Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?
+23
nina
Burn
VeryCherry
Polly
Ambivalence
Merai
Inge
Susan
Caresses
Mamsie
Julia
Xanna
Toet
Antibes
Oasis
Sterre
Sweety
Lotus
Jeanette
Atelier Madame
Blond
TNMN
TGR
27 plaatsers
Pagina 7 van 16
Pagina 7 van 16 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16
Re: Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?
Ik vind het nep omdat het bewust opgewekt wordt door een pilletje of drankje. Als je bijvoorbeeld ineens een heel blij gevoel krijgt, gewoon omdat het mooi weer is ofzo, dat is dan je gevoel wat echt van binnen uit komt.
Gast- Gast
Áls je het doet, doe het dan zo. Vind ik echt heel goed van je.TGR schreef:Ik doe alleen maar zulke dingen samen met iemand anders binnenshuis. Waar het veilig is en waar ik me prettig voel. Als ik uitga ben ik meestal zo nuchter mogelijk. Ik wil namelijk nog thuiskomen
Gast- Gast
Fauve schreef:Ik vind op zich de argumenten van Antibes, zeker gezien haar achtergrond in biomedische wetenschappen, iets zekerder overkomen dan de "duizenden mensen" die Noa heeft gezien, raar maar waar.
+1
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het vrij risicovol als iemand een hoofdstuk over drugs heeft gelezen tijdens zijn studie en zich vervolgens opwerpt als deskundige.Antibes schreef:"Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden"
Dit is bijvoorbeeld volstrekt onjuiste informatie en ik vind het vrij risicovol als iemand zich puur vanuit eigen ervaring als complete deskundige gaat profileren en dan dit soort info rondstrooit.
Bron van mijn informatie neurobiochemicus en toxicoloog Ed Pennings van het Leids Universitair Medisch Centrum:
Ieder jaar komen er wel een paar binnen in het Leids Universiteit Medisch Centrum (LUMC): mensen die te veel xtc hebben geslikt en met vergiftigingsverschijnselen moeten worden opgenomen. Heel soms heeft dat een dodelijke afloop, maar vaak kan zo iemand een poosje later weer genezen het ziekenhuis verlaten.
Tenminste, het lijkt alsof die persoon is genezen. In de hersenen kunnen er kleine beschadigingen zijn ontstaan, blijkt uit het rapport van neurobiochemicus en toxicoloog Ed Pennings van het LUMC. Samen met zijn collega’s Jeroen Eilering en prof. dr. Freek de Wolff stelde hij in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport op basis van een literatuurstudie het rapport ‘Langetermijneffecten van xtc’ samen.
Een van de gevaarlijkste gevolgen ervan is stijging van de lichaamstemperatuur, ook wel hyperthermie genoemd. ‘Iedere keer dat dit bij een gebruiker optreedt, worden in de hersenen serotonerge axonuiteinden, de uitlopers van serotonerge zenuwcellen in de hersenstam, beschadigd’, legt Pennings uit. ‘De uitlopers van deze zenuwcellen verdwijnen en dit herstelt zich niet of langzaam. Nieuwe uitlopers kunnen wel ontstaan, maar of die even goede verbindingen kunnen maken met andere zenuwcellen is de vraag. We weten dus niet of nieuwe aangroei van serotonerge axonuiteinden leidt tot herstel van verloren functies.’
Het is moeilijk om de schade die ontstaat door hyperthermie, zelf te voorkomen, legt hij uit. ‘IJsjes eten om af te koelen, helpt niet. Als ijs eenmaal in je maag is beland, heeft het al je lichaamstemperatuur aangenomen.’
Heel veel water drinken is ook niet de juiste oplossing, daardoor kun je het nog erger maken. Doordat je zo warm bent, transpireer je veel. Daardoor verlies je zout en vocht. Als je dan veel water gaat drinken, kun je oedeem, waterophoping onder de huid, krijgen.
Als je het toch slikt, moet je de warme disco mijden en naar buiten gaan, vindt Pennings. ‘En het liefst in de winter. Je kunt het beste zelf in de kou gaan staan zodat je lichaam kan afkoelen. Dit helpt om oververhitting te voorkomen. Maar het is natuurlijk het beste om helemaal geen xtc te slikken.’
Gast- Gast
Storm schreef:Ik vind het nep omdat het bewust opgewekt wordt door een pilletje of drankje. Als je bijvoorbeeld ineens een heel blij gevoel krijgt, gewoon omdat het mooi weer is ofzo, dat is dan je gevoel wat echt van binnen uit komt.
Ik snap ook wel wat je bedoelt Was even bezig om een reactie uit te lokken.
Mij maakt het inmiddels niet meer uit waar ik mijn blije gevoel vandaan haal. Ik kan onder invloed van blijheid, drugs of alcohol heel leuke avonden hebben.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind het nogal een verschil tussen bewust een extern chemist stofje toedienen om blijdschap te induceren, dan een lichamelijke chemische reactie bij bijvoorbeeld seks of verliefdheid. Daar maak ik wel degelijk onderscheid in.
Gast- Gast
Ja misschien is het beide wel een beetje nep. Maar dat ben je dan ook met wat glaasjes op.
Overigens heb ik ervaring met drugs en AD. Ik vind dat niet met elkaar te vergelijken. Drugs is natuurlijk veel extremer en daar word je veel meer uitgelaten van.
Overigens heb ik ervaring met drugs en AD. Ik vind dat niet met elkaar te vergelijken. Drugs is natuurlijk veel extremer en daar word je veel meer uitgelaten van.
Gast- Gast
In die context klopt het wel ja, maar in deze discussie die ging over HERSENoedeem en nierfunctie niet..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Gelukkig baseer ik me niet alleen daarop. Ik heb in die jaren ook véél gelezen over drugs, ben namelijk ook geen dom wichje en stop niet alles in mijn bakkes wat onder hand bereik ligt. Daarom heb ik veel wetenschappelijke onderzoeken doorgenomen en natuurlijk de normale informatie die wordt aangeboden en ook is onderbouwd. Daarnaast studeer ik ook én heb ik een jaar in een laboratorium gewerkt, dus enige medische kennis is mij niet vreemd.TNMN schreef:Fauve schreef:Ik vind op zich de argumenten van Antibes, zeker gezien haar achtergrond in biomedische wetenschappen, iets zekerder overkomen dan de "duizenden mensen" die Noa heeft gezien, raar maar waar.
+1
Gast- Gast
Ik ook, don't get me wrongTGR schreef:Storm schreef:Ik vind het nep omdat het bewust opgewekt wordt door een pilletje of drankje. Als je bijvoorbeeld ineens een heel blij gevoel krijgt, gewoon omdat het mooi weer is ofzo, dat is dan je gevoel wat echt van binnen uit komt.
Mij maakt het inmiddels niet meer uit waar ik mijn blije gevoel vandaan haal. Ik kan onder invloed van blijheid, drugs of alcohol heel leuke avonden hebben.
Gast- Gast
Het enige wat Antibes deed was een tip geven waar een mega discussie over ontstaat... maar het was niet meer dan een tip over water/fris/sapNoa schreef:Ik vind het vrij risicovol als iemand een hoofdstuk over drugs heeft gelezen tijdens zijn studie en zich vervolgens opwerpt als deskundige.Antibes schreef:"Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden"
Dit is bijvoorbeeld volstrekt onjuiste informatie en ik vind het vrij risicovol als iemand zich puur vanuit eigen ervaring als complete deskundige gaat profileren en dan dit soort info rondstrooit.
’
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Inge schreef:Het enige wat Antibes deed was een tip geven waar een mega discussie over ontstaat... maar het was niet meer dan een tip over water/fris/sapNoa schreef:Ik vind het vrij risicovol als iemand een hoofdstuk over drugs heeft gelezen tijdens zijn studie en zich vervolgens opwerpt als deskundige.Antibes schreef:"Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden"
’
Godzijdank, iemand die dat ziet!
Antibes- Ratel
Storm schreef:Ik ook, don't get me wrongTGR schreef:Storm schreef:Ik vind het nep omdat het bewust opgewekt wordt door een pilletje of drankje. Als je bijvoorbeeld ineens een heel blij gevoel krijgt, gewoon omdat het mooi weer is ofzo, dat is dan je gevoel wat echt van binnen uit komt.
Proost! :geek:
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Dat is anders, ook al kan ik niet precies uitleggen wat het verschil is. Ik denk omdat ik, ten eerste, geen gelukzalig gevoel krijg van wijn of ijs. En seks is in zichzelf lekker, net zoals geluk in zichzelf fijn is. Het is natuurlijk. En je kunt het gevoel opzij zetten wanneer je wilt. Als ik in zo'n drugsroes zou zitten, zou ik nog 100 keer willen dat het over was, maar dat pilletje bepaalt voor mij hoe ik me voel. Ja, dát is het!Noa schreef:Dan kun je je ook wel afvragen waarom je: - je lievelingsijs eet (niet goed voor je, toch doe je het, want het is lekker), sex hebt zonder dat daar een kind uit hoeft voort te komen (daarmee forceer je een orgasme, is dat dan ook fake?), - een wijntje drinkt op het terras (ook hier weer een gelukzalige gevoel, dit keer uit een drankje)
Conclusie voor mezelf: ik kan er slecht tegen dat een pil bepaalt hoe ik me voel, én dat ik die emotie forceer (letterlijk!) terwijl er geen aanleiding is voor die emotie.
Gast- Gast
Jij bent degene die zit te hameren op hersenoedeem.... Mooi dat je in elk geval toegeeft dat mijn verhaal geen complete onzin is, dat is in elk geval al een stap in de goede richting.Antibes schreef:In die context klopt het wel ja, maar in deze discussie die ging over HERSENoedeem en nierfunctie niet..
Gast- Gast
Noa schreef:Gelukkig baseer ik me niet alleen daarop. Ik heb in die jaren ook véél gelezen over drugs, ben namelijk ook geen dom wichje en stop niet alles in mijn bakkes wat onder hand bereik ligt. Daarom heb ik veel wetenschappelijke onderzoeken doorgenomen en natuurlijk de normale informatie die wordt aangeboden en ook is onderbouwd. Daarnaast studeer ik ook én heb ik een jaar in een laboratorium gewerkt, dus enige medische kennis is mij niet vreemd.TNMN schreef:Fauve schreef:Ik vind op zich de argumenten van Antibes, zeker gezien haar achtergrond in biomedische wetenschappen, iets zekerder overkomen dan de "duizenden mensen" die Noa heeft gezien, raar maar waar.
+1
Ik zeg toch ook niet dat ik me daar alleen op baseer? Maar jij wuift haar argumenten ook weg onder het mom van "jij bent geen expert". Dus ja, iets met een pot en een ketel.
Gast- Gast
Zit zeker wat in.Antibes schreef:Is het natuurlijk ook, ben net een book aan het lezen van Lewis Wolpert en hij zegt: "Irrational though it may be, I am sure that if Prozac grew on trees people would be much more willing to take it."
Gast- Gast
Nee hoor, ze komt met een horrorverhaal over een meisje dat na 3 flesjes water dood neervalt. Dát is overtrokken bangmakerij waar niemand iets aan heeft. Het kan alleen extra gevaar opleveren, omdat iemand die dit topic leest en het even vlug doorleest de boodschap meekrijgt: water in combie met xtc is gevaarlijk en dát kan juist zorgen voor gevaarlijke situaties.Inge schreef:Het enige wat Antibes deed was een tip geven waar een mega discussie over ontstaat... maar het was niet meer dan een tip over water/fris/sapNoa schreef:Ik vind het vrij risicovol als iemand een hoofdstuk over drugs heeft gelezen tijdens zijn studie en zich vervolgens opwerpt als deskundige.Antibes schreef:"Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden"
’
Gast- Gast
Ga je lekker, zo vroeg in de middag?Storm schreef:
Gast- Gast
\Noa schreef:Jij bent degene die zit te hameren op hersenoedeem.... Mooi dat je in elk geval toegeeft dat mijn verhaal geen complete onzin is, dat is in elk geval al een stap in de goede richting.Antibes schreef:In die context klopt het wel ja, maar in deze discussie die ging over HERSENoedeem en nierfunctie niet..
Kom op zeg, de discussie ontstond uit mijn tip en mijn tip ontstond tgv de risico's van hersenoedeem. Dan kun je wel opeens aankomen met info over andere oedemen, maar dat is totaal niet relevant en draagt dus ook niets bij aan de discussie. Als je zo wetenschappelijk bent, zou je ook moeten kunnen inschatten welke info relevant is voor een discussie en welke niet.
Wat jij nu doet is de discussie ombuigen zodat jouw info opeens relevant zou worden. Dat is natuurlijk niet logisch, het ging om hersenoedeem en niet om andere oedeemvorming. =)
Antibes- Ratel
Goh ik dacht eens even kijken wat voor spannends er allemaal gebeurt in de levens van mijn medeforummers maar het is vooral een discussie geworden. Voel me wel een beetje aangesproken door het ad gedeelte. Ik slik ad en zal dat de rest van mijn leven blijven doen, simpelweg omdat er iets in mijn serotonine opname niet goed gaat waardoor ik zonder ad nooit écht gelukkig zal zijn. Sinds ik deze medicatie heb voel ik me meer mezelf dan ik ooit gedaan heb, waarom zien sommige van jullie dat als nep?
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Noa schreef:Nee hoor, ze komt met een horrorverhaal over een meisje dat na 3 flesjes water dood neervalt. Dát is overtrokken bangmakerij waar niemand iets aan heeft. Het kan alleen extra gevaar opleveren, omdat iemand die dit topic leest en het even vlug doorleest de boodschap meekrijgt: water in combie met xtc is gevaarlijk en dát kan juist zorgen voor gevaarlijke situaties.Inge schreef:Het enige wat Antibes deed was een tip geven waar een mega discussie over ontstaat... maar het was niet meer dan een tip over water/fris/sapNoa schreef:Ik vind het vrij risicovol als iemand een hoofdstuk over drugs heeft gelezen tijdens zijn studie en zich vervolgens opwerpt als deskundige.Antibes schreef:"Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden"
’
Nee hoor, het eerste wat Antibes er over zegt is
"Als je het doet, let dan in ieder geval op dat je de nacht erna niet alleen slaapt en GEEN WATER drinken. Je krijgt het heet, je gaat zweten, je krijgt dorst en je gaat veel drinken... En dat kan dus heel fout aflopen, drink frisdranken (niet light) dan in ieder geval.."
Daarna komen er vragen / discussie etc en geeft Antibes aan waar ze de info vandaan heeft, uit haar studie en het horrorverhaal die jij schetst was iets wat tijdens die studie besproken/geschetst werd.
Dat is geen horrorverhaal dat is een situatie die blijkbaar wel eens is voorgekomen.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik snap wel goed wat je bedoelt hoor Gloria. Toch is xtc echt geen wondermiddel. Als je xtc neemt wanneer je in een rotstemming bent, dan ga je niet ineens blij in het rondspringen, het kan ook omslaan in een nóg extremer klote gevoel. Of dat je jezelf extreem onzeker gaat voelen, of het idee hebt dat de hele tent gaat instorten, om maar iets te noemen.
IJs geeft mij trouwens wel áltijd een goed gevoel. al duurt het maar een half uurtje ofzo.
IJs geeft mij trouwens wel áltijd een goed gevoel. al duurt het maar een half uurtje ofzo.
Gast- Gast
Gloria schreef:Zit zeker wat in.Antibes schreef:Is het natuurlijk ook, ben net een book aan het lezen van Lewis Wolpert en hij zegt: "Irrational though it may be, I am sure that if Prozac grew on trees people would be much more willing to take it."
Echt hè. Ook weer jammer trouwens. Het is trouwens een ontzettend interessant boek, geloof "Malignant Sadness, Anatomy of Depression" dat de titel is.
Heel fascinerend ook dat vroeger depressie (of toen nog melancholie genoemd) totaal geen stigma had en juist eerder getuigde van intelligentie en creativiteit (dat weten ze allemaal toe aan black bile)..
Antibes- Ratel
Pagina 7 van 16 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Weleens iets gestolen?
» Ok, iets nieuws proberen, iemand ervaring?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Denken jullie dit weleens?
» Ok, iets nieuws proberen, iemand ervaring?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Denken jullie dit weleens?
Pagina 7 van 16
Permissies van dit forum: