Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

+23
nina
Burn
VeryCherry
Polly
Ambivalence
Merai
Inge
Susan
Caresses
Mamsie
Julia
Xanna
Toet
Antibes
Oasis
Sterre
Sweety
Lotus
Jeanette
Atelier Madame
Blond
TNMN
TGR
27 plaatsers

Pagina 6 van 16 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee? - Pagina 6 Empty Re: Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:36

Noa schreef:
Antibes schreef:
Sterre schreef:
Antibes schreef:

Ik zeg nergens dat je gelijk dood neervalt als je water drinkt terwijl je XTC geslikt hebt, ik geef alleen aan dat je gewoon beter een colaatje kan nemen.

Ja, of sportdrankjes. Dat is waar. Toch raden we (dit is deels m'n werk ;-) ) clubs of evenementen waar veel drugs wordt gebruikt aan om gratis water te verstrekken, om zo veel mogelijk oververhitting te voorkomen.

Het geldt natuurlijk sowieso alleen voor XTC terwijl uitdroging geloof ik bij meerdere drugs een probleem is? Dus wat dat betreft is het water verstrekken sowieso goed. En het water drinken an sich is het probleem niet, mits je maar die osmotische waarde op peil houdt. En of je dat nou doet via een banaan of via cola, dat zal mij een worst wezen.. Wink Puur vanwege de dorstgevoelens is het makkelijker via cola, that's all..
Heb je zelf wel eens iets gebruikt? Je praat erover alsof het een ver van je bed show is en veel van je opmerkingen, die best overtuigend overkomen, kloppen niet met wat ik zelf heb ervaren en 1000den mensen in mijn omgeving heb zien ervaren. Maar ok...

Nee, ik heb er ook geen behoefte aan. Maar vertel jij mij eens, aangezien jij zo'n ontzettend coole drugservaringsdeskundige bent, wat er niet klopt dan?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee? - Pagina 6 Empty Re: Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:40

Volgens mij zou ik, als ik XTC zou nemen, constant zo bezig zijn met het goed reguleren van alles (dus op tijd drinken, op tijd wat eten), dat het z'n gelukzalige doel volledig voorbij loopt. :P

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:40

Antibes, de theorie is altijd anders dan de praktijk. Ik snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt om ervaringen en wensen die mensen in de praktijk hebben die enigszins anders zijn dan de theorie die je uit boeken hebt.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:42

TGR schreef:Antibes, de theorie is altijd anders dan de praktijk. Ik snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt om ervaringen en wensen die mensen in de praktijk hebben die enigszins anders zijn dan de theorie die je uit boeken hebt.

Ik maak me er totaal niet druk om, ik vind het alleen verradelijk om vanuit je ervaringen te roepen dat het allemaal best meevalt en de theorie die vaak toch echt wat beter onderbouwd en beproefd is doodleuk te bagatelliseren. Wink

En ik vind Noa's toon gewoon irritant, that's all.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:43

Marin schreef:Volgens mij zou ik, als ik XTC zou nemen, constant zo bezig zijn met het goed reguleren van alles (dus op tijd drinken, op tijd wat eten), dat het z'n gelukzalige doel volledig voorbij loopt. :P
Haha ja dat zie ik mezelf ook wel doen. Ben redelijk bang voor dit soort spul dus ik zou de hele tijd een paniekerig gevoel hebben. Dan heeft het geen zin om zoiets te nemen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:43

Marin schreef:Volgens mij zou ik, als ik XTC zou nemen, constant zo bezig zijn met het goed reguleren van alles (dus op tijd drinken, op tijd wat eten), dat het z'n gelukzalige doel volledig voorbij loopt. :P

Daarom kun je beter gewoon van tevoren zorgen dat alles perfect is (omgeving, drinken bij de hand, kaarsjes aan, fijn muziekje, lekker schoon bedje)

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:44

Waarom zou je een gelukzalig gevoel uit een potje of een pil willen? Dat vraag ik me altijd af. Is voor mij te geforceerd en nep.

Gast
Gast

Haha, nouja cool cool cool.... zo zou ik mezelf niet willen noemen. Ik heb die tijd 3 jaar geleden al afgesloten en zou die periode niet direct als 'cool' bestempelen. Het valt me wel op hoe panisch mensen kunnen doen over zoiets als xtc. Dat erover wordt gesproken alsof je met een pilletje op jezelf geheel kwijtraakt en nergens meer controle over hebt en zoals jij zegt: ineens de neiging krijgt om liters water achterover te slaan, omdat je zo'n dorst hebt. In het algemeen vallen dit soort effecten heel erg mee, of je moet in 1 keer drie pillen achterover slaan, ja dan krijg je die zombie staat waar iedereen zo bang voor is. Maar als je gewoon eens een halfje neemt en dan 3 uur later nog eens een halfje... Tja, dan is er weinig meer aan de hand, dan dat je jezelf fijn voelt, de mensen lief, je heerlijk kunt dansen en fijne gesprekken kunt voeren.

Gast
Gast

Ik vind op zich de argumenten van Antibes, zeker gezien haar achtergrond in biomedische wetenschappen, iets zekerder overkomen dan de "duizenden mensen" die Noa heeft gezien, raar maar waar.

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:44

Antibes schreef:
TGR schreef:Antibes, de theorie is altijd anders dan de praktijk. Ik snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt om ervaringen en wensen die mensen in de praktijk hebben die enigszins anders zijn dan de theorie die je uit boeken hebt.

Ik maak me er totaal niet druk om, ik vind het alleen verradelijk om vanuit je ervaringen te roepen dat het allemaal best meevalt en de theorie die vaak toch echt wat beter onderbouwd en beproefd is doodleuk te bagatelliseren. Wink

En ik vind Noa's toon gewoon irritant, that's all.

Ik begrijp dat de theorie het een zegt. Maar dingen die fout gaan met harddrugs zijn echt incidenten, want mensen zijn meestal toch voorzichtiger daarmee. Door drankmisbruik gaat veel meer mis omdat het niet op de lijst van harddrugs staat.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:44

"Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden"

Dit is bijvoorbeeld volstrekt onjuiste informatie en ik vind het vrij risicovol als iemand zich puur vanuit eigen ervaring als complete deskundige gaat profileren en dan dit soort info rondstrooit.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:45

TGR schreef:

Daarom kun je beter gewoon van tevoren zorgen dat alles perfect is (omgeving, drinken bij de hand, kaarsjes aan, fijn muziekje, lekker schoon bedje)

Maar dit neem je toch eerder op een feestje?

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:46

Gloria schreef:Waarom zou je een gelukzalig gevoel uit een potje of een pil willen? Dat vraag ik me altijd af. Is voor mij te geforceerd en nep.

Het is niet nep. Het is gewoon een feit dat de stof er voor zorgt dat je lichaam ineens enorm veel serotonine afgeeft (en dat zorgt standaard al voor een blij gevoel) je bent dus echt blij Wink

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:47

Noa schreef:Haha, nouja cool cool cool.... zo zou ik mezelf niet willen noemen. Ik heb die tijd 3 jaar geleden al afgesloten en zou die periode niet direct als 'cool' bestempelen. Het valt me wel op hoe panisch mensen kunnen doen over zoiets als xtc. Dat erover wordt gesproken alsof je met een pilletje op jezelf geheel kwijtraakt en nergens meer controle over hebt en zoals jij zegt: ineens de neiging krijgt om liters water achterover te slaan, omdat je zo'n dorst hebt. In het algemeen vallen dit soort effecten heel erg mee, of je moet in 1 keer drie pillen achterover slaan, ja dan krijg je die zombie staat waar iedereen zo bang voor is. Maar als je gewoon eens een halfje neemt en dan 3 uur later nog eens een halfje... Tja, dan is er weinig meer aan de hand, dan dat je jezelf fijn voelt, de mensen lief, je heerlijk kunt dansen en fijne gesprekken kunt voeren.

Heb je gelezen welke situatie ik schetste? Een gezond meisje, één (goedgekeurd) pilletje en iets van anderhalve liter water? Het kan gewoon goed mis gaan en het is simpel te compenseren door minder water te drinken en meer te eten/cola te drinken.

Serieus, ik snap niet waarom het zo'n grote discussie is over vrij simpel advies? : :shock:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:47

Eigenlijk is het wel nep, want je hebt een chemisch middel nodig om je blij te voelen, dat is dus niet je echte gevoel die van binnen uit komt. Als je het zo bekijkt is antidepressiva ook redelijk nep dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:47

Ik vind het wel behoorlijk articifieel eigenlijk, zonder dat pilletje zou het niet gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:47

Marin schreef:
TGR schreef:

Ik doe alleen maar zulke dingen samen met iemand anders binnenshuis. Waar het veilig is en waar ik me prettig voel. Als ik uitga ben ik meestal zo nuchter mogelijk. Ik wil namelijk nog thuiskomen Wink

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:48

Storm schreef:Eigenlijk is het wel nep, want je hebt een chemisch middel nodig om je blij te voelen, dat is dus niet je echte gevoel die van binnen uit komt. Als je het zo bekijkt is antidepressiva ook redelijk nep dan.

Tja, wat is echt he? En is "echt" zo belangrijk om een leuk leven of een leuke avond te hebben?

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:49

Marin schreef:
TGR schreef:

Ja idd en dan bestel je gewoon lekker een sapje of water.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:50

Gloria schreef:Waarom zou je een gelukzalig gevoel uit een potje of een pil willen? Dat vraag ik me altijd af. Is voor mij te geforceerd en nep.
Dat gelukzalige gevoel is niet nep en je haalt het niet uit een pil, die pil haalt het naar boven in jou. De reden voor mij is dat ik veel mensen in mijn omgeving kende die eens in het half jaar eens een pilletje slikte en als ik daarbij was zag ik dat het op hen een positief effect had, maar niet op een enge manier. Dat wekte mijn interesse en toen heb ik het ook eens geprobeerd. Ik heb een supertoffe avond gehad. That's all.

Dan kun je je ook wel afvragen waarom je: - je lievelingsijs eet (niet goed voor je, toch doe je het, want het is lekker), sex hebt zonder dat daar een kind uit hoeft voort te komen (daarmee forceer je een orgasme, is dat dan ook fake?), - een wijntje drinkt op het terras (ook hier weer een gelukzalige gevoel, dit keer uit een drankje)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:50

TGR schreef:
Storm schreef:Eigenlijk is het wel nep, want je hebt een chemisch middel nodig om je blij te voelen, dat is dus niet je echte gevoel die van binnen uit komt. Als je het zo bekijkt is antidepressiva ook redelijk nep dan.

Tja, wat is echt he? En is "echt" zo belangrijk om een leuk leven of een leuke avond te hebben?
Nee hoor, dat zeg ik niet. Soms is het best leuk om 'nep' blij te zijn. Maar feit blijft dat het niet je echte gevoel is, het wordt gewoon veroorzaakt door een pilletje of drankje.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:52

Is het natuurlijk ook, ben net een book aan het lezen van Lewis Wolpert en hij zegt: "Irrational though it may be, I am sure that if Prozac grew on trees people would be much more willing to take it."

Very Happy
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:52

Storm schreef:
TGR schreef:

Nee hoor, dat zeg ik niet. Soms is het best leuk om 'nep' blij te zijn. Maar feit blijft dat het niet je echte gevoel is, het wordt gewoon veroorzaakt door een pilletje of drankje.

Ik vraag me dan echt wanneer iets dan je echte gevoel is? Voel je je echt als je verliefd bent? Of verdrietig omdat je verkering uit is? Is dan niet meteen alles nep omdat het anders is dan hoe je je "standaard" voelt?

Antidepressiva is ook een drug natuurlijk, het knoeit ook met de "blij-stofjes" in je hersenen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:53

TGR schreef:

Het is niet nep. Het is gewoon een feit dat de stof er voor zorgt dat je lichaam ineens enorm veel serotonine afgeeft (en dat zorgt standaard al voor een blij gevoel) je bent dus echt blij Wink

Dat vind ik toch aardig artificieel (wat voor mijn gevoel net weer een andere lading heeft dan nep, maar ik snap precies wat Gloria bedoelt). Het is niet lichaamseigen, het is geinduceerde blijdschap van een buitenstaande stof.

Edit en ik vind dat Storm een heel goed punt heeft met antidepressiva. Dat is de grote reden waarom ik nooit aan de AD zou willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:54

TGR schreef:Het is niet nep. Het is gewoon een feit dat de stof er voor zorgt dat je lichaam ineens enorm veel serotonine afgeeft (en dat zorgt standaard al voor een blij gevoel) je bent dus echt blij Wink
Ik begrijp het, ik bedoelde niet het letterlijk 'nep' smile. Maar er is geen reden of aanleiding voor blijdschap; je dwingt dat gevoel af door iets in te nemen. Antidepressiva heb ik ook een hekel aan. Mijn moeder zit eraan en ik moet niet te lang nadenken bij het feit dat ik haar dus nooit voor me heb zoals ze eigenlijk is. Ik heb denk ik een uitzonderlijk grote behoefte aan echtheid.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 16 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: