Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

loopstoel

+5
Sjaantje
Susan
Parisienne
Darius
mauwmauw
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

loopstoel Empty loopstoel

Bericht  mauwmauw za 21 mei 2011 - 4:56

ik wil binnenkort een loopstoel aan gaan schaffen voor mijn zoontje,ik vroeg me af welke jullie hebben en hoe die bevalt.het gaat er voornamelijk bij ons om,in buiten gebruik.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

loopstoel Empty Re: loopstoel

Bericht  Darius za 21 mei 2011 - 6:12

nooit gehad en niet gemist ook. Het schijnt ook slecht te zijn voor de heupjes. Als ik jou was zou ik nog even nadenken waar je je geld aan uitgeeft.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 6:53

Ik zou dr bij een eventueel 2e kindje ook niet aan beginnen. Slecht voor de heupjes is tegenwoordig alles, dus dat zou niet mijn reden zijn. Ik denk dat het pas echt leuk is als je er goed de ruimte voor hebt. En dan nog moet je kindje het leuk vinden (Wij hebben zelf een tijd later een Jumperoo gekocht, en dat was echt meer dan de moeite waard).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 6:58

schijnt inderdaad slecht voor de heupjes en de voetenstand te zijn, doordat het afzetten totaal niet op goed lopen lijkt. Wij hebben daarom ook geen loopstoel.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 7:18

Wij hebben er ook geen omdat het slecht is voor de heupjes. Kinderen kunnen eerder 'lopen' in die dingen dan dat ze dat zonder zouden kunnen en dat is niet goed. Ik denk dat het niet veel meer uitmaakt bij een kindje dat al wel kan lopen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 21 mei 2011 - 7:28

Wij hebben er wel 1, maar gebruiken hem bijna nooit. N. zit nu soms even in de loopstoel en zet zich af, maar om te leren lopen is het niet de juiste manier.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan za 21 mei 2011 - 7:31

FoolishSam schreef:Slecht voor de heupjes is tegenwoordig alles, dus dat zou niet mijn reden zijn.

Dat vind ik wel een vreemd argument. Dat er meerdere dingen slecht zijn voor de heupjes maakt niet opeens dat het onzin is en je het net zo goed kunt negeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 7:41

Susan schreef:
FoolishSam schreef:Slecht voor de heupjes is tegenwoordig alles, dus dat zou niet mijn reden zijn.

Dat vind ik wel een vreemd argument. Dat er meerdere dingen slecht zijn voor de heupjes maakt niet opeens dat het onzin is en je het net zo goed kunt negeren.

Ik zeg ook niet dat het onzin is, ik zeg alleen dat het niet de reden is waarom ik het zou laten smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 7:42

Susan schreef:

Ik zeg ook niet dat het onzin is, ik zeg alleen dat het niet de reden is waarom ik het zou laten smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 9:01

Hoezo is alles nu weer slecht voor de heupjes ? Wat kan jij nog meer opnoemen wat slecht is dan ? Een loopstoel is inderdaad erg slecht voor de heupjes van je baby, ik spreek hier wekelijks 3 verschillende fysiotherapeuten en alle 3 raden ze een loopstoel ontzettend af. dit omdat het zelfs de stand van de heupjes kan vervormen en om dat te laten gebeuren hoeven ze helemaal niet lang in zo'n stoeltje te zitten. Als je bij voorbaad al weet dat zo'n stoeltje echt niet goed, zelfs slecht is voor de heupjes waarom ga je het dan kopen ?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 9:24

Ik heb er en te leen gekregen van mijn tante. Zelf zou ik er nooit een kopen omdat ik die dingen best duur vind en zo vaak gebruik ik 'm nou ook niet. Ik denk dat S. er 10 minuutjes per dag in zit en hij vind het leuk. Hij kan er niet echt mee lopen maar hij gaat vaak proberen staan als hij in de stoel zit.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje za 21 mei 2011 - 9:29

Mama_van2 schreef:Als je bij voorbaad al weet dat zo'n stoeltje echt niet goed, zelfs slecht is voor de heupjes waarom ga je het dan kopen ?
Ik heb me er verder niet in verdiept ofzo hoor, maar ik vraag me af waarom zo'n spul dan überhaupt nog wordt geproduceerd / verkocht? Als het een 'roddel' is, oke... maar blijkbaar zijn er diverse onderzoeken naar gedaan en is de uitkomst daarvan eensluidend?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 9:36

Ach als je je kindje er iedere dag 10 minuutjes in zet kan dat echt geen kwaad hoor. Als een kindje er de halve dag in zit is het een ander verhaal

Laatst aangepast door Razz_ op za 21 mei 2011 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan za 21 mei 2011 - 9:36

Er worden wel meer dingen verkocht die niet zo goed zijn. Ik denk dat het fabrikanten ook niet altijd het doel hebben om iets te maken wat zo goed mogelijk is voor de ontwikkeling, meer om een product te maken dat ze kunnen verkopen. Dus als er een markt voor is en het is niet levensgevaarlijk dan blijft het gewoon in de handel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Sjaantje za 21 mei 2011 - 9:44

Oke, Susan, daar heb je gelijk in, maar ik vind nogal een verschil tussen 'niet zo goed' of 'slecht voor de ontwikkeling van een gewricht'. Maar ach, misschien trek ik het me wel té veel aan omdat ik zelf slechte heupen heb. Komt niet door een loopstoel, overigens!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 9:46

Razz_ schreef:Ach als je je kindje er iedere dag 10 minuutjes in zet kan dat echt geen kwaad hoor. Als een kindje er de halve dag in zit is het een ander verhaal

Dat zie je dus echt verkeerd, zelfs daarvan kunnen zijn heupjes een andere stand krijgen omdat ze in zo'n loopstoel in een niet natuurlijke houding worden gedrukt.

De fysiotherapeuten die ik gesproken heb zijn er verbaasd over dat deze loopstoeltjes nog verkocht worden. Er is mij verteld dat er nu een onderzoek loopt naar de verkeerde houding in een loopstoel, met de uitslag hiervan willen ze bereiken dat deze stoeltjes niet meer verkocht mogen worden. Binnen een korte termijn moeten alle uitslagen van dit onderzoek binnen zijn en zou het dus kunnen dat deze loopstoeltjes over een tijdje niet meer verkocht mogen worden.

Het blijft natuurlijk iedere ouder zijn/haar eigen keuze wat ze met deze uitslag zullen doen. Naar mijn idee vinden de ouders het vaak gewoon loop om hun kindje in zo'n stoeltje te zetten, het kindje zelf mist er echt totaal niets aan als het niet in zo'n stoeltje zou zitten.
Daarnaast zag ik net dat het zoontje van de TO pas net 7 maanden is, ik neem aan dat je hem dan toch echt nog niet in een loopstoel gaat zetten ? Dat zou ik nu met M.ara van 13 maanden nog niet doen.

Laatst aangepast door Mama_van2 op za 21 mei 2011 - 10:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 9:51

Razz_ schreef:Ach als je je kindje er iedere dag 10 minuutjes in zet kan dat echt geen kwaad hoor. Als een kindje er de halve dag in zit is het een ander verhaal

Dat baseer je toch helemaal nergens op behalve op jouw gevoel?!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 10:03

Arden schreef:

Dat baseer je toch helemaal nergens op behalve op jouw gevoel?!

Klopt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 10:09

Mama_van2 schreef:

Het blijft natuurlijk iedere ouder zijn/haar eigen keuze wat ze met deze uitslag zullen doen. Naar mijn idee vinden de ouders het vaak gewoon loop om hun kindje in zo'n stoeltje te zetten, het kindje zelf mist er echt totaal niets aan als het niet in zo'n stoeltje zou zitten.
Daarnaast zag ik net dat het zoontje van de TO pas net 7 maanden is, ik neem aan dat je hem dan toch echt nog niet in een loopstoel gaat zetten ? Dat zou ik nu met M.ara van 13 maanden nog niet doen.

Wat bedoel je met loop? Makkelijk ofzo? haha

7 maanden is idd wel wat vroeg. Wij hebben de loopstoel nou net 2 weken. Voorheen stond hij bij mijn ouders op zolder. S. zit er bijna ieder dag even in en hij vind het leuk om een beetje vooruit te kopen en ergens bij te kunnen waar hij normaal niet bij kan komen. Nu ik dit lees ga ik het denk ik toch beperken. Ik wist dit namelijk niet.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw za 21 mei 2011 - 20:00

oke ik wist dus ook niet dat het slecht was voor de heupen,dus ik denk niet dat het een loopstoel gaat worden.Blij dat ik toch hier een topic over hebt geopend.mijn zoontje is inderdaad pas 7 maanden en ik wilde hem er nu nog niet inzetten.
maar bedankt iedereen voor de reacties.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 21:36

Sorry, ik bedoelde het woord 'leuk', mijn telefoon maakt soms nogal vreemde woorden.

Ik wil ook niet degene zijn die met het vingertje wijst want iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf weten. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt slechter is dan gedacht en dat sommige mama's dat misschien niet weten. Zelfs van 15 minuten per dag kunnen de heupjes in een vekeerde stand worden gedrukt, dit kan zelfs het gaan lopen en gaan kruipen beinvloeden.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw za 21 mei 2011 - 21:40

Mama_van2 schreef:Sorry, ik bedoelde het woord 'leuk', mijn telefoon maakt soms nogal vreemde woorden.

Ik wil ook niet degene zijn die met het vingertje wijst want iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf weten. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt slechter is dan gedacht en dat sommige mama's dat misschien niet weten. Zelfs van 15 minuten per dag kunnen de heupjes in een vekeerde stand worden gedrukt, dit kan zelfs het gaan lopen en gaan kruipen beinvloeden.
bedankt voor de info smile
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  xxjojootjexx za 21 mei 2011 - 22:02

Een loopstoel is trouwens net zo slecht voor de heupjes als een Babybjorn draagzak.
Alleen van een Babybjorn wil niemand dat geloven/aannemen, omdat iedereen zo'n ding heeft en omdat ze veelvuldig verkocht worden... Er zijn veel alternatieven voor een babybjorn welke wel goed zijn voor de heupjes, minder duur zijn, maar minder bekend, en dus denkt de meerderheid dan dat wat je in de winkels ziet, dat dat goed is voor de kindjes.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:09

Sjaantje schreef:Ik heb me er verder niet in verdiept ofzo hoor, maar ik vraag me af waarom zo'n spul dan überhaupt nog wordt geproduceerd / verkocht? Als het een 'roddel' is, oke... maar blijkbaar zijn er diverse onderzoeken naar gedaan en is de uitkomst daarvan eensluidend?

Waarschijnlijk om precies dezelfde reden als waarom er zoveel troep in de supermarkten te koop is. Money Money Money.. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:20

Susan schreef:Er worden wel meer dingen verkocht die niet zo goed zijn. Ik denk dat het fabrikanten ook niet altijd het doel hebben om iets te maken wat zo goed mogelijk is voor de ontwikkeling, meer om een product te maken dat ze kunnen verkopen. Dus als er een markt voor is en het is niet levensgevaarlijk dan blijft het gewoon in de handel.

+1.

Er wordt zoveel troep verkocht (of het nu gaat om speelgoed voor kinderen of gewoon voedingsmiddelen.) Zolang er niemand 'te' ziek van wordt blijft het lekker in de verkoop, het gaat alleen maar om de winst.

Voor mij persoonlijk een reden om altijd zelf te kijken of ik het gezond vind in plaats van klakkeloos aan te nemen dat als de overheid het goedkeurd het wel goed spul zou zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: