Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

onrustige baby

+2
Mida4you
LMCurious
6 plaatsers

Ga naar beneden

onrustige baby Empty onrustige baby

Bericht  LMCurious zo 15 mei 2011 - 8:12

hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje voor de mama's die ervaring hebben met een onrustige baby. Ik ben me ervan bewust dat we (naar mijn mening) nog helemaal niks te klagen hebben met Milou, maar ik merk wel duidelijk dat ze niet lekker rustig is. Het is neit dat ze een huilbaby is, maar wel veel jengelt/huilt terwijl ze slaapt. Als ze wakker is is er eigenlijk niets aan de hand. We hadden haar eerst in de box te slapen, (ivm keizersnede en traplopen) maar we merkten al snel dat zij daar niet zo goed tegen kon als Joris. Sinds ze op haar eigen kamer slaapt gaat het veel beter, maar is het nog steeds niet echt ok. Het is neit zo erg dat wij er zelf last van hebben (zoals ik me kan voorstellen dat je dat met een huilbaby wel hebt), maar ik geloof niet dat zij echt lekker uit kan rusten. Dus wil ik toch zoveel mogelijk voor haar doen om het voor haar beter te krijgen. Ohw ja, snachts slaapt ze trouwens goed en rustig door van 23.00-6.00/7.00

Afgelopen maandag bij de osteopaat geweest, en die heeft haar behandeld, waar ze direct al goed op reageerde. Ze is de rest van de week al een heel stuk rustiger geworden, slaapt veel sneller in, dus dat gaat de goede kant op. We hebben morgen een telfonische afspraak met de osteopaat, en dan denk ik dat we toch nog een afspraak plannen en dan verwacht ik dat het wellicht nog beter gaat.

Maar ik merkte dat het afgelopen week heel goed ging. Vrijdagochtend ben ik een rondje met haar gaan wandelen, en toen was het dus hopeloos tot haar volgende voeding. (echt weer als vanouds). De rest van de dag ging wel weer goed. Zaterdag ging de hele dag goed, en uiteindelijk in de middag gingen we naar mijn broertje op visite, en toen was ze ook weer 4 uur aan het huilen in haar slaap. Dus toen zijn we gegaan, eigenlijk volgde in de avond nog de ofiiciele housewarming party, maar had niet het idee dat dat 'm ging worden. Eenmaal thuis na de fles ging het weer goed. En vandaag ook.

Nu mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen? Blijft het lang dat ze onrustig zijn van prikkels, of word het minder naar mate ze ouder worden? Hoe gaan jullie er verder mee om als je weg wilt enzo? Ik heb namelijk nog ff geen idee, aangezien Joris dit nooit heeft gehad!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustige baby Empty Re: onrustige baby

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 8:15

Misschien kun je haar lekker in de draagdoek bij je nemen op momenten dat er veel prikkels in de omgeving zijn?

Gast
Gast

Bericht  Mida4you zo 15 mei 2011 - 8:23

Misschien kun je haar inbakeren? Ons dochtertje was in het begin ook erg onrustig en wou haast niet slapen. Toen kwam mijn tante ermee ( die werkt in het ziekenhuis op de babyafdeling ) om haar in te bakeren. Zo sliep ze een stuk rustiger. Nu slaapt ze sinds 1,5 maanden zonder Puckababy en gaat nu een stuk beter.

Laatst aangepast door Mirjam4you op zo 15 mei 2011 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Tania zo 15 mei 2011 - 8:25

Mijn J. was ook heel onrustig. Hij lag veel met z'n armpjes en beentjes te bewegen en werd vaak wakker en ging dan huilen/jengelen. Toen hij in de puckababy ging slapen ging dat een stuk beter, hij sliep veel rustiger en langer achter mekaar. Het is nogsteeds een heel druk kindje, maar met slapen gaat het nu echt veel beter.

Laatst aangepast door Tania op wo 18 mei 2011 - 6:34; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij zo 15 mei 2011 - 8:27

Herkenbaar LMC, N was ook een erg onrustige baby. Bezoek waar veel drukte zou zijn, lieten we achterwege. Dan vroeg ik liever mijn moeder om te oppassen, want N kon er echt helemaal niet tegen. Ik probeerde het gewoon zo rustig mogelijk te houden voor hem, zeker de eerste maanden. Ook in zijn kamertje en in zijn box hield ik het rustig. Niet teveel speelgoed enzo. Verder kan je er denk ik niet veel meer aan doen...

N is altijd gevoelig voor prikkels gebleven, nu nog. Maar nu hij groter is kan ik hem uitleggen wat we gaan doen, wat hij kan verwachten, en dat hij altijd bij mama terecht kan. Maar ergens anders slapen, of bezoekjes die tot laat duren, dat is nog steeds lastig.

Overigens is een draagdoek/ ergonomische drager echt een uitkomst. Helaas wist ik daar toen nog niet van. Maar als je je kindje bij je draagt, met haar gezichtje naar jou gericht (is ergonomisch ook het beste) dan is dit prikkelreducerend en natuurlijk veilig bij mama. Groot voordeel vond ik bij J ook toen ik haar bij me droeg dat ze niet van hand tot hand gaat Very Happy !

Veel succes met je meisje, ik vond het bij N af en toe best pittig!

Laatst aangepast door maiadebij op zo 15 mei 2011 - 8:28; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 8:27

wij hebben in het begin ook vooral aan prikkelreductie gedaan. Ons meisje kon ook absoluut niet tegen onrust en prikkels. We merkten dat ze zelfs onrustig werd van visite dat bij ons thuis kwam. We hebben er toen zoveel mogelijk voor gezorgd dat zij lekker thuis kon blijven met één van ons en als het toch nodig was dat ze mee ging heeft ze veel in de draagdoek gezeten. Baby's schijnen zich in de doek heel goed af te kunnen sluiten van prikkels, omdat ze met hun hoofdje naar de moeder liggen en het veilige omsloten gevoel te hebben en herkenbare geluiden zoals de hartslag. .

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 15 mei 2011 - 8:35

Yrsa zat de eerste maanden bijna continu in de doek, dat vond ze echt heerlijk en ik ook. Lekker dicht bij elkaar en toch je handen vrij voor je oudste, echt ideaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LMCurious zo 15 mei 2011 - 19:53

Bedankt voor jullie reacties. Een draagdoek heb ik nog niet geprobeerd, omdat ze normaal gesproken als we haar vast houden dat juist ook niet prettig vind en zich afzet. Maar nu ik jullie reacties lees, kan ik me voorstellen dat het met een draagdoek natuurlijk wel comfortabeler is voor haar en inderdaad wat meer afsluit. Dus dat kunnen we dan inderdaad wel eens proberen als we ergens zijn enzo.

Zijn er nog specifieke doeken die jullie me aan kunnen raden?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 19:59

LMCurious schreef:

Zijn er nog specifieke doeken die jullie me aan kunnen raden?

Toen ik begon met dragen vond ik een rekbare doek heel fijn. Is ook heerlijk zacht voor je meisje. Nu vind ik rekbare doeken juist weer fijner, of een Mei-Tai (maar daar is Milou nog wat te klein voor).

Misschien kun je om te beginnen eens een doek lenen, of tweedehands kopen. Dan weet je iig of het iets voor jullie is. Vooral rekbare doeken kun je voor weinig geld tweedehands kopen.

Goede merken zijn bijvoorbeeld:
- Babylonia
- Didymos
- Hoppediz
- Ellevil

Kijk anders eens op het dragen-en-voeden forum!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 20:47

op www.slingomama.nl staan heel veel doeken, als je aan de linkerzijkant naar babydragers gaat, dan naar 'draagdoek geweven' of 'draagdoek rekbaar' kom je bij de draagdoeken uit. Ik zou vooral voor de doek gaan waarvan de kleuren en de prijs je aan staan. Voorkeur voor doeken zijn heel persoonlijk, dus wat de een je aan raadt, hoef jij niet per se prettig te vinden.

Het verschil tussen een rekbare en een geweven doek is dat de rekbare dus rekbaar is (goh) en de geweven doek niet. Met de geweven doek kun je een kindje véél langer dragen. Zodra het kindje wat zwaarder wordt, zal het gaan doorzakken in de rekbare doek. Voor kleine baby's is de rekbare doek lekker zacht, maar als je van plan bent de doek langer te gebruiken zou ik een geweven kiezen. Ik heb ook het idee dat de geweven doeken het beste hun waarde behouden, als je 'm weer door wilt verkopen, dan zul je er bijna dezelfde prijs weer voor terug kunnen vragen.

en een doek tweedehands kopen is sowieso een goed idee, de doek is dan vaak al goed ingedragen en goed soepel en zacht. Knoopt ook fijner. Op het dragen en voeden forum, wat minneke al zei, staan heel veel doeken tweedehands te koop.

Gast
Gast

Bericht  Meeko zo 15 mei 2011 - 22:01

Hier werkt de puckababy ook super! Ze was ook erg onrustig met slapen, kwam moeilijk in slaap en werd snel weer wakker.
In de draagdoek slaapt ze ook altijd goed maar vind ik niet altijd fijn met m'n bekken.Ik heb een Hoppediz, vind t verder echt een uitkomst!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan zo 15 mei 2011 - 23:14

Hier een Nati Bamboe en een Neobulle, allebei fijne doeken. De Nati Bamboe is wel wat gladder, dus die knoopt wat minder makkelijk, maar het is voor in de zomer een heel geschikte doek. Er zijn wel meer dunne doeken voor de zomer, zoals Calin Bleu en Hoppediz das Leichte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud