Twijfel of ik moet vliegen met 32.6 weken zwanger
+4
Pussycat
Fiwen
xxjojootjexx
Mizzie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Twijfel of ik moet vliegen met 32.6 weken zwanger
Hoi!
Zoals de titel al zegt moet/wil/ga ik vrijdag vliegen omdat mijn broer gaat trouwen in Tarifa. We moeten hiervoor 3 uur vliegen en daarna nog 2 uur in de auto.
Wat betreft comfortabel zitten enz zit het wel goed, we kunnen bij het inchecken grotere stoelen nemen en ook de huurauto is ruim.
Met 31 weken (niet zo lang geleden dus) heb ik nog gevlogen naar Barcelona (1,5 uur vliegen). Is goed gegaan. Vond de heenreis wel naar, harde buiken in het vliegtuig en met name de daling was geen lekker gevoel.
Maandag een controle gehad bij de VK. Op zich was de controle prima, ze vindt dat ik teveel harde buiken heb en meer rust moet nemen. Zij heeft me wel een fit to fly gegeven, dus ook dat zit goed.
MAAR, ergens in mijn hoofd zit een stemmetje dat zegt dat ik het eigenlijk niet wil. Kan niet eens goed beschrijven waarom niet, maar het zit er gewoon. Echter wil ik natuurlijk ook de bruiloft van mijn broer niet missen en ben ik bang dat ik, wanneer het vliegtuig zonder mij is opgestegen, ik enorme spijt krijg!!!
Ook heeft een zwangere mede-forummer afgelopen maand gevlogen en is in het ziekenhuis beland met een trombose-been. Heeft een tijd vastgezeten is Spanje en zij zit nu de komende 2 jaar helaas met een steunkous en moet zich de komende tijd injecteren. Ze heeft me heel duidelijk uitgelegd dat het een niet met het ander te maken hoeft te hebben, maar het staat toch op mijn 'tegen-lijstje'
ZUCHT, weet het gewoon even niet meer zo goed. Ben nu dus bezig met een voor/tegenlijstje, maar omdat ik tot vrijdagmiddag de tijd heb om de knoop door te hakken, plaats ik een topic.
Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is!
XX Mizzie
Zoals de titel al zegt moet/wil/ga ik vrijdag vliegen omdat mijn broer gaat trouwen in Tarifa. We moeten hiervoor 3 uur vliegen en daarna nog 2 uur in de auto.
Wat betreft comfortabel zitten enz zit het wel goed, we kunnen bij het inchecken grotere stoelen nemen en ook de huurauto is ruim.
Met 31 weken (niet zo lang geleden dus) heb ik nog gevlogen naar Barcelona (1,5 uur vliegen). Is goed gegaan. Vond de heenreis wel naar, harde buiken in het vliegtuig en met name de daling was geen lekker gevoel.
Maandag een controle gehad bij de VK. Op zich was de controle prima, ze vindt dat ik teveel harde buiken heb en meer rust moet nemen. Zij heeft me wel een fit to fly gegeven, dus ook dat zit goed.
MAAR, ergens in mijn hoofd zit een stemmetje dat zegt dat ik het eigenlijk niet wil. Kan niet eens goed beschrijven waarom niet, maar het zit er gewoon. Echter wil ik natuurlijk ook de bruiloft van mijn broer niet missen en ben ik bang dat ik, wanneer het vliegtuig zonder mij is opgestegen, ik enorme spijt krijg!!!
Ook heeft een zwangere mede-forummer afgelopen maand gevlogen en is in het ziekenhuis beland met een trombose-been. Heeft een tijd vastgezeten is Spanje en zij zit nu de komende 2 jaar helaas met een steunkous en moet zich de komende tijd injecteren. Ze heeft me heel duidelijk uitgelegd dat het een niet met het ander te maken hoeft te hebben, maar het staat toch op mijn 'tegen-lijstje'
ZUCHT, weet het gewoon even niet meer zo goed. Ben nu dus bezig met een voor/tegenlijstje, maar omdat ik tot vrijdagmiddag de tijd heb om de knoop door te hakken, plaats ik een topic.
Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is!
XX Mizzie
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Twijfel of ik moet vliegen met 32.6 weken zwanger
Wanneer kom je terug? Ik lees net dat je een verklaring moet hebben, maar dat die verklaring niet ouder mag zijn dan 5 dagen. Dus wat dat betreft zou je komende week nog een keer naar de vk moeten.
Ik zelf zou het niet doen, maar ik ben sowieso niet zo van het vliegen.
Ik zelf zou het niet doen, maar ik ben sowieso niet zo van het vliegen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik kom zondag terug is dus echt op en neer vliegen! Goed dat je het zegt van die 5 dagen!!
Mizzie- Fluisteraar
Fit to fly mag niet ouder zijn dan 2 weken en tjah... zolang je een stoel bij het gangpad hebt zodat je elk half uur even kunt gaan staan en lopen en die twee uur autorit ook een paar keer onderbreekt lijkt het me niet echt een probleem qua trombose. Voldoende water drinken en blijven bewegen is het belangrijkste.
De harde buiken zouden in principe niet met het vliegen te maken hoeven te hebben, lijkt me eerder met stress en 'te veel doen'. Als je wilt gaan zou ik goed afspreken dat je echt niks doet verder dus geen koffer/tas dragen, niet zelf auto rijden, ook tijdens de bruiloft echt rust houden.
Maar als je gevoel zegt dat je het niet moet doen zou ik thuis blijven, de zorgen die je maakt kunnen namelijk ook zorgen voor tress en harde buiken. Maar die keuze kan jij alleen maken, ik voel niet wat jij voelt en je moet niet met een ongerust gevoel weg gaan thuis.
Succes met het maken van je keuze. En mocht je gaan: veel plezier!
De harde buiken zouden in principe niet met het vliegen te maken hoeven te hebben, lijkt me eerder met stress en 'te veel doen'. Als je wilt gaan zou ik goed afspreken dat je echt niks doet verder dus geen koffer/tas dragen, niet zelf auto rijden, ook tijdens de bruiloft echt rust houden.
Maar als je gevoel zegt dat je het niet moet doen zou ik thuis blijven, de zorgen die je maakt kunnen namelijk ook zorgen voor tress en harde buiken. Maar die keuze kan jij alleen maken, ik voel niet wat jij voelt en je moet niet met een ongerust gevoel weg gaan thuis.
Succes met het maken van je keuze. En mocht je gaan: veel plezier!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Als je gevoel zegt dat je het niet moet doen, dan zou ik het dus niet doen.
Wie weet gaat het goed, maar stel je voor dat je daar nog meer last van harde buiken krijgt of tijdens het stijgen/landen dat is toch niet prettig?
Wie weet gaat het goed, maar stel je voor dat je daar nog meer last van harde buiken krijgt of tijdens het stijgen/landen dat is toch niet prettig?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Inderdaad, je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Wel een moeilijke beslissing denk ik...
Ik zou zelf niet zo gauw gaan, stel dat er iets is zit je inderdaad daar en dan? Van de andere kant trouwt je broer maar een keer en is het natuurlijk ook leuk om daar bij te zijn..
Succes met het maken van je keuze en als je gaat veel plezier!
Ik zou zelf niet zo gauw gaan, stel dat er iets is zit je inderdaad daar en dan? Van de andere kant trouwt je broer maar een keer en is het natuurlijk ook leuk om daar bij te zijn..
Succes met het maken van je keuze en als je gaat veel plezier!
Gast- Gast
hoi, mijn vriendin wide ook nog vliegen met 33 weken en had ook een fit to fly maar de vliegmaatschappij deed wel erg moeilijk(weet niet meer welke het was). Sommige vliegmaatschappijen willen geen zwangere (+32 weken)aan boord. Als ik jou was zou ik op je gevoel vertrouwen, en uiteindelijk is je eigen gezondheid en die van je baby het belangrijkste. Succes met je keuze maken.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
ik zou het niet doen als je gevoel niet goed zit Want stel het gaat toch niet goed en je moet daar bevallen lijkt me toch helemaal niks dan ben je toch liever in nederland met alle goede vorzieningen.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Weet niet hoe het met jou zit, maar mijn onderbuikgevoel (hmm wat een woordspeling in deze context) is altijd juist. Ook al geeft dat gevoel niet altijd weer wat ik het liefste zou willen, de ervaring leert dat ik er beter wel naar kan luisteren.
*zucht* de eeuwige strijd tussen gevoel en verstand... Succes met je beslissing!
*zucht* de eeuwige strijd tussen gevoel en verstand... Succes met je beslissing!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Hoi!
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Heb er heel goed over nagedacht, nog gesproken met verloskundige, en 'juf' van de zwangerschapsgym en dat heeft me een stuk beter doen voelen. Op de een of andere manier is het stemmetje een stuk minder en heb ik heel veel zin om te gaan.
''Gelukkig'''nog 2 dagen om te twijfelen, dus dat ga ik zeker doen :-)
Groetjes Mizzie!
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Heb er heel goed over nagedacht, nog gesproken met verloskundige, en 'juf' van de zwangerschapsgym en dat heeft me een stuk beter doen voelen. Op de een of andere manier is het stemmetje een stuk minder en heb ik heel veel zin om te gaan.
Groetjes Mizzie!
Mizzie- Fluisteraar
Mizzie schreef:Hoi!
Groetjes Mizzie!
Mizzie, even hier maar een reactie.. Fijn dat je er zo goed als uit bent, en dat je met verschillende mensen hierover hebt gesproken. Denk dat het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt. Als ik je niet meer via Hyves spreek, veel plezier en dat het maar een mooie dag mag worden, de bruiloft van je broer!
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Wat leuk dat je het vraagt. Ik ben gegaan en het was geweldig! Voelde me vrijdag goed genoeg om te vliegen en was niet onzeker of bang. De bruiloft was geweldig, maar erg vermoeiend.
Kon dus op het vliegveld terug bijna niet meer lopen en de terugvlucht vond ik helemaal niet fijn. De baby was heel druk en ik voelde me niet lekker en was erg misselijk. Gelukkig waren er veel plekken vrij in het vliegtuig en kon ik steeds verplaatsen om in een andere houding te gaan zitten.
Vliegen kan dus met 33 weken, maar ik doe het niet meer!
En nu blijf ik veilig in Nederland tot de baby er is!
Groetjes Mizzie
Kon dus op het vliegveld terug bijna niet meer lopen en de terugvlucht vond ik helemaal niet fijn. De baby was heel druk en ik voelde me niet lekker en was erg misselijk. Gelukkig waren er veel plekken vrij in het vliegtuig en kon ik steeds verplaatsen om in een andere houding te gaan zitten.
Vliegen kan dus met 33 weken, maar ik doe het niet meer!
En nu blijf ik veilig in Nederland tot de baby er is!
Groetjes Mizzie
Mizzie- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» 23 weken zwanger en nesteldrang?
» 37 weken zwanger en blaasontsteking?
» 12 weken zwanger en koorts
» 8 á 9 weken zwanger en sauna
» Nachtjes weg en 37 weken zwanger
» 37 weken zwanger en blaasontsteking?