Dagcafé
+22
Lotus_
Lotus
Minx
girli
Coccinelle
Mida4you
Suus
SnowWhite
Pussycat
Serena
Raindrop
Lejow
TukTuk
Sjaantje
Zwoesj
Try
Burn
ExpressoB
Merai
Jordana
Bimbam
Caroow
26 plaatsers
Pagina 36 van 40
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Re: Dagcafé
escaleren
1) Ernstiger worden 2) Het steeds erger worden van een conflictsituatie 3) Hoog oplopen 4) Steeds erger worden van een conflictsituatie 5) Trapsgewijs verhevigen 6) Uit de hand lopen 7) Verergeren Verhevigen 9) Verscherpen
ik zie nergens 10) waarschuwen
1) Ernstiger worden 2) Het steeds erger worden van een conflictsituatie 3) Hoog oplopen 4) Steeds erger worden van een conflictsituatie 5) Trapsgewijs verhevigen 6) Uit de hand lopen 7) Verergeren Verhevigen 9) Verscherpen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Jammer dat mijn topic gesloten is..
Had zelf nog niet de kans gehad om iets leuks neer te zetten...
Had zelf nog niet de kans gehad om iets leuks neer te zetten...
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Bazinga schreef:Nou nou, you are me the one, Lejow, misschien is 't gewoon Gronings
Offcourse I am the one, the one and only Lejow
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:
+1, interessantdoenerij.....
En daar word ik dus ook gewoon een beetje moe van. Het is een woord dat jullie niet kennen in de vorm zoals ik hem gebruik. Maar het is geen taalfout en zeer zeker geen 'interessantdoenerij'.
Gast- Gast
Bazinga schreef:Nou nou, you are me the one, Lejow, misschien is 't gewoon Gronings
He mevrouw, ik kom verre van Groningen vandaan (juist meer regio van Lejow ) en ik ken / gebruik het ook. Niet zo he
Het betekent ook niet letterlijk waarschuwen. Als je een probleem hebt bv op het werk, escaleer je dat naar je leidinggevende
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Zwoesj schreef:Jwel Sjaan, ABE zegt het goed. Escaleren kan je ook op deze manier gebruiken
In dat geval bied ik mijn nederige excuses aan. Ik ben maar een simpel meisje, kende die betekenis niet, heb het opgezocht bij meneer Van Dale en daar kwam ik ook niet verder mee dus ik begreep even niet wat ABE bedoelde. Excuus.Angel Blue Eyes schreef:Sjaantje schreef:Maar ABE, als je iemand waarschuwt, is dat toch niet hetzelfde als escaleren? *gaat woordenboek halen*
Word hier een beetje moe van. Het is jargon. Wij escaleren dagelijks op het werk. Het spijt me dat ik het woord heb gebruikt. Men....
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Lejow schreef:escaleren
Hmm... dat dacht ik eerst dus ook...
Ik wil bewijs
Lejow- Lady Post-a-lot
Haha ik ben al voor je aan het zoeken!
Zwoesj- Ratel
Lejow schreef:Ik wil bewijs
Nou er is iets dat als een paal boven water staat; En dat is dat escaleren geen waarschuwen betekent. Maar mij werd gevraagd of het een taalfout was en dom als ik ben ga ik mezelf lopen verdedigen en als ik het dan omzet in het algehele Jip&Janneke taaltje, dan kom ik uit op waarschuwen.
Gast- Gast
http://www.pivot.tkst.nl/?e=1
(lejow kruipt in hoekje), al vind ik het raar dat het bij vandale der nie bij staat
(lejow kruipt in hoekje), al vind ik het raar dat het bij vandale der nie bij staat
Lejow- Lady Post-a-lot
Hierbij (wordt wel als een zeer irritante uitdrukking gezien, waarschijnlijk omdat half Nederland het niet kent / gebruikt:
Er volgden 37 reacties. Hieronder vind je de 30 meest onuitstaanbare uitdrukkingen uit managementland. Met dank aan mijn lezers.
1.Bila
2.Professioneel
3.‘Tools’
4.‘Iets levelen’
5.‘Effe’ sparren
6.Focus
7.Inregelen
8.Inregelgebeuren
9.Integraal
10. Aantakken
11. Escaleren (als in ‘Ik escaleer de boel’ in plaats van ‘iets laten escaleren’)
Er volgden 37 reacties. Hieronder vind je de 30 meest onuitstaanbare uitdrukkingen uit managementland. Met dank aan mijn lezers.
1.Bila
2.Professioneel
3.‘Tools’
4.‘Iets levelen’
5.‘Effe’ sparren
6.Focus
7.Inregelen
8.Inregelgebeuren
9.Integraal
10. Aantakken
11. Escaleren (als in ‘Ik escaleer de boel’ in plaats van ‘iets laten escaleren’)
Zwoesj- Ratel
oh ja, dus omdat wij het niet op die wijze kennen lullen wij in J&J taal
Lejow- Lady Post-a-lot
Theedoosje schreef:En als je excuses aanbied wordt het niet gezien of zo.. maar goed.
Wat verwacht je dan?
Dat ik op mijn knietjes ga en zeg 'Het is al goed TD?'
Het is het dagtopic, daar wordt snel in geluld en niet op alles gereageerd...
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik dacht dat Reva van de week al geregisteerd was... Zag zoiets staan dat ze de nieuwste forumster was?Theedoosje schreef:Nou ja Reva was er gewoon een tijdje niet meer, en ze was er dus blijkbaar onder het biechtaccount.
Gast- Gast
Lejow schreef:Theedoosje schreef:En als je excuses aanbied wordt het niet gezien of zo.. maar goed.
Wat verwacht je dan?
Maar hier máák je toch tijd voor?? Gewoon even een momentje voor Theedoosje en stil staan bij de lieve vrede op 't forum
Gast- Gast
Lejow schreef:Theedoosje schreef:En als je excuses aanbied wordt het niet gezien of zo.. maar goed.
Wat verwacht je dan?
Nee helemaal niet Lejow. Maar op het negatieve wordt boem gelijk gereageerd, maar laat ik zien dat ik het verkeerd gezien heb kan er niks over gezegd worden. Want nu wordt ik misschien als boeman of hoe je het noemen wil, maar wat niet mijn bedoeling was.
Gast- Gast
Bazinga schreef:Lejow schreef:Theedoosje schreef:En als je excuses aanbied wordt het niet gezien of zo.. maar goed.
Wat verwacht je dan?
Maar hier máák je toch tijd voor?? Gewoon even een momentje voor Theedoosje en stil staan bij de lieve vrede op 't forum
pakt de vredesduif erbij
Lejow- Lady Post-a-lot
Theedoosje schreef:Lejow schreef:Theedoosje schreef:En als je excuses aanbied wordt het niet gezien of zo.. maar goed.
Wat verwacht je dan?
Nee helemaal niet Lejow. Maar op het negatieve wordt boem gelijk gereageerd, maar laat ik zien dat ik het verkeerd gezien heb kan er niks over gezegd worden. Want nu wordt ik misschien als boeman of hoe je het noemen wil, maar wat niet mijn bedoeling was.
het gaat toch allang weer over andere dingen..
Lejow- Lady Post-a-lot
Bazinga schreef:
Moehahaha ik had al zo'n vermoeden, maar ik dacht neeeeee zal toch nie
Lejow- Lady Post-a-lot
Gebruik werkwoorden als communiceren en escaleren bij voorkeur niet zoals ze bedoeld zijn (iets aan iemand communiceren, escaleren naar het management.
Lejow, bedankt! Ik had half Google al afgezocht maar ben niet zo'n google-wonder dus had jouw link nog niet gevonden. Maar als iets als jargon gebruikt wordt, is het dan gelijk algemeen aanvaard Nederlands?
Lejow, bedankt! Ik had half Google al afgezocht maar ben niet zo'n google-wonder dus had jouw link nog niet gevonden. Maar als iets als jargon gebruikt wordt, is het dan gelijk algemeen aanvaard Nederlands?
En ABE, is het dan gek dat ik er naar vraag als ik iets niet ken of begrijp? Ik heb even teruggelezen en ik kan me niet zo goed voorstellen waarom je je nou precies aangevallen voelde? Zie o.a. bovenstaande quote.Angel Blue Eyes schreef:Nou er is iets dat als een paal boven water staat; En dat is dat escaleren geen waarschuwen betekent. Maar mij werd gevraagd of het een taalfout was en dom als ik ben ga ik mezelf lopen verdedigen en als ik het dan omzet in het algehele Jip&Janneke taaltje, dan kom ik uit op waarschuwen.
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Pagina 36 van 40
Permissies van dit forum: