Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

+23
nina
Burn
VeryCherry
Polly
Ambivalence
Merai
Inge
Susan
Caresses
Mamsie
Julia
Xanna
Toet
Antibes
Oasis
Sterre
Sweety
Lotus
Jeanette
Atelier Madame
Blond
TNMN
TGR
27 plaatsers

Pagina 5 van 16 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee? - Pagina 5 Empty Re: Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:14

Elodie schreef:
Storm schreef:Ik vraag me af hoe het voelt als je XTC slikt, hoe voel je je dan? Word je hele wereld dan ineens anders?
Nee hoor. Je vindt alles wat mooier en liever. Verder ben je lekker actief, kun je helemaal in de muziek zitten en rook je zo paar pakjes sigaretten weg laughcry
Oh dat klinkt eigenlijk wel heel erg goed en leuk. Toch zou ik het niet durven nemen, ik heb ooit van een White Widow zo'n bad trip gehad dat ik nooit maar dan ook nooit meer drugs aangeraakt heb. God wat was dat eng.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee? - Pagina 5 Empty Re: Maken jullie nog weleens iets nieuws/spannends mee?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:15

Ik wist niet dat alcohol onder drugs valt, maar ergens is dat natuurlijk ook wel logisch.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:16

Noa schreef:
Marin schreef:Bovendien zijn die risico's wel aanwezig, en kunnen die chemische reacties in een lichaam wel mis gaan. Ik vind het nogal simpel om te zeggen 'ja mijn vriendinnen en ik doen het altijd zo en dat gaat altijd goed'. Gelukkig maar, godzijdank gaat het goed. Maar dat neemt niet weg dat er chemische reacties in je lichaam plaatsvinden en dat die verkeerd kunnen gaan en desastreuze gevolgen kunnen hebben.
Wist je dat ook alcohol chemische reacties veroorzaakt in je hersenen? De werking verschilt niet eens zoveel met andere drugs (want ook alcohol is natuurlijk gewoon een keiharde harddrugs , net als nicotine trouwens. Alcohol heeft invloed op je motoriek, ademhaling, reactiesnelheid, temperatuurregulatie en eetlust. Alcohol veroorzaakt deze effecten op je lichaam door het beïnvloeden van verschillende neurotransmittersystemen: dopamine, serotonine, opiaat, GABA en glutamaat.

Daarom snap ik nooit zo goed waarom mensen zo grandioos bang zijn voor xtc, terwijl ze zich wel lam zuipen.... Voor mij is alcohol net zo heftig, het is maar net de manier en de hoeveelheid die je inneemt en zo is het voor alle drugs.

Dat laatste doen heel veel mensen dan ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:17

Storm schreef:
Elodie schreef:
Storm schreef:Ik vraag me af hoe het voelt als je XTC slikt, hoe voel je je dan? Word je hele wereld dan ineens anders?
Nee hoor. Je vindt alles wat mooier en liever. Verder ben je lekker actief, kun je helemaal in de muziek zitten en rook je zo paar pakjes sigaretten weg laughcry
Oh dat klinkt eigenlijk wel heel erg goed en leuk. Toch zou ik het niet durven nemen, ik heb ooit van een White Widow zo'n bad trip gehad dat ik nooit maar dan ook nooit meer drugs aangeraakt heb. God wat was dat eng.
Als je het echt eng vindt, dan moet je het ook niet doen. Dat maakt wel uit voor het resultaat.
En van White Widow kun je je ook heel opgejaagd en onrustig voelen. Kun je beter Haze pakken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:17

Elodie schreef:
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je neemt, maar je kunt het gewoon rustig opbouwen en dan kom je vanzelf uit op een punt dat je je relaxt, liefdevol en energiek voelt, maar niet op een freaky manier ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:18

Noa schreef:
Susan schreef:Antibes volgt een medische studie (weet even niet uit mijn hoofd welke), dus ik vind het een beetje een understatement om het te hebben over iets wat ze ooit in een boek heeft gelezen.
Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden. Antibes formuleert het zo dat het lijkt alsof water en xtc een gevaarlijke combi is, terwijl je juist wel water moet drinken, maar in een normale hoeveelheid. Als je namelijk helemaal geen water drinkt is de kans op oververhitting en uitdroging juist veel groter en ook dát kan tot de dood leiden. (nog maar heeeeel moeizaam hoor, je gaat echt niet zomaar dood)

Het beste is: een uurtje dansen, flesje water erbij, even gaan zitten in een koelere ruimte, colaatje erbij, banaantje, weer beetje dansen, paar slokjes water. Gewoon een beetje normaal blijven doen dus, dan is er niks aan de hand.

Zoals ik al eerder zei: veel water is relatief en voor een dorstig persoon onder invloed lastig te hanteren, vandaar mijn advies (trouwens, niet mijn advies, maar van de nefroloog die het college gaf) om gewoon cola te pakken.

Zeker omdat juist door die interactie met de nierfunctie het om minder water gaat dan wat normaal een probleem zou zijn. Als je als gezond mens echt teveel water wilt drinken, dan moet je echt wel 5 liter of meer drinken geloof ik. Maar dit meisje had iets van 1,5 liter op (dat zijn dus drie flesjes water en dat kun je m.i. vrij snel halen als je aan het dansen bent in een warme uitgaansomgeving).

En zoals ik net óók al zei: cola voorkomt je uitdroging ook prima hoor. Overigens zeg jij zelf ook colaatje erbij, banaan erbij.. Dat komt op hetzelfde principe uit: osmotische waarde van je bloed onder controle houden.

Enneh, als het over oedeemvorming onder de huid zou gaan, zou het geen probleem zijn. Juist je hersenen zijn er gevoelig voor en dáár oedeemvorming gaat heel snel fout.

Ik doe trouwens biomedische wetenschappen.. Wink En dit was in het kader van orgaanfysiologie, gegeven door het AMC.

Laatst aangepast door Antibes op wo 18 mei 2011 - 0:20; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:19

Fauve schreef:
Noa schreef:
Marin schreef:Bovendien zijn die risico's wel aanwezig, en kunnen die chemische reacties in een lichaam wel mis gaan. Ik vind het nogal simpel om te zeggen 'ja mijn vriendinnen en ik doen het altijd zo en dat gaat altijd goed'. Gelukkig maar, godzijdank gaat het goed. Maar dat neemt niet weg dat er chemische reacties in je lichaam plaatsvinden en dat die verkeerd kunnen gaan en desastreuze gevolgen kunnen hebben.
Wist je dat ook alcohol chemische reacties veroorzaakt in je hersenen? De werking verschilt niet eens zoveel met andere drugs (want ook alcohol is natuurlijk gewoon een keiharde harddrugs , net als nicotine trouwens. Alcohol heeft invloed op je motoriek, ademhaling, reactiesnelheid, temperatuurregulatie en eetlust. Alcohol veroorzaakt deze effecten op je lichaam door het beïnvloeden van verschillende neurotransmittersystemen: dopamine, serotonine, opiaat, GABA en glutamaat.

Daarom snap ik nooit zo goed waarom mensen zo grandioos bang zijn voor xtc, terwijl ze zich wel lam zuipen.... Voor mij is alcohol net zo heftig, het is maar net de manier en de hoeveelheid die je inneemt en zo is het voor alle drugs.

Na twee drankjes zijn je hersenen toch al behoorlijk aangetast en volgens mij drinken de meeste mensen wel eens een paar wijntjes en ook nog wel een paar erbij.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:20

Noa schreef:
Elodie schreef:
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je neemt, maar je kunt het gewoon rustig opbouwen en dan kom je vanzelf uit op een punt dat je je relaxt, liefdevol en energiek voelt, maar niet op een freaky manier ofzo.
Precies. Niet in één keer in hele pil nemen. Ik nam wel eens een kwartje en later nog een kwartje. Dat was genoeg Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:20

Ja maar niet iedereen. Heus niet iedereen is volledig onbekend met de gevolgen van alcohol hoor, je doet alsof niemand dat weet.

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 18 mei 2011 - 0:21

Gaat het wat betreft de XTC discussie niet om twee dingen? Sommige mensen zijn gewoon zo overgevoelig voor het stofje dat het lever/nierfalen tot gevolg kan hebben. Ook na 1 keer verstandig gebruik. Maar dat is uiterst zeldzaam.

Watervergiftiging is ook mogelijk, maar dan moet je het volgens mij wel bont maken. Uit professioneel oogpunt wordt vaak juist wel aangeraden water te drinken, maar dan ongeveer 1 a 2 glazen per uur.

Zie: http://www.drugsenuitgaan.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=30

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:21

Fauve schreef:
Noa schreef:

Inderdaad.. Wink Sterker nog, ik zie juist vaker "misbruik" van beide, dan van of de één of de ander.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:22

Elodie schreef:
Noa schreef:
Elodie schreef:
Precies. Niet in één keer in hele pil nemen. Ik nam wel eens een kwartje en later nog een kwartje. Dat was genoeg Wink
Ik dacht dat je in 1 keer die hele pil in moest nemen laughcry

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:23

Salvia en 2c-b zou ik nog willen proberen smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:25

Sterre schreef:Gaat het wat betreft de XTC discussie niet om twee dingen? Sommige mensen zijn gewoon zo overgevoelig voor het stofje dat het lever/nierfalen tot gevolg kan hebben. Ook na 1 keer verstandig gebruik. Maar dat is uiterst zeldzaam.

Watervergiftiging is ook mogelijk, maar dan moet je het volgens mij wel bont maken. Uit professioneel oogpunt wordt vaak juist wel aangeraden water te drinken, maar dan ongeveer 1 a 2 glazen per uur.

Zie: http://www.drugsenuitgaan.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=30

Dat sowieso natuurlijk, maar dat heb je bij alle drugs (en alle voedingsmiddelen en alle medicatie etc.) dat je gewoon overgevoelig voor bestanddelen kan zijn.

Maar puur de stof XTC heeft invloed op de normale nierfunctie, waardoor je waterhuishouding dus verstoord raakt en je dus gewoon simpelweg meer risico loopt als je teveel water drinkt. (Edit: en de een is hier uiteraard gevoeliger voor dan de anders, daar heb je natuurlijk wel gelijk in, we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde)

Ik zeg nergens dat je gelijk dood neervalt als je water drinkt terwijl je XTC geslikt hebt, ik geef alleen aan dat je gewoon beter een colaatje kan nemen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:26

TGR schreef:Salvia en 2c-b zou ik nog willen proberen smile
Wat is dat?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:27

Salvia is geen zak aan, heb ik al eens geprobeerd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:27

Storm schreef:
Elodie schreef:
Noa schreef:
Elodie schreef:
Ik dacht dat je in 1 keer die hele pil in moest nemen laughcry
Echt? Is dit topic toch ergens goed voor Wink

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 18 mei 2011 - 0:27

Antibes schreef:

Ik zeg nergens dat je gelijk dood neervalt als je water drinkt terwijl je XTC geslikt hebt, ik geef alleen aan dat je gewoon beter een colaatje kan nemen.

Ja, of sportdrankjes. Dat is waar. Toch raden we (dit is deels m'n werk ;-) ) clubs of evenementen waar veel drugs wordt gebruikt aan om gratis water te verstrekken, om zo veel mogelijk oververhitting te voorkomen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond wo 18 mei 2011 - 0:28

Ik zal het onthouden Antibes, mocht ik het ooit toch gaan proberen smile

Voorlopig houd ik het bij mijn wijntjes.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:29

Antibes schreef:
Noa schreef:
Susan schreef:Antibes volgt een medische studie (weet even niet uit mijn hoofd welke), dus ik vind het een beetje een understatement om het te hebben over iets wat ze ooit in een boek heeft gelezen.
Ik snap best waar ze op doelt, als je namelijk hééél veel water drinkt, dan kun je doordat je veel transpireert en zout en vocht verliest een oedeem waterophoping onder de huid krijgen. Maar dan moet je echt enorme hoeveelheden water gaan adden. Antibes formuleert het zo dat het lijkt alsof water en xtc een gevaarlijke combi is, terwijl je juist wel water moet drinken, maar in een normale hoeveelheid. Als je namelijk helemaal geen water drinkt is de kans op oververhitting en uitdroging juist veel groter en ook dát kan tot de dood leiden. (nog maar heeeeel moeizaam hoor, je gaat echt niet zomaar dood)

Het beste is: een uurtje dansen, flesje water erbij, even gaan zitten in een koelere ruimte, colaatje erbij, banaantje, weer beetje dansen, paar slokjes water. Gewoon een beetje normaal blijven doen dus, dan is er niks aan de hand.

Zoals ik al eerder zei: veel water is relatief en voor een dorstig persoon onder invloed lastig te hanteren, vandaar mijn advies (trouwens, niet mijn advies, maar van de nefroloog die het college gaf) om gewoon cola te pakken.

Zeker omdat juist door die interactie met de nierfunctie het om minder water gaat dan wat normaal een probleem zou zijn. Als je als gezond mens echt teveel water wilt drinken, dan moet je echt wel 5 liter of meer drinken geloof ik. Maar dit meisje had iets van 1,5 liter op (dat zijn dus drie flesjes water en dat kun je m.i. vrij snel halen als je aan het dansen bent in een warme uitgaansomgeving).

En zoals ik net óók al zei: cola voorkomt je uitdroging ook prima hoor. Overigens zeg jij zelf ook colaatje erbij, banaan erbij.. Dat komt op hetzelfde principe uit: osmotische waarde van je bloed onder controle houden.

Enneh, als het over oedeemvorming onder de huid zou gaan, zou het geen probleem zijn. Juist je hersenen zijn er gevoelig voor en dáár oedeemvorming gaat heel snel fout.

Susan: ik doe biomedische wetenschappen.. Wink En dit was in het kader van orgaanfysiologie, gegeven door het AMC.

Het is niet dat je ineens helemaal gestoord wordt als je een pilletje op hebt. Je weet nog prima wat je aan het doen bent en wat je aan het drinken bent en je kunt op een normaal tempo drinken. Je bent ook niet alleen maar als een bezwete aap aan het ronddansen. Het is ook niet zo dat je ineens enorme dorst krijgt ofzo, juist niet. Ik moet eerder tegen mezelf zeggen: oja, drink nog even een slokje water, dan dat ik de neiging heb om dat hele flesje achterover te slaan.

Ik snap dat het als een optie in een studieboek staat vermeld, maar ik denk dat het een mogelijk gevaar kán zijn, maar dat helemaal niet drinken, of het drinken van alcohol (wat ook uitdroogt) velen malen groter is. Om nu zo te hameren op het gevaar van water vind ik daarom overdreven.

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 0:29

Storm schreef:Salvia is geen zak aan, heb ik al eens geprobeerd.

Salvia moet je roken en dan zo'n halve minuut in je longen houden.

2c-b is een beetje zoals paddo's of lsd, je kan alleen je ervaringen wat beter sturen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:31

Sterre schreef:
Antibes schreef:

Ja, of sportdrankjes. Dat is waar. Toch raden we (dit is deels m'n werk ;-) ) clubs of evenementen waar veel drugs wordt gebruikt aan om gratis water te verstrekken, om zo veel mogelijk oververhitting te voorkomen.

Het geldt natuurlijk sowieso alleen voor XTC terwijl uitdroging geloof ik bij meerdere drugs een probleem is? Dus wat dat betreft is het water verstrekken sowieso goed. En het water drinken an sich is het probleem niet, mits je maar die osmotische waarde op peil houdt. En of je dat nou doet via een banaan of via cola, dat zal mij een worst wezen.. Wink Puur vanwege de dorstgevoelens is het makkelijker via cola, that's all..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:31

TGR schreef:Salvia en 2c-b zou ik nog willen proberen smile
2cb is heftig, maar wel héél gaaf! Het heeft een sterk hallucinerende werking vergelijkbaar met lsd, alleen dit duurt een uur of 3/4 , terwijl lsd veel langer kan aanhouden (bij mij echt wel 10 uur)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:34

Antibes schreef:
Sterre schreef:
Antibes schreef:

Het geldt natuurlijk sowieso alleen voor XTC terwijl uitdroging geloof ik bij meerdere drugs een probleem is? Dus wat dat betreft is het water verstrekken sowieso goed. En het water drinken an sich is het probleem niet, mits je maar die osmotische waarde op peil houdt. En of je dat nou doet via een banaan of via cola, dat zal mij een worst wezen.. Wink Puur vanwege de dorstgevoelens is het makkelijker via cola, that's all..
Heb je zelf wel eens iets gebruikt? Je praat erover alsof het een ver van je bed show is en veel van je opmerkingen, die best overtuigend overkomen, kloppen niet met wat ik zelf heb ervaren en 1000den mensen in mijn omgeving heb zien ervaren. Maar ok...

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 0:35

Noa schreef:
Het is niet dat je ineens helemaal gestoord wordt als je een pilletje op hebt. Je weet nog prima wat je aan het doen bent en wat je aan het drinken bent en je kunt op een normaal tempo drinken. Je bent ook niet alleen maar als een bezwete aap aan het ronddansen. Het is ook niet zo dat je ineens enorme dorst krijgt ofzo, juist niet. Ik moet eerder tegen mezelf zeggen: oja, drink nog even een slokje water, dan dat ik de neiging heb om dat hele flesje achterover te slaan.

Ik snap dat het als een optie in een studieboek staat vermeld, maar ik denk dat het een mogelijk gevaar kán zijn, maar dat helemaal niet drinken, of het drinken van alcohol (wat ook uitdroogt) velen malen groter is. Om nu zo te hameren op het gevaar van water vind ik daarom overdreven.

Helemaal niet drinken of alcohol drinken zal vast een groter gevaar zijn (ik zeg nergens dat dat niet zo is), maar dat weet bijna iedereen. Ik noemde water drinken omdat veel mensen dat níet weten. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 16 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: