Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

loopstoel

+5
Sjaantje
Susan
Parisienne
Darius
mauwmauw
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

loopstoel - Pagina 2 Empty Re: loopstoel

Bericht  Floor za 21 mei 2011 - 23:41

xxjojootjexx schreef:Een loopstoel is trouwens net zo slecht voor de heupjes als een Babybjorn draagzak.
Alleen van een Babybjorn wil niemand dat geloven/aannemen, omdat iedereen zo'n ding heeft en omdat ze veelvuldig verkocht worden... Er zijn veel alternatieven voor een babybjorn welke wel goed zijn voor de heupjes, minder duur zijn, maar minder bekend, en dus denkt de meerderheid dan dat wat je in de winkels ziet, dat dat goed is voor de kindjes.

Ik heb hier dus wel een vraag over, mijn man wil graag een babybjorn, maar ik lees hier wel vaker dat het niet goed is. Wat is dan een goed alternatief (buiten een draagdoek, die wil ik zelf graag maar dat wil mijn man niet). PM mag ook, want ik wil niet het hele topic vervuilen met mijn vraag.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 23:47

Maar als een babybjorn slecht is, dan het het dragen van je kindje op je heup (als in: optillen en dragen) toch ook slecht? Ik zie geen verschil in houding en mij is altijd verteld dat kinderen op de heup dragen juist weer wél goed is voor babyheupjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 23:55

Floor: dan kun je beter een ergonomische drager zoals een manduca, bondolino of beco aanschaffen. Deze voorgevormde dragers zorgen ervoor dat de beentjes van de baby in de 'kikkerhouding' zit (natuurlijke houding) en met een iets gebolde rug. Deze dragers ondersteunen een kindje veel beter dan een baby bjorn. In een baby bjorn hangt het kind op het kruis en in een ergonomische drager zit het dragende gedeelte van kniehoolte tot knieholte. Als je googled op plaatjes kun je dat ook wel heel duidelijk zien. Daarom mag je het kindje ook nooit met het gezicht naar voren dragen, de rug staat dan in een hele onnatuurlijke kromming en de beentjes kunnen dan nooit in die kikkerhouding.

Maple: het gaat erom dat de stand van de beentjes goed is (knietjes hoger dan de billen en de beentjes iets gespreid: kikkerhouding). Als je op je heup draagt bereik je dat al snel. Met een doek op de heup dragen moet je ervoor zorgen dat de doek van knieholte tot knieholte spreidt, voor een goede ondersteuning. En optillen en dragen doe je ws. ook niet zo lang als het dragen met een doek of drager, dus als je dan niet altijd even goed op let hoe de houding is, zal het kind minder lang in een onnatuurlijke houding zitten dan wanneer deze in een baby bjorn zit.

Gast
Gast

Bericht  nisavi zo 22 mei 2011 - 0:13

@ TO: Wij hebben een loopstoel. Ze zit er af en toe in en het bevalt ons prima. Het was voor ons ook een uitkomst, omdat ze alleen maar wilt lopen en dat nog niet alleen kan (dus wij moeten altijd mee lopen).

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk zo 22 mei 2011 - 0:16

nisavi schreef:@ TO: Wij hebben een loopstoel. Ze zit er af en toe in en het bevalt ons prima. Het was voor ons ook een uitkomst, omdat ze alleen maar wilt lopen en dat nog niet alleen kan (dus wij moeten altijd mee lopen).

Als een kindje nog niet zelf kan lopen moet dat ook niet teveel gestimuleerd worden.. Op die manier zal het gewone lopen ook juist niet gestimuleerd worden, maar misschien zelfs afgeremd
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  nisavi zo 22 mei 2011 - 0:20

AngelNyn schreef:
nisavi schreef:@ TO: Wij hebben een loopstoel. Ze zit er af en toe in en het bevalt ons prima. Het was voor ons ook een uitkomst, omdat ze alleen maar wilt lopen en dat nog niet alleen kan (dus wij moeten altijd mee lopen).

Als een kindje nog niet zelf kan lopen moet dat ook niet teveel gestimuleerd worden.. Op die manier zal het gewone lopen ook juist niet gestimuleerd worden, maar misschien zelfs afgeremd

Het zal best zo zijn, maar wij handelen nu zoals wij denken dat het goed is. Ik ga verder geen discussie hierover voeren. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van TO.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  TukTuk zo 22 mei 2011 - 0:25

nisavi schreef:
AngelNyn schreef:

Het zal best zo zijn, maar wij handelen nu zoals wij denken dat het goed is. Ik ga verder geen discussie hierover voeren. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van TO.

ok:)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Floor zo 22 mei 2011 - 0:33

@dromertje, bedankt! ik heb de namen direct opgeschreven zodat ik over een tijdje rustig met mijn man kan kijken wat hij graag wil/fijn vind.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud