, hoe kom je er op??Susan schreef:Dion heeft wel meegepuft, op mijn verzoek omdat mij dat hielp om me te concentreren en rustig te blijven. Verder heeft hij tijdens de tweede bevalling heel snel Love Actually gedownload en op mijn laptop gezet, want ik had opeens zwaar de behoefte om daar (tussen de weeën door) naar te kijken, alleen had ik net de dvd uitgeleend aan mijn tante.
Gast- Gast
Susan schreef:Dion heeft wel meegepuft, op mijn verzoek omdat mij dat hielp om me te concentreren en rustig te blijven. Verder heeft hij tijdens de tweede bevalling heel snel Love Actually gedownload en op mijn laptop gezet, want ik had opeens zwaar de behoefte om daar (tussen de weeën door) naar te kijken, alleen had ik net de dvd uitgeleend aan mijn tante.
Gast- Gast
door er te zijn, meer hoefde hij niet te doen. Ik wilde hem alleen maar in mijn buurt hebben. Tijdens het persen moest hij de baarkruk uit de auto van de VK halen en dat had ik niet mee gekregen, dus op een gegeven moment was ik 'm kwijt en werd ik paniekerig. Toen hij er weer was, was het weer prima.
Gast- Gast
Floor schreef:off topic, FS ik had je een pm gestuurd, heb je die gehad?FoolishSam schreef:Niets Ik wilde met rust gelaten worden, dus heeft naast me gezeten en me hand beet gehouden
Oeps, ja sorry! Ik had m gelezen en toen besloten dat ik sávonds wat terug zou sturen alleen ben dit echt vergeten haha, ga ik nu even doen
Gast- Gast
Ook door er te zijn. Ik vond het verschrikkelijk dat hij 'gewoon' ging plassen of in de kantine van het ziekenhuis eten ging halen. Hij mocht van mij absoluut niet praten tijdens de weeen. Ik kon het gewoon echt niet verdragen dat hij wat zei. Deed echt "pijn" (pijn is niet het juiste woord, maar kan het niet anders omschrijven) tot aan mijn kleine teen. Zo raar! Terwijl ik dat niet had bij de VK, daar probeerde ik -zo goed en kwaad als het ging nog een gesprek mee te voeren-. Hij heeft later aangegeven dat dat wel heel moeilijk te begrijpen was voor hem haha.
Verder heeft hij mij tijdens de 3 uur durende persweeen die ik tegen moest houden, door elke wee heen gepuft. Ik wist zelf echt niet meer hoe ik moest ademen. Zo hoefde ik er niet over na te denken, maar hoefde ik het alleen maar na te doen.
Verder heeft hij mij tijdens de 3 uur durende persweeen die ik tegen moest houden, door elke wee heen gepuft. Ik wist zelf echt niet meer hoe ik moest ademen. Zo hoefde ik er niet over na te denken, maar hoefde ik het alleen maar na te doen.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Mama_van2 schreef:Susan schreef:Dion heeft wel meegepuft, op mijn verzoek omdat mij dat hielp om me te concentreren en rustig te blijven. Verder heeft hij tijdens de tweede bevalling heel snel Love Actually gedownload en op mijn laptop gezet, want ik had opeens zwaar de behoefte om daar (tussen de weeën door) naar te kijken, alleen had ik net de dvd uitgeleend aan mijn tante.
haha geweldig. Fijn als je op dat moment geen vragen krijgt waarom, maar dat ie het gewoon regelt.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Tijdens je bevalling
» Tijdens, na je bevalling & nu
» Had jij ontlasting tijdens de bevalling?
» ongemakken tijdens de bevalling
» Wat riep jij tijdens je bevalling?
» Tijdens, na je bevalling & nu
» Had jij ontlasting tijdens de bevalling?
» ongemakken tijdens de bevalling
» Wat riep jij tijdens je bevalling?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: