Dagcafé
+22
Caroow
Susan
klavertje
Minx
Sweety
Chocolate Cookie
Mida4you
May
Spring
Lejow
Raindrop
Sjaantje
Kaboutertje
Bimbam
Suus
Try
Burn
Atelier Madame
Lotus
Toet
VeryCherry
Moezie
26 plaatsers
Pagina 36 van 40
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Re: Dagcafé
Storm schreef:Op dit soort momenten baal ik echt dat ik gewoon níet kan koken, haha.
Susan, ga je recepten even op m'n gemak doorlezen, klinken wel lekker!
Ik maak die dingen meestal ook niet zelf, want ik durf geen rauwe kip aan te raken. Heel soms als Dion de kip voor me in de pan doet dan doe ik het wel, maar vaak maakt hij het dan gewoon ook af en kook ik de volgende dag weer.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
VeryCherry schreef:Ik ben een pinguïn aan het haken voor mijn vriend
Oh ik wil dat soort dingen ook kunnen, dan zou ik een hele boerderij voor ze haken (de dieren dan uiteraard, niet het gebouw).
Susan- Lady Post-a-lot
Waarom durf je dat niet Susan?
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind rauwe kip ook onwijs vies om aan te raken, daarom doe ik boterhamzakjes om mijn handen, maar het liefst raak ik het helemaal niet aan.
Gast- Gast
Snap van zijn baas ook wel dat hij graag wil weten waar hij aan toe is hoor, die moet ook zijn klanten tevreden houden. Het is misschien ook niet rot bedoelt, maar het voelt toch wel als druk om te gaan werken vind ik.
Hij uit zich al niet echt over alles, vind ziekenhuizen verschrikkelijk. Misschien is het dan juist ook wel goed om aan de slag te gaan, heeft hij ook afleiding ipv de hele dag zorgen maken. Maar dat moet hij echt zelf beslissen natuurlijk, niet voelen als druk en daarom die keus maken.
Maar goed, als het vandaag en vanacht rustig blijft kan het vast ook wel weer, maar is nu nog zo weinig over te zeggen, infuus is nog maar net aan het uitwerken!
Hij uit zich al niet echt over alles, vind ziekenhuizen verschrikkelijk. Misschien is het dan juist ook wel goed om aan de slag te gaan, heeft hij ook afleiding ipv de hele dag zorgen maken. Maar dat moet hij echt zelf beslissen natuurlijk, niet voelen als druk en daarom die keus maken.
Maar goed, als het vandaag en vanacht rustig blijft kan het vast ook wel weer, maar is nu nog zo weinig over te zeggen, infuus is nog maar net aan het uitwerken!
Laatst aangepast door ProudMama op wo 11 mei 2011 - 0:36; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Nonnevot schreef:ooohhhhh dit vind ik zo lekker !!!! alleen dan met spekblokjes hahaVeryCherry schreef:Euhm, tagliatelle met spinazie/roomsaus en stukjes kip erdoor?
Oeh met spekjes is ook lekker, ik maak het ook wel is met zalm of met ham, maar net waar ik zin in heb
Ohh ja zalm jammie.... het water loopt nu al uit mijn mond hahahaha
En uuuh strom... denk je dat ik een keukenprinses ben Ik ben echt inspiratie loos vaak en als ik iets maak is het kei makkelijk ! haha
Gast- Gast
Susan schreef:VeryCherry schreef:Ik ben een pinguïn aan het haken voor mijn vriend
Oh ik wil dat soort dingen ook kunnen, dan zou ik een hele boerderij voor ze haken (de dieren dan uiteraard, niet het gebouw).
Het is echt echt echt niet moeilijk Met knuffels e.d moet je alleen goed tellen
Hahaha Nonnevot wat dat betreft lijken wij op elkaar dan als ik kook is het een gekookt eitje, pannenkoeken of gebakken aardappels meer kan ik echt niet maken.
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Waarom durf je dat niet Susan?
Op de een of andere manier ben ik altijd bang dat ik het niet hygiënisch genoeg doe en daarna het hele huis besmet met salmonella, terwijl ik eigenlijk juist heel pietje precies ben en heel vaak mijn handen was. Maar dat idee zit kennelijk nogal diep.
Susan- Lady Post-a-lot
+1Storm schreef:Hahaha Nonnevot wat dat betreft lijken wij op elkaar dan als ik kook is het een gekookt eitje, pannenkoeken of gebakken aardappels meer kan ik echt niet maken.
En daar kan ik al heeeeel veel aan verprutsen. Cake met alleen water toevoegen gaat zelfs nog mis...
Gast- Gast
VeryCherry schreef:
Misschien ga ik het dan nog wel eens leren, heb je dan patronen nodig of zo? En waar haal je die? En moet het met gewone brei-wol?
Susan- Lady Post-a-lot
Ja lekker makkelijk toch hahahaStorm schreef:Hahaha Nonnevot wat dat betreft lijken wij op elkaar dan als ik kook is het een gekookt eitje, pannenkoeken of gebakken aardappels meer kan ik echt niet maken.
Aardappelen kan ik nog wel en groente opwarmen is ook een eitje en vleesje bakken (simpel) gaat ook makkelijk. Dus zo heb ik toch nog een hele maaltijd wat ik kan maken. Maar kom me niet met ingewikkelde dingen aan hoor.....
En pannekoeken ??? tegenwoordig haal ik die kant en klare hahaha hup in de magnetron en klaar !
Gast- Gast
Las ik wat over ziekenhuiseten? Ik word spontaan weer misselijk.
Toen ik vorige maand in het ziekenhuis lag kreeg ik als ontbijt beschuit met jam. 2 dingen die ik absoluut niet lekker vind.. Maar ik mocht geen brood omdat ik dan misselijk zou worden. Ook mocht ik geen koffie, alleen maar thee. Nu snap ik dat wel, maar ik was niet misselijk, alleen 1 dag door verkeerde medicijnen.
En bij het aankruisen van het avondeten was ik aan het bellen met mijn moeder en waren we een beetje melig. Ik kreeg toen rijst, jachtschotel met zilveruitjes en bloemkool met roomsaus.
Mijn bloeddruk was te laag en daarom moest ik meer zout eten. Maar ik mocht geen zout over het eten, want dat is ongezond.
En de voedingsassistente was boos omdat ik maar bleef klagen over het eten.
Zo, dat is eruit:D
Hoe is het met jullie?
Toen ik vorige maand in het ziekenhuis lag kreeg ik als ontbijt beschuit met jam. 2 dingen die ik absoluut niet lekker vind.. Maar ik mocht geen brood omdat ik dan misselijk zou worden. Ook mocht ik geen koffie, alleen maar thee. Nu snap ik dat wel, maar ik was niet misselijk, alleen 1 dag door verkeerde medicijnen.
En bij het aankruisen van het avondeten was ik aan het bellen met mijn moeder en waren we een beetje melig. Ik kreeg toen rijst, jachtschotel met zilveruitjes en bloemkool met roomsaus.
Mijn bloeddruk was te laag en daarom moest ik meer zout eten. Maar ik mocht geen zout over het eten, want dat is ongezond.
En de voedingsassistente was boos omdat ik maar bleef klagen over het eten.
Zo, dat is eruit:D
Hoe is het met jullie?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Susan schreef:VeryCherry schreef:Waarom durf je dat niet Susan?
Op de een of andere manier ben ik altijd bang dat ik het niet hygiënisch genoeg doe en daarna het hele huis besmet met salmonella, terwijl ik eigenlijk juist heel pietje precies ben en heel vaak mijn handen was. Maar dat idee zit kennelijk nogal diep.
Lijkt me echt onwijs vervelend, ik vind kip snijden al een K-klus, trek meestal van die latex handschoenen aan.
VeryCherry schreef:
Lijkt me echt onwijs vervelend, ik vind kip snijden al een K-klus, trek meestal van die latex handschoenen aan.
Ik koop eigenlijk altijd voorgesneden blokjes, want ik wil zelfs niet dat Dion de kip teveel aan moet raken. Had laatst bij de Albert Heijn dat er een kapotte verpakking kipblokjes in de koeling stond waar ik vol met mijn handen in graaide, the horror! Heb wel een uur mijn handen staan wassen op de broodafdeling.
Susan- Lady Post-a-lot
moi ik kan wel koken maar het moeten geen moeilijke dingen zijn, meestal gewoon, vlees, aardappeltjes en wat groenten. Had wel laatst een poging gedaan om groentesoep te maken maar dat was ook compleet mislukt
Gast- Gast
Susan schreef:VeryCherry schreef:
Misschien ga ik het dan nog wel eens leren, heb je dan patronen nodig of zo? En waar haal je die? En moet het met gewone brei-wol?
Er zijn bij hobbywinkels heel veel boeken te koop, op internet kan je ook patronen vinden, maar ik vind vanuit een boek werken makkelijker, want dan hoef je niet bij de computer te blijven zitten. Je kan ook met wol haken, maar dat pluist meer en dat vind ik zelf niet zo fijn werken
op de dagen dat mijn zoon er niet is eet ik nauwelijks avond eten. Ik kan niet voor 1 persoon koken ! Dus meestal word het dan of frituur, broodje of zoiets ... vanavond weer zo avond.. Om half 6 moet mijn zoon bij zijn papa zijn en ik moet om 19:00 uur met de auto bij de monteur zijn... wat ga ik eten ???
Gast- Gast
Ja ok vlees bakken kan ik ook nog wel.....en groenten koken ook nog wel maar dat vind ik altijd zo'n saaie maaltijdNonnevot schreef:Ja lekker makkelijk toch hahahaStorm schreef:Hahaha Nonnevot wat dat betreft lijken wij op elkaar dan als ik kook is het een gekookt eitje, pannenkoeken of gebakken aardappels meer kan ik echt niet maken.
Aardappelen kan ik nog wel en groente opwarmen is ook een eitje en vleesje bakken (simpel) gaat ook makkelijk. Dus zo heb ik toch nog een hele maaltijd wat ik kan maken. Maar kom me niet met ingewikkelde dingen aan hoor.....
En pannekoeken ??? tegenwoordig haal ik die kant en klare hahaha hup in de magnetron en klaar !
Ook heb ik kant en klare pakjes geprobeerd van Maggie of Honig ofzo maar dat vind ik niet zo lekker.
Gast- Gast
Ja moeilijk he!! Kan jouw ex wel koken?Nonnevot schreef:op de dagen dat mijn zoon er niet is eet ik nauwelijks avond eten. Ik kan niet voor 1 persoon koken ! Dus meestal word het dan of frituur, broodje of zoiets ... vanavond weer zo avond.. Om half 6 moet mijn zoon bij zijn papa zijn en ik moet om 19:00 uur met de auto bij de monteur zijn... wat ga ik eten ???
Gast- Gast
@ Nonnevot; ciabatta in tweeën snijden, beide helften beleggen met een plak ham, daar overheen ananas, dan een plak kaas, daarna tien minuutjes in de oven zetten. Maak ik soms wel is voor mijn vriend en hij vind het heel lekker. En als toetje fruitsalade
Ik lag 8 jaar geleden met mijn keelamandelen in het ziekenhuis, nou dat ziekenhuis had helemaal niks....Ik mag geen lactose, maar moest wel vloeibaar eten...En dus konden ze me niet helpen. Mijn KNO arts is toen ook echt heel boos geworden, want hij mocht zelf ook geen lactose...
Dus kreeg ik appelmoes. Bij het ontbijt, lunch en avondeten. En potjes babyvoeding die mijn moeder meenam.
Dus kreeg ik appelmoes. Bij het ontbijt, lunch en avondeten. En potjes babyvoeding die mijn moeder meenam.
Gast- Gast
Oh en Reva: Ik dacht dat ik een kluns was, maar jij....
In 2 dagen:
- Je verslapen
- Zonder BH naar bed
- Van je bed een waterbed maken
- Ketchup over je jurk
- ............ Mis ik nog wat?
In 2 dagen:
- Je verslapen
- Zonder BH naar bed
- Van je bed een waterbed maken
- Ketchup over je jurk
- ............ Mis ik nog wat?