Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie wilt mij helpen met een enquete over opvoeden?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wie wilt mij helpen met een enquete over opvoeden?  Empty Wie wilt mij helpen met een enquete over opvoeden?

Bericht  Jenny010 zo 22 mei 2011 - 9:36

Beste dames!

Voor een opdracht van school onderzoek ik de manier van opvoeden in verschillende gezinnen. Hierbij zou het fijn zijn als ik zoveel mogelijk enquetes binnen heb. Daarom wil ik jullie vragen om mij te helpen. Dit zou ik namelijk hééééééél erg fijn vinden! Het gaat hierbij om alle leeftijden kinderen. Hieronder staan de vragen..

Alvast ontzettend bedankt!

Enquête:

Wat is voor u belangrijk in de opvoeding van u kind?

Zijn er bepaalde regels die u toepast in de opvoeding van u kind? Zo ja, welke dan?

Uw manier van opvoeden, komt deze overeen met de manier waarop u zelf opgevoed bent door uw ouders? Zo ja, waarin ziet u dat?

Hoe gaat u om met negatief gedrag van u kind? (liefst met een voorbeeld)

Hoe gaat u om met positief gedrag van u kind? (liefst met een voorbeeld)

Welke sociale vaardigheden vindt u het belangrijkst bij het kind?

Zijn er dingen die u graag anders zou doen in de opvoeding van u kind? Zo ja, wat dan precies?
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wilt mij helpen met een enquete over opvoeden?  Empty Re: Wie wilt mij helpen met een enquete over opvoeden?

Bericht  LMCurious zo 22 mei 2011 - 20:47

Jenny010 schreef:Beste dames!

Voor een opdracht van school onderzoek ik de manier van opvoeden in verschillende gezinnen. Hierbij zou het fijn zijn als ik zoveel mogelijk enquetes binnen heb. Daarom wil ik jullie vragen om mij te helpen. Dit zou ik namelijk hééééééél erg fijn vinden! Het gaat hierbij om alle leeftijden kinderen. Hieronder staan de vragen..

Alvast ontzettend bedankt!

Enquête:

Wat is voor u belangrijk in de opvoeding van u kind?
Op dit moment vinden wij deze dingen het belangrijkste. Dat hij verschil tussen goed en fout leert, dat hij goed leert omgaan met andere mensen, dat hij niet alles mag/kan wat en wanneer hij dat wil. Maar als hij ouder word komen daar natuurlijk weer andere dingen bij. Uiteindelijk vind ik bv. eerlijkheid, openheid, vriendelijkheid erg belangrijk. En daar maken we nu wel een begin mee natuurlijk, maar de helft snapt ie nu niet. __________________________________________________________________________

Zijn er bepaalde regels die u toepast in de opvoeding van u kind? Zo ja, welke dan?
Nu zijn dat regels als; niet slaan/schreeuwen etc. Als hij iets wil hebben moet ie het netjes vragen ipv te commanderen. Soms moet hij op bepaalde dingen even wachten.___________________________________________________________________________

Uw manier van opvoeden, komt deze overeen met de manier waarop u zelf opgevoed bent door uw ouders? Zo ja, waarin ziet u dat?
Sommige dingen wel, zoals eten wat de pot schaft. Maar de openheid die ik aan mijn kinderen wil meegeven (als ze groter zijn) die was er vroeger bij ons thuis niet.

Hoe gaat u om met negatief gedrag van u kind? (liefst met een voorbeeld)
Ligt eraan wat voor negatief gedrag hij vertoont, als hij zijn zusje slaat gaat ie rechtstreeks de hoek in, zonder eerst te waarschuwen. Maar als ie gilt of schreeuwt vraag ik of hij even rustig/zachtjes wil doen met een uitleg waarom, omdat bijv. zijn zusje ervan schrikt. Ook zeg ik gewoon dat ik vind dat hij niet lief doet. ___________________________________________________________________________

Hoe gaat u om met positief gedrag van u kind? (liefst met een voorbeeld)
Ik geef hem een aai over zijn bol als ik langsloop of bijv. een keer een extra koekje/snoepje, maar ook wel dat ik langer met hem samen speel, of vaker iets doe wat hij echt heel leuk vind, maar niet zo vaak mag. En ik zeg vaker tussendoor dat hij lief aan het spelen is. En als hij dan naar bed gaat zeg ik altijd dat ik vind dat hij superlief is geweest die ochtend/middag, en dat ik dat heel gezellig vond. En dan vraag ik of hij dat vind.___________________________________________________________________________

Welke sociale vaardigheden vindt u het belangrijkst bij het kind?
Nu; Dat hij leert samen te spelen met andere kindjes. Dat hij netjes vraagt of hij met speelgoed van iemand andersmag spelen etc. Dat hij het gewoon tegen een ander zegt als hij iets niet leuk vind. (ook al kan er soms niets aan gedaan worden). Dat hij zijn emoties mag tonen. Bijv. als hij boos is, mag dat, alleen dan wel zonder te slaan/gooien etc.___________________________________________________________________________

Zijn er dingen die u graag anders zou doen in de opvoeding van u kind? Zo ja, wat dan precies?
Onze valkuil is dat we zelf ook nog weleens willen schreeuwen/schelden als er iets ongelooflijk veel pijn doet of mis gaat ofzo. Dat proberen we echt af te leren zodat hij er niet teveel van oppikt, maar dat is soms lastiger dan gepland.________________________________________________________________________
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: