Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

+23
nina
Burn
VeryCherry
Polly
Ambivalence
Merai
Inge
Susan
Caresses
Mamsie
Julia
Xanna
Toet
Antibes
Oasis
Sterre
Sweety
Lotus
Jeanette
Atelier Madame
Blond
TNMN
TGR
27 plaatsers

Pagina 13 van 16 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Ga naar beneden

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee? - Pagina 13 Empty Re: Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:37

Antibes schreef:Persoonlijk denk ik dat je psyche en "stofjes" sowieso niet los kunt koppelen bij depressies, het is een wisselwerking..

Ik weet niet of je op mij doelde maar ik las mijn reactie opnieuw en je kan mijn reactie wel zo opvatten. Ik bedoelde dus dat het iets anders is als je huishouding van nature verstoord is dan dat het gebeurd is door bijv een gebeurtenis waardoor je depressief wordt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee? - Pagina 13 Empty Re: Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 5:47

James schreef:
Antibes schreef:Persoonlijk denk ik dat je psyche en "stofjes" sowieso niet los kunt koppelen bij depressies, het is een wisselwerking..

Ik weet niet of je op mij doelde maar ik las mijn reactie opnieuw en je kan mijn reactie wel zo opvatten. Ik bedoelde dus dat het iets anders is als je huishouding van nature verstoord is dan dat het gebeurd is door bijv een gebeurtenis waardoor je depressief wordt.

Oh, ik bedoelde niet specifiek iemand hoor. Wink

Eerlijk gezegd weet ik niet of het verschillend is, tuurlijk je hebt erfelijke aanleg voor depressies, maar dat is net als bij kanker. Het is geen garantie dat je zo'n ziekte krijgt, er moeten meerdere dingen mis gaan.

En ik geloof ook dat een depressie die het gevolg lijkt te zijn van een gebeurtenis, weer je stofjes-huishouding kan verstoren en op hetzelfde kan uitdraaien.
(waar ik trouwens sowieso niet in geloof, want noem een ernstige gebeurtenis en je zult zowel mensen hebben die het kunnen handelen als mensen die er depressief van worden, ik geloof dat het nóóit aan de gebeurtenis an sich ligt)

Ik denk dus dat het altijd een combinatie is van chemische en psychische (voor zover psyche niet ook chemisch is, maar dat heb ik eerder al gezegd) factoren.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:58

Ik snap wat je bedoelt, genomgevingscorrelatie enzo smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:59

Ja hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 6:03

Zo ik had veel bij te lezen!
Heb niet echt wat spannends te vertellen, maar vind het wel superleuk dat ik met Gloria naar concert @ sea ga. Gloria ik ga wel wijntjes drinken hoor, de XTC zal ik thuis laten.

Heb 1 keer XTC gebruikt, ik doe het niet meer. Op het moment was het wel ok, maar daarna heb ik 3 dagen wakker gelegen in bed. En koud dat ik het had, en brak en neerslachtig. Dat is het mij niet waard. Oja en ik ga aardig(er) doen tegen mensen die ik helemaal niet aardig vind, en dat wil ik niet nerd

Gast
Gast

Bericht  Bliss wo 18 mei 2011 - 6:50

Nou, dat was idd even flink bijlezen. Heb zelf ook twee keer aan de AD gezeten en ben blij dat die mogelijkheid er is. Waarom jezelf doodongelukkig blijven voelen, terwijl daar met medicatie iets aan te doen is? Nou ja, het is ieders eigen keuze natuurlijk. Ik ben het wel eens met Susan; mentale pijn kan net zo vervelend zijn (of nog vervelender) als fysieke pijn.

En on topic: ja hoor, ik maak nog wel eens iets spannends mee. Heb net een huis gekocht, waar ik over een paar weken heen verhuis; vind dat toch best spannend!
Verder ook nog wel dingen qua werk en reizen, maar dat zijn verboden onderwerpen!

Oh ja, en ik ben onlangs door TGR 'ontvriend' op Facebook... Ik denk dat ze me niet spannend genoeg vindt laughcry

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 7:56

Jen_ schreef:Heb niet echt wat spannends te vertellen, maar vind het wel superleuk dat ik met Gloria naar concert @ sea ga. Gloria ik ga wel wijntjes drinken hoor, de XTC zal ik thuis laten.
Geen probleem hoor, ik doe gewoon mee. Alleen niet zoveel als jij Wink.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 18 mei 2011 - 7:57

Nou dit topic was al aardig spannend laughcry

Altijd leuk om spuit 11 te zijn:

Over XTC: Ik vraag me af of het echt zó erg is om horrorverhalen over drugsgebruik te vertellen, ook al komt het zelden voor. Het is namelijk met drugs zo, dat het alleen maar negatieve bij-effecten heeft, niet-gebruiken is (uitzonderingen daargelaten) altijd beter dan wel gebruiken.
En Noa, ik meen ook verhalen van je te herinneren die niet altijd een positieve strekking hadden m.b.t. drugsgebruik. Ik snap dan ook niet zo goed waarom je de gevaren van drugsgebruik probeert te bagatelliseren (al dan niet terecht). Kijk, ik ben echt niet van de anti-drugslobby, iedereen heeft het recht om zichzelf naar de kloten te helpen, maar feit is dat drugsgebruik niet zonder gevaar is. En alcoholgebruik net zo min.

Over depressies etc.: Ik denk niet dat je realistische kijk op de wereld verandert door AD. Dan schrijf je denk ik ook veel te veel macht toe aan zo'n pilletje. En psychische pijn hoeft echt niet onder te doen voor lichamelijke pijn. Beiden kunnen ze zo erg zijn dat de lijder er niet meer om wil leven. En ten slotte, Noa, ik heb gelezen dat je het alleen voor jezelf bedoelt, maar ik krijg wel een beetje de kriebels van sommige berichten. Alsof het slikken van antidepressiva je een minder sterk mens maakt. Zo van, als je écht sterk bent, kun je het wel zonder. Met als argument dat een miljoen Nederlanders AD slikken. Nou zal het ongetwijfeld zo zijn dat een deel van die mensen eigenlijk geen AD nodig zou hebben, dat het te snel is voorgeschreven. Maar je doet de mensen die AD wel écht nodig hebben, tekort. Als mensen suikerziekte hebben, dan hebben zij insuline nodig, omdat hun eilandjes van Langerhans dat niet kunnen produceren. Maar een tekort aan serotoninereceptoren is net zo goed een lichamelijk probleem, waar medicatie voor nodig is. Daar kun je jaren therapie tegen aan gooien, maar dat verandert het lichamelijke probleem niet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Julia wo 18 mei 2011 - 8:21

SuperGrover schreef:Nou dit topic was al aardig spannend laughcry

Over XTC: Ik vraag me af of het echt zó erg is om horrorverhalen over drugsgebruik te vertellen, ook al komt het zelden voor. Het is namelijk met drugs zo, dat het alleen maar negatieve bij-effecten heeft, niet-gebruiken is (uitzonderingen daargelaten) altijd beter dan wel gebruiken.
En Noa, ik meen ook verhalen van je te herinneren die niet altijd een positieve strekking hadden m.b.t. drugsgebruik. Ik snap dan ook niet zo goed waarom je de gevaren van drugsgebruik probeert te bagatelliseren (al dan niet terecht). Kijk, ik ben echt niet van de anti-drugslobby, iedereen heeft het recht om zichzelf naar de kloten te helpen, maar feit is dat drugsgebruik niet zonder gevaar is. En alcoholgebruik net zo min.

Over depressies etc.: Ik denk niet dat je realistische kijk op de wereld verandert door AD. Dan schrijf je denk ik ook veel te veel macht toe aan zo'n pilletje. En psychische pijn hoeft echt niet onder te doen voor lichamelijke pijn. Beiden kunnen ze zo erg zijn dat de lijder er niet meer om wil leven. En ten slotte, Noa, ik heb gelezen dat je het alleen voor jezelf bedoelt, maar ik krijg wel een beetje de kriebels van sommige berichten. Alsof het slikken van antidepressiva je een minder sterk mens maakt. Zo van, als je écht sterk bent, kun je het wel zonder. Met als argument dat een miljoen Nederlanders AD slikken. Nou zal het ongetwijfeld zo zijn dat een deel van die mensen eigenlijk geen AD nodig zou hebben, dat het te snel is voorgeschreven. Maar je doet de mensen die AD wel écht nodig hebben, tekort. Als mensen suikerziekte hebben, dan hebben zij insuline nodig, omdat hun eilandjes van Langerhans dat niet kunnen produceren. Maar een tekort aan serotoninereceptoren is net zo goed een lichamelijk probleem, waar medicatie voor nodig is. Daar kun je jaren therapie tegen aan gooien, maar dat verandert het lichamelijke probleem niet.

Dat is nu precies wat Merai en ik duidelijk probeerden te maken.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 8:34

Bliss schreef:

Oh ja, en ik ben onlangs door TGR 'ontvriend' op Facebook... Ik denk dat ze me niet spannend genoeg vindt laughcry

Oh dat heeft er niets mee te maken. Ik schoon mijn lijst regelmatig op. Ik heb wel meer mensen eruit gezet omdat ik daar te weinig (lees: geen) contact mee heb om ze in Facebook te houden.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:41

TGR schreef: wat chocolade gegeten.
Dat je dat kon joh! :shock:

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 8:42

Purple schreef:
TGR schreef: wat chocolade gegeten.
Dat je dat kon joh! :shock:

Dat verbaast u omdat... nerd

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:44

TGR schreef:Dat verbaast u omdat... nerd
Het veel te hard, dik en droog is om te kauwen! :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:46

TGR, heb je een hele "smint" gehad of?

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 8:47

Purple schreef:TGR, heb je een hele "smint" gehad of?

SMINT lol Frisse adem krijg je er niet van hoor. Maar idd. Eerst een halfje en na anderhalf uur de andere helft.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:49

TGR schreef:Maar idd. Eerst een halfje en na anderhalf uur de andere helft.
Ah, ok. Ja, dan snap ik je 4 dagen uitbrakken wel. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:55

Antibes schreef:Het stomme is, dat je helemaal niet merkt dat je veel drinkt of dat je je niet goed gaat voelen, juist door de XTC!

Teveel water is meer dan 1 glas per kwartier hoor.

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 18 mei 2011 - 9:46

Julia schreef:
SuperGrover schreef:Nou dit topic was al aardig spannend laughcry

Dat is nu precies wat Merai en ik duidelijk probeerden te maken.

Bedankt voor deze waardevolle spuit elf toevoeging smile. Dit is inderdaad wat ik precies bedoelde, ook het gevoel dat Noa overbrengt naar degenen die er wel voor kiezen om het te gebruiken. En natuurlijk wordt het te veel voorgeschreven, maar dat betekent niet dat er geen mensen zijn die het echt nodig hebben. Dat heeft niks met sterk zijn of doorzetten te maken, sterker nog, je laat juist zien dat je sterk bent en voor jezelf kiest wanneer je ad gebruikt als je het nodig hebt. Waarom zou je er uit principe voor kiezen om geen ad te slikken terwijl je dan je leven lang ergens last van houdt waar je a) geen invloed op hebt en b) heel gemakkelijk iets aan kunt doen? Dat ik me persoonlijk aangesproken voel maak je denk ik groter dan het is, maar feit is dat het lijkt alsof je niet open staat voor wat ik (en degenen die het met me eens zijn) erover zeggen en vooral neerzet hoe sterk en goed het is om het zonder ad te doen. Ik hoop dat je begrijpt dat dat vervelend is om te horen wanneer je geen keuze hebt. Vandaar ook de vergelijking met insuline bij suikerziekte, maar daar heb ik je nog niet op zien reageren.

Laatst aangepast door Merai op wo 18 mei 2011 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 9:50

Even late reactie: TGR: Wat versta je onder "Mom hair"?!

Krijg wel positieve reacties op mijn haar, maar ik hoop toch wel dat het snel groeit, al is dit wel erg makkelijk :P
Als ik een keer zin heb ga ik eens aan de slag met de stijltang, dat is er vast wel wat van te maken...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 12:03

Ik snap niet zo goed waarom mensen mij iets duidelijk proberen te maken waar ik allang van op de hoogte ben. Volgens mij heb ik al die tijd verteld dat ik ruime ervaring heb met het gebruik van AD en depressie in mijn familie, waardoor ik hoogstwaarschijnlijk genetisch belast ben met een mindere 'stofwisseling' in mijn hersenen. Ik heb zelf na een half jaar slikken van AD een andere keuze gemaakt en ben gestopt en heb een andere manier gekozen om met mijn problemen om te gaan. Dit is een hele bewuste keuze geweest en heeft voor mij goed uitgepakt. Niet dat ik nu dolgelukkig door het leven stap, maar ik ben wel goed bezig met én een fulltime studie, én werken, én intensieve therapie, én in een goede relatie, én goede sociale contacten etc. Dus ik kan wel zeggen dat mijn leven er nu anders uitziet dan een paar jaar geleden. Voor mijn idee heb ik daar zelf aan kunnen bijdragen door mezelf /mijn gedachtes/gevoelens anders te benaderen. Ik heb héél veel gemediteerd, niet even een cursusje gevolg, maar op vasthoudende wijze mezelf dagelijks onder de loep genomen.

Ik heb nu echt het idee dat ik daarop keihard wordt aangevallen. Alsof het niet mogelijk is om door een bewust gewijzigd denkpatroon zaken te veranderen die in je hoofd vastzitten. Alsof wanneer je serotonine huishouding genetisch slecht is, je geen andere keuze hebt dan het met AD te bestrijden. Dat weiger ik te geloven. Ik heb het zelf immers anders ervaren. Ik geloof dat AD een oplossing kan zijn, maar dat het niet de énige oplossing is.

Ik hoop dat ik mezelf nu wel duidelijk heb uitgedrukt...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 19:08

Maar Noa, ik heb niet het idee dat iemand jou aan valt. Maar dat het juist een beetje andersom is. En daarnaast snap ik niet zo goed wat voor problemen je dan aan zou moeten pakken in bijv Merai's geval/mijn schoonmoeders geval als het in hen geval echt gewoon neurologisch is. Mijn schoonmoeder geeft zelf aan geen echte problemen te hebben, ze voelt zich alleen echt ellendig als ze haar AD niet slikt door dat serotineproces. Bij haar is ook van alles geprobeerd maar men bleef er steeds op stuiten dat er geen echte problemen te verhelpen zijn maar dat het puur haar serotinehuishouding is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 19:16

James schreef:Maar Noa, ik heb niet het idee dat iemand jou aan valt. Maar dat het juist een beetje andersom is. En daarnaast snap ik niet zo goed wat voor problemen je dan aan zou moeten pakken in bijv Merai's geval/mijn schoonmoeders geval als het in hen geval echt gewoon neurologisch is. Mijn schoonmoeder geeft zelf aan geen echte problemen te hebben, ze voelt zich alleen echt ellendig als ze haar AD niet slikt door dat serotineproces. Bij haar is ook van alles geprobeerd maar men bleef er steeds op stuiten dat er geen echte problemen te verhelpen zijn maar dat het puur haar serotinehuishouding is.

Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 19:22

Dolcis_ schreef:
James schreef:Maar Noa, ik heb niet het idee dat iemand jou aan valt. Maar dat het juist een beetje andersom is. En daarnaast snap ik niet zo goed wat voor problemen je dan aan zou moeten pakken in bijv Merai's geval/mijn schoonmoeders geval als het in hen geval echt gewoon neurologisch is. Mijn schoonmoeder geeft zelf aan geen echte problemen te hebben, ze voelt zich alleen echt ellendig als ze haar AD niet slikt door dat serotineproces. Bij haar is ook van alles geprobeerd maar men bleef er steeds op stuiten dat er geen echte problemen te verhelpen zijn maar dat het puur haar serotinehuishouding is.

Eens.

Ook eens. Niemand zegt dat je door pure wilskracht en je denkpatroon veranderen, NIET kunt genezen van een depressie of iets anders. Ik krijg van jouw reacties juist (indirect) de indruk dat je neerkijkt op mensen die dat niet zo kunnen als jij. Ik heb het al eerder gezegd, de pot verwijt de ketel...

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 20:33

Fauve schreef:
Dolcis_ schreef:

Eens.

Ook eens. Niemand zegt dat je door pure wilskracht en je denkpatroon veranderen, NIET kunt genezen van een depressie of iets anders. Ik krijg van jouw reacties juist (indirect) de indruk dat je neerkijkt op mensen die dat niet zo kunnen als jij. Ik heb het al eerder gezegd, de pot verwijt de ketel...

Nogmaals eens. Ik krijg ook die indruk en dan ben ik nog ook "op wilskracht" door mijn depressie heengekomen, laat staan hoe het overkomt bij de meiden die wél AD nodig hebben (gehad).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Sterre wo 18 mei 2011 - 20:39

In mijn ogen valt Noa niemand aan, maar voelen mensen zich wel aangevallen door haar kijk op haar depressies en de manier waarop ze er mee omgaat. Ze zegt toch nergens dat AD slikken onverstandig is? Ze veroordeelt mensen die medicatie gebruiken toch niet? Ze verkondigt haar standpunt wel vurig, maar kraakt geen andere meningen af.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 16 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: